Suzuki Suzuki AN 125 HK Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 May 2006
Mesajlar
169
Dostlar Selamlar ılk Bakımın Kac Km De Oldugunu Bılen Varmı...aldıgım Yerde Bana 1000 Km De Getır Dedı Ama..bır Arkadas 500 Bakımı Falan Yazmıs Oncekı Yazılarda..saygılar Herkese...

500 kmde ilk bakım aman dikkat et, banada 900de getir demişti aldığım yer neyseki ben erken götürmüştüm.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
86
bana da 500 km de getir dediler kullanım kılavuzunda da rodajı ile ilgili 800 km yi 40 la 800-1600 arasınıda 50 km ye gidin yazıyo rodaj konusunda benim kafam karışık 500 km den sonra tamam dediler çünkü alırken
 
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
2,162
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Harika motor...Kardeşimde var hemen hemen hergün kullanıyorum...Parasının karşılığını rahat veriyor...:bounce:
 
Katılım
3 Ocak 2008
Mesajlar
5
kullanım tecrübeleriniz?

Selam;
Ben de uzun araştırmalardan sonra Suzuki AN 125 kullanmaya başladım. 1,5 ay oldu alalı. ilk tecrübelerim;

750 km oldu ve bir sorun yok çok memnunum. Katalogda yazdığı gibi rodaj boyunca 50'yi geçmemeye gayret ediyordum. Servis yetkilisi çok sorun etmeyin zorlamadan hızlanabilirsiniz dedikten sonra yedire yedire gaz vererek hızlanmaya başladım düz yolda tek kişi ile 100'ü görmeniz mümkün.

Motoru Denizli'de kullanıyorum. Uzun yol da gittim (Usak-Denizli 160 km) 70 km'ye kadar hızlanmalarda beni geçen araç yok :cat: oldukça keyifli bir kullanımı var. Çok dik rampalarda bile 60'ın altına düşmüyor. 70-80 arası hızlarda oldukça rahat seyahat ediliyor (motor sesi de bu hızlarda çok az, özellikle 70 km'de) devir saati yok ama, bu motor ideal devrini 70-75 km arasında görüyor olsa gerek.

Bilen varsa Uşak-Çivril arasında bir radar var, hızınızı bir ekrana yansıtıyor. bu radara göre, hız göstergesi tam olarak seyir hızınızı gösteriyor. Aynı radardan arabamla da geçtiğim için doğru gösterdiğini biliyorum. Ayrıca km sayacı da karayollarının tabelaları ile tam olarak örtüşüyor. (bunu bir çok çin malı motorun, kanuni dahil, hız göstergesinin hatalı olduğu söylendiği için anlattım. Suzuki'de böyle bir hile yok...)

Tüketim bilgilerini paylaşmak istiyorum. Toplam üç kere net ölçüm yaptım.

1- Şehir içinde 100 km'de 3,2 litre yaklaşık km'de 11 kuruş
2- Şehir dışında 100 km'de 2,7 litre yani km'de 9 kuruş
3- Karışık 100 km'de 2,95 litre yaklaşık km'de 10 kuruş

Bugün ilk bakımını yaptırdım. Servis yetkilisine göre yakıt tüketimi daha da düşermiş. Tabii benim ilk motor tecrübem olduğu için bana göre tatmin edici miktarda az (inşallah daha da düşer) Sizin tüketim değerleriniz ne alemde? Sakin bir kullanım ile 100 km'de 2,5 litrelik tüketim değeri (yani km'de 8,5 kuruş) görülebilir gibi geliyor. Sizce daha azı mümkün mü? Kullanım klavuzunda en az tüketim olarak 100 km'de 2,36 litre gösteriyor zaten

Bu arada, "10 liralık benzin koydum şu kadar km yaptım, gösterge bilmem nereye geldi" tarzı ölçümlerle ilgilenmiyorum. Aynı arabalarda olduğu gibi depoyu fullediğinizde ilk 80 km sayaç yerinden hiç oynamıyor zaten. Deponun ilk yarısı 150 km gidiyor sonra hızla ibrenin alçaldığını görüyorsunuz. :bounce:

Depoyu tam doldurup km sayacını not ettikten 100-150 km sonra tekrar doldurup ölçüm yapıyorsanız tüketim değerlerimizi paylaşalım. Böylece bir sorun var mı yok mu anlayabiliriz.

Son olaraki tecürbeli arkadaşlara bir sorum olacak; Servis yetkilisi, sabah ilk çalıştırmalarda ayakla çalıştırmamı tavsiye etti. Sizce de bu gerekli mi? Bir de ben ayakla çalıştırmada çok başarılı olamıyorum, her seferinde ikinci ya da üçüncü seferinde çalıştırabiliyorum. Bunun özel bir tekniği var mı? :silent: basma açısı filan gibi...

İlk kez motor kullanan birisi olarak şimdilik doğru seçim yaptığımı düşünüyorum. Herkese kazasız günler dilerim.
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
ayakla çalıştırmada teknık çeyrekten daha az gaz verirsin ilk marşta alır bu arada motoru ayaktan çalıştırmak daha iyidir yakıt tüketimi bıraz fazla 2,3 ile 2,5 olması lazım
 
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
190
su motoru almak icin sabırsızlanıyorum ama haziran 15 ten once alamayacagım acaba o zamana kadar fiyata zam gelir mi? cunku bir anda motorun satısları %300 arttı :)

aynı tereddüte bende sahibim.15 inde sınavdan sonra alayım diyorum ama adamlar zam yaparlarsa hiç iyi olmaz.kimse o fiyata 125 cc bi scooter almaz.giderim 300 milyon daha verir yamaha alırım. ama scooter alacaksamda suzuki olsun varsın 100 le gitsin.maksat iki teker üzerinde gitmek değil mi:::
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
aynı tereddüte bende sahibim.15 inde sınavdan sonra alayım diyorum ama adamlar zam yaparlarsa hiç iyi olmaz.kimse o fiyata 125 cc bi scooter almaz.giderim 300 milyon daha verir yamaha alırım. ama scooter alacaksamda suzuki olsun varsın 100 le gitsin.maksat iki teker üzerinde gitmek değil mi:::

arkadasım haklısın bu sartlar altında honda beat bıle 3,500 iken suzuki nası böyle bi fiyat politikası yapıyo anlamıyorum sanki basit bi çinli alıyo gibi 2,200 :mrgreen:
ama bu fiyat çok güzel 2,200 e milletı motor hemde an 125 gibi bi motor sahibi yapıyolar bence an 125 in tutmasını bekliyolar tuttuktan sonra fiyatlar uçacak :cat:
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
An 125 bu fiyata gerçekten kaçırılmıyacak bir motor...
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2007
Mesajlar
110
Dostlar Selamlar ılk Bakımın Kac Km De Oldugunu Bılen Varmı...aldıgım Yerde Bana 1000 Km De Getır Dedı Ama..bır Arkadas 500 Bakımı Falan Yazmıs Oncekı Yazılarda..saygılar Herkese...

500-2000-4000-6000km diye gidiyor. 500km bakımın sebebi rodajda olan motorun düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol edip motor yağını değiştirmek çünkü yeni motorda aşınma fazla oluyor dolayısıyla motor yağı daha çabuk kirleniyor.Daha sonra 2000km de bir bakım var. Kışları motor hiç kullanılmazsa kilometre dolmasa da yağın değiştirilmesi iyi olur(6 ayda bir).

Arkadaşlar biraz foto yükleseniz de topik renklense şöyle bir...:bounce:









Umarım yeterli olmuştur.



 
Son düzenleme:
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
384
Çok Şükür Aldım Sonunda :)

Arkadaşlar 2 aylık inceleme, araştırma, tartışma, konuşma sonunda çook şükür motoru bugün aldım :) Takır takır gitmiş motorlar, mavi kalmamış mesela, siyah ve kırmızı da 2 tane kalmış heralde.

Plaka Ruhsat dahil 2.400 YTL ye aldım (TEKAY Aksaray) Ama Taksit yaptırdığım için 2.520 YTL oldu.

Plaka ruhsatı ben çıkartayım dedim önce, boylece neredeyse 120-130 YTL cepte kalıyor (26 YTL de noter ücreti verdim çünkü vekalet için). Ama vaktim yok uğraşacak o yuzden o da gitsin dedim, vakti olan arkadaşların gözü korkmasın 4-5 tane belge ile kendiniz halledebilirsiniz,paranız cebinizde kalır..

Yarın (Cuma) Plaka çıkmasa da alacam motoru, hafta sonu bir bakalım şunun keyfine bakalım ne olacak... Valla çocuk gibi heyecanlandım...
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
357
Çok Şükür Aldım Sonunda :)

Arkadaşlar 2 aylık inceleme, araştırma, tartışma, konuşma sonunda çook şükür motoru bugün aldım :) Takır takır gitmiş motorlar, mavi kalmamış mesela, siyah ve kırmızı da 2 tane kalmış heralde.

Plaka Ruhsat dahil 2.400 YTL ye aldım (TEKAY Aksaray) Ama Taksit yaptırdığım için 2.520 YTL oldu.

Plaka ruhsatı ben çıkartayım dedim önce, boylece neredeyse 120-130 YTL cepte kalıyor (26 YTL de noter ücreti verdim çünkü vekalet için). Ama vaktim yok uğraşacak o yuzden o da gitsin dedim, vakti olan arkadaşların gözü korkmasın 4-5 tane belge ile kendiniz halledebilirsiniz,paranız cebinizde kalır..

Yarın (Cuma) Plaka çıkmasa da alacam motoru, hafta sonu bir bakalım şunun keyfine bakalım ne olacak... Valla çocuk gibi heyecanlandım...


Arkadaşım hayırlı olsun.Kazasız sürüşler..
Bi sorum olcak yalnız sana.. Ben Zonguldak'tayım mesajında demişsinki ben taksit yaptırdım 2.520 oldu.Acaba kaç taksit yaptırdın..? Yani vade farkı ne kadar oldu onu bi sorayım dedim sana..? (Ben eğer alırsam plaka ve ruhsatı zaten Zonguldaktan çıkartcam zaten )

Zonguldak-Ereğliden saygılar
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
hayırlı olsun arkadasım tabi motosiklet alıyosun heyecanlanmamak elde deıl en ucuz fiyatıda aksaraydakı bayı verıyo zaten 2,200 ,
200 ytl plaka masrafı hıcbıse deıl bosuna ugrastıgına degmez
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı olsun arkadasım tabi motosiklet alıyosun heyecanlanmamak elde deıl en ucuz fiyatıda aksaraydakı bayı verıyo zaten 2,200 ,
200 ytl plaka masrafı hıcbıse deıl bosuna ugrastıgına degmez

celil hayırdır beat topiğine uğramıyosun beat işi noldu vazmı geçtin..:bounce:
 
Katılım
13 Ocak 2008
Mesajlar
1,903
celil hayırdır beat topiğine uğramıyosun beat işi noldu vazmı geçtin..:bounce:

yok kanka zaten son mesajı ben yazmıstım 2. sayfaya dusmus msj yassaö neden yazım yassam bıle flood koruması dıye bıse var onla bırlestırıyo

hıc dedıgınde kanka en son dun ugradım ınsaf yaa :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
2,838
evet an 125 cıler ne oldu yaa kimsenin sesi çıkmıyo

celil benim gördüğüm 3 motor değiştirdin kafanda hatta innovada vardı 4.sen bu motordan alırsan 4 ay içinde pişman olacaksın.kesinlikle motorun kalitesine bişy demiyorum.sana vitesli motor lazım.bence ybr 125.:cat:
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
228
ya arkadaslar bı sorum var?bu sırın makıneyle uzun yol varmı yapan aranızda veya ıstanbul-antalya yapılırmı bu sırınle?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst