- Katılım
- 26 Eyl 2010
- Mesajlar
- 125
- Konu Yazar
- #1
Kymco Like 125 scooterımı yeni aldım ve 300 km'lik rodaj süresince (kitapçığa göre 1000 km) 60 km hızı geçmemem gerektiğini, ve motora yüklenmemem gerektiğini biliyorum ve okuyorum. Ancak gerek aldığım bayinin servisi, gerekse çevremde yıllardır motosiklet ve scooter kullanan arkadaşlarım bana "Rodajı boşver. Eskisi gibi değil artık, motorlar iyi üretiliyorlar. Sen motoru mümkün olan en atak şekilde kullan ve kalkışları da o şekilde yap. Yoksa motorun sağır olur. Çekişi düşer, yüksek hızlara çıkamaz." dediler. bunu diyen servis elemanında 125lik kymco var ve motoruyla 2 kişi 110 km'yi eğimsiz yolda, rüzgara karşı hiç zorlanmadan yaptık. Ve gaza bassa daha da gidecek gibiydi. Yol düzgün olmadığından devam etmedik.
Şimdi bu konu aklımı kurcalıyor. Acaba motoru rodaj süresince ağır mı yoksa atak mı kullanayım? Forumlarda genelde yavaş kullanmam öğütlenecektir, o zaman motorum sağır olur mu?
Şimdi bu konu aklımı kurcalıyor. Acaba motoru rodaj süresince ağır mı yoksa atak mı kullanayım? Forumlarda genelde yavaş kullanmam öğütlenecektir, o zaman motorum sağır olur mu?