Çomar deyince de kızıyorlar. Aydına düşman, bilime düşman, medeniyete düşman, kadına düşman, hayvana düşman, sevgiye düşman, akla mantığa düşman, evrensel olarak güzel olan ne varsa düşman... Kendinden güçsüz ne varsa düşman... Azınlığa düşman, çocuğa düşman, sokak hayvanına düşman, lgbt'ye düşman...
Cahil feraseti diye göklere çıkarılan şey tam olarak budur. Sığırlık. Bilmemeyi yüceltmenin, içinden kokuşmuşluğun, çürümüşlüğün, kötülüğün bu kadar rahat dışa vurulması. Bu kafaların baskın olduğu yerde hiç bir şey yeşermez. Polis zannetmişlerdir. Polisin de böyle davranması yaygın çünkü. Devlet erklerinin tamamını yönetenler de bunların kıravatlısı çünkü. "Hoşuna gitmeyebilir, mırıldanırsın." Sonunda toplum olarak ya yok olacağız, ya da aklını kullanan toplumların kölesi olacağız.