şu ses meselesi

Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
176
sakın eyvah buda o sese düşkün apaçilerden diye düşünmeyin sadece merakımdan soruyorum:).

şinci ortadan dalıyorum konuya. mesela 2 silindirli motosikletler genelde hoş bir ses çıkartır misal ninja 250 ama 250 cc chopperlar daha farklı capur çupur diye ses çıkartır .neden iikiside 2 sikindirli olmasına ramen farklı ses çıkartıyor ? 2. sorum bu 4 silindirli motorlar da 2 silindir daha olmasına ramen onlar neden vın vın diye ses çıkartır ?:silent:
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
ninja 250 ile chopperların seslerinin farklı olmasının nedeni silindirlerin diziliş şekli. ninjada sıralı 2 silindir varken chopperlarda V2 silindir var. 2. sorunun cevabından tam emin değilim ama 4 silindirli motorlar daha devirli daha yüksek hacimli silindirlerin diziliş şeklinin sıralı olmasından onların sesi öyle çıkıyor.
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
2,203
tamamen motorun yapısıyla ve dakikada çevirdiği devir sayısı ile ilgili bir olay.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
696
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sakın eyvah buda o sese düşkün apaçilerden diye düşünmeyin sadece merakımdan soruyorum:).

şinci ortadan dalıyorum konuya. mesela 2 silindirli motosikletler genelde hoş bir ses çıkartır misal ninja 250 ama 250 cc chopperlar daha farklı capur çupur diye ses çıkartır .neden iikiside 2 sikindirli olmasına ramen farklı ses çıkartıyor ? 2. sorum bu 4 silindirli motorlar da 2 silindir daha olmasına ramen onlar neden vın vın diye ses çıkartır ?:silent:

:queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen::queen:


Elin japonu yapmış işte.Hem gt250r de de V motor var , dl650 de aynı.Onlar neden çapır çupur ses çıkarmıyo.Adamlar ona göre üretiyo.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Sirali iki silindirlerde calisma sistemi iki adet yan yana duran silindirin esit zamanlarda calismasidir, (biri asagida biri yukarida) Dik acilari yuzunden patlama ve sikistirma oranlari dusuk olmasina ragmen yuksek devirlere hic zorlanmadan cikabilirler. Bu yuzden genelikle naked tarzi motorlarda tercih edilir.

bu da sesi
http://www.totalmotorcycle.com/Sounds/Kawasaki%20Ninja%20250.mp3

V motor da ise Yine biri asagida digeri yukarida olan silindirler dereceli V acisi ile 50/45 yada 90 dir. Krank ustunde sert bir baski uygular. Bunun en buyuk avantaji kranka dusuk patlamada yani dusuk devirde dahi yuklu bir guc iletebilmesidir. (bkz: tork) Bu yuzden V motorlarin sesi daha dogrusu her bir silindirin patlamasi arasinda hissedilir bir ara vardir. duygunuz pata pata pata diye belirtecegimiz sesin sebebi bu.
http://www.totalmotorcycle.com/Sounds/2000HondaShadowACE75052%B0V-TwinengineA.wav
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst