Sen seç Uğur'cuğum...

Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Sen seç Uğur'cuğum... Henüz 12 yaşındayken, kaldırıma yatırıp sırtına mı sıkalım yoksa büyümeni bekleyip, askerdeyken işkenceyle mi öldürelim?

Sen seç Uğur'cuğum. Sonuçta bu demokrasi dediğin, seçme hakkı değil mi?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Biri Uğur kaymaz idi kamyoncu babasının yanında öldürülen, diğeri askerliğini yaparken Kıbrısta komutanının eğitim zaiatı diye işkence edilip ölen.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Dün facebook da bir video paylasmistim.
Sanirim buraya cuk oturacak.
[YT]3QUsQ5R2BJM[/YT]
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Dün facebook da bir video paylasmistim.
Sanirim buraya cuk oturacak.
:rendeer:

üstat konuyu açıversen....
açıkçası fransız kaldım...
Uğur Kaymaz öldürüldüğünde 12 yaşındaydı.
u%C4%9Fur.jpg

Babası ile evden çıkmış kamyonlarına doğru gidiyorlardı. Ayaklarında terlikleri vardı. Babasının vücuduna 8 kurşun isabet etmişti, Uğur'a ise 13... Dördü ellerinden, dokuzu sırtından. 12 yaşında çocuğa 13 kurşun...

Otopsi raporunda dokuz kurşunun yakın mesafeden (50cm) ateşlendiği yazılmıştı, babasına isabet eden 8 kurşunun ise tamamı yakın mesafedendi (50cm). Olay yeri incelemesinde her ne kadar herhangi bir çatışmaya dair bir bulgu ortaya konulamadıysa da Uğur'u vuranlar nefsi müdafa gerekçesi ile beraat ettiler.


Uğur Kantar ise 21 yaşındaydı. Kıbrıs'ta askerlik görevini yapıyordu.
224802.jpg

Disko cezası aldı. Söylendiğine göre içtimaya 5 dakika geç kalmıştı. Ayakta beklettiler, eziyet ettiler, 3 gün su vermediler çocuğa... Ve sonra bir gün iyice dövdüler. Yığıldı yere ama numara yapıyor dediler, sandalyeye kelepçeleyip güneşin altında bıraktılar. Temmuzda, Kıbrıs'ta. Su istedi, vermediler. Ve çocuğun böbrekleri ve beyni iflas etti sonunda. 2,5 ay yoğun bakımda kaldı ama başaramadı.


Çocukların işkence görmediği, yargısız infazlara kurban gitmediği, savaşa tapmayan, insan haklarına saygılı bir ülkede yaşamak istiyorum... Ve bunun başarılabilmesi için senin ve senin gibi tüm gençlerin memleketimizde yaşanan bu olaylardan haberdar olmasını istiyorum sevgili dostum. Çok şey mi istiyorum?
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
392
:rendeer:


Uğur Kaymaz öldürüldüğünde 12 yaşındaydı.
http://1.bp.blogspot.com/_KQ0qS0tyThY/Slv04BBfeaI/AAAAAAAAA_k/Ydr2IuuLbkM/s400/uğur.jpg
Babası ile evden çıkmış kamyonlarına doğru gidiyorlardı. Ayaklarında terlikleri vardı. Babasının vücuduna 8 kurşun isabet etmişti, Uğur'a ise 13... Dördü ellerinden, dokuzu sırtından. 12 yaşında çocuğa 13 kurşun...

Otopsi raporunda dokuz kurşunun yakın mesafeden (50cm) ateşlendiği yazılmıştı, babasına isabet eden 8 kurşunun ise tamamı yakın mesafedendi (50cm). Olay yeri incelemesinde her ne kadar herhangi bir çatışmaya dair bir bulgu ortaya konulamadıysa da Uğur'u vuranlar nefsi müdafa gerekçesi ile beraat ettiler.


Uğur Kantar ise 21 yaşındaydı. Kıbrıs'ta askerlik görevini yapıyordu.
http://img.internethaber.com/news/224802.jpg
Disko cezası aldı. Söylendiğine göre içtimaya 5 dakika geç kalmıştı. Ayakta beklettiler, eziyet ettiler, 3 gün su vermediler çocuğa... Ve sonra bir gün iyice dövdüler. Yığıldı yere ama numara yapıyor dediler, sandalyeye kelepçeleyip güneşin altında bıraktılar. Temmuzda, Kıbrıs'ta. Su istedi, vermediler. Ve çocuğun böbrekleri ve beyni iflas etti sonunda. 2,5 ay yoğun bakımda kaldı ama başaramadı.


Çocukların işkence görmediği, yargısız infazlara kurban gitmediği, savaşa tapmayan, insan haklarına saygılı bir ülkede yaşamak istiyorum... Ve bunun başarılabilmesi için senin ve senin gibi tüm gençlerin memleketimizde yaşanan bu olaylardan haberdar olmasını istiyorum sevgili dostum. Çok şey mi istiyorum?

Yine çok güzel yazmışsın dostum, söyleyecek söz bulamadım... :pale:
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Öncelikle özür dilerim çünkü konuya farklı yaklaşacağım.
Bu iki isim için en az sizin kadar üzgünüm.
Ölen insanın arkasından atıp tutmasını da onu kahramanlaştırıp bir siyasi görüşe destek yapılmasını da pek sevmem.
Merak ettiğim konuya gelecek olursak ölümlerden siyasi rant çıkartmaya çalışan insanlar aynı acıyı karşı taraftan birileri öldüğünde de gösteriyor mu?
Buraya yorum yazan herkes için değil de yazdığımı görüp gıcık olan birisi varsa lütfen şu soru mu da cevaplayabilir mi?
Dursun ÖNKUZU, Hasan ŞİMŞEK için de bu şekilde üzülebiliyor musunuz?
Erdal EREN için üzüldüğünüz kadar Mustafa PEHLİVANOĞLU için de üzülebiliyor musunuz?
Benim için tüm ölümler aynı...
Duygusal yaklaşmadıktan sonra...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Öncelikle özür dilerim çünkü konuya farklı yaklaşacağım.
Bu iki isim için en az sizin kadar üzgünüm.
Ölen insanın arkasından atıp tutmasını da onu kahramanlaştırıp bir siyasi görüşe destek yapılmasını da pek sevmem.
Merak ettiğim konuya gelecek olursak ölümlerden siyasi rant çıkartmaya çalışan insanlar aynı acıyı karşı taraftan birileri öldüğünde de gösteriyor mu?
Buraya yorum yazan herkes için değil de yazdığımı görüp gıcık olan birisi varsa lütfen şu soru mu da cevaplayabilir mi?
Dursun ÖNKUZU, Hasan ŞİMŞEK için de bu şekilde üzülebiliyor musunuz?
Erdal EREN için üzüldüğünüz kadar Mustafa PEHLİVANOĞLU için de üzülebiliyor musunuz?
Benim için tüm ölümler aynı...
Duygusal yaklaşmadıktan sonra...

:cat::cat:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Mujdat Gezenin bir konferansta gayet guzel soyledigi gibi

Isvicrede Deniz yok ama Deniz bakani var

Turkiyede Adelet yok ama Adalet bakani var.
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Öncelikle özür dilerim çünkü konuya farklı yaklaşacağım.
Bu iki isim için en az sizin kadar üzgünüm.
Ölen insanın arkasından atıp tutmasını da onu kahramanlaştırıp bir siyasi görüşe destek yapılmasını da pek sevmem.
Merak ettiğim konuya gelecek olursak ölümlerden siyasi rant çıkartmaya çalışan insanlar aynı acıyı karşı taraftan birileri öldüğünde de gösteriyor mu?
Buraya yorum yazan herkes için değil de yazdığımı görüp gıcık olan birisi varsa lütfen şu soru mu da cevaplayabilir mi?
Dursun ÖNKUZU, Hasan ŞİMŞEK için de bu şekilde üzülebiliyor musunuz?
Erdal EREN için üzüldüğünüz kadar Mustafa PEHLİVANOĞLU için de üzülebiliyor musunuz?
Benim için tüm ölümler aynı...
Duygusal yaklaşmadıktan sonra...

Demekki birileri bişeylerin farkındaymış. Yerinde bir tespit tebrik ediyorum...
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Yine çok güzel yazmışsın dostum, söyleyecek söz bulamadım... :pale:
Sağol Seçkin'im. Fırsattan istifade biraz da sitem edeyim, özletiyorsun kendini.

Öncelikle özür dilerim çünkü konuya farklı yaklaşacağım.
Bu iki isim için en az sizin kadar üzgünüm.
Ölen insanın arkasından atıp tutmasını da onu kahramanlaştırıp bir siyasi görüşe destek yapılmasını da pek sevmem.
Merak ettiğim konuya gelecek olursak ölümlerden siyasi rant çıkartmaya çalışan insanlar aynı acıyı karşı taraftan birileri öldüğünde de gösteriyor mu?
Buraya yorum yazan herkes için değil de yazdığımı görüp gıcık olan birisi varsa lütfen şu soru mu da cevaplayabilir mi?
Dursun ÖNKUZU, Hasan ŞİMŞEK için de bu şekilde üzülebiliyor musunuz?
Erdal EREN için üzüldüğünüz kadar Mustafa PEHLİVANOĞLU için de üzülebiliyor musunuz?
Benim için tüm ölümler aynı...
Duygusal yaklaşmadıktan sonra...
Bir insanın ölümünden, hele ki yargısız infazla, işkenceyle, adaletsiz kanunlarla (darbe dönemlerinde olduğu gibi) öldürülen bir insanın ardından, her kim olursa olsun mutluluk duyabilecek kişinin insanlığından şüphe ederim. Tek bir noktada anlaşamıyoruz, ben 12 yaşında bir çocuğun yargısız infazına ya da 21 yaşında bir çocuğun işkence ile öldürülmesine duygusal yaklaşmamayı başaramam.

Peki ya sen, istisnasız herkes için bunu söyleyebileceğine emin misin? Eğer öyle ise, siyasi görüşün her ne olursa olsun kardeşimsin.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Sağol Seçkin'im. Fırsattan istifade biraz da sitem edeyim, özletiyorsun kendini.


Bir insanın ölümünden, hele ki yargısız infazla, işkenceyle, adaletsiz kanunlarla (darbe dönemlerinde olduğu gibi) öldürülen bir insanın ardından, her kim olursa olsun mutluluk duyabilecek kişinin insanlığından şüphe ederim. Tek bir noktada anlaşamıyoruz, ben 12 yaşında bir çocuğun yargısız infazına ya da 21 yaşında bir çocuğun işkence ile öldürülmesine duygusal yaklaşmamayı başaramam.

Peki ya sen, istisnasız herkes için bunu söyleyebileceğine emin misin? Eğer öyle ise, siyasi görüşün her ne olursa olsun kardeşimsin.

Duygusal yaklaşmanın kolaya kaçmak olduğunu düşünüyorum.
Çünkü duygular çözüm aramaz, çözümü mantık arar. Duygular tatmin edilmek ister.
Kimisi için küfürü basmak, başkası için nutuk atmak, öteki için bir şey yapmadan dua etmek duyguları tatmin etmek için yeterlidir.

İstisnasız bundan emin olup olmadığımı söylemek büyük konuşmak olur.
Ama ben bırak insanın kutsallığını, bünyesinde bulundurduğu ufak bir enzimin bile üstün yaratılışta olduğuna inanıyorum.
Bu kusursuz işleyeşe duyduğum saygı ve hayranlıktan ötürü, o düzenin sadece kendi kurduğu üstün yok etme sistemleriyle son bulmasına saygı duyabilirim.
Her insan yatakta ancak tıbbın yetmediği koşullarda ölmeli bence.
Adı, inancı, fikri, motosiklete binip binmemesi, parasının olup olmaması vb... buna etki etmemeli.

Bu açıklamamdan kriterine uyup uymadığıma sen karar ver ama sen kim olursan ol benim kardeşimsin :wiinkk:
 
Katılım
5 May 2009
Mesajlar
1,123
Duygusal yaklaşmanın kolaya kaçmak olduğunu düşünüyorum.
Çünkü duygular çözüm aramaz, çözümü mantık arar. Duygular tatmin edilmek ister.
Kimisi için küfürü basmak, başkası için nutuk atmak, öteki için bir şey yapmadan dua etmek duyguları tatmin etmek için yeterlidir.

İstisnasız bundan emin olup olmadığımı söylemek büyük konuşmak olur.
Ama ben bırak insanın kutsallığını, bünyesinde bulundurduğu ufak bir enzimin bile üstün yaratılışta olduğuna inanıyorum.
Bu kusursuz işleyeşe duyduğum saygı ve hayranlıktan ötürü, o düzenin sadece kendi kurduğu üstün yok etme sistemleriyle son bulmasına saygı duyabilirim.
Her insan yatakta ancak tıbbın yetmediği koşullarda ölmeli bence.
Adı, inancı, fikri, motosiklete binip binmemesi, parasının olup olmaması vb... buna etki etmemeli.

Bu açıklamamdan kriterine uyup uymadığıma sen karar ver ama sen kim olursan ol benim kardeşimsin :wiinkk:

Hayat görüşlerimizin zıt olduğu belli ama yine belli ki farklı sebeplerle de olsa insana saygıda buluşabiliyoruz. Masaya yatırsak, bir çok detayda anlaşamayacağımız aşikar da olsa şu yukarıda yazdıklarını söyleyebilen her insan saygıyı hak eder, ben de bu saygıyı sana her daim sunarım kardeşim.

İğnelemeyi de kaçırdım sanma ama olur o kadar :wiinkk:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
561
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
azraile ölüm görevi verildiğinde, insanlar benden nefret eder demiş; verilen cevapta ise "sen merak etme onlar ölümlerine bir isim bulurlar" denmiş. belki bazı arkadaşlar saçma ve genelleme olarak göreceklerdir ama yaşanılan dünyaya ve insanoğlunun içinde barındırdığı hırs kin nefret bencillik cahillik gibi duyguları bulunduğu sürece yapılabilecek pek birşey olduğunu sanmıyorum.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Huyum kurusun :)
Umarım benim senin ve başkasının fikirdaşları da bahsettiğin hoşgörüden nasiplenir de yok yere daha fazla saçmalıklar yaşanmaz ve biz de hararetli zamanlarda, şimdi söylediklerimizden ters şeyler yapmaktan kaçınmasını beceririz.

Bir gün gerçek bir ortamda gerçekten tartışabilmek dileğiyle şimdilik iyi akşamlar.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Hiç kimse TC nin öldürdüğü yok ettiği katlettiği canlardan bahsetmek istemez...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst