- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar, her zamanki gibi direk konuya giriyorum.
7 ay önce 6 ay vadeli bir araç satışında bulundum. Peşinat olarak 1.250 aldım, geri kalan parayı ( 7.000 ) 6 ay vadeli ödenecek şekilde 6 adet senet yaptık. Senette satın alan arkadaşında var. Biraz şans mı deriz bilmiyorum devrni gelecek ay ilk taksidini ödediğinde vereceğim dedim. Araç gitti. Peşinatı ise ptt üzerinden adıma gönderdiler.
daha sonra hiçbir senetin geri ödemesi yapılmadı. Duyduğum kadarıyla adamın işleri bozulmuş, birde motor indirmiş. Velhasıl, adam eve hacize gelmesinler diye eşiyle resmi nikahı bozmuş ikametini iş adresi olarak göstermiş, iş yeri ise maliye tarafından mühürlenmiş. Malesef satarken araştırmadık adamın vergi dairesine ve maliyeye yığınla borcu var, üzerine kalan mal varlığı ise borçlarını ödemeye yetmiyor.
Bu senetleri icaraya versem adam zaten vergi dairesinden icralık bana sıra gelene kadar belki yıllar geçer. Arac hakkında çalıntı raporu versem pttden ödediği ilk peşinatı öne sürer bu sefer yalan beyandan yargılanırız diye çekiniyorum.
Aklıma gelense bir tanıdığa göstermelik bir çek yazayım bana haciz koydursun aracı gördüğü yerde bağlasınlar, bu seferde tutup araçla beraber parayı evden almaya gelirler diye korkuyorum. Konu hakkında bilgisi olan olup yardımcı olursa sevinirim.
7 ay önce 6 ay vadeli bir araç satışında bulundum. Peşinat olarak 1.250 aldım, geri kalan parayı ( 7.000 ) 6 ay vadeli ödenecek şekilde 6 adet senet yaptık. Senette satın alan arkadaşında var. Biraz şans mı deriz bilmiyorum devrni gelecek ay ilk taksidini ödediğinde vereceğim dedim. Araç gitti. Peşinatı ise ptt üzerinden adıma gönderdiler.
daha sonra hiçbir senetin geri ödemesi yapılmadı. Duyduğum kadarıyla adamın işleri bozulmuş, birde motor indirmiş. Velhasıl, adam eve hacize gelmesinler diye eşiyle resmi nikahı bozmuş ikametini iş adresi olarak göstermiş, iş yeri ise maliye tarafından mühürlenmiş. Malesef satarken araştırmadık adamın vergi dairesine ve maliyeye yığınla borcu var, üzerine kalan mal varlığı ise borçlarını ödemeye yetmiyor.
Bu senetleri icaraya versem adam zaten vergi dairesinden icralık bana sıra gelene kadar belki yıllar geçer. Arac hakkında çalıntı raporu versem pttden ödediği ilk peşinatı öne sürer bu sefer yalan beyandan yargılanırız diye çekiniyorum.
Aklıma gelense bir tanıdığa göstermelik bir çek yazayım bana haciz koydursun aracı gördüğü yerde bağlasınlar, bu seferde tutup araçla beraber parayı evden almaya gelirler diye korkuyorum. Konu hakkında bilgisi olan olup yardımcı olursa sevinirim.