Selamün aleykum yaş 13

Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
32
selam ben umut 13 yaşındayım ama uzun boylu 1.70 boyu olan bir çocuğum kilom ise 64 moped,pejo mobilet lere çok ilgim var bu sene yeni bir bisiklet aldım yoksa moped alcaktım ama 2 sene sonra falan %100 bir moped kullanıcısı olacam ama şimdiden heycanlanıyorum bir java gördüğümde adama gidiyor her yerini inceliyorum motorları çokk seviyoruma ama moped lere hem ucuz hemde küçük kapasiteli ve as masraflı olduğu için çok seviyorum ama burda tanıştık bir tanede sorum olcak ben diyelim 13 yaşında moped aldım polis durdurdu alacağım moped alırsam şöle bişey olcak: http://www.itusozluk.com/img.php/990648ffe85dd2e21cff3aa93ab1dc6020628/mobilet

yani o kasa türünden alcam çok küçük hacimli ve 49cc motor polisler çok sorun çıkarırmı alırsam? ve burda şanlıurfada temiz mopedler enfazla 100 evet burda çok ucuz burda 200 ile bir temiz moped alırsın, 100 ile modifiye eder javaları ağlatırısn :queen::queen: ama ben o türden küçük motorlu bişey istiyorum sorularıma cevap yazarsanız çok sevinirim motorcu abileirme selamlar....

Not: asla çok bilmişlik taslamıyorum tabikide verdiğim bilgileri motorcu abilerim yanlışsa düzeltecektir umarım...
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
91
Bak kardeşim o verdiğin linkteki motorun glardonisini 100 liraya alamazsın yaa alt motorunu 100 liraya alamassın o linkteki motor en aşağı 450-500 Tl arasındadır ben zamanında arkadaşlarla çokuraştım moped toplama konusunda sen o motorun iskeletine 100 lira wericeksin + alt motor karbüratör fln hadi onada bi 120 de etti 220 ki linkteki motorun nikelaj kapakları fln war onlara gitse 50 etti 270 ki urfada bu tip motorları yarış için yapıyorlar yani o motora bir kaç hile lazım debriaja vida gibi fln oanda gitse 100 fln glardoni fln derken sana cok pahalıya patlar
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
adaşım polisi falan boşver
bu işe erken yaşta başlaman güzel ama kesinlikle trafiğe çıkma çünki önce senin sağlığın
korumanı al araziye çık alana çık a dan z ye öğrenmeye bak
inan pişman olmassın
hiçbir zaman unutma bu işte kalbinden çok aklını dinlemelisin :cat:
hoşgeldin
 
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
250
öncelikle hoşgeldin umut.motorlara olan ilgin ve tutkun hoş iyi ama yaşın dolayısıyla bence ehliyetini alana kadar en azından araştırmalarda bulun ve tutkunu kontrol et.ufak ufak kendini geliştirebilirsin ,abilerin arkadaşların vasıtasıyla.ama tabi trafiğe çıkman senin için kesinlikle iyi olmaz.en azından ehliyetini alana kadar b,rçok konuda hem bilgi sahibi olursun hemde pratikte olmasada teoride bir birikimin olmuş olur bence buda çok önemli ;)
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
motosikletle bisiklet farklı seylerdir denge dısında alakası yoktur bunu bılerek ve kaskını alarak bılen bırınden egıtım alarak baslarsan ılerde profesyonel bır surucu olursun ama gereklı egıtımlerı adım adım alır gereken yerde gerektıgı gıbı davranırsan...
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
32
Bak kardeşim o verdiğin linkteki motorun glardonisini 100 liraya alamazsın yaa alt motorunu 100 liraya alamassın o linkteki motor en aşağı 450-500 Tl arasındadır ben zamanında arkadaşlarla çokuraştım moped toplama konusunda sen o motorun iskeletine 100 lira wericeksin + alt motor karbüratör fln hadi onada bi 120 de etti 220 ki linkteki motorun nikelaj kapakları fln war onlara gitse 50 etti 270 ki urfada bu tip motorları yarış için yapıyorlar yani o motora bir kaç hile lazım debriaja vida gibi fln oanda gitse 100 fln glardoni fln derken sana cok pahalıya patlar


Benden büyüksün motorcu abim diyim :bounce:

Ben orda gösterdiğim yani kasası o türden demişti kargo parasını sen ver ben sana a100 ytl ye motor bulurum ama imkanım yok gelitt urfaya mezat diye bir yer var motor mezarlığı gibi en az 10.000 2. el motor satılıyor orda yanına en fazla120 lira al normal 80-90 km arası gören gösterdiğim tipdden bir moped bulabilirsin... ama çoğu sanayi malıdır toplamadır o ayrı mesele... ama urfaya yakınsan sana yada akraban varsa meraklıysan oraya bir gönder %100 her türlü moped var...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:09 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 PM ----------

öncelikle hoşgeldin umut.motorlara olan ilgin ve tutkun hoş iyi ama yaşın dolayısıyla bence ehliyetini alana kadar en azından araştırmalarda bulun ve tutkunu kontrol et.ufak ufak kendini geliştirebilirsin ,abilerin arkadaşların vasıtasıyla.ama tabi trafiğe çıkman senin için kesinlikle iyi olmaz.en azından ehliyetini alana kadar b,rçok konuda hem bilgi sahibi olursun hemde pratikte olmasada teoride bir birikimin olmuş olur bence buda çok önemli ;)
katılıyorum aten alma durumum olursa asla trafiiğe çıkmak içindeil bizim orda kullanılmayan yada çok seyrek çevre yolları var arazıler var oralarda hobimi yaparım saten 13 yaşındayım ve otomobilde kullanıyorum tabikide boş yollarda ve arazilerde ve herşeyin bilinçli kullanılmasından yöneyim bir otomibilde bile en fazla 45 gördüm çünkü babam bana diyorki önemli olan hız değil iyice hakim olmak onun için ikidebir ani fren tur dur kalk yaptırıyor ve ben şimdiden 35 yaşında arba süren bir insanın kadar araba sürebiliyorum ama asla hız yapmıyorum en fazla 45 çünkü Sürmek bir zevktirr... Hız ise azraile gitmektir..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:14 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:09 PM ----------

bu arada moped kullananlar resimlerini eklerse sevinirim koleksiyon yapıomda :D
 
Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
82
hiç sevmem mobiletleri . orayı bilmem ama burda mobiletçileri affetmiyor Polisler :wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
204
katılıyorum aten alma durumum olursa asla trafiiğe çıkmak içindeil bizim orda kullanılmayan yada çok seyrek çevre yolları var arazıler var oralarda hobimi yaparım saten 13 yaşındayım ve otomobilde kullanıyorum tabikide boş yollarda ve arazilerde ve herşeyin bilinçli kullanılmasından yöneyim bir otomibilde bile en fazla 45 gördüm çünkü babam bana diyorki önemli olan hız değil iyice hakim olmak onun için ikidebir ani fren tur dur kalk yaptırıyor ve ben şimdiden 35 yaşında arba süren bir insanın kadar araba sürebiliyorum ama asla hız yapmıyorum en fazla 45 çünkü Sürmek bir zevktirr... Hız ise azraile gitmektir..

aleyküm selam güzel kardeşim 13 yaşında motosiklet veya otomobil sürmeyi öğrenmek çok güzel birşey. A2 almak üzere ehliyet kursuna gittiğinde büyük ihtimelle pek birşey göstermeyecekleri için erken yaşta öğrenmenin faydasını görürsün. fakat delikanlılık yaşları olduğu için bazen duygular aklın önüne geçebiliyor. insan sakin gitmeyi çok sıkıcı bulup gazı daha çok açabiliyor. o yüzden bu yaşlarda sadece trafiğe açık alanda değil, arazide de motosikleti/otomobili "kendini kaptıracak" kadar kullanmaya kalkmaman senin adına nahoş sonuçların önüne geçecektir. zaten iyi motorcu motoru ne kadar hızlı kullanabildiğiyle değil, ne kadar yavaş kullanabildiğiyle ölçülür. o yüzden aman arazide de dikkat ewt oldu mu? ilerde inşallah yaşın geldiğinde Allah sana gönlünce güzel bi motosiklet nasip eder. sağlıkla kal.
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
32
aleyküm selam güzel kardeşim 13 yaşında motosiklet veya otomobil sürmeyi öğrenmek çok güzel birşey. A2 almak üzere ehliyet kursuna gittiğinde büyük ihtimelle pek birşey göstermeyecekleri için erken yaşta öğrenmenin faydasını görürsün. fakat delikanlılık yaşları olduğu için bazen duygular aklın önüne geçebiliyor. insan sakin gitmeyi çok sıkıcı bulup gazı daha çok açabiliyor. o yüzden bu yaşlarda sadece trafiğe açık alanda değil, arazide de motosikleti/otomobili "kendini kaptıracak" kadar kullanmaya kalkmaman senin adına nahoş sonuçların önüne geçecektir. zaten iyi motorcu motoru ne kadar hızlı kullanabildiğiyle değil, ne kadar yavaş kullanabildiğiyle ölçülür. o yüzden aman arazide de dikkat ewt oldu mu? ilerde inşallah yaşın geldiğinde Allah sana gönlünce güzel bi motosiklet nasip eder. sağlıkla kal.

İnşaalah nasip eder yorumun için sağol...
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Sanırım sen Yarış mobileti istiyosun ama bence bu sevdayı bu yaşta bırak bu siteden öğreniceğin daha çok şey car dişini sık 17 yaşına gelince A2 ehliyetini al ondan sonra git adam akıllı bir motosiklet al bırak bu mobilet sevdasını ben sana o mobileti alınca olucakları anlatim.

İlk olarak motoru alıcaksın sonra çevreden görüceksin amortisörleri kesik motorlar özeniceksin sende yapıcaksın sonra görüceksin otobanda üstüne yatıp motor kullananları özeniceksin sende yapıcaksın sonuç ne olucak bir kaç yarış sonra ufak bir taşa çarpıp o güzelim kafanı patlatıp rahmetli olucaksın :pr::pr: sence bunlara değermi ??

Yoksa bu sevdayı bırakıp kaskını montunu giyip daha temiz bir motoramı binmelisin??
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
32
Sanırım sen Yarış mobileti istiyosun ama bence bu sevdayı bu yaşta bırak bu siteden öğreniceğin daha çok şey car dişini sık 17 yaşına gelince A2 ehliyetini al ondan sonra git adam akıllı bir motosiklet al bırak bu mobilet sevdasını ben sana o mobileti alınca olucakları anlatim.

İlk olarak motoru alıcaksın sonra çevreden görüceksin amortisörleri kesik motorlar özeniceksin sende yapıcaksın sonra görüceksin otobanda üstüne yatıp motor kullananları özeniceksin sende yapıcaksın sonuç ne olucak bir kaç yarış sonra ufak bir taşa çarpıp o güzelim kafanı patlatıp rahmetli olucaksın :pr::pr: sence bunlara değermi ??

Yoksa bu sevdayı bırakıp kaskını montunu giyip daha temiz bir motoramı binmelisin??

Hayır amacım asla hız modifiye deil önceki mesajlarımı okumanı tavsiye ederim 60 görse benim için yeter ben zevk için sürmek istiyorum....
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Hayır amacım asla hız modifiye deil önceki mesajlarımı okumanı tavsiye ederim 60 görse benim için yeter ben zevk için sürmek istiyorum....

Sen kendine inanıyormusun peki :silent: insan oğlu maymun iştahlıdır hep daha fazlasını ister şu anda elinde yok diye 60 km hız yeter diyosun ama motoru alınca daha hızlı gitsin diceksin sonra daha hızlı :cat: bu böyle sürer gider :cat:
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
Sen kendine inanıyormusun peki :silent: insan oğlu maymun iştahlıdır hep daha fazlasını ister şu anda elinde yok diye 60 km hız yeter diyosun ama motoru alınca daha hızlı gitsin diceksin sonra daha hızlı :cat: bu böyle sürer gider :cat:

bence SaXoFoN çok haklı ilk 2 ay sana 60 yetecek diyiceksin 80 yapsın bişey olmaz sonra giyiceksin 90 100 bu böyle gidecek...
 
Katılım
30 Tem 2009
Mesajlar
8
her zmn daha yuksek hız ıstersın moped tarzında ztn ole kesımlerde yarışı cok olur. bendede çift kafa wardı bende yaptım bazı seyler bılıorum..

glardoni 100 tl den asagı olmas bunun karbüratörü memesi platin ayarı ws ws uzayıp gıder. kı motorun fıyatından daha yuksek fıyata patlar.zamanla tek silindir yetmez cift silindir yaparsın hırs yapıp yaşın ılerledıkce. şimdilik orginal silindirle abilerinin gözetiminden cıkmadan kullan, belli 1 yaşa geldiğinde ztn ordaki ortamdan dolayı çift kafa silindirlere cıkcaksın...

+ farklı silindirde motor kazıklar ne zmn olcagı belli olmaz..
+ arka dişliler kitlenir
+ frenlar patlar
+mopedlerde koruma kullanılmadıgından kask ws,kazalar 150 km/h genelinde yapılır hep sonucları buyuk olur..

dıcem şimdilik belli bi seviyeye kdr orginal silindirle takıl,motoru dagıtıp toplamayı ogren,arzaları gıdermeyı ogren, ileride ztn çift kafayla yollara cıkcan.ama burdakı buyuklerınden fikir al 1 sey yaparken..:) dikkat et kendine abilerinin haberi olmadan 1 sey yapma :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:25 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:18 PM ----------

arkadaş öle kesimlerde yarış yapan moped tarzı makina kullananların hıc birinde ehliyet yoktur bunu belirteyim + alıp satma konusunda ruhsatta yoktur,parayı verir motoru alır evine gidersin.. bazı yerlerde bu ölüm makınalarının meyveden farkı yoktur."alım satım olarak ".. beni yanlış anlamayın bu arada bende gorduklerımı soledım..

bızım burdaki arkadaslara belli bir yere kadar yardım edebiliriz..::sos::
esas yol gösterenler,cevrelerindeki abileri olmalıdır,onlarda ne kadar umursar bilinmez:pr::farao:
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aleyküm selam, hoş geldin...
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
kardeşim hoş geldın biz ne desek sen bıldiğini okuyacaksın fakat bana yaşın pek 13 müş gibi gelmedi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst