SS çilerin aylık giderleri

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Motosikletin bakım masrafları bir otomobilden pahalı. Motosiklet ustaları ise en ufak birşeye bile hatırı sayılı fiyatlar çekiyor. (işin en gıcık olduğum yönü!)

Yedek parçada ise alternatifleri az. (orjinal parçaların fiyatı malum)

Geçen Hyo'nun 2 lastiğini değiştireyim dediğimde (sadece sökme takma) 100 ytl para istedi bir yer.

Bir arabanın 4 lastiğini değiştittirdiğinizde buna balans ücreti de dahil olsa tabiri caizse en bana 50 ytl verirsiniz. (ben 30 ytl'ye hallediyorum bu işi kışın)

Karbüratör sökmeye bile 70 ytl istiyor normal bir usta! (serviste kapı kaçtan aralanıyor Allah bilir)

Bakım masraflarını göze almak her babayiğidin harcı değil anlaşılan bu SS'te. (en azından benim...)
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Asm dört lastik artı değişim 50ytl mi? Nasıl yani arabanın lastiğinin tanesi 120-150 ytl arası değişir bu yazdığımda standart bir lastiğin fiyatı. Sadece işçilik 50ytl diyorsan, ben motosikletiminkini 10 ytl'ye değiştirtiyorum, sadece işçilik tabi.

Parça fiyatlarına gelince orada haklısın fakat ben kaza yapmayacağını düşünerek yani ortalama normal kullanım masrafları olarak yazdım. Parça sadece kaza ile mi değişiyor diyebilrisin fakat onuda periyodik bakım kaleminde gösterdim zaten.

Asm, yanlış okumuşum yukarıda belirtmişsin zaten, sadece işçilik diye, şimdi farkettim pardon. Kısaca motorun iki tekerini ben 10ytl bilemedin 20 ytl'ye değiştirtiyorum, o sana 100ytl diyen arkadaş enayi arıyordu herhalde ya da sıcak başına vurmuştu...

Bir de, servis benim çoğu işime ücretsiz bakıyor ve işçilik ücretlerini çoğu zaman en düşükte tutuyorlar. Ben 20 ya da 40 ytl'den fazla işçilik ödemedim henüz (tam hafızamda kalmadığı için 20ytl ya da 40ytl yazdım, net birşey söylemek için servis kağıtlarına bakmam lazım ama 40'ı geçmediğine eminim).

Ekleyip duruyorum ama, şimdi servis kağıtlarına baktım 1,5 saat işçiliğin fiyatı 25ytl yazıyor ki bunun tüm Honda'larda standart olması gerekir, eğer aynı bilg. prog. kullanıyorlarsa. Bir kaç servis kağıdında işçilik boş bile geçilmiş yani sadece parça fiyatı verdiğim de olmuş.
 
Son düzenleme:

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
İşçilik saat üzerinden demek Honda'da.

Sanayide bizi çarpmaya uğraşıyorlar anlaşılan! Servisler desek tek markaya bakmıyorlar. (büyük firma olmayınca)


Otomotiv sektöründe tanıdığım çok ama motosiklet sektöründe pek tanıdığım olmadığı için neresi nasıldır tam emin olamıyorum.

Belli başlı isim yapmış ustalar var ki onların tarifilerinin de maşallahı var.



Lastik için 100 ytl fiyat çeken vatandaş bizim bir arkadaşın müşterisi (motor için rulman veriyorlar)

O arkadaş bir ara motorunu (GT250R'ı) düşürmüştü de bu motorcu vatandaş sadece aracı olarak 600 küsür ytl fiyat çıkardı!

Yapılanlar ise grenaj tamiri (ufak tefek) ,jant düzeltme ve ayna tamiri. Bunların içinden jant tamirine 175 ytl ödemiş jantçıya, 50 ytl'yi grenaj tamiri için arkadaş bu 600 küsür ytl haricinde zaten vermişti.

Ben lastikleri 50 ytl değiştittirdim. (o bile koymadı desem yalan olur)


600'lük bir motor alma imkanım olmasına rağmen uzun bir süre motor falan değişmeyeceğim diye ümit ediyor bu gibi sebeplerden ötürü.
 
Katılım
7 Ocak 2008
Mesajlar
96
2. el Hyo 250r sahibiyim,12000km bakımı balata ,yağ,filtre,vs,vs,vs,toplam 279ytl tuttu.
16000km ise yağ ve filtresi: 80 ytl.Ayda ancak 2 depo yakabiliyorum:90 ytl
Çok ta masrafı yok. Evliyim,1 oğlum var. Orta direk sayılırım. Makinanın performansıda oldukça iyi. O kadar da korkulacak masrafı yok..
4 silindir SS ler hem performans hemde giderinde iddalıdır.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Yaklaşık 65 cevap yazılmış ama bakıyorum ki herkes havanda su dövmüş :)

Arkadaşlar bahsi geçen giderler sabit değil ki. Nasıl aylık hesabı çıkarabilirsiniz?

Zaruri olan ve sarf edilen ihtiyaç nedir motorumuz için?

Benzin
Yağ
Filtreler
Balata
Lastik
Buji

Benzin hariç diğerlerinin fiyatlarını değişim km lerine böldüğümüzde benzinin yanında çok komik rakamlar çıkıyor. Fiyatlara net bakmadan aklımdaki rakamları hesap makinesinde bölüyorum, 0,005 - 0,01 - 0,0625 gibi ne olduğunu anlayamıyacağımız kuruşlar çıkıyor ortaya :)

Ortalama bir 600 cc motorun 100 km de 7 litre yaktığını varsayarak diğer sarf malzemelerinin de km giderlerini eklediğimizde ortaya km başı 0,35 YTL yi geçmeyen rakamlar çıkıyor. Hadi kaba taslak hesapladım belki biraz şaşdı. Ama net hesaplarsanızda 0,40 geçmeyeceği kanaatindeyim (vaktim olunca yaparım hesabını belki)

Motorun gideri aylık hesaplanmaz, km başına hesaplanır dediğim gibi.

Ada 1000 km gezen adamla 3000 (şehir içi imkansız gibi) km gezen adam bir olmaz.

Eviniz ile işiniz arası 20 km olsa ayda sadece işe git gel 1000 km yapar.

Sadece hafta sonu kullanan bir insansanız ayda 500 km bile yapmazsınız belki.

Motorun sabit gideri vergi ve sigortadır, onlarda kasko hariç kayda değer rakamlar değiller.

Taşıt vergisi 600 cc ler için 1-3 yaş arası 140 ytl, aylığı 11,5 ytl yapar. Trafik sigortasıda üç otuz para bişey, aylığı bir sigara parası bile değil.

Zurnanın zırt dediği yer kasko maalesef, SS ler için 2000-3000 YTL arasında. Ama zaruri olmadığı için hesaba katılmaması düşüncesindeyim. Katılırsada aylık 200-300 arası bir rakama denk gelir.
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
12
1000 ytl aylık ektradan ss e binmek için gelirin olmalı

birde ss binen insanın yakıt hesabı yapması kaç para yakıyo çok saçma:farao:
zevkin hesabı olmaz:queen:

selcuk kardes ii hos demişsin zevkin hesabi olmaz ama aylık bin ytl ektrada fazla para olmasi gerektini solemisin gozunu sevdigim ::) ben forumdaki arkadaslari sevdim daha kimseyide fazla tanımıorum ama kimse kızmasin darilmasin bana ol ss ciler tanıyorumki acliktan nefesi kokuyor ama adam sekil ve karizma ugruna ss diyor::) kimse yanlıs anlamasin tekrar soluyorum zevk işi bu iş ve zevkimize bakalım :cat:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
103
Yaklaşık 65 cevap yazılmış ama bakıyorum ki herkes havanda su dövmüş :)

Arkadaşlar bahsi geçen giderler sabit değil ki. Nasıl aylık hesabı çıkarabilirsiniz?

Zaruri olan ve sarf edilen ihtiyaç nedir motorumuz için?

Benzin
Yağ
Filtreler
Balata
Lastik
Buji

Benzin hariç diğerlerinin fiyatlarını değişim km lerine böldüğümüzde benzinin yanında çok komik rakamlar çıkıyor. Fiyatlara net bakmadan aklımdaki rakamları hesap makinesinde bölüyorum, 0,005 - 0,01 - 0,0625 gibi ne olduğunu anlayamıyacağımız kuruşlar çıkıyor ortaya :)

Ortalama bir 600 cc motorun 100 km de 7 litre yaktığını varsayarak diğer sarf malzemelerinin de km giderlerini eklediğimizde ortaya km başı 0,35 YTL yi geçmeyen rakamlar çıkıyor. Hadi kaba taslak hesapladım belki biraz şaşdı. Ama net hesaplarsanızda 0,40 geçmeyeceği kanaatindeyim (vaktim olunca yaparım hesabını belki)

Motorun gideri aylık hesaplanmaz, km başına hesaplanır dediğim gibi.

Ada 1000 km gezen adamla 3000 (şehir içi imkansız gibi) km gezen adam bir olmaz.

Eviniz ile işiniz arası 20 km olsa ayda sadece işe git gel 1000 km yapar.

Sadece hafta sonu kullanan bir insansanız ayda 500 km bile yapmazsınız belki.

Motorun sabit gideri vergi ve sigortadır, onlarda kasko hariç kayda değer rakamlar değiller.

Taşıt vergisi 600 cc ler için 1-3 yaş arası 140 ytl, aylığı 11,5 ytl yapar. Trafik sigortasıda üç otuz para bişey, aylığı bir sigara parası bile değil.

Zurnanın zırt dediği yer kasko maalesef, SS ler için 2000-3000 YTL arasında. Ama zaruri olmadığı için hesaba katılmaması düşüncesindeyim. Katılırsada aylık 200-300 arası bir rakama denk gelir.

ARKADAŞIMA AYNEN KATILIYORUM KONUNUN BAŞINDADA DEDİĞİM GİBİ BEN KM BAŞINA 0.35 KURUŞ HESAPLAMIŞTIM. BİNECEĞİ KM YE GÖRE HESABINI KENDİ YAPSIN DEMİŞTİM. aMA 0,40 KURUŞ DAHA DOĞRU GİBİ.
 
Katılım
4 Tem 2008
Mesajlar
1,167
buraya bakılırsa ss sahibi olmak için baya baya bir zman geçmesi gerek
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst