rodaj..

Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
rodajın bittiğini nasıl anlarım motor 660 km geldi ama 10 tl benzinle 50 km gidiyor zamanla düzelirmi
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
rodajın bitmesi diye bise yoktur genelde 500 km yavas gidersin sonra yag değişip bas derler bende aynı seyi yaptım bende 150 lik scooter avr 10 tl ye 60 km gidio
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Rodaj tamamlanmadı arkadaşlar, o ilk 300-500 km'ler rodajın kritik aşaması kabul edilir sadece.
Forumda rodaj ile ilgili açılmış başlıklar var, bulup okuyun :)
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
Rodaj tamamlanmadı arkadaşlar, o ilk 300-500 km'ler rodajın kritik aşaması kabul edilir sadece.
Forumda rodaj ile ilgili açılmış başlıklar var, bulup okuyun :)

rodajdan sonra ilkyag değişiminde motrdan akan yag su gibiydi acab bu sıkıntı nedenimi doğal halimi cunki kackere yag değiştirdim öncesinde hic böyle olmamıstı
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
rodajdan sonra ilkyag değişiminde motrdan akan yag su gibiydi acab bu sıkıntı nedenimi doğal halimi cunki kackere yag değiştirdim öncesinde hic böyle olmamıstı

Bu biraz yağın çeşidi ile ilgili olabileceği gibi, motor ne kadar sıcakken boşaltılırsa yağ o kadar ince olur.
Örneğin 10/40 yağ ılıkken biraz koyu akar ama el değmeyecek kadar sıcakken gerçekten çok incedir.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
Bu biraz yağın çeşidi ile ilgili olabileceği gibi, motor ne kadar sıcakken boşaltılırsa yağ o kadar ince olur.
Örneğin 10/40 yağ ılıkken biraz koyu akar ama el değmeyecek kadar sıcakken gerçekten çok incedir.

artık motoru açmak için basabilirmiyim yarım gazı geçmedim yarım gazda 70 falan gidiyo daha ne kadar gider bakıcam rodaj tamamsa
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
artık motoru açmak için basabilirmiyim yarım gazı geçmedim yarım gazda 70 falan gidiyo daha ne kadar gider bakıcam rodaj tamamsa

Tabiii ilk 500 km'den sonra normal kullanıma geçebilirsin. Sadece zorlama yeter. Uzun süreyle son gaz gitme mesela. Arada bir kısa sürelerle yapabilirsin, daha iyi olur. Bir motorun rodajı tamam diyebileceğimiz kilometreler 5.000 - 10.000 km arasıdır.
 
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
238
Tabiii ilk 500 km'den sonra normal kullanıma geçebilirsin. Sadece zorlama yeter. Uzun süreyle son gaz gitme mesela. Arada bir kısa sürelerle yapabilirsin, daha iyi olur. Bir motorun rodajı tamam diyebileceğimiz kilometreler 5.000 - 10.000 km arasıdır.

tamamdır usta çok sağol bide bişey daha sorucam ben kalkışlarda çok yavaş kalkıyorum zorlanmasın diye ama motor böyleye alışıp çekişten düşermi yoksa daha iyimi olur
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Normalde olması gerektiği gibi kullan. Normal devirlerde vites değiştir tamamdır. Nazik kalkışlar yapman da vitesi motor devrini bulmadan değiştirmene sebep olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst