Sibob Ayarı 1,300 KM Yaptırsam Zararı olurmu

Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
Arkadaşlar Moturuma sibob ayarı yaptırmak istiyorum fazla hız yapmıyor o yüzden 1,300 km olurmu ve tokatdayım bildiniz iyi motorsikletci varmı ?
 
Katılım
24 Şub 2008
Mesajlar
1,958
Havaların serinlemesinden bozulabilir subap ayarı:cat:
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
yazın yaptıracagım ve servisinde mi yaptıryım yoksa ziledeki tamirciye mi sport motordan anlayan iyi bi usta var burda
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
yavv ben ne yaptım :mrgreen: bilmedigim bişeyi ögrenmek icin sordum forumda buna yarıyor galiba deyilmi bilgi ögrenme arkadaşlık felan filan yani çok işe yarıyor zararı yok faydası var :cat:
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
yaa kardeşim subab ayarı motorun düzenli çalışması ve yakıtını düşürmek için yapılır . altında ki motor ybr 125 110 yapıyorsa yeter bıle . kardesım türkiyede ki yollarda . 100 geçtinmi ha motorda gitmişain ha tabutta .
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1300 km de sübap ayarı mı olurmuş kaç yazıyo kataloğunda o bile fazladır.

Sübap ayarın iyidir 1300 km de, daha da yaptırayim diyosan laçkalanmasını

göze alıp yaptır, ustası olacak tabi.
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Subap ayarının ;
motorun sıfır veya yeni olmasıyla alakası yoktur..

Türkiye şartlarında subap ayarı 2 defa yapılması motorun ömrünü
ve yakıtın düzenli olmasıyla birlikte de cebinizdeki paranın ömrünü
uzatır..
Türkiye şartları dedik ya..Bu yaz başlangıcı ve kış başlangıcı tarihlerine
denk gelmeli..(kısaca subapladan şıkırtı geliyorsa ayar yapılmalı..)
Bunun sıfırı eskisi olmaz..

Ses geliyorsa ayarını yaptıracaksın..

Sesin nereden geldiğini anlamak içinde "tornavida ile kontrol sistemi " uygulayabilirsiniz..:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Subap ayarının ;
motorun sıfır veya yeni olmasıyla alakası yoktur..

Türkiye şartlarında subap ayarı 2 defa yapılması motorun ömrünü
ve yakıtın düzenli olmasıyla birlikte de cebinizdeki paranın ömrünü
uzatır..
Türkiye şartları dedik ya..Bu yaz başlangıcı ve kış başlangıcı tarihlerine
denk gelmeli..(kısaca subapladan şıkırtı geliyorsa ayar yapılmalı..)
Bunun sıfırı eskisi olmaz..

Ses geliyorsa ayarını yaptıracaksın..

Sesin nereden geldiğini anlamak içinde "tornavida ile kontrol sistemi " uygulayabilirsiniz..:cat:



abi tornavıda ile kontrol nasıl oluyor
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
< konudısı >
sibob ayarı gerektiren bi olayda egzoz patlatmadan geliyo , eğer çok egzoz patlatılırsa sibob ayarı kaçıyor

kaynak : tecrübe
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
abi tornavıda ile kontrol nasıl oluyor

:p :p

Sen biliyorsundur ama bilmeyen arkadaşlar için kısaca anlatalım..:mrgreen:

Motor çalışır vaziyetteyken tornavidanın sap kısmı kulağınıza değecek şekilde ve
uç kısmını motorun subap kapağına dokundurarak sesin gelip-gelmediği kontrol edilir..:)

Bu yöntemi motosiklet tamir USTALARI ve oto tamircileri yapar..:wiinkk:

Türk işi deney yani..:cherry:
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
oynama bence motorun ayarları ile sorun yoksa ama. ne güzel ybr motorun var. bende çin var ybr olsa hiç elletmem.

komşunun ybr si var motoruna anahtar değmedi dedi. 2004 model genel bakım yapıyo yağ buji filtre vs. tık dememiş daha. üstelik otomobil yağı koyuyor. oto tamircisi adam. :wiinkk:
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Kısa bir hatırlatmam olacak "tornavida ile kontrol uygulamasına ;

kontrol sırasında gelen şıkırtı sesi 2 parçayı kontrol etmemizden sonra sesin asıl kaynağı bulunur..

1 segman kontrolu..:wiinkk:
2 subap kontrolu.:wiinkk:

Piston segmanlarının sesi de şıkırtı şeklinde olur ve supap sesine çok benzer.
Ancak, gaza basıldığı zaman segman sesleri çoğalır, oysa gaza basılınca supap sesleri azalmaktadır.Bunu ayırt ettikten sonra problemin kaynağını bulabiliriz...:cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
murat abi'ye teşekkürler verdiği bilgiler için..17000'km'deyim sadece bir kere yapıldı subap ayarı (6000'km'de) ... gerek görmediler bende böyle devam ediyorum :) aslında ybr pek subap ayarı isteyen bir motor değil ...
 
Katılım
13 Eyl 2005
Mesajlar
2,547
Supap ayarı sadece gerektiği durumda yapılır. Motorun gücünün düşmesi veya supaplardan gelen değişik sesler nedeniyle kontrol edilerek gerekiyor ise ayarlanır. Supap sesleri ısınma, supap ayarı, aşınma, devir gibi etmenlere göre değişiklik gösterir. 1300km de olan bir motorda sıra dışı (üretimde ayarsızlık, aşırı hararet sonrası deformasyon, yağlama sorunları, parça arızaları vb.) bir durum yoksa supap ayarına bu km de gerek yoktur. Genelde hava soğutmalılarda 10000-15000 gibi kontrol edilir kontrol edilme sebebi de bu tip motorların genelde mekanik iteceklere sahip olmalarıdır (Harley'ler de yanlış hatırlamıyorsam hidrolik supap iteceği bulunmakta). Mekanik ayarlılar da ayarlama vidalı olabileceği gibi ayarlı pullar kullanılarak yapılanları da vardır. Yeni nesil hidrolik supaplı motorlarda supap ayarları otomatik olarak yapılır. Bu motorlarda ayara gerek yoktur. Yapılacak tek şey aşınma ve çalışma kontrolüdür.

iyi çalışmalar.
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
344
sibobun nerde oldunu bilmiyorum ayrıca aşınmayı nerdn anlayacagım
 
Katılım
8 Nis 2008
Mesajlar
348
saglam ve guvenılır bı ustaya yaptırman daha iyi olur cunku ortalık bılıyosun sahte ustalarla dolu işini doğru yapmayan vs.
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
motor 1300 km de ise garanti kapsamındadır muhtemelen, 1300 km deki bi motorun sübaplarından ses geliyosa mutlaka servise götürmelisin, eğer ki herhangi bi ses yok sana performansı düşük geliyorsa ve bu performans düşmesinden eminsen sorunu başka yerlerde arayalım:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst