Start-Stop sistemli Hero Splendor iSmart

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
Son zamanlarda yakıt tüketimi düşürmeye yarayan otomobiller için standart bir özellik olamaya başlayan start-stop (dur-kalk) sistemini motosikletlerde de kullanılmaya başlandı. Dur kalk sistemi trafik yoğunlunda ilerleyemediğiniz anlarda ve ışıklarda durduğunuzda motorunu durdurup yakıt tüketimini ve emisyonu yok eden çevreci bir sistem olarak ön plana çıkıyor.

Ülkemizde motosiklet sektörüne bu sene giren Hero markası idle-start-stop (ISS) adını verdiği dur kalk sistemine sahip Hero Splendor iSmart adlı modelini tanıttı.

Honda scooter modeli PCX'de Rölanti Durdurma Sistemi adı altında bu teknolojiyi kullanmaya başlamıştı. PCX'de motorun yakıt verimliliği yeni bir Start-Stop sisteminin ilave edilmesiyle daha da artırılmış. Start-Stop sistemi çalıştırıldığında, motor otomatik olarak rölantide geçen 3 saniye sonrasında çalışmayı durduruyor daha sonra gaza basıldığında tekrar çalışır ve yakıttan %5 tasarruf edildiği belirtiyor.

Dur-Kalk sisteminin diğer markalarlarda da kullanılıp kullanılmayacağını zaman gösterecek.



 

Ekli dosyalar

  • motosiklet-start-stop-dur-kalk.jpg
    motosiklet-start-stop-dur-kalk.jpg
    64.6 KB · Görüntüleme: 15,666
Katılım
21 Şub 2008
Mesajlar
1,789
motosikletlerde pek işe yaramıyor ama aynı şeyi araçlar için söyleyemiyeceğim. Benim motosikletimde var di hiç kullanmazdım ama aracımda kullanıyorum.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Bu sistem mars motorunu aglatmiyor mu?

marş motoru şarj dinamosu ve akü daha güçlü fakat standart araçlardan daha az dayanıyor önemli olan turbonun olmaması motosikletler atmosferik olduğundan daha z sıkıntı çıkar fakat arabalarda turbonun anası ağlıyor
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
pcx de neredeyse hiç bir işlevi yok nedeni 125 lik bir scooter zaten bunlar az yakıyor 150 lik le arasında fark yok .1000cc 600 cc motorlara koyarlarsa o zaman anlamlı bir değişiklik görülür.bunlar pazarlama politikası
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
pcx de neredeyse hiç bir işlevi yok nedeni 125 lik bir scooter zaten bunlar az yakıyor 150 lik le arasında fark yok .1000cc 600 cc motorlara koyarlarsa o zaman anlamlı bir değişiklik görülür.bunlar pazarlama politikası

Aslında öyle, Yalova migros ışıklardan feribota kadar tıkalı bir günü hatırlıyorum 1200 GS li 3 çantalı bir dayıcağız trafikte araba gibi bekliyordu feribota bindiğimde acaba dayı kaç araba boyu ilerlemiştir diye geçirmiştim içimden :/

Şimdi şöylede bi durum var, o tür dayıların motosikletine böyle bir teknoloji koysalar küfür sayar, birde bunun SportTouringlere koysan satışlar düşer gibime geliyor. Range Rovera koysalar bizim millet eski modelini arar gibime geliyor. Çevre falan değil kendi canı için takacağı kemeri hakaret kabul eden bi milletiz :mrgreen:

Sayıca feci bir üstünlüğü var düşük cc lerin, ve düşük cc kullanıcılarının hemen hemen hepsi şehiriçinde kullanıyor, yüksek cc ler özellikle ciddi yakıt sarfedenler bi sahil dağ yayla ypıp dönüyor o da arada bir :)

%5 gibi bi kardan bahsedilmiş zaten PCX te de vardır okadar faydası heralde. He olmasada olur ama yukardada arkadaşın söylediği gibi bi geçirme politikası güdülmeden eklenecekse eklensin zarar gelmez gibisinden düşünüyorum bende :)
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
anladığım kadarıyla marş motoru gibi ilk hareket parçaları sistemin çalışmasında ekstradan kullanılmıyor. Yanma odasında yakıt-hava karışımı sıkıştırıldığında gaz verdiğinizde ateşlenmek üzere krank üst ölü noktada durdurulup ateşleme kesiliyor. Gaz veriyorsunuz buji ateşliyor ve çalışmaya devam ediyor. Aslında çok basit bir sistem. Çok daha öncelerden beri özellikle 4 tekerli araçlarda uygulanması gerekirdi. Tek sıkıntısı sadece otomatik vitesin müsade ediyor oluşu olmalı.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Çok sağlam akü olmazsa 3 ayda 1 akü değişir . %5 gibi komık bır rakam mars motorunu kurtaracak mı ? ne kadar kalıtelı olursa olsun malzemesi . Çinli motor değilki 40 tl ye yenı mars motoru tak o komurlerın halı duman olur . yüzde 5 bugun en psikopat kurye günde 3 taşş çatlasın 4 lt yakıyor 25 gün = 1 ay diyelim , nerdeyse ayda 5 lt yani 25 tl birde benzın cok pahalı hee yılda 300 tl iktisada bak

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:11 ----------

yanlıs anlamıssın hacı , pcx kullanan birisi olarak gaz verınce , çok az da olsa mars basıyor
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motosiklet için tamamen gereksiz, şov amaçlı uygulamalar. Zaten az yakıyor ve çevreyi az kirletiyor, motoru durdursan ne olur, durdurmasan ne olur ? Ayrıca motosikletler otomobiller gibi trafikte sıkışıp kalmıyorlar ki... Ben bir ışıkta bir kez dururum ama araçlar yeri geldiğinde 5 sefer yakalanıyorlar aynı ışığa...
 
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
56
Otomobillerde TURBO destekli motorlarda bu sistemin yoğun trafikte kapatılması gerek. Sonuçları çok üzücü olabiliyor. Turboyu evinizin köşesinde süs niyetine kullanırsınız. Düz mantık yüksek hacimli güçlü motorsikletlerde de bu sistem yarardan çok zarara yol açar gibime geliyor. max. 600 cc hacimli motorlara kadar kullanılabilir bir sistem. O hacimlerde zaten az yakıyor diyebilirsiniz ancak 3lt yakan bir araç değerleri %10-%20 oranına düşmesi de kimseye zararı dokunmaz diye düşünüyorum.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
anladığım kadarıyla marş motoru gibi ilk hareket parçaları sistemin çalışmasında ekstradan kullanılmıyor. Yanma odasında yakıt-hava karışımı sıkıştırıldığında gaz verdiğinizde ateşlenmek üzere krank üst ölü noktada durdurulup ateşleme kesiliyor. Gaz veriyorsunuz buji ateşliyor ve çalışmaya devam ediyor. Aslında çok basit bir sistem. Çok daha öncelerden beri özellikle 4 tekerli araçlarda uygulanması gerekirdi. Tek sıkıntısı sadece otomatik vitesin müsade ediyor oluşu olmalı.

Arkadasimda VW polo bluemotion 1.2 duz vites arabasi var. Onda da star stop sistemi var. İsiklarda durdugunda spot ediyor. Sonra gaza dokundugun anda calisiyor.
 
Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
60
Büyük motosikletlere koyulması mantıklı olmaz zaten çok yakan ışıklarda durduğunda yapacağın tasarruf 100 km de 1 litre bile olmaz trafikte.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
anladığım kadarıyla marş motoru gibi ilk hareket parçaları sistemin çalışmasında ekstradan kullanılmıyor. Yanma odasında yakıt-hava karışımı sıkıştırıldığında gaz verdiğinizde ateşlenmek üzere krank üst ölü noktada durdurulup ateşleme kesiliyor. Gaz veriyorsunuz buji ateşliyor ve çalışmaya devam ediyor. Aslında çok basit bir sistem. Çok daha öncelerden beri özellikle 4 tekerli araçlarda uygulanması gerekirdi. Tek sıkıntısı sadece otomatik vitesin müsade ediyor oluşu olmalı.

Mühendis değilim. Sistemin nasıl çalıştığını bilmiyorum. Benzinli araçlarda dediğin geçerli olabilir fakat dizel motorlarda da start stop sistemi var. Onlarda nasıl stop ettikten sonra çalışıyor? İlla ki elektrik gücü marşı çalıştırıp o da ilk hareketi sağlıyor motora ki mazot sıkışma sonucu patlamaya başlıyor.
Benzinli ile dizel motorlar arasında fark var mıdır bilmiyorum.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
start&stop kadar saçma sapan ve gereksiz bir tasarım daha görmedim...kullanmam kullananıda döverim... :p

BMW 3.20 yeni kasa dizel arac geliyor yanımıza kısa süreli beklemelerde arkadaşımız aracı stop bile etmiyor...Borusan Servisdeki arkadaşları demiş ki abi zaten az yakıyor rölantide çalışsın stop edip çalıştırdığına değmez...adam 5 dakka aracı çalışır vaziyette bırakıyor az yakıyor diye...tamam bu da saçma ama gerçek bu...

bu kahrolası start stop nedeniyle yeni kasa kangoo nun debriyaj baskı balata 3 kez değişti...eski işyerimde...saçma sapan anlamsız bir donanım ve mekanik...kullananada şaşıyorum...yahu arabanın AMK gazetesi yani be adam..kullanma şunu...motora gereksiz yük biniyor...
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
1,094
Motosikleti
Forza 250
start&stop kadar saçma sapan ve gereksiz bir tasarım daha görmedim...kullanmam kullananıda döverim... :p

BMW 3.20 yeni kasa dizel arac geliyor yanımıza kısa süreli beklemelerde arkadaşımız aracı stop bile etmiyor...Borusan Servisdeki arkadaşları demiş ki abi zaten az yakıyor rölantide çalışsın stop edip çalıştırdığına değmez...adam 5 dakka aracı çalışır vaziyette bırakıyor az yakıyor diye...tamam bu da saçma ama gerçek bu...

bu kahrolası start stop nedeniyle yeni kasa kangoo nun debriyaj baskı balata 3 kez değişti...eski işyerimde...saçma sapan anlamsız bir donanım ve mekanik...kullananada şaşıyorum...yahu arabanın AMK gazetesi yani be adam..kullanma şunu...motora gereksiz yük biniyor...

Start & Stop ile debriyaj balatasının ne alakası var?

Bu sistem mars motorunu aglatmiyor mu?

Pcx lerde marş motoru görevini şarj dinamosu yapıyor. Mekanik bir sistem değil o yüzden uzun ömürlü.
 
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
3,547
Bilmedigimden soruyorum. İlk fareketi mars vermiyorsa, sarj dinamosu nasil veriyor? Stop etmis bir motor elektrik uretmez ki? Denamo hareket etmedigi zaman elektrik uretmez bildigim kadariyla. Dinamonun aku gibi depolama yeri mi var?
Bilmedigimden soruyorum. Aciklarmisin?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst