Öncelikle GPS ölçümü olmadığına iddiaya girerim... Sonralıkla şu olayı hala çözebilmiş değilim; "yakıt ve ateşleme sistemi desteklenmiş" :sunny:
Lafım sana değil Mustafa, ama hala yakıt sistemini ve özellikle ateşleme sistemini nasıl, neyle destekliyorlar anlamış değilim! Yakıt sistemi derken karb. mü değiştiriyor? Ateşleme sistemi için daha güçlü buji ve buji kablosu mu takıyor?? O zaman nerede satılıyor bu buji kabloları, bir ben mi bulamıyorum..?
Bir de sen şimdi neden antalyaya gidiyorsun onu anlamış değilim tam olarak? yaza doğru 325cc yapcam demişsin.... Madem gidiyorsun şu benim buji kablosunu da sorsana bari...
dün akşamki konuşmamızda söyledi 167 km olayını. "
sen buraya geldiğinde, motoru güçlendirmek için 2-3 yol deneyebiliriz dedi. o kuaför arkadaşın motoru gibi destekleme de yapabiliriz, istersen 250 cc de istersen de 325 cc yapabiliriz dedi. ". gerisi maliyet konusu benim için.
Hacı abi adam bu işlerle uğraşıyo sırf. tanımamam etmem kendisini ama bana söyledikleri bunlar. gidince görecem.
bana söylediklerinden bir demet;
1) parçalar Avrupa menşei li ve kendisi yunanistan dan getirtmekte imiş. Aslen bu adam kıbrıslı imiş ( ne işime yarayacaksa duydum işte birinden ).
2) çok Apache 150 kullanıcısı 200 - 250 cc yaptırmış bu adamda motorunu.
3) Kuba motorun fabrikası ile içli dışlılarmış. CG 125 modellerini 150 lik olarak çalıştırmak için makinelere optimum çalışma ayarlarını yapmışlar.
( CG 150 motorları kuba kendi üretmeye başlama gibi durumu varmış. Bizim buralarda her ne kadar müşterisi olmasa da, doğu - güneydoğu için CG motorlara kaliteli motor olarak bakılıyo-alıcısı var. )
benim gitme sebebim;
1) RKS ( kuba nın ) 2 ustası da benim ( stop ) problemimi çözemedi. 8000 km ye geldim, kışın daha fazla stop etmeye başladı. Artık motordan soğuyacak hale geldim.
2) 325 cc yaptırmak için gidiyordum normalde Antalya ya.
Ama orjinal hali ile bu bahsettiğim destekleme ( ateşeleme - yakıt sistemindeki değişiklikler ) ile zaten benim kış şartlarında istediğim performansı verecek. Daha fazlasını şuan istemiyorum.
Stop problemimimde çözüleceği için;
hem moturumun sorunlarını hallettireceğim, hemde işin ehli birine motora baktırmış olacağım.
yemişim GPS ölçümünü hacı :queen:
tutup 1000 - 2000 TL verip yüksek hassasiyetli ( hayg sensitiv ) gps aletleri olmadan yine sapmalar olacaktır. senin moturla yan yana giderik bakarık nolacak sanki
Zaten 150 km son hızdır. Sağlıklı hız yine 120 civarındadır. olmadı zaman ile ölçeriz. Benim kış için düşüncem hız değil. Yaz bi gelsin hele...