Motosiklet hırsızlarının mekanları var ve yerleri de belli herkes biliyor.Bu mekanlarda müşterinin siparişine göre motosiklet çalınıyor parçalanıp raflarında yerini alıyor yedek parça olarak satılıyor.Çalıntı motosikletlerin büyük bir kısmı bu şekilde parçalanarak bir kısmı da şehir dışı hatta yurtdışına özellikle İran'a götürülerek satılıyor .Durumu güvenlik teşkilatı ve motosiklet servisleri biliyor.Kanundaki zayıflıktan dolayı güvenlik teşkilatı hırsızlarla uğraşmak istemiyor bu onlara bir sürü bürokratik angarya iş olarak görünüyor.Motosiklet servisleri ise müşteri kaybetmemek için bu gibi yerlerden alışveriş yapmak zorunda kalıyorlar çünkü motosiklet parçaları vergilerden dolayı çok pahalı bol miktarda sipariş verip kenarda tutmak akılcı olmuyor.Bunun yanı sıra hırsızlıkların sebeplerine insanların alım gücünün düşüklüğünü de katmak lazım müşterilerin büyük çoğunluğu motosikletini,sınırları zorlayarak aldığından tamir ve yedek parça tutarının en az olması yönünde servislere baskıları oluyor(hangi birimiz parçaları orijinal alabiliyoruz saysak elin parmaklarını geçmez).Hırsızlıkla ilgili mevcut kanunların, vergi mevzuatlarının ve oranlarının değişmediği sürece motosiklet hırsızlıkları süregelecektir.Ne kadar dilekçe gönderilirse gönderilsin,ne kadar gösteri yapılırsa yapılsın,ne kadar bilinçlendirme kampanyası düzenlenirse düzenlensin,devleti yönetenlerin bu saydığım unsurlarda değişiklik yapması 50 seneye kadar mümkün değil gibi gözüküyor.Kolaycılık daha iyi değil mi?
Onun için bize düşen en mantıklı davranış, motosikletlerimizi mümkün olduğunca gözlerden ırak tutmak ve mümkün olan en üst güvenlik önlemi almaktır.Zamanımız şartlarında bu iki önlem dışında yapılabilecek fazla bir seçeneğimiz yok maalesef.
İyi sürüşler.:cat: