Suzuki Suzuki Burgman Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
michelin pilot serisinin bize göre olan modeli varmı ya?
ben 130/70-13 yok sanıyordum??
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
evet arkadaşlar, motorumu servisten aldım. ne yazıkki satan arkadaş yeni bakımdan çıktığı konusunda yalan söylemiş. üstelik eski servisimede göstermiştim motoru:(
motor iyi durumdaymış, km'si ile oynanmış(servis aynı zamanda beyin tamiri ile meşgul), hava filtresi, yağ, arka balata, berbat durumdaymış. lastikler berbattı. bunu biliyordum:)
en sonunda parçalara göre verdiğim ücreti sizle paylaşayım;
-yağ filtresi,kn 132=30ytl
-castrol 2litre yağ=46ytl
-arka balata gold krom seramik sanırsam=85ytl
-ön/arka lastik, michelin pilot=225ytl
-buji=32ytl
-balans ayarı=50ytl
-fren müşirleri(stoplar yanmıyordu)=30ytl
-işçilik=100ytl
toplamda 590ytl gibi bir ücret ödedim. sizce fiyatlar nasıl?
bu arada egsozum dağılmış, berbat durumda. çıkma ayarlamaya çalışacaklar,
içi açılıp kaynak yapmak hiç tatminkar değilmiş, içine elyaf doldurup gönderiyorlarmış. sizin fikriniz nedir?
tüm bunları göztepe ziverbey taraflarında piton motorda yaptırdım arkadaşlar.
ama sanırım artık gönül rahatlığı ile binebilirim. bu arada kayışında iyi durumda olduğunu söylediler. saygılar.

Bazı malzeme fiyatların biraz yüksek

Castrol 10/40 Scoot - 1 Lt. 17ytl.
Arka Balata biraz pahalı özel bir balatamı bilmem ama ben gold'a o kadar para vermem
Buji uçmuş NGK CR7E buji ben netten aldım kargo dahil 15ytl en fazla 20ytl
yani bunların dışındaki herşey uygun işçilik özellikle. Güle güle kullan bu arada motorun km.si ne kadarmış.

michelin pilot serisinin bize göre olan modeli varmı ya?
ben 130/70-13 yok sanıyordum??

:)))) Olmazmı Michelin Pilot Sport SC
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
evet arkadaşlar, motorumu servisten aldım. ne yazıkki satan arkadaş yeni bakımdan çıktığı konusunda yalan söylemiş. üstelik eski servisimede göstermiştim motoru:(
motor iyi durumdaymış, km'si ile oynanmış(servis aynı zamanda beyin tamiri ile meşgul), hava filtresi, yağ, arka balata, berbat durumdaymış. lastikler berbattı. bunu biliyordum:)
en sonunda parçalara göre verdiğim ücreti sizle paylaşayım;
-yağ filtresi,kn 132=30ytl
-castrol 2litre yağ=46ytl
-arka balata gold krom seramik sanırsam=85ytl
-ön/arka lastik, michelin pilot=225ytl
-buji=32ytl
-balans ayarı=50ytl
-fren müşirleri(stoplar yanmıyordu)=30ytl
-işçilik=100ytl
toplamda 590ytl gibi bir ücret ödedim. sizce fiyatlar nasıl?
bu arada egsozum dağılmış, berbat durumda. çıkma ayarlamaya çalışacaklar,
içi açılıp kaynak yapmak hiç tatminkar değilmiş, içine elyaf doldurup gönderiyorlarmış. sizin fikriniz nedir?
tüm bunları göztepe ziverbey taraflarında piton motorda yaptırdım arkadaşlar.
ama sanırım artık gönül rahatlığı ile binebilirim. bu arada kayışında iyi durumda olduğunu söylediler. saygılar.



Benimde ekliyeceğim birşey var;
Ben lastiklerimi yeni değiştirdim, michelin pilot.
Tarihleride 2008, balans sokme takma toplam 220 ytl, sen sadece lastikleri 225 ytl ye almışsın 50 ytl balansa vermişsin sanırım. Toplam 275 oluyor..:silent:
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
bu benim de basima geliyor arada-
özellikle yokuş aşağı inerken.

ben de belim düzelir düzelmez altan motora götüreceğim.


Bu çok ilginç bir şey 27.000km 3 senedir kullanıyorum. Giderken 1 yada 2 kere olmuştur.

Şimdi şöyle yapalım motorlar kaç model, kaç km'de ve yakıtlarınızı nereden alıyorsunuz. Belki ortak bir şeyler çıkar onun üstüne konuşuruz.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Bazı malzeme fiyatların biraz yüksek

Castrol 10/40 Scoot - 1 Lt. 17ytl.
Arka Balata biraz pahalı özel bir balatamı bilmem ama ben gold'a o kadar para vermem
Buji uçmuş NGK CR7E buji ben netten aldım kargo dahil 15ytl en fazla 20ytl
yani bunların dışındaki herşey uygun işçilik özellikle. Güle güle kullan bu arada motorun km.si ne kadarmış.



:)))) Olmazmı Michelin Pilot Sport SC

Bizim Burgmanlara uyan Pilot Sport SC değil, Gold Standart tır.

Kaynak:

http://www.michelinmotorcycle.com/index.cfm?event=PilotSportSC

http://www.michelinmotorcycle.com/index.cfm?event=GoldStandard

Stop etme benimde başıma 3-4 kez geldi. Bir daha bilmediğim yerden, özellikle böyle dağ başında, adı sanı belli olmayan benzicilerden almamaya tövbe etmiştim.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
nomarka bende öyle biliyodum ama buz motorun sitesine girince gördüm. pilot sportunda aynı ölçülerde olan modeli var.
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
Ebat olarak haklısın ancak hamur ve su kanalları olarak Pilot sport Sc tek geçilir.
Pilot Sport için yazılanları okumanızı rica ederim.

Pilot® Sport SC tires are an evolution of the renowned Pilot® Sport motorcycle tire, with a 100% silica rubber mix derived from MotoGP technology. Silica helps provide optimized grip in virtually all conditions.

Cutting-edge styling and performance for midsize scooters
Superb steering, braking and handling
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
arkadaslar ben 400 de kullandım denizde 2yıldır kullanıyor.Aynı zamanda gecen hafta tarık aradı onada pilot sport sc yi taktık....

Stop etme konusunda k7 ve sonrasında olan bir problem ecu degişerek çözülmeye çalışılmıştı.
k7 den aşagıya olan modellerde bana hiç olmadı ama yüksek ihtimal sonuna kadar kullanılan benzin ve kalitesiz benzinden kaynaklandığını düşünüyürum..
 
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
338
Evet kesinlikle kalitesiz benzinden, benimde başıma 1 kere geldi.
Mecbur kalıp e-5 ten benzin almıştım hızlanıp gazı kestim; bir baktım motor stop etmiş.. Ama 1 kere yaptı..
Lastiklerimde memnunum ama hala rodajı dolmadı:p
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
duffy, servis şu cümleyi kurdu;
-hiç km yi söküp orjinal km sine bakmayayım, üzülürsün. sen 18.000miş gibi bin. sonuçta bakımlarını düzgün yaparsan bu motorlar 100-150 bin yapıyor gibi konuştu.
benim tahminim en az 45.000 vardır. egsoz dağılmış durumda. burmanın egsozu 18.000 de dağılır mı ya? hay aklıma edeyim. tek tesellim temiz ve motorunun iyi durumda olması ama orjinal egsozda 1300ytl falanmış sanırsam. ne yapacağım bilmem. bu arada 2006 model zatımla 45.000 yapmıştım. sanırsam 7. egsozdu üzerindeki :)
 
Katılım
8 Nis 2005
Mesajlar
599
duffy, servis şu cümleyi kurdu;
-hiç km yi söküp orjinal km sine bakmayayım, üzülürsün. sen 18.000miş gibi bin. sonuçta bakımlarını düzgün yaparsan bu motorlar 100-150 bin yapıyor gibi konuştu.
benim tahminim en az 45.000 vardır. egsoz dağılmış durumda. burmanın egsozu 18.000 de dağılır mı ya? hay aklıma edeyim. tek tesellim temiz ve motorunun iyi durumda olması ama orjinal egsozda 1300ytl falanmış sanırsam. ne yapacağım bilmem. bu arada 2006 model zatımla 45.000 yapmıştım. sanırsam 7. egsozdu üzerindeki :)
100-150 bin olayını abartmış 60.000km'yi rahat yapar. Egzost biraz şans biraz kullanımla alakalı Vedat garantiden değiştirtti ama egzos gene tıslıyor :wiinkk: yapacak pek bişey yok öncelikle egzostun ucundaki vidaları söküp altta ki bölümde bir sorun varmı bak sorun yok ise sıkılabilecek parçaları abanmadan tatlı bir torkla sık egzost olayında en kötü yapılacak iş alttan açılıp içinin boşaltılıp tekrar kaynakla kapatılması altta olacağı için operasyon göze batmaz. Ama katalitik konvertör de artık işe yaramayacaktır. Egzostta öyle 1300ytl falan değil 800ytl civarında bir parça içinde katalitik konvertör dahil olduğu için bunun fiyatı bu kadar yüksek. 800ytl verilene kadar da gidip Leo Vince4 Road alıp farklı olmak sanıyorum daha keyifli.

Tekrar Burgman'ın ölmesini önlemek için yağı sürekli kontrol edin özellikle 20.000km üstü motorlar için 17ytl için motora yazık etmek olmaz. Birde yağ değişim periyodunu 6.000km. değil 5.000km ye çekmek mümkün ise her yağ değişimde filtre değiştirmek. Motor harareti ortaya ulaşmadan seri kullanmak. Ve sürekli dip gaz gitmek bunlar Burgman'ın motorunu olduğundan daha erken yıpranmasına neden olur. Birde mümkün olduğunca uzun yola çıkmadan önce yağı değiştirme zamanına denk getirmeniz ne olur olmaz Motul - Repsol gibi yağ kullanıyorsanız yanınıza 1lt. almanızı öneririm. Ben castrol Scoot kullanıyorum o yüzden mutlaka bir Bp'de bulma imkanım var dolayısı ile taşımıyorum :cherry:. Subap ayarları, Soğutma suyunuzun durumu kesinlikle yaz kış antifiriz olması gerekir sistemde paslı su bulunuyorsa dikkat etmek gerekir antifiriz çözücü etkisi nedeniyle paslı olan yerlerde hasar açabilir o yüzden antifiriz olayını her 2 serviste bir kontrol ettirin. Kullanımdan sonra soğutma fan motorunun çalıştığından bir yere değmediğinden emin olun.
2. genelde bu yazdığım durumlar periyodik bakımda yer almaz benim şahsi tecrübem sonucu Burgman'ımda değişimi yapılmış olan durumlar var ön tekerleklerdeki bilyaların kontrol edilmesi gerekirse değişimi. Arka amortisör ayarı Japon koymuş süs diye değil yol ve yolcu durumuna göre bunu kullanın hem rahatlığını hemde güvenliğini hissedeceksiniz genelde ortalarda tutmak faydalı olabilir kendi sürüşünüze göre sert ya da yumuşak ayarlayın Sert tümseklere biraz rahat ettiriyor ancak biraz zıplattığı için rahatsız ediyor. Çok yumuşakta eski Hyundai'ler gibi yaylana yaylana gidiyorsunuz ama otobüs kamyonların asfaltı bozduğu yerlerde salınıp artıp rezonans oluştuğunda tümseğe değersiniz (özellikle virajda benim gibi 2 kişi var ise:cherry: ) burada dengenizi kaybedip düşebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
egzoz çok uzun ömürlü değil malesef ama iyi bir ustada açtırıp düzelttirebilirsin. zaman içinde ısınmadan dolayı katalitik konvertörün kaynakları atıyor. kaynaklar atıncada katalitik konvertör gazla beraber tüpün içinde sağa sola çarpıp ses yapıyor.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
339
Bugün periyodik bakım çizelgesine bakmak aklıma geldi. Yakıt hortumu, fren hortumu ve soğutma suyu hortumlarının 4 senede bir değiştirin denmiş. Sizce değiştirsek mi ne yapsak? Delinir, çatlar, yarılır, sonra başımıza iş gelmesin:silent:
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
aynı şeyler tüm motorlarda ve arabalarda da:mrgreen: geçerli ama ben daha arızalanmadan değişen bir hortum görmedim.
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
duffy, bu servis bana 2500km de bir yağını değiştir dedi. benden bol bol yağ parası mı almaya çalışıyor dersin. bu arada eksoza 800 ytl vermem bir süre mümkün değil. eksoz çıktığında elime alıp salladım. içi kum gibi:( mevcut egsozuma bir şey yapamam herhalde. bu halde kullanmak fazla benzin tüketimi dışında motoruma ne şekilde zarar verir. ya da ne yapmalıyım. gerçekten o kadar heves edip aldım. şimdi ümitsizliğe kapıldım:( eski motorumdan çok çektim, korkum aynı şeylerin başıma gelmesi. of of.
yardımlarınız için sağolun gerçekten.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
260
duffy, bu servis bana 2500km de bir yağını değiştir dedi. benden bol bol yağ parası mı almaya çalışıyor dersin. bu arada eksoza 800 ytl vermem bir süre mümkün değil. eksoz çıktığında elime alıp salladım. içi kum gibi:( mevcut egsozuma bir şey yapamam herhalde. bu halde kullanmak fazla benzin tüketimi dışında motoruma ne şekilde zarar verir. ya da ne yapmalıyım. gerçekten o kadar heves edip aldım. şimdi ümitsizliğe kapıldım:( eski motorumdan çok çektim, korkum aynı şeylerin başıma gelmesi. of of.
yardımlarınız için sağolun gerçekten.

dostum yazdıklarının hepsini okudum.Önce sakin olmanı öneririm.Bu servislerin standart numaraları var banada bu tip bir numara varmış gibi geliyor..
Şimdi yazdıklarından aklımda kalanlara cevap vermeye çalışayım.
Öncelikle bu motorun yagını degiştirmek çok kolay service manual bir önceki sayfada var indir oku ve anlamaya calış.Bu sayede artık kendin yapmaya başlasın.

İkinci konu eksoz.Sana ses yapmaktan başka hiçbir problem yaratmaz bırak gittiği yere kadar gitsin(denizin söylediklerini uygulamaya çalış bu arada)para verme
3. konu motor 45000 miş 50 miş 100000 miş.geçecen bunları motor yuruyormu.
Seni yolda bıraktı mı?
Cevabın hayırsa o zaman rahat ol biraz daha idare eder ardında sekman atarsın .
Birazda kalın yağ kullanırsın bu da seni en az 1 sene götürür.
Bir ara buluşmalarımızdan birine gel canlı olarak görelim.

Burgmanlarda ben km ile oynayacak olsam niye 18000 e indireyim ki 5000 6000 en fazla 10000 yaparım..Buda pek mantıklı gelmıyor bana..
En fazla kotü kullanılmış bir motoru almışsındır.O da ufak ufak toparlayarak düzelir..
Sonuç olarak sıkma canını.....Ve her söylenene kulak asma...
 
Katılım
2 Mar 2007
Mesajlar
870
serhat abinin dediklerine bende katılıyorum. ortada çok fazla canını sıkçak bişey yok bencede. yağını 2500-3000 de bir değiştirmen gayet normal bende yazın aynı kilometrede değiştiriyorum zaten. yağıda 4 litrelik magnatec almıştım 50ytl 2 seferlik. birde 2 seferde bir yağ filtremi değiştiriyorum o da 25-30ytl civarı bişey.
 
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
117
creativefx ve kolpa dostlarım çok sağolun. 2 buçuk sene zat'ıma abartmıyorum, aldığım paradan fazlasını harcadım. 0 kmsine param yetmediği için 2. el burgman aldım. böyle sorunlar baş gösterince kendimi berbat hissettim. sonuçta tabiki belirli miktarda bakımları için para vereceğim ama eskisi gibi her gün bir servise gitmek zorunda kalmak korkutuyor beni. umarım en kısa zamanda yüz yüze tanışabiliriz ve bana daha çok fikirler verirsiniz. yardımlarınız için sağolun dostlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst