Seter yavrularımız :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Tüm gönül dostlarına selamlar.

geçtiğimiz bayram arefesinde beklediğimiz yavrularımız nihayet dünyaya geldi , hayvanları seven bir kardeşiniz olarak haberini aldığım an minikleri görmek için bir hayli heyecanlandım :) şu an itibari ile 3 günlük oldular, lakin bazı sıkıntılar başgöstermekte :salut:

şöyleki annenin normalde 6 yavruyu emzirme (kapasitesi ) durumu var ama 9 yavru var ,nasıl olacak nasıl yapacağız derken doğdukları günden itibaren tam olarak gıda takviyesi yapamayan yavruları enjektör ile beslemeye koyulduk fakat içlerinden biri zayıf ve bitkin düştüğü için malesef hayatını kaybetti kurtaramadık :salut: zaten anne doğumdan sonra çok zayıf düştü :(

birisi daha biraz zayıf düşmüş ama ilk ölenden biraz daha canlı sayılır kurtulacak gibi , ama diğerlerinin sağlık durumları gayet iyi ,

sonuçta 3 günlük yavrular ne kadar gıda takviyesi yapılsada anne sütü olmadan toparlamaları zor , bakalım ilerleyen günlerde durum neyi gösterecek ?

ama kalan 8 yavrunun durumları oldukça iyi ve her geçen gün daha zıpır zıpır oluyorlar :) kafamdaki soru biraz daha büyüdüklerinde anne sütünün yeterli gelip gelmeyeceği, bakalım gereken takviyeyi yapıyor olsakta zaman neyi gösterecek ?


herşeye rağmen çok sevimliler:)


allah her canlıya layık olduğu hüneri verdi , tırtıl 2 diş olsa tüm ormanı yerdi, kediler haftada 1 gün uçabilse, dünyadaki serçelerin nesli biterdi :)




bu arada çeyrekleri görelim beyler :)))))






































 

soa

Katılım
29 Haz 2011
Mesajlar
854
uhhhhhhh anaaaaaam yee bunları yee yeee. İrfan abi sevmeye gelirim biraz büyüsünler :D

Valla bahçeye yeni Alman Kurdu aldık oda yavru annesi bakmamış aldık biz bakıyoruz bunlar daha önce gelse talip olurdum abi ama :(
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
uhhhhhhh anaaaaaam yee bunları yee yeee. İrfan abi sevmeye gelirim biraz büyüsünler :D

Valla bahçeye yeni Alman Kurdu aldık oda yavru annesi bakmamış aldık biz bakıyoruz bunlar daha önce gelse talip olurdum abi ama :(

seter cinsi köpeklerden bekçi olmaz berkayım ama güzel av yaparlar :) bu arada elin boş gelme :cherry: :p
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
irfan abi bi tane bana ayır bahçeli evim olunca gelip alacağım...:pl:
evim olunca bi tane yavru alarım senden ev hediyesi yavru yoksa yetişkin de olabilir:p
yeğenin yürümeye hatta koşmaya başladı ama irfan amcası daha gelecek görecek:jocolor:
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Bu aralar acayip köpek sahiplenesim var, bunlar da çok tatlı yaa :cat:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
irfan abi bi tane bana ayır bahçeli evim olunca gelip alacağım...:pl:
evim olunca bi tane yavru alarım senden ev hediyesi yavru yoksa yetişkin de olabilir:p
yeğenin yürümeye hatta koşmaya başladı ama irfan amcası daha gelecek görecek:jocolor:

sana gidecek bir cins fatih , bir tane sana ayarlarım seterleri bilirsin senin için biçilmiş kaftan ama iyi yetiştirmen gerekli :) babaları maşallahı var çok iyi annede çok güzel av yapıyor kırmalık vs. yok ana baba safkan yavrular :)

bu arada valla sorma ulen hakkaten bu bayram bir gün izin vardı ondada akrabalarımı dolaşayım bende şaşırdım :) nasip kısmet inşallah ama yengeninde gelesi var :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

İrfan ne yaptın yaa:) benim kız gördü,şimdi dinle dur :)

bir tanede sana ayarlayayım abi ayıp ettin :) yada sevmeye gelin :) 10 gün sonra daha iyi toparlarlar yumak gibi olurlar tam ele avuca gelirler seninkide iş yani fıstığa niye gösteriyon resimleri :cherry: :p
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
aga ben şuan beslerim ama çalınma ihtimali yüksek o yüzden ev alınca kısmetse böyle bi av makine si alacağım hem yeğenin oynasın hem av yapsın seter zaten çok akıllık çok uysal evde dahi beslenebilen bi cins olduğu için birinci tercih hem iş hem ziyaret yani:cherry:
olmazsa kurzarr da alabilirim onlarda çok yakışıklı ve güzel av yapıyorlar:cat:
aslında 2 ırk ta tam bi av makinası
ama şu yakışıklıya bak irfan amcası



 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
Yavrular pek güzel.Anne sütün de yavrunun direncini kuvvetlendirmesi için gerekli vitamin,mineraller vardır.Annede doğumdan sonra 7-10 gün boyunca bu süt devam eder.yavruların içmesi çok önemlidir bu sütü içmeyen yavruların ölme olasılıgı %70 gelişememe oranı %60 civarıdır.Kıvamı normal süt'ten farklıdır.Kolostrum yada ağız sütü olarak adlandırılır.
Sağım yaparak yada (Mecbur kalırsanız)yapay olarak kendiniz bir karışım yaparak yavruya verebilirdiniz.internet'te çeşitli tarifler vardır.Umarım daha fazla yavru telef olmaz.Bu arada annenin beslenmeside çok önemli .Zayıf düşer yeterli süt salgılanmazsa siz emiyor sandığınız yavrular boşa kürek sallıyor olabilirler.Mama dışında kendinde bir rasyon hazırlayabilirsin.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Yavrular pek güzel.Anne sütün de yavrunun direncini kuvvetlendirmesi için gerekli vitamin,mineraller vardır.Annede doğumdan sonra 7-10 gün boyunca bu süt devam eder.yavruların içmesi çok önemlidir bu sütü içmeyen yavruların ölme olasılıgı %70 gelişememe oranı %60 civarıdır.Kıvamı normal süt'ten farklıdır.Kolostrum yada ağız sütü olarak adlandırılır.
Sağım yaparak yada (Mecbur kalırsanız)yapay olarak kendiniz bir karışım yaparak yavruya verebilirdiniz.internet'te çeşitli tarifler vardır.Umarım daha fazla yavru telef olmaz.Bu arada annenin beslenmeside çok önemli .Zayıf düşer yeterli süt salgılanmazsa siz emiyor sandığınız yavrular boşa kürek sallıyor olabilirler.Mama dışında kendinde bir rasyon hazırlayabilirsin.

yavruların beslenmesinin önemli olmasıyla beraber anneye de özel bakım altına aldık , ne yapsın hayvan , yiyecekki yavrulara gerekli besini sağlayabilsin ama diğer söylediklerinize aynen katılıyorum :cat:

anne zaten çıtı pıtı bir şeydi doğumdan sonra hepten zayıfladı hayvan teşekkürler bilgi için ,kurban bayramı vesilesi ile anneye gıda takviyesi olması gerekenin üzerinde o birtarafa annenin emzirme kapasitesi 6 yavru sayısı 8 iş burada patlak veriyor .
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Abi ingiliz değilmi? Asabidir ama kral ördek yapar, Ormanma gelmez narin dirler :) avı unutur kuyruğundan pıtırak toplarlar :) çok severim namussuzları bir tane doğumundan ölümüne beslemişliğim vardır İrlanda Seteri.. Çok kral hayvandır.. Benim Fox terrier olmasa sahiplenmek isterdim tekrar bir tane..
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
analı babalı büyüsünlerde çeyrekişi benibozar..:cherry:
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
daha önce köpek bakan biri olarak anne sütü çok önemli.. siz istediğiniz karışımı yapın anne sütünün yerini asla tutmaz (deneyimle sabittir). anneye çok özen göstermek .. yiyecek takviyesi ve süt, yumurta, et,ciğer gibi protein yönünden yüksek gıdalarla annenin süt verimi hem arttırılır hemde kalitesi yükseltilir. süt saf olarak verilmemeli illaki su ile karıştırılmalıdır. sütün içine bilendırda un gibi çekilmiş yumurta kabuğu konulabilir yüksek kalsiyum içeren yumurta kabuğu yavruların ihtiyacı olan kalsiyumu yeteri kadar sağlayacaktır. özellikle (Annenin yiyeceği) mamanın veya verilen yiyeceğin üzerine dökülen bir tatlı kaşığı balıkyağı, hem yavruların bağışıklık sistemini yükseltir, hemde tüy ve derilerini güçlendirir.

özellikle ilk 15 gün annenin öğün sayısı 4-6 ya çıkarılmalı ve son öğün yatmadan hemen önce verilmelidir. çünki yavrular gece boyunca emmeye devam edecektir.

ayrıca kaygılanmayınız anne meme sayısı ile yavru sayısı aynı olmaz .. doyan yavru memeden uzaklaşınca aç kalan yavru memeye tırmanacaktır. arada annenin memeleri ve bacak arası tahriş etmeden pamuk ve ılık su ile temizlenmelidir.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst