Şimdide bana yardım lazım :D

Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
436
Bunuda düşünmedim değil, Statör üm orjinal değil, sardırdım.. Fakat servis manuelinde 5.000 devirde 14.5 volt üretmesi gerektiği yazıyor, ve bunu rahatlıkla veriyor.. Konjektör orjinal, akü bosch 12/10.

Tamam o zaman.

Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Tamam o zaman.

Yalnız, statör sardırmanın maliyetini merak ettim. Benimki iflas edince ABD'den bir tane getirtmiştim ama kargosuyla margosuyla en az 200 dolara mal olmuştu.

100 tl burda maliyeti, bostancı sanayi sitesinde yapıyorlar, iş görüyor:cat:

Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.

hava filitresi kutusu karbüratörlere direk girmekte, herhangi bi kaçak olması çok zor..

bkz;


---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------

Karbüratör hava ayarları servislerde 1000 lik ise, hava civataları tam sıkılıp 2,5 tur açılıyor bu standart ayar üzerinden yapılıyor. Şimdi motorum eski olduğu için zmana içerisinde oluşan aşınmalarıda varsayarsak 2,5 tur yerine dinleyerek hissederek bi hava ayarı yapılması mı mantıklı olur?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134

Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..

bu dediğin zaten doğal yedire yedire vermek motoru veya arabayı daha performanslı kullanılmasını sağlar her zaman için :silent:

elektrik tesisatı ne durumda tümüyle eminmisin bir kaçak olmadığına en abuk subuk yerlerden cozurtu olabiliyor bazen olmaz dediğin bi yerden ama 7binden sonra oluyor diyorsun beyinle ilgili bir problem olabilirmi?
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Başka bi nüans; Tam gaz açmak yerine gazı yedire yedire açtığım zaman daha iyi hızlanıyorum..[/B]

Sesli düşünelim.Ani gaz vermelerde kelebek açılıp fazla hava emmek istiyor motor ama bu arada kapış pompası emilen yakıt dışında fazladan yakıt püskürtüyor boğaza.Şimdi yeterli hava akışı olmaz ise bu yakıt yeterli buharlaşma olmadan silindirlere gider ve boğulmaya sebeb olur.Düşünebiliriz ki vakum artınca bir şey emilecek havayı kısıtlıyor veya vakumun debisini bozuyor.Ne olabilir?Hava filtresinden karburatörlere gelen yerlerde yarık,çatlak bir şey var.


Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?
 
Katılım
31 Eki 2006
Mesajlar
602
Başka nedeni yoktur karbüratörün orjinal ve ellenmemiş ise artık elden geçirme zamanı gelmiştir herhalde.Bujiler yağlanıyo desek zaten türlü sorunlar çıkardı şimdiye.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
4 silindirli motorlar hakkında pek fazla bilgim yok,
ama buna benzer bir durumla karşılaşan bi arkadaşım vardı,
satarkende söylemişti şöyle sıkıntıları oluyor şu hızdan sonra diye,

sorunun nedenini kesinleştirdiğin zaman buraya yazarsan bişiler daha öğrenmiş oluruz...
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
benim bir şahin abim vardı bağcılar güneşlide. iki zamanlı mobilet mz peugeot jawa tarzı motorları tamir ederdi. sene 1997-2000 arası. bir trafik polisi amcamız cbx 750 ile geldi. bir sorun var motor boğuluyor gaz verince stop ediyor falan. şahin abi sabah 10 da başladı akşam 5 de motoru tamirini bitirdi. neyse polis amca geldi niye bu kadar uzun sürdü falan.
bizimki gayet rahat . ömrümde ilk defa honda motoru açtım.
tamir değil toplamak uzun sürdü.
şimdi bir eski motorucuya göstermekte fayda var . dişçi gibi elinden ne kadar çok hasta geçerse o kadar çok deneyim kazanıyor ya. benimki sadece bir tavsiye. sonra yolda kalıp laf söylemeyin :)
 
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
140
karbratörün vakum lastikleri olması lazım ani gaz açışlarında içeri hava alan onlarda bir yırtık olduğu zaman bunu yapabiliyor. shadowumda gelmişti başıma deneyebilirsin.
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
281
herkes yazmış bişi bende laf kalabalığı yapayım bari, benzin aldığın yeri değiştirdiinmi? yada oktanını?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
gögkhancım senin derdine çare kardeşler motor anladığım kadarıyla,isterden bi götür baktır,sana uzak ama,küçükköyde kardeşler motor sen bilirsin salim usa motorcu aleminde malkoç derler ona.yada tel et bilgi edin.

KARDEŞLER MOTOR İSTANBUL GAZİOSMANPAŞA 0 212 535 40 27
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
1,470
Aklıma bişey daha geldi, yarın hava filitresini söküp biraz gaz çekmeye çıksam, eğerki boğulma azalırsa hava ayarlarındandır kesinlikle diyebiliriz dimi?

dikkat et abi hava filtresi yüzünden yeni motor yaptırmak zorunda kalmıştım motoru düzeltiyim derken daha kötü yapmayalım yetkili servislerde falan çözemiyorlarmıymış sorunu :silent: benimde aklıma elektrik tesisatı ve hava ayarından başka bişey gelmiyor yada garip olucak ama depoda su birikmiş olabilirmi?
 
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
2,946
GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi:silent::p

1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser:p:queen:
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
GKN,
bu anlattığını tekerde giderken mi yapıyor yoksa düz giderkenmi:silent::p

1-vakumları/diyaframı kontrol et yıpranma veya yırtılma varmı
2-emme manifoltunu test et
3-hava filtreni kontrol et
bu dediğin arıza hava karımından kaynaklanan arızaya benziyor,
aynı sorun cbf 150 hondalarda da var gazı dip gazı giderken gazı keser gibi yapıp yeniden açınca yığılma yapıyor.

bu dediğini tekerde giderken yapıyorsa sorun ciddi, bu olay önünü keser:p:queen:

Vakumlara bak,motorun hava benzin girişlerini temizlet.Vakum arızalıysa klepenin biri açılmıyordur ondan yapıyordur büyük ihtimal:cat:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
GKN selam sorununu dikkatlice okudum. Kendi motorunu kendi tamir etmeyi seven biri olarak sana bir kac sey soracam , bunlari bir elden gecirmen ve gozlemlerini benim ile paylasman gerek. Belki bir sey bulabiliriz.

Oncelikle sabit bir yuksek hizda gazi birakip yine gaz verdiginde bogulma oluyor diyorsun. Bu anda bogulma esnasinda devir saati sen gaz verince kacta kaliyor bunu soylemeni istiyorum. Rolantiyemi dusuyor 2000-3000 devirlerdemi kaliyor. Bu gozlem cok onemli.

Diger kisim, motor bogulma aninda gostergedeki isiklar yanip sonuyormu. Yoksa sabitmi kaliyor

Daha sonra duzeliyor diyorsun. Demeki olan bir sey yerine duzeliyor.
Oncelikle su sonucu cikaracaz. Sen motora yuklendiginde bir sey cut off dedigimiz bir kesinti yaratiyor. Gucu tasimiyor.Daha sonra yerine geliyor. Bir duzensizlik var. Karburatorden olamaz. Bu her safhada olabilir, yada kelebegin her ayni acilis derecesinde olur. Bu olmuyor dedin. Herhangi bir hizda her hangi bir devirde oluyor diyorsun cunku.

Bunlara bir cevap verirsen , seni ozelikle bazi parcalari yakindan incelemen icin yonlendirecegim.
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
zincir pis senin ben dikkat ettim geçen pazar, zincirini gaz yağı ile temizle sonrada güzel bi castrol zincir yağı ile temizle kanka ciddiyim :cat:

:queen:
 
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
1,065
motorun öntarafındaki farın yanlarındaki hava kanallarından olabilir (ön taraftan hava filtresine giden havallandırma boruları)aynı şey benim eski motordada vardı ustalar bu şekilde çözdüler (eski motorum 600f di)
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
suzuki servisi dedi ki :


"karbüratör alt memeleri büyük, ya da; kaz iğnesi çok aşınmış"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst