scooter varyator bagası (tahrik ağırlığı) seçimi için yardım

Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
62
Hyosung MS3-250 model 250 cc maxiscooterım var. Motorum kalkışta biraz titriyor ve önümüzdeki hafta varyator temizliği yaptıracağım. hazır yaptırmışken varyator bagalarını da değiştireyim diyorum ama motorumun orjinalindekilerin ağırlıklarını bilmiyorum. acaba kaç gr lık baga almalıyım?
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
titreme olayı bagadan değil debriyajdan kaynaklanıyor bilginiz olsun. bagaların titreşime etkisi çok azdır. Bagaların kaç gr olduğunu servisten öğrenebilirsiniz. Ağır baga alırsanız kalkışınız düşer ama son hızınız artar ayrıca yakıt tasarrufu yaparsanız. Hafif takarsanız kalkışınız daha seri olur ama son hızınız düşer. Yakıt tüketimi de bir miktar artar.
 
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
62
cevap için teşekkürler. konuda da yazdığım gibi bagaları sadece hazır varyatörü açtırmışken değiştireyim dedim yoksa titreşimin onlardan kaynaklanmadığının farkındayım. titreşim sanırım varyatör temizliğinden sonra kesilecektir.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
evet ama 2-3000 km sonra tekrar başlayacak. Hele ki şehir içi kullanıyorsanız bu rakam yarıya düşecektir.
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Hyosung MS3-250 model 250 cc maxiscooterım var. Motorum kalkışta biraz titriyor ve önümüzdeki hafta varyator temizliği yaptıracağım. hazır yaptırmışken varyator bagalarını da değiştireyim diyorum ama motorumun orjinalindekilerin ağırlıklarını bilmiyorum. acaba kaç gr lık baga almalıyım?

internette baga ağırlıkları mevcut. El atmışken varyatör tırnaklarını da değiştir derim.

https://beedspeed.com/html-pages/variator-roller-weights-chart.htm

Eğer bulamazsan çıkan bagaları hassas terazi ile ölçersin. 8 baga varsa 11g civarı 6 baga varsa 18g civarı olması lazım. Kumpasla da çapını ve genişliğini ölçersen kolayca baga bulursun. Mesela PIAGGIO X9 250'da ölçü 23mm X 18mm

125'lik scooterlerda 12g ila 14gram arası bagalar kullanılabiliyor. Yani illa birebir aynı gramajda olmasa da olur. Ha ne var fazla olursa yüksek süratte düşük devirli çalışır ağırlık az olursa yüksek süratte yüksek devirde çalışır. Ha belki biraz daha çabuk hızlanabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

titreme olayı bagadan değil debriyajdan kaynaklanıyor bilginiz olsun. bagaların titreşime etkisi çok azdır. Bagaların kaç gr olduğunu servisten öğrenebilirsiniz. Ağır baga alırsanız kalkışınız düşer ama son hızınız artar ayrıca yakıt tasarrufu yaparsanız. Hafif takarsanız kalkışınız daha seri olur ama son hızınız düşer. Yakıt tüketimi de bir miktar artar.

Aşınmış bagalar da (silindir formu bozulmuş ve takılma yapan) titreşimi ciddi ölçüde artırıyor. Tecrübeyle sabittir.
 
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
55
Konuyu tekrar etmek gibi olmasın 80 cc motor için kaç gram baga takmalıyım hem yakıttan tasarruf edeyim hem sürüşü seri olsun üzerinde ki baga 8 gram baga vardır rks rico motor ne tür baga kullanıyor onu bilmiyorum
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Rks rico 50 cc ye kaç gram baga almalıyım
50 cc ise 6 veya 6,5 gram çıkar daha ağır takarsan yokuşda bayılır , kayışı da yenileyeceksen 6 gram iyidir..
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Konuyu tekrar etmek gibi olmasın 80 cc motor için kaç gram baga takmalıyım hem yakıttan tasarruf edeyim hem sürüşü seri olsun üzerinde ki baga 8 gram baga vardır rks rico motor ne tür baga kullanıyor onu bilmiyorum
80 liklerde 8 gram çıkıyor genellikle Motospartan'da hem uygun fiyatlı Monero hemde 500 lira civarına Bando marka vardı..
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
Motordaki bagalar mevcut ağırlıklarıyla kayışı ulaşabileceği üst sınıra itebiliyorsa baga ağırlığını arttırmak motoru yumuşatır sadece, yakıt tassarufu sağlar belki ancak kalkış ve hızlanmada kayıp meydana gelir. Baga ağırlığını fazla düşürünce de kayış yeterince yukarı çıkamayacağı için son hız düşer ve Bagalar gaz açmaya fazla hızlı tepki verdiği için yakıtı fazla yakarsın.

Ecnebilerin scooter videolarında bagaların gram gram ağırlıkta tek pakette satıldığı setler vardı, onlardan bir tane bulsanız net ağırlığı ayarlarsınız. Ayrıca 6 baganın biri hafif biri ağır şeklinde sırasıyla üçünü 6 gram üçünü 7 gram koyarsanız 6,5 gram ile aynı etkiyi yapar, buçuklu değerlerle ince ayar yapmak isterseniz işinize yarayabilir.

Bahsettiğim ürün şunun gibi bir şey ancak ülkede benzeri bir şey satılıyor mu bilmiyorum. Dolarla maaş almadığımız için fiyatı biraz fazla gelebilir.

 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2025
Mesajlar
55
Motordaki bagalar mevcut ağırlıklarıyla kayışı ulaşabileceği üst sınıra itebiliyorsa baga ağırlığını arttırmak motoru yumuşatır sadece, yakıt tassarufu sağlar belki ancak kalkış ve hızlanmada kayıp meydana gelir. Baga ağırlığını fazla düşürünce de kayış yeterince yukarı çıkamayacağı için son hız düşer ve Bagalar gaz açmaya fazla hızlı tepki verdiği için yakıtı fazla yakarsın.

Ecnebilerin scooter videolarında bagaların gram gram ağırlıkta tek pakette satıldığı setler vardı, onlardan bir tane bulsanız net ağırlığı ayarlarsınız. Ayrıca 6 baganın biri hafif biri ağır şeklinde sırasıyla üçünü 6 gram üçünü 7 gram koyarsanız 6,5 gram ile aynı etkiyi yapar, buçuklu değerlerle ince ayar yapmak isterseniz işinize yarayabilir.

Bahsettiğim ürün şunun gibi bir şey ancak ülkede benzeri bir şey satılıyor mu bilmiyorum. Dolarla maaş almadığımız için fiyatı biraz fazla gelebilir.

Teşekkür ediyorum 6 gram baga aldım uygun fiyatlı takar denerim olmadı 7 gram var onu takarım oda olmadı 8 gram var onu takarım yokuşları 50 ile rahat çıkıyorum zorlanmadan titriyor ama normaldir oda 80 lik olduğu kadar artık kayışı bando yeşil kayısı duruyor onu yeni almıştım onu tksam etkisi olur mu şuan ki Michel var üzerinde
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

50 cc ise 6 veya 6,5 gram çıkar daha ağır takarsan yokuşda bayılır , kayışı da yenileyeceksen 6 gram iyidir..
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


80 liklerde 8 gram çıkıyor genellikle Motospartan'da hem uygun fiyatlı Monero hemde 500 lira civarına Bando marka vardı..
6 gram baga şipariş verdim kayış bando yeşil var bir kaç ay oldu alalı çok kullanmadım onu taksam etkisi olur mu ?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Yeşil Bando kayış @Nikkfurie abimin bahsettiği üzere normal kayışlardan bir miktar daha kalın, buda tork kaybı yaşatır ama son hızı arttırır.

Ömür olarak vasattı, çok kısa süre dayandı ve koptu, şuan bendede Michelin kayış ve Bando baga var memnunum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Yeşil Bando kayış @Nikkfurie abimin bahsettiği üzere normal kayışlardan bir miktar daha kalın, buda tork kaybı yaşatır ama son hızı arttırır.

Ömür olarak vasattı, çok kısa süre dayandı ve koptu, şuan bendede Michelin kayış ve Bando baga var memnunum.
Yeşil bando kayışla beraber yenilenen bagalar kesinlikle orjinalden daha ağır olmamalı yoksa yokuşlarda bayılıyor 50-80 cc sukuterler , 6 gr yerine 6,5 taktım düzde iyi geldi devir düştü ama en ufak yokuşu çıkamadı , matkapla baganın ağırlığından törpüledim canavar gibi oldu bizim Kuba Blueberry 👍
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst