Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
telefon beleş geliyo arkadaşlar bana. Klavye özürlüyüm ben. Tuş aramaktan bi hal oluyom :pr: cepten alıştım çatır çatır yazıyom.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
3,235
Fatih dostum sana özel mesajla ulaşmaya çalıştım ama gitmedi sanırım, bende de gidenlerde gözükmüyor.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
dünyam karardı. Kadranı takana kadar ak la karayı seçtim. Devir saatini taktım. Elektrik yüksek geldi. Çok uğraştım düşüremedim. Geri söktüm kabloları. Devir saatı takılı ama boşta. Çalıştırmıyorum.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
Fatih dostum sana özel mesajla ulaşmaya çalıştım ama gitmedi sanırım, bende de gidenlerde gözükmüyor.

mesajın gelmemiş tuna buradan sor yada tekrar dene :)

dünyam karardı. Kadranı takana kadar ak la karayı seçtim. Devir saatini taktım. Elektrik yüksek geldi. Çok uğraştım düşüremedim. Geri söktüm kabloları. Devir saatı takılı ama boşta. Çalıştırmıyorum.

adem abi dikkat et bakalım yakma yeni kadranıda az para değil sonuçda birde bu devir saati bu kadar önemli mi abi orjinal km saatini kullansana
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
önemli tabi. Taktıysam çalışacak. Bana elektrik düşürücü lazım. :pr: ağğ başımmm :santa:
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
adem abi ,yardımcı olabilirim belki sana...
voltaj mı düşürmek istiyorsun???
kaç volt lazm aleti çalıştrman için biliyormsn??
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet. Tam gaz açınca 15 wolt a yakın elektrik geliyor. Hatta kabloya değsem çarpıyor :sunny: ybr de bu kadar cereyan olmadığından devir saatine çok geliyor.devir saatine 12 volttan başlıyacak, gaz verdiğinde 13.8, 14 max volta çıkacak. Benimkinin ceryanı yüksek geliyo :santa:
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
Anladım adem abi.... ben devre şemasını çizip eklerim foruma en kısa zamaNDA....
yapacağım devre 18-12.5 v ARASI VOLTAJI 12volt a sabitleyecek
Yani DOğrudan Sabit DC 12 Volt alacaksın
bu tarz bişey işini görür mü??
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sabit işimi görmez. 12 volt tan başlıcak, gaz verdikçe yükselecek. 13.5 wolta kadar olsa yeter. Bi düşürücü işimi görür. Sabit elektriği 1 wolt kadar düşürse yeter.
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
senn kadran 12 volt ile çalışmıyor mu? üstünde yazması lazm adem abi,,yada devre şeması fln yok mu?
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
ben şema falan bilmem. Çahil adamın tekiyım. Neyse haftaya bi elektronikçiye durumu anlatıp bişeyler yaptırayım. Sağol.
 
Katılım
14 Eki 2011
Mesajlar
421
images

images


Bu devre işini görr abi ,eğer sabit 12 v ile çalışıyorsa şayet

yoksa değişken voltajı sadece 1 volt düşürmek biraz zor ,ama araya silisyum diyot atılırsa 0.7 volt düşürmüş olursun ,Bitane de germanyum diyot o da 0.3 volt düşüş yaratır output da toplamda tam 1 volt düşüş elde edilir tabi TEORİ de ,ama uygun datasheet de seçmeli diyotları....

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------

tamam abi sen bilirsin , ben nasıl yapılacağını anlatırdım gerekirse ...sana bi lehim atması kalır
Ama elektronikçi bi ustaya danışman daha iyi olur tabi
kolay gelsin tekrar
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
çoookk sağolasın arkadaşım. Bana gene elektronikçi yolu gözüküyor. Tekrar tekrar teşekürler. :rendeer:
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Merhabalar arkadaşlar bu keçelerle contalarla başım dertte bu sıralar :)bildiğiniz gibi geçen şanzumanın oringli,keçe contasını değiştirtmiştim şimdide sanırım silindir üst kapak contasını değiştircem sanırım aşağıdada görüleceği gibi tam burdan terleme yapıyor :( yağ eksiltmiyo bi zararıda yok aslında ama motor ısınıkken stop ettiğimde pis pis koku yapıyor :(
goruntu2326.jpg
By egelimm at 2012-09-15[/IMG]
goruntu2327.jpg

By egelimm at 2012-09-15
varmı daha önce başına gelmiş yada bi fikri olan ??? :silent:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Merhabalar arkadaşlar bu keçelerle contalarla başım dertte bu sıralar :)bildiğiniz gibi geçen şanzumanın oringli,keçe contasını değiştirtmiştim şimdide sanırım silindir üst kapak contasını değiştircem sanırım aşağıdada görüleceği gibi tam burdan terleme yapıyor :( yağ eksiltmiyo bi zararıda yok aslında ama motor ısınıkken stop ettiğimde pis pis koku yapıyor :(
[url]http://imageshack.us/a/img441/2368/goruntu2326.jpg By egelimm at 2012-09-15[/url]
http://imageshack.us/a/img109/7990/goruntu2327.jpg
By egelimm at 2012-09-15
varmı daha önce başına gelmiş yada bi fikri olan ??? :silent:
Subab ayar tapalarinin contalari yanmis, ayrica silindir kapagi ust kapak contasinin degismesi gerekebilir. Motora hararet yaptirmissiniz yada fazla zorlamissiniz gibi gorunuyo. Silindir kapagini sokmeye gerek yok ordan yag sizmamis.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
abi motoru sıcakta çok zorlamışsın. Sübap tapalarını değiştir.başka yağ kacıran yer varmı?
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
Subab ayar tapalarinin contalari yanmis, ayrica silindir kapagi ust kapak contasinin degismesi gerekebilir. Motora hararet yaptirmissiniz yada fazla zorlamissiniz gibi gorunuyo. Silindir kapagini sokmeye gerek yok ordan yag sizmamis.
Napsın garibim zorlandı tabi uzun yola çıkınca üstüplü kullanmıyorumki veriyom kırbacı veriyom kırbacı :p Kuşadası-Alanya-Erdek-Sakarya-İznik-Bursa derken oda isyan etti sanırım neyse salı çarşamba götüreyim bakalım bi nolcak :sunny:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
f54 fatihin herkese selamı var. Bakalım yarın 450 km kadar gezi planımız var. Hayırlısı. Yorulmuş. Yattı şimdi. Erken kalkmamız lazım. Herkese iyi geceler. :rendeer:
 
Katılım
1 Haz 2009
Mesajlar
4,117
abi motoru sıcakta çok zorlamışsın. Sübap tapalarını değiştir.başka yağ kacıran yer varmı?
Salı çarşamba ak koyun kara koyun belli olur Ademcim :sunny: resimdekilerden başka yok kaçıran yeri :cat:

---------- Post added at 23:11 ---------- Previous post was at 23:09 ----------

f54 fatihin herkese selamı var. Bakalım yarın 450 km kadar gezi planımız var. Hayırlısı. Yorulmuş. Yattı şimdi. Erken kalkmamız lazım. Herkese iyi geceler. :rendeer:
Aleykümselam sende selam söyle kendisine çokca dikkat edin bakalım yarın :cat:
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
abi topu topu 2 sübap kapağı değiştircen. Taş çatlasa 20 tl :cat:
tamam abi dikkat ederiz. Yolda basayımmı tokadı ybr ye, eksozumu koklatayımmı? :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst