Rodaj-sağırlık ikilemi

Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
Kymco Like 125 scooterımı yeni aldım ve 300 km'lik rodaj süresince (kitapçığa göre 1000 km) 60 km hızı geçmemem gerektiğini, ve motora yüklenmemem gerektiğini biliyorum ve okuyorum. Ancak gerek aldığım bayinin servisi, gerekse çevremde yıllardır motosiklet ve scooter kullanan arkadaşlarım bana "Rodajı boşver. Eskisi gibi değil artık, motorlar iyi üretiliyorlar. Sen motoru mümkün olan en atak şekilde kullan ve kalkışları da o şekilde yap. Yoksa motorun sağır olur. Çekişi düşer, yüksek hızlara çıkamaz." dediler. bunu diyen servis elemanında 125lik kymco var ve motoruyla 2 kişi 110 km'yi eğimsiz yolda, rüzgara karşı hiç zorlanmadan yaptık. Ve gaza bassa daha da gidecek gibiydi. Yol düzgün olmadığından devam etmedik.

Şimdi bu konu aklımı kurcalıyor. Acaba motoru rodaj süresince ağır mı yoksa atak mı kullanayım? Forumlarda genelde yavaş kullanmam öğütlenecektir, o zaman motorum sağır olur mu?
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
977
sağır falan olmaz. sana anlatılanlar belki yüz yıl daha anlatılacak bir şehir efsanesidir. mekanik bir aletten bahsediyoruz, insan değil ki kondisyon tutması için kendini zorlayacak idman yapması gereksin.
şimdi iki kişi 110'la yokuş çıkan arkadaşın yaptığı hatanın karşılığını erken kilometrelerde motoru eline alarak görecektir, emin olabilirsin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bendede 125 lik scoter var 80 ni geçemiyorum 2 kişide max 60 motor aldığımda 9.000 deydi şimdi 11 bine gelicek işte pek sık kullanmıyorum çekişi bnei hiç hoşnut etmiyor motor güzel yolda hiç bırakmadı ama kendi modellerine göre çok zayıf acaba nedendir?motorcu sağır motor açılmaz diyor bir motorcu 2 depo 97 oktan benzin yak her yerde gazı kökle düzelir diyor ne yapmam lazım :()?
 
Katılım
26 Eyl 2010
Mesajlar
125
cengaver29'un dediği olay sağırlık işte. Arabalarda da var. Genelde bayan şöförlerin kullandığı arabalar sağır oluyor. rodajla sağırlık ikilemindeyim hala.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ee peki düzelmezmi bu ?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sağır motor yoktur, rodajı düzgün yapılmamış-aşınmış-ayarsız motor vardır.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
rodajı düzügn yapılmayan motordan hayır gelmezmi yani
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Ayarsızdır o motor. Sibob ayarı yoktur. Karbüratörü tıkalıdır. V.s v.s Bunların hepsi hızda ve çekişte düşüş yaşatır. Kayışı kötüleşmiştir. Debriyaj balatası aşınmıştır. Bunlara baktırın ondan sonra motorun sagır olduguna karar verin. Ki sagır motor diye bir şey yok. Sadece Rodajın amacı Piston segman arasında az aşınma olup pistona ve segmana az zarar gelip motorun ömrünün daha uzun olması içindir. Ve Bu ikilinin birbirine alışması için. Gerisi boş. Basarsan o gider.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
daha 2 hafta önce kayışı bujiyi hava fltresini değiştim karbüratör temizlettim hala aynı fark yok
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
776
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mondial 125 mt
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Vallahi motoru konusunda bilgim yok ama bu kadar bakıma daha motor gitmiyorsa Son hızı o kadar dır demek ki. Yada Egzoz u falan bir kontrol ettirin. Benim Motorumu mesela egzoz acaip kesiyor. Hız olarak
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
İyi geceler dilerim..
Motorların sağır kalması tabiri, genelde eski nesil 91 oktan kurşunlu benzin kullanan ve düşük sıkıştırmalı motorlarda sıkca tercih edilen bir tabirdir. Uzun süre çok düşük devirlerde şehir içinde kullanılan motor, hararete bağlı olarak yanma odasında kurum bağlar. buda motor performansını etkiler. Günümüz şartlarında bu çok mümkün değildir. Artık motorlar hem yüksek sıkıştırmalı hemde yüksek oktanlı yakıt kullanmaktadırlar. Motor sağır kalması dedikleri kavram genelde budur. Ancak motorlar gereğinden yüksek devirlerde kullanıldıklarında ekstra güç vermezler. Rodaj kurallarına uymanız, hem motor ömrü hemde sağlığınız açısından fayda sağlayacaktır. Özellikle motorun çok devirli kullanılması sonunda nasıl bir ekstra performans vereceği konusunu, bu şekilde güç kazandığını iddia edenler tarafından açıklanması gerekir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst