Sizce CBR 650 R 2019 titreşim sorununu çözmüş müdür ?

Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Cbr 250r dan sonra titreşimin çok da rahatsız edeceğini düşünmüyorum. Muğla taraflarında maalesef test edebileceğim yer yok
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
298
HONDA CBR650F ile Yamaha YZF R25 i karşılaştırırsak titreme konusundaki yorum ne olur bilgisi olan var mı ?
 
Katılım
22 Eki 2007
Mesajlar
1,232
Arkadaşlar gerçekten hangi aalemde yaşıyosunuz yaaa, R25 le cbr650f in titreşimini kıyaslıyosunuz. Birkere genel maanada silindir sayısı arttıkça,aynı hızlarda o titreşim azalır. Biri çift silindir 250cc birisi 4 silindir 650cc. Birisi polo birisi passat
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Motora resmen megelli muamelesi yapılıyor :santa:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar gerçekten hangi aalemde yaşıyosunuz yaaa, R25 le cbr650f in titreşimini kıyaslıyosunuz. Birkere genel maanada silindir sayısı arttıkça,aynı hızlarda o titreşim azalır. Biri çift silindir 250cc birisi 4 silindir 650cc. Birisi polo birisi passat

Titresim sadece silindir sayisina bagli degil ama. Balansor yapisinin, motorun saseye baglanis seklinin etkisi cok daha buyuk. Eski Evolution motorlu cift silindir Harley'ler bir cok tek silindirli motordan cok titrer. Titresim turu de farkli. Yuksek hacimli dusuk devirli 1-2 silindirli motorlar genelde traktor gibi (pat pat pat) titrerken yuksek devirli 4 silindir motorlar yuksek frekansli (zzzzzzzzz) titresim uretiyorlar. Eger titresim gidona veya peglere vuruyorsa kisa surede uyusturuyor eli ayagi.

CBR650F'deki o kadar kotu mu bilmiyorum, denedigim cogu 4 silindir motosiklette asiri titreme hissetmedim, ama titreyenler de kotu oluyor genelde. Belli bir devir araligi mundar oluyor resmen. O devir araliginin ya yukarisinda, ya da asagisinda kullanmak gerekiyor. Hizlanma esnasinda o arakliktan gecerken de bir zimbirti vizilti oluyor illa ki.
 
Katılım
17 Haz 2014
Mesajlar
974
Silindir sayısı arttıkça vibrasyon azalır mantığı yanlış. Kimisini 2 silindirin düşük frekanslı titreşimi, kimisini 4 silindirin yüksek frekanslı titreşimi rahatsız eder. Yani pekala kıyaslanabilir. Mesela CB 500F in titreşiminden rahatsız olmazken MT 09 un titreşiminden az da olsa rahatsız olmuştum. O yüzden, kullanıcı da olsa, kanalların inceleme videoları da olsa kullanmadan peşin hükümle ve mişli muşlu konuşmamak lazım.
 
Katılım
17 Ocak 2016
Mesajlar
298
Arkadaşlar gerçekten hangi aalemde yaşıyosunuz yaaa, R25 le cbr650f in titreşimini kıyaslıyosunuz. Birkere genel maanada silindir sayısı arttıkça,aynı hızlarda o titreşim azalır. Biri çift silindir 250cc birisi 4 silindir 650cc. Birisi polo birisi passat

Titreşimin sadece silindir sayısına bağlı olduğunu düşünmüyorum. Bir çok değişken var.
 
Katılım
3 Haz 2018
Mesajlar
815
120 ile 160 arası titreşim var mış. Ben 120 ye kadar rahatsız edici bir.şey farletmedim.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
120 ile 160 arası titreşim var mış. Ben 120 ye kadar rahatsız edici bir.şey farletmedim.

Eger oyleyse kotuymus. Tam otoyol hiz siniri civarinda. Aslinda titresim hizdan ziyade devire bagli oldugu icin uygun vitesle titresim bandi disina cekilebilir motor. Ama bu durumda 130-140'la titresimsiz gitmek icin 1 veya 2 vites dusmek icap eder, ki o da hem motoru yorar, hem de sarfiyati arttirir gereksiz yere.
 
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
39
konuyu hortlatıyorum bugün 2016 model 34 binde aldım ve belli bir devirde sağ alt kısımdan ve sağ gidonda titreme var :) ama her devirde yapmıyor tam bakayım yazarım yine,özellikle sağ ayn açayip titriyor
 
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
235
Vakti zamanında Honda servisleri 650F'in gösterge tablosundaki titreşimden kaynaklı zırıltı için, tabloyu sökerek alt kısmında çift taraflı bantla dolgu yapmak gibi, zihni sinir bir fikir icad etmişlerdi. İşin garip yanıda bir çok akıllı 650F sahibi, yepyeni motorlarına bu zihni sinir fikri uygulattılar. Motosikletlerini satmak yerine.
 
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
39
benim göstergede yok ,sağ gidon ve alt blok ta oluyor :)birde bazı viteslerde garip geçiyor
 
Katılım
4 Şub 2017
Mesajlar
649
Vakti zamanında Honda servisleri 650F'in gösterge tablosundaki titreşimden kaynaklı zırıltı için, tabloyu sökerek alt kısmında çift taraflı bantla dolgu yapmak gibi, zihni sinir bir fikir icad etmişlerdi. İşin garip yanıda bir çok akıllı 650F sahibi, yepyeni motorlarına bu zihni sinir fikri uygulattılar. Motosikletlerini satmak yerine.

Ben sattım.. onu dene bunu dene ama elde var sıfır.. memnun olana da saygı duyarım ayrıca...
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
366
600rr ile 650f arasında çok bi fiyat farkı olduğunu düşünüyor herhalde arkadaş :D
 
Katılım
8 Eki 2018
Mesajlar
338
bende motoru satıp 4 silindire geçicem ama fiyatlar fena uygun fiyatlı cbr650f aliyim diyorum herkes titreşim diyor.600rr larda 40'dan başlıyor.Diversion aliyim dedim istanbulda yok.Ne yapacağımı şaşırdım kafa allak bullak düşünüyorum.Cbr250'den r25'e geçmek istemiyorum.Offff Off...Titreşimde olsa uygun fiyatlı alınabilecek tek 4 silindir 650f gibi gözüküyor.
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
366
bende motoru satıp 4 silindire geçicem ama fiyatlar fena uygun fiyatlı cbr650f aliyim diyorum herkes titreşim diyor.600rr larda 40'dan başlıyor.Diversion aliyim dedim istanbulda yok.Ne yapacağımı şaşırdım kafa allak bullak düşünüyorum.Cbr250'den r25'e geçmek istemiyorum.Offff Off...Titreşimde olsa uygun fiyatlı alınabilecek tek 4 silindir 650f gibi gözüküyor.

Hocam 650f’lerde 40’tan başlıyor artık yalnız :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst