"Son bir defa motora bineyim" dedi, öldü

Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
31
Neye kızıyorsunuz arkadaslar,
Kimin elinden ne gelir ki ?
Ne motosikleti süren arkadas nede o minibusteki insanlar bunu isteyerek ve bilerek yapmamıslar eminim.

lütfen bu soruya dürüstce cevap ver şimdi minibüsteki aile senin ailen olsaydı allah korusun ama bu bir örnekleme sonuçta senin lafına karşı bir örnekleme bir motorlu sarhoş son hızda gelip çarpsa ve ölümler gerçekleşse diyelimki motorlu arkadaş o anda hala yaşıyor olsa eminim adama yapmadığını bırakmaz bu formlarada gelip adam hakkında küfrederdin yanlış bir yaklaşım seninki hiç katılmıyorum olayları çift taraflı düşünelim arkadaşlar

Özer024 arkadaşımızında dediği gibi sen iç sonra atla bir araca bas son gaz vur birilerine yada bir yere al sana eceli geldi varmı böyle saçmalık allah insana düşünmesi için akılı vermiş iradesini vermiş hareketlerinden sorumlusun senin mantığına göre yaklaşacak olursak cennet cehennemin olmasına ihtiyaç yok o zaman sonuç olarak herşey alın yazısı ;) bırakın bu işleri gözünüzü sevim mantıklı olun biraz
 
Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,231
Arkadaslar motorcu arkadasinki tedbirsizliktir belki, ama minibusteki kisiler icin tedbirsizlik ya da vurdumduymazlik diyemeyecegimize gore onlarinki kaderin ta kendisidir bence.. (Inanip inanmamak tercih meselesidir o yuzden ona yorum yapmam)

Onların kaderidir doğru, ama sadece kaderidir, alın yazısı değildir...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
902
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Özer024;794095' Alıntı:
Aslında bu konun başlığı "Son bir defa motora bineyim" dedi, öldürdü olmalıymış ::rantinp: Gencecik insanların ne suçu günahı var. :pale: :farao:

Çok yazık...

Haklısın.:cat: Resmen öldürdü. Barış'ın öldürdüğü gibi, ama herkes onu çok sevdiği için bu tarafını görmedi kimse.

Bunun dışında polemik yapmadan eklemek istediklerim var. Herkes ecele inanmayabilir, ya da aynı dinden de olmayabilir, hatta inanmıyor bile olabilir. Yazılara inançların bu kadar karışması gerekiyor mu? Bana göre iyi niyetlerle toplumdaki fertleri yönlendirmek amacıyla dolaylı baskı yapılıyor gibi gözüküyor. Her yazıda birileri mutlaka dini bir söz ekleme gereği duyuyor. Şimdi birisi kalksa "Yüce İsa babamız böyle uygun görmüş" dese güzel olur mu? Ya da ateist birisi kalksa kendine göre bir şey dese iyi mi olur? Hep karşı taraf rahatsız olacaktır. Motor konusundan çok dağılmasak iyi olurdu. Diğer konularla ilgili başka siteler var. Bu husus benim dikkatimi bu kadar çekmeseydi yazmazdım. Bakın daha ben yazarken polemik başlamış bile. :silent:
 
Katılım
1 Şub 2006
Mesajlar
1,750
yasalar yeterince caydırıcı değil ehliyetsiz sürücüler kasksız kullanmaya verilen komik cezalar en önemliside cehalalet... arkadaşım fransadan geldi kendisi motosiklet hastası ama kullanmasını bilmiyor önümüzde bir race durdu off dedi motora bak hastayım ben bunlara uzun süre inceledi dedim fransada neden alıp kullanmıyorsun burada hayatında ilk defa görüsorsun gibi bakıyorsun dediki ehliyeti almak çok zor 4 defa kaldım 1 hakkım kaldı son defa gireceğim geçersem ehliyetle kullanacağım aksi halde ehliyetsiz yakalanırsam 15.000 euro cezası var kullanmak mümkün değil

yani demek istediğim biz tedbir ,önlem, caydırıcı birşeyler yapmayalım ve ölenlerden sonra kader diyelim bu ne kadar mantıklı arkadaşlar muhakkak kaderde ne varsa yaşayacağız ama bir arkadaşın dediği gibi alın yazısı değil önce tedbir
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
1,034
lütfen bu soruya dürüstce cevap ver şimdi minibüsteki aile senin ailen olsaydı allah korusun ama bu bir örnekleme sonuçta senin lafına karşı bir örnekleme bir motorlu sarhoş son hızda gelip çarpsa ve ölümler gerçekleşse diyelimki motorlu arkadaş o anda hala yaşıyor olsa eminim adama yapmadığını bırakmaz bu formlarada gelip adam hakkında küfrederdin yanlış bir yaklaşım seninki hiç katılmıyorum olayları çift taraflı düşünelim arkadaşlar

Özer024 arkadaşımızında dediği gibi sen iç sonra atla bir araca bas son gaz vur birilerine yada bir yere al sana eceli geldi varmı böyle saçmalık allah insana düşünmesi için akılı vermiş iradesini vermiş hareketlerinden sorumlusun senin mantığına göre yaklaşacak olursak cennet cehennemin olmasına ihtiyaç yok o zaman sonuç olarak herşey alın yazısı ;) bırakın bu işleri gözünüzü sevim mantıklı olun biraz

kardeşim bilip bilmeden konuşma birincisi mustafa alkollü değildi2.cisi mustafanın hatası hız ve kask olmaması3,sü araç transporter ve yandaki kızaklı kapı açık halde syrediyormuş4,cüsü transporter köprü üzerinde u dönüşü yaparken kaza meydana gelmiş

yani motosikletli şahıs yüzde100 suçlu diyemeyiz derim
 
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
31
kardeşim bilip bilmeden konuşma birincisi mustafa alkollü değildi2.cisi mustafanın hatası hız ve kask olmaması3,sü araç transporter ve yandaki kızaklı kapı açık halde syrediyormuş4,cüsü transporter köprü üzerinde u dönüşü yaparken kaza meydana gelmiş

yani motosikletli şahıs yüzde100 suçlu diyemeyiz derim

bu bilgiyi daha önce verebilirdin :wiinkk: sonuçta birinci sayfada alkollu olduğu üzerine bir konuşma geçti ve bunu dile getirebilrdin. sitemimi sadece mustafa üzerine yöneltmedim mesajımı okuduysan hızlı kullanmak üzerine genel bir konuşma yaptım orada mesajımı tekrar okursan ikinci bir alıntı yapmayı beceremedim ama daha önceki mesajımın bir kısmını kopyaladım

KOPYA :
kim isterki güzelce ailesini yanına almış bir hafta sonunu birlikte geçirmeye karar vermiş güzelce gezinirlerken ve huzurlu olabilmek isterken etrafında içkiler içen ve hız yapan insanları

bu genelleme bir cümle idi
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,224
Birileri bilinçaltı yaklaşımlarla,konulara hep imam ağzı ile yaklaşarak nerelere varmak istediğini direkt olarak açıklasa çok iyi olacak.
21.inci Yüzyılda bilimin,felsefenin,sosyolojinin başdöndürücü bir hızla yol almasına ayak uydurmak zormu geliyor yoksa.
Yorumları bir dini kisveye büründürmekle,özgür düşünceye çaktırmadan sataşma yapılmış olmuyormu?
Üstelik islamiyette birşeyler bildiğini sanarak,uluorta her ortamda konuşmak zındıklık olarak tabir edilmemişmidir...?
Daha yenilerde mukaddes kitabımız olan Kuran-ı Kerim'in cep telefonlarında kopyalanması dini açıdan sakıncalı bulunmamışmıydı din ulemaları bakımından.Gerekçesi ise genelleme yapılarak;"PC,cep tel. gibi aygıtlarda böyle kutsal sayılabilecek değerlerle,aynı ortamı paylaşabilecek çıplak görüntüler vs.bağdaşamazdı"
İnsanoğlu şaşar beşerdir.Hatalar mutlaka bizlere mahsustur.Ama bunları en aza indirmek,hatta bertaraf edebilmek için AKIL verilmemişmidir bize.?
Birtakım metafizik yaklaşımlardan ziyade,özellikle yapılan hatalardan ne gibi dersler çıkarıp,eğitimi nasıl geniş kitlelere yaygınlaştırabileceğimizi tartışmak bu foruma yakışacak en güzel yaklaşım olacaktır...
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Cerrahi'ye ben de katilmiyorum. Bence kadercilikten ote tedbir alarak, insanlari bilinclendirerek bu tur olaylarin sayisisini ve masumlarin zarar gormesini engellemis oluruz.

Hangi açıdan bakıyorsunuz?

Minübüstekiler nasıl bir tedbir alacaktılar?

Köprüde uçan motorlar vardır evden çıkmayalım mı diyeceklerdi?

Sanki tedbirshop diye bir yer var gidip poliçe yaptırıcaz, kader işte kader...
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Birileri bilinçaltı yaklaşımlarla,konulara hep imam ağzı ile yaklaşarak nerelere varmak istediğini direkt olarak açıklasa çok iyi olacak.
21.inci Yüzyılda bilimin,felsefenin,sosyolojinin başdöndürücü bir hızla yol almasına ayak uydurmak zormu geliyor yoksa.
Yorumları bir dini kisveye büründürmekle,özgür düşünceye çaktırmadan sataşma yapılmış olmuyormu?
Üstelik islamiyette birşeyler bildiğini sanarak,uluorta her ortamda konuşmak zındıklık olarak tabir edilmemişmidir...?
Daha yenilerde mukaddes kitabımız olan Kuran-ı Kerim'in cep telefonlarında kopyalanması dini açıdan sakıncalı bulunmamışmıydı din ulemaları bakımından.Gerekçesi ise genelleme yapılarak;"PC,cep tel. gibi aygıtlarda böyle kutsal sayılabilecek değerlerle,aynı ortamı paylaşabilecek çıplak görüntüler vs.bağdaşamazdı"
İnsanoğlu şaşar beşerdir.Hatalar mutlaka bizlere mahsustur.Ama bunları en aza indirmek,hatta bertaraf edebilmek için AKIL verilmemişmidir bize.?
Birtakım metafizik yaklaşımlardan ziyade,özellikle yapılan hatalardan ne gibi dersler çıkarıp,eğitimi nasıl geniş kitlelere yaygınlaştırabileceğimizi tartışmak bu foruma yakışacak en güzel yaklaşım olacaktır...


Pardon derdininiz nedir ?
Biryerlere varmak degil amacım. Amacım neyse benim yazdıgım seninde okudugun satırlarda var ne varsa.
İstedigin egitimleri al istedigin korumaları kullan istedigin her turlu tedbiri al ne olursa olsun eger ecel gelmedikce senin iliminde biliminde sosyolojinde bi ..... yaramaz.
Kac tane ENCAP tan 5 yıldız alan, testlerinden gecmiş arabanın kazalarında gordun paket halinde. Kac tane tren kazası gordun hersey yolunda ve kontrolunde olmasına ragmen veya kac tane ucak kazası okudun medyada binlerce kişi öldü bugune kadar. Sen neyin acıklamasını bana nasıl yapmayı planlıyorsun ?
Senin varlıgının hangi dusuncesi su söylediklerimi idrak edecek kapasitede de sen bunu neyle ölçüyorsun ?
İslamiyetle ilgili ben sadece okuduklarımı ögrenmeye calıstıklarımı insanlara aktarmak ve bakıs acılarının kendi kafamın dikine göre degil kuran-ı kerim ve hadislerde yazılan yasanılan seylerden gözlemleyerek yazıyorum. Zındık degil belkide gayri muslimim yasantıma bakarsan ama bunun karsılastırması veya olçusunu sanamı sorduk böyle bir cevap yazma hakkı kullanıyorsun ?
Metafizigi biliyorsun ama nedense kabullenmek neden acaba işine gelmiyor. Asıl bakman gereken bu pencere oldugunu dusunmuyorsun ki senin dusuncendir umrumda degil, insanların dusuncelerine saygılı ol.
Edebinle gelirsen edebinle gidersin...
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
1,687
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT Pro '24
Be diyorum ki gerekli tedbirler alinirsa, insanlar bilinclendirilirse ve kurallara uyar ise bu tur kazalar kimsenin kaderi olmaz.
 
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
2,835
allah rahmet eylesin ama motorunda belli bir hızı vardır tehlikeye gitmeden önce.. son tur diye de insan canını düşünmezmi.... üzüldük tabi ...
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Birileri bilinçaltı yaklaşımlarla,konulara hep imam ağzı ile yaklaşarak nerelere varmak istediğini direkt olarak açıklasa çok iyi olacak.
21.inci Yüzyılda bilimin,felsefenin,sosyolojinin başdöndürücü bir hızla yol almasına ayak uydurmak zormu geliyor yoksa.
Yorumları bir dini kisveye büründürmekle,özgür düşünceye çaktırmadan sataşma yapılmış olmuyormu?
Üstelik islamiyette birşeyler bildiğini sanarak,uluorta her ortamda konuşmak zındıklık olarak tabir edilmemişmidir...?
Daha yenilerde mukaddes kitabımız olan Kuran-ı Kerim'in cep telefonlarında kopyalanması dini açıdan sakıncalı bulunmamışmıydı din ulemaları bakımından.Gerekçesi ise genelleme yapılarak;"PC,cep tel. gibi aygıtlarda böyle kutsal sayılabilecek değerlerle,aynı ortamı paylaşabilecek çıplak görüntüler vs.bağdaşamazdı"
İnsanoğlu şaşar beşerdir.Hatalar mutlaka bizlere mahsustur.Ama bunları en aza indirmek,hatta bertaraf edebilmek için AKIL verilmemişmidir bize.?
Birtakım metafizik yaklaşımlardan ziyade,özellikle yapılan hatalardan ne gibi dersler çıkarıp,eğitimi nasıl geniş kitlelere yaygınlaştırabileceğimizi tartışmak bu foruma yakışacak en güzel yaklaşım olacaktır...

Eline aklına sağlık söylemek istediklerim yazdıkların ile harfi harfine bağdaşıyor.Bana yazacak birşey kalmamış:rendeer:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Be diyorum ki gerekli tedbirler alinirsa, insanlar bilinclendirilirse ve kurallara uyar ise bu tur kazalar kimsenin kaderi olmaz.

Hocam minübüste ölen kişilerin alması gereken tedbirler nelerdi, bunları nasıl bilinçlendirebilirdik?

Hangi kurala uysalardı ölmezlerdi?

Bende mi bi anormallik var anlayamadım ki.:pr:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst