rodajın bitmesi diye bise yoktur genelde 500 km yavas gidersin sonra yag değişip bas derler bende aynı seyi yaptım bende 150 lik scooter avr 10 tl ye 60 km gidio
yani rodaj tamamlandı
Rodaj tamamlanmadı arkadaşlar, o ilk 300-500 km'ler rodajın kritik aşaması kabul edilir sadece.
Forumda rodaj ile ilgili açılmış başlıklar var, bulup okuyun![]()
rodajdan sonra ilkyag değişiminde motrdan akan yag su gibiydi acab bu sıkıntı nedenimi doğal halimi cunki kackere yag değiştirdim öncesinde hic böyle olmamıstı
Bu biraz yağın çeşidi ile ilgili olabileceği gibi, motor ne kadar sıcakken boşaltılırsa yağ o kadar ince olur.
Örneğin 10/40 yağ ılıkken biraz koyu akar ama el değmeyecek kadar sıcakken gerçekten çok incedir.
artık motoru açmak için basabilirmiyim yarım gazı geçmedim yarım gazda 70 falan gidiyo daha ne kadar gider bakıcam rodaj tamamsa
Tabiii ilk 500 km'den sonra normal kullanıma geçebilirsin. Sadece zorlama yeter. Uzun süreyle son gaz gitme mesela. Arada bir kısa sürelerle yapabilirsin, daha iyi olur. Bir motorun rodajı tamam diyebileceğimiz kilometreler 5.000 - 10.000 km arasıdır.