soyisimlere niçin rakam ve karakter ekleyemiyoruz?

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
bakın güzide memleketimizde MEHMET YILMAZ isim soyisim kombinasyonundan binlerce mevcut. fakat bunların herbiri apayrı karakterler.

peki neden bu kadar çileyi çekmek yerine soyisimlere karakter ya da rakam ekleyemiyoruz?

meselam, MEHMET YILMAZ2951 veyahut AHMET 1977ÖZTÜRK olmadı ALİ 2CA7N neden olmuyor?

çok ileri gidip soyisimlere @#&_-+/*"':!? gibi karakterler ekleyerek durumu daha da komplike hale sokmak mümkün.

kimsesiz bir bebeğe guest1234 gibi bir isim vererek ileride ona kendi isim soyisim kombinasyonunu seçme özgürlüğü tanıyabiliriz.

çok canım sıkılıyor.
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
Recep İvedik 1 deki mail adresi sahnesi geldi de gözümün önüne bir an, Allah korusun :)
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Hocam mail almiyoruz cocuga isim koyuyoruz rakam da nesi oluyor :D
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Latin alfabesini beğenmeyenlere kızıyor gerici filan diyorduk ama sen işi hiyeroglife kadar götüreceksin anlaşılan.
Facebook çoktan geçti zaten.
Mesajlara bakıyorum yazıdan çok emoji var.
Tüm dünya eski Mısır olup çıktı.
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
Emoji kullanmazdım hiç kız arkadaşımla normal emojisiz konuşuyorum ne oldu bir derdin mi var diyor, sürekli böyle "bir derdin mi var" diye diye mecbur alıştık artık bizde :/
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
Haha hiç aklıma gelmemişti :) iyi fikir ama karakterde sorun olur bence :) mehmet yılmaz gülen surat ya da melahat arabacı diyez ünlem filan olur haha:)
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Dediğiniz sorun TC kimlik numarası ile çözülmüş vaziyette. Herkesin numarası özel, tamamen eşsiz bir kombinasyon. İnsanları kimlik numaraları ile çağırabiliriz.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
gülmeyin burada otorite konuşuyor. respect my authority!

bana göre 50-60 sene sonra kimlik bilgileri tamamen digital ortama uygun hale getirilecek. yani facebook tarzında herkesin elektronik tabanlı kimliği olacak. işte orada herkesin kendine özgü ve tek bir ismi olacak. şimdi de var ama ileride daha gelişmiş kimlik versiyonları ile karşı karşıya kalacağız.

gidişat bu yönde çünkü.

tüm bilgilerimiz orada olacak ve tüm işlemlerimizi oradan gerçekleştireceğiz. hatta seçim bile oradan yapılacak.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
sonra nüfustaki adam ne dediğinizi anlamıcak,
çocuğun adını random olarak asdsafafafs koyacak, sonra uğraş dur.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
numerik baza (TCKN) 5-10 yil once gecmis,
daha once ana adi, baba adi ile insanlari birbirinden ayirtetmeye calisan,
80milyonun yaklasik 5milyonunun hala dogum gunu 1ocak olan bir ulkeden bahsediyorsunuz.
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
gülmeyin burada otorite konuşuyor. respect my authority!

bana göre 50-60 sene sonra kimlik bilgileri tamamen digital ortama uygun hale getirilecek. yani facebook tarzında herkesin elektronik tabanlı kimliği olacak. işte orada herkesin kendine özgü ve tek bir ismi olacak. şimdi de var ama ileride daha gelişmiş kimlik versiyonları ile karşı karşıya kalacağız.

gidişat bu yönde çünkü.

tüm bilgilerimiz orada olacak ve tüm işlemlerimizi oradan gerçekleştireceğiz. hatta seçim bile oradan yapılacak.

Aslında yeni cipli kimlik kartlarıyla bu mümkün. Hem nüfus kağıdı hem ehliyet hem pasaport ve devlette kullanılan tüm kağıtlar yerine geçebilir. Zaten projenin başlama sebebi buydu sanırım ama hala bir yol alamadık bu konuda
 
Katılım
10 Ağu 2013
Mesajlar
422
Hocam soyadımı MORR-KANNN diye üstüne bastıra bastıra söylememe rağmen hala VOLKAN yazanlar var, sormuyor bir de. C7HQ85 desem randomun kralını atar
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Şuan ki hali ile bile nüfus memurları küçük sürprizler yapabiliyor. Sizin dediğiniz şekilde olursa neler çıkar ortaya. Hesap makinesi ile leblebi yazmaya çalışan rakamlar ile artık neler üretmeye çalışır :D
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
doğum, soy a eklenmek, değil mi
soy isim e, bişey ekleyip ayırmaya çalışmak
bana pek soylu gelmedi

yoksa isim den mi bahsediyoruz
anlaşıldı, bizi blockchain paklar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst