Suzuki Suzuki DL 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
24
Suzuki 650 dl vstrom hakkında acillll

Acaba 2004 modelinde abs varmı arkadaşlar lütfen bilgi verirmisiniz teşekkürler
 
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
1
arkadaşlar merhaba. ben fazer almayı düşünüyorum. araştırırken bu motoru farkettim. acayip hoşuma gitti. yakıt durumu nasıl. bakım ları filan masraflı oluyormu. teşekkürler
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abiler selamlar,suzukinin sv 650 s modelini bilen tanıyan varmı içinizde,niye buraya yazıyorsun diyebilirsiniz,bildiğim kadarıyla dl 650,motorunu bu motordan almış,lütfen yardım,almayı düşünüyorum da
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
sv 650 s modeli bilmem ama DL nin motoru enduro motor ile naked motor arası bir yerdedir. Ne bir tam enduro kadar düşük devir ne de bir 4 silindir kadar yüksek devir çevirir..
Tork ile HP değerlerini optımum yerde buluşturan ender Toruing Enduro tarz bir motor geliştirmiştir.
Elbette bu tartışılabilinir.. Mesela F650GS düşük devir çevirirken alt devirlerde daha sağlamdır. Tek silindirin verdiği tork daha keyifldir. Ama 100 km üzerinde çift silindirin verdiği daha pürüzsüz sürüş F650 GS de olmaz. Didon titreme yapar sürücüyü yorar. Bu 120-130 km lerde daha da artar.. BMW de tek silindir ROTAX motor vardır..
Ama ben tercihimi safkan enduro yerine kendimce Toruing- Enduro Kırması olan DL den yana kullandım...
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
640
Dl'nin motoru Sv'nin motorunun beygiri biraz kırpılmış, torku yükseltilmiştir halidir. Sv Türkiye'de çok az sayıda mevcut. Spor motorlarda genelde 4 silindir tercih edilir. Ama bir Dl kullanıcısı olarak oldukça atak, keyifli ve sorunsuz bir 2 silindir olduğunu söyleyebilirim
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Ayrıca V-Strom içinde bulundurduğu sport özellik (210 Kmh lk hızı bulması), Çift silindiri (Tıpkı Naked gibi asfaltta konfor vermesi), yüksek şase ile enduro ruhu taşıması bence Türkiye motosikleti olduğnu ispat ediyor.
Geçenlerde Datça'ya giderken F650 nin asfalt yol performansından ben memnun kalmadım. Sürekli off road yapmam 70% 30% gibi düşünülür ise V-Strom tek seçenektir.
Ayrıca 50 NM lik tork enduro motor olduğununda açıkça ifadesi sanırım.
Kısaca
Sport Enduro Touring derim ben...

Bu arada yakıtı çok sorulmakta...

90 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 4lt
120 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 5lt
140-150 km hız ile gitmeyi başarırım diyorsan 5.5lt
yakar

YANİ;
3kuruşa 3 köfte; 5 kuruşa 5 köfte..
3 kuruşa 5 köfte yok bu dünyada..:)


Burada ki; R1200 GS bu süper... Ama F650GS tek silindir için aynı şeyi diyemem. Zaten BMW de 2008 den sonra çift silindire geçti..
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar bir resimde ben ekleyim istedim işte dl650 V-Strom un "V" si buradan geliyor.


2cc0.jpg

bende sv 650 s var,L motor olarak geçiyor,halbuki ikiside aynı motor,hatta sv nin motoru hp ve tork olarak iyileştirilmiş,DL nin L si oradan geliyor olmalı,
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
1,288
cbf 600 abs ıle dl650 arasında gıdıp gelmekten beynım sulandı:=) ıkı motoruda kullanmıs bır arkadasımız warmı karsılastırma yapabılecek?
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
cbf 600 abs ıle dl650 arasında gıdıp gelmekten beynım sulandı:=) ıkı motoruda kullanmıs bır arkadasımız warmı karsılastırma yapabılecek?

Merhaba,

önceki sayfaları okumanı tavsiye ederim, özellikle SELKA ve benim mesajlarımı arattır, her ikimiz de bu iki motor arasında kalıp sonunda DL'ye karar vermiş kişiler olarak zamanında ciddi araştırmalar yapmıştık.
Bu mesajlarda en ince ayrıntısına kadar karşılaştırmalar görebilirsin ama temel soru şudur;

Tek mi kullanacaksın, artçı olacakmı? (artçı açısından DL)
%100 asfaltta mı kullanacaksın yoksa arada köy yolları filan olacakmı? (CBF sadece asfalt için tasarlanmıştır, lastik ebatları ve profilleri farklıdır)
Yakıt konusu ciddi sorun olurmu? (CBF 2008'e kadar karbüratörlü ve 4 silindir, feci yakar ama iyi gider)

Bence yeniden yazmamayım, mesajlarımı arattırın bulursunuz.
Haksızmıyım Selka?
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Alper doğru söze ne hacet. Haklısın.. CBF600 ile DL650 çok karşılaştırıldı. Çok yazıldı çok çizildi.. Geçen sene CBF600 aklımı ve seni çok meşgul etmişti. Yine de bir kaç kelam etmek isterim..

Honda CBF 600
Yere sağlam oturur, boyum 1.65-1.70 ise bunu al derim. 4silindirin sesi ve HP mükemmeldir. 250 km ye kadar hızlanması ivemelenmsi muhteşemdir. Yakışıklı ve karizmatik durur..
Ama;
Yakıtı fazladır. 2008'e kadar 4 silindiiri karbüratör besler.. Bu da 100 km de 1.0-1.5 lt DL ye göre ektra yakıt demektir. Yani her 100 km de yaklaşık 4-5 TL fazla yakıta ödersin.. Asfalttan çıkmaz bu motor.. Cadde motorudur. Safkan NAKED dir. Artçısı DL kadar olamasada rahattır..
Kısaca
HONDA CBF600 güzel motordur ama eksikleri vardır.. (Off Road Olmaması)

Suzuki DL650 V-STROM
210 km lik hız ile sport motor ruhu yanında çift silindiri ile cadde ve otoban konforu veriri.. Yükleme kapasitesinin genişliği artçı konforu ile tam bir TOURING ruhu da taşır. Yüksek tork eğrisi, yüksek karter ve şase ile de off road yeteneği iyidir. Kapalı yollarda yumuşak süspansiyonu geniş artçı selesi ile öndedir. Yakıtı dikkatli harcar.. 67Hp lık kuvvet yüksek hızlarda konforlu araç geçişini sağlar..
Kısaca
Bence Suzuki DL650 V-STROM eksiksiz negatif yönü olmayan bir motordur. Yani bence iyiden öte bir noktadır....
Yani V-Strom "SPORT ENDURO TOURING BİR MAKİNADIR".

Avrupa gezeceksem
CBF600 derdim..
Hem Avrupa hem Türkiye de hemde doğuya İran a giderdim dersem
V-Strom...
Sanırım anlaştık Alper Hocam...
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Alper doğru söze ne hacet. Haklısın.. CBF600 ile DL650 çok karşılaştırıldı. Çok yazıldı çok çizildi.. Geçen sene CBF600 aklımı ve seni çok meşgul etmişti. Yine de bir kaç kelam etmek isterim..

Honda CBF 600
Yere sağlam oturur, boyum 1.65-1.70 ise bunu al derim. 4silindirin sesi ve HP mükemmeldir. 250 km ye kadar hızlanması ivemelenmsi muhteşemdir. Yakışıklı ve karizmatik durur..
Ama;
Yakıtı fazladır. 2008'e kadar 4 silindiiri karbüratör besler.. Bu da 100 km de 1.0-1.5 lt DL ye göre ektra yakıt demektir. Yani her 100 km de yaklaşık 4-5 TL fazla yakıta ödersin.. Asfalttan çıkmaz bu motor.. Cadde motorudur. Safkan NAKED dir. Artçısı DL kadar olamasada rahattır..
Kısaca
HONDA CBF600 güzel motordur ama eksikleri vardır.. (Off Road Olmaması)

Suzuki DL650 V-STROM
210 km lik hız ile sport motor ruhu yanında çift silindiri ile cadde ve otoban konforu veriri.. Yükleme kapasitesinin genişliği artçı konforu ile tam bir TOURING ruhu da taşır. Yüksek tork eğrisi, yüksek karter ve şase ile de off road yeteneği iyidir. Kapalı yollarda yumuşak süspansiyonu geniş artçı selesi ile öndedir. Yakıtı dikkatli harcar.. 67Hp lık kuvvet yüksek hızlarda konforlu araç geçişini sağlar..
Kısaca
Bence Suzuki DL650 V-STROM eksiksiz negatif yönü olmayan bir motordur. Yani bence iyiden öte bir noktadır....
Yani V-Strom "SPORT ENDURO TOURING BİR MAKİNADIR".

Avrupa gezeceksem
CBF600 derdim..
Hem Avrupa hem Türkiye de hemde doğuya İran a giderdim dersem
V-Strom...
Sanırım anlaştık Alper Hocam...


tabiiki anlaştık kardeşim :cat::cat::cherry::cherry:
 
Katılım
14 Ağu 2009
Mesajlar
768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yeni aldığım sv650 nin arka fren balatası,arka disk ve debriyaj balatasını değiştireceğim,acaba ne kadara patlar(dl650 parçaları ile aynıdır)
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
Bahar Geliyor, V-Strom'unuz Hazırmı?



Soru ve siparişlerinizi buradan yazabilirsiniz.
Saygılarımla.
 
Katılım
6 Nis 2004
Mesajlar
159
herkese selam,
formu başlangıcından beri bütün yazıları tek tek okumaya çalışıyorum.bayağı bilgi edindim DL 650 hakkında. buhfta karar verecem.
Merak ettiğim 2 şey var:
1-pazarlıkta olduğum motor 55.000 km. de.alınır mı??bu kadar km yapan var mı??
2-Benden başka torun sahibi olup da bu motora binen var mı??

FORUMDA VAR MI BENDEN BAŞKA DEDE OLAN???
eyvah!!!!galiba en yaşlınız benim.
eski üyeyim ama bu foruma yeni katıldım.
hepinize bol güneşli,kazasız bir sezon dilerim.
 
Katılım
9 Ağu 2009
Mesajlar
13
En iyi motora cevap, yukarıdada vurgulandığı gibi beklentilerinize hatta fiziğinize göre değişir. İkisi arasında kalmış ve sonunda yakın zamanda CBF600 almış biri olarak neden seçtim derseniz;
Boyum 1.70,çok kaslı bir fiziğim yok. 600-650 cc motorlar yanyana dizildiginde gördümki en narin, nazik yapısı olan CBF600 dür; daha uzun ve kaslı olsa idim V Strom düşünebilirdim. Estetiği dediğim gibi narin yapısı var ama V stromunda kendine özgü estetiginide yabaan atmamak lazım

Şehir içi ve asfalt ağırlıklı kullanacagımdan motor ağırlığıda sikletinde en hafif olanını tercih ettim. Çok hız merakım yok, beygir gücü açısından 600cclerde en sakin tabiatlı olan CBF600, kontrolü daha kolay

CBF 600 fiyatı azda olsa daha ekonomik.

Birde yedek parça ve serviste sanırım HOnda azda olsa daha güvenilir ve yaygın.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
1,071
Poyraz bey, size birkaç cümlede ben yazmak isterim. CBF600 benimde hoşuma giden bir motosiklet. Tamamen asfalt. Hafif.. Benim boyum 1.74 cm dir. Ve limtlerde kullanabiliyorum V-Strom'u. Bence 1.75 ve üzeri bu motor için idealdir. V-Strom safkan enduro değildir. Bence bir F650 çok daha sıkı bir enduro dur. Lakin hızlanma ivmelenmede sport ruhu taşır. F650 asla onun kadar hızlı olamaz. Asfaltta daha çok yorar. Şunu şöyle özetleyim. 35% enduro+30% sport+35% touring=V-Strom diyorum....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst