SİZCE DOĞRU BAŞLANGIÇ YAPTIM MI?

Katılım
28 Eyl 2016
Mesajlar
1
Öncelikle Hayırlı Akşamlar,
Abiler şimdi ben Kasım ayında 18 yaşımı dolduruyorum.Bugün gittim ve Honda Bayisinden Beyaz renkte Sıfır Honda CB 125E Aldım.Daha önce 2 yıl scooter kullandım fakat henüz hiç manuel vitesli motor tecrübem yok.İstanbulda yaşıyorum ve cuma günü motoru teslim almaya gideceğim.Henüz ehliyet almadım.Motor ile polis çevirse ne kadar ceza yerim.Daha önce ehliyetsiz yakalanan oldu mu?Ve sizce Motorda doğru başlangıç yapmışmıyım?Saygılar ...
 
Katılım
20 Tem 2015
Mesajlar
282
Yanlış başlangıç ilk ehliyet.
(Bura az sonra dolar yerimi alıyım)
 
Katılım
15 Ağu 2015
Mesajlar
1,676
Aferim çok iyi yoldasın tam benim kafadan gidiyorsun aynı şeyi bende yaptım Zamanında hem aracta hem motosiklette ikisindede kaza yaptım ikisindede %100 karşı taraf hatalı tabi o bana göre işin içine trafik girdi hatalı ben oldum neden ? Çünkü ehliyetim yok polis amcalar kitlediler cezaları üst üste bide diğer aracların masraflarınıda sigortam karşıladı zaten zamlı sigorta ücretlerinin üzerine sigorta dahada fazla çıktı, üstüne motosikletin ve aracın masraflarıda bana girdi sonra nemi oldu gittim tıpış tıpış ehliyetimi aldım kafam rahat geziyorum şimdi ehliyetten sonra kaza yaptımmı yapmadım çünkü tüm aksilikler bişeyler eksik olunca olur, sana tavsiyem direk git ehliyete yazıl ...
 
Katılım
29 May 2016
Mesajlar
714
cezası 1698 lira, motor zaten senin üstüne. eğer motorda başkasına ait olsaydı sahibine de aynı cezayı kitliyorlar :)
 
Katılım
1 Ağu 2016
Mesajlar
23
aynı durum bende de var ehliyet olmadan 0 motor aldım dün biraz turladım ama korka korka bugün gidip ehliyete yazılacağım, polisin çevirmesi durumunda ehliyetin iki katı ceza sonra işin yoksa uğraş dur.
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Başlangıç için motor seçimin iyi ama motoru almaya başkasını gönder. Aksilikler böyle zamanlarda olur, riske girme sakın.
 
Katılım
25 Şub 2016
Mesajlar
286
ehliyet almadan motor almak nedir ya? ehliyet almadığına göre ekipmanın da yok henüz? aferin evlat.
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
ehliyet almadan motor almak nedir ya? ehliyet almadığına göre ekipmanın da yok henüz? aferin evlat.

Malesef bu durum oluyor. Benim başıma gelen 15 ekimde sınava gireceğim söylendi fakat şimdiye kadar 1 dk bile motor eğitimi vermedi yazıldığım kurs.Saat olarak kayıtta "size göre plan yapılıyor" denildi ama 8-5 çalışan birisi olarak hafta sonları veya 5 ten sonra yaparız diye konuşup anlaştık ama ne bir arayan ne bir soran vardı :D Ben kursu aradım dedim beni unuttunuz herhalde bir ay geçti haber yok bari ben arayayım xD . Bu salı telefon ettiler ve cumartesileri gösterelim dediler. Sınava kadar 2 tane cumartesi var ama =? Şimdi durum böyle olunca çıldırmamak elde değil. Gidip 0 motoru alıp kendi başıma evin oralarda çalışayım diye düşünmüyor değilim.. Yani demem o ki bu arkadaşa benim durumumdaysa hak veriyorum.
 
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
403
Ben kısa bir olay anlatayım. Şirkete ait Ford Transit marka küçük kamyonetle seyir halindeyken durduk yere arkadan birinin çarpmasıyla kaza geçirmiştim. Polis geldi ve benim hiçbir kabahatim yokken 800 TL ceza kesti bana. Bil bakalım neden?
-Ehliyetten dolayı mı?
-Hayır, ehliyetim tutuyordu. SRC belgem olmadığı için 800 TL ceza yedim. Bir de ehliyetsizken ne olur sen düşün. Hiç kurtarma şansın yok.
 
Katılım
11 Eyl 2016
Mesajlar
62
Malesef bu durum oluyor. Benim başıma gelen 15 ekimde sınava gireceğim söylendi fakat şimdiye kadar 1 dk bile motor eğitimi vermedi yazıldığım kurs.Saat olarak kayıtta "size göre plan yapılıyor" denildi ama 8-5 çalışan birisi olarak hafta sonları veya 5 ten sonra yaparız diye konuşup anlaştık ama ne bir arayan ne bir soran vardı :D Ben kursu aradım dedim beni unuttunuz herhalde bir ay geçti haber yok bari ben arayayım xD . Bu salı telefon ettiler ve cumartesileri gösterelim dediler. Sınava kadar 2 tane cumartesi var ama =? Şimdi durum böyle olunca çıldırmamak elde değil. Gidip 0 motoru alıp kendi başıma evin oralarda çalışayım diye düşünmüyor değilim.. Yani demem o ki bu arkadaşa benim durumumdaysa hak veriyorum.

Ayni durum bende var adamlar aldı parayi alana kadar hergun mesaj attilar ödeme bitti cıt yok, kursa gidiyorum hocaniz program yapip sizi arayacak diyor, ne bitmez programmış arkadaş :)
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
arkadaş "b.k yoluna gitmeye niyetim var, başlangıcı doğru yapmışım mı?" demek istemiş.
 
Katılım
23 Eyl 2016
Mesajlar
12
Ya güzel kardeşim ehliyetin yok belli bir heyecanla gidip motoru almışsın... Şimdi kafanda neler var kim bilir... Motorunu almadan ehliyetini al bu bir zorunluluk değil gereklilik her şeyden önce... Sonra "Motosiklet Sürüş Sanatı" kitabını bir oku, güzelce sindir. Sürüş sırasında alacağın risklerin hayatında neleri kaybettirebileceğini içeren videoları izle...
Her şeyden önce ehliyetini al, sonra ekipmanlarını... Kasksız seleye dahi oturmaman naçizane tavsiyem...
 
Katılım
4 Kas 2014
Mesajlar
1,868
Motor başlangıç için iyi, ehliyet ve ekipmansizlik kötü.
Motorunu trafiğe çıkarma, bu sırada ekipmanlarını ve ehliyetini tamamla bence. Sonra zaten bir ömür motora binersin inşallah. Sabrın sonu selamettir unutma :)
 
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bende aynı durumdayım.Eğitim almak istiyorum ama eğitim almak için bile biraz bilginiz biraz pratiğiniz olsunki başlangıç eğitimide olsa daha faydalı olur diyorlar.Ehliyet almak için başvuru yapacağım orda da arkadaşın dediği gibi bişey öğretmiyorlar.Yakınımda tanıdığım biride yok motorunu verecek.Biri olsada ben alırmıyım oda ayrı mevzu düşürecez falan adama ayıp olacak.Bende Morotu alayım trafiğe kapalı bir alanda dur kalk vites alıştırması yaparak motor tecrübesi kazanayım.Sonra ehliyet ve eğitime gideyim diye düşünüyorum.Tabi motoru başkasına aldırıp eğitim yerine motoru ehliyetli biri tarafından götürüp orada çalışma yapacağım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst