RKS RKS Titanic 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Tem 2012
Mesajlar
12
SELAM ARKADAŞLAR...
BENDEDE BU MOTORDAN VAR...
BENİM BİR SORUNUM VAR.
MOTORUMDA PLASTİK HARILDAMASI VAR. BURALARDA BAŞKA YOK KARŞILAŞTIRIP DENEYEMİYORUM. ÖRNEĞİN, SESİ HONDA CB125 GİBİ TEMİZ ÇIKMIYOR. SERVİSİ İLGİLENMİYOR, "NORMALDİR; HONDA YAMAHA RAHATLIĞINI BULAMAZSIN BUNLARDA" DİYOR USTA.. AMA BEN USTAYA GÜVENEMİYORUM. BİRDE AYAKLARIMDA TİTREŞİM HİSSEDİYORUM BEN... KULLANAN ARKADAŞLAR KENDİ MOTORLARINI TARİF EDEBİLİRLER Mİ?
VE BU KONUDA YAPABİLECEĞİM BİRŞEY VAR MI?
 
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
84
Öncelikle hoşgeldiniz forumumuza.
Soruları cevaplamaya geçmeden önce izninizle birkaç birşey merak ettim;
Motorunuz kaç km'de?
Rodajını kurallara uygun mu yaptınız?

Örneğin benim motorum şuan 910 km civarlarında ve Allah'a şükür ne seste boğukluk, ne titreşim, ne zıngırtı hiçbir problemim yok.
 
Katılım
8 Tem 2012
Mesajlar
12
ilk 500 km de bir elin parmağını geçmez 90 100 yapmıştım. bi yerde rodaj üzerine uzun bi yazı okudum. tam gaz yüklemeden filan bahsediyordu. uygun devirlerde tam gazdan bahsediyordu. bende yaklaşık 300 den sonra devir kesici girene kadar 70 km geçmeyecek şekilde tam gaz hızlandırır sonra gazi tamamen keser motoru devrin düşmesi ile yavaşlatıyordum.. o sıralar sadece 5bin devirde ufak bi titreme hissederdim. şu an daha fazla. ikincisi, üç kez devir kesici gazi bıraktı geri vermedi. motor stop etti. kontak kapatıp açmadan çalışmadı. bu aralıklı zamanlarda üç kez tekrar edince servise götürdüm. usta denerken gaz kesildi bi daha gelmedi. beyin motorun çalışmasına izin vermedi açıkçası. antep ten yeni beyin geldi değiştirdiler. şimdi sanki hiç kesici yok gibi. o günden sonra sanki titreşim arttı. ve ben sormadan usta, orijinallik filan düşünme bu 10 bin devre kadar çıkar falan filan dedi. durum bu.... yardımcı olursan sevinirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

bu arada şu an 730 da... ilk bakımı 500 de yaptırdım. hangi yağı koydu bilmiyorum. viteste bazen durur vaziyette zorlanıyorum değiştirmekte. normal mi bilmiyorum? yardımcı olursan sevinirim
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
Benim bildiğime göre yaptığın rodaj şekli tamamen yanlış. Bir kere ehliyet sınavında bile sorusu var motora fazla yük bindirilmeyecek
motora tam gaz verilmeyecek motoru yoracak yokuş tipi yollardan kaçınılacak.
Uzun süre aynı devirde kullanılmayacak.
Viteste durur vaziyette zorlanman gayet normal motoru hafif öne ittirerek vitesi değiştirirsen düzelir :)
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
ilk 300-500km,rolantiden 4-5000lere kadar %75 gazda hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
500-1000km, rolantiden 6-7000lere kadar %75 gaz hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
1000km sonra allah ne verdiyse :)
rodajda sabit devirde sürüşten olduğunca kaçınmalı,segmanlar tam açılmamış olacak ve yağ,silindir duvarına iyice oturarak segman alışmasını engelleyecek

hızlanırken kompresyon, yavaşlarken yağ segmanını açmış oluruz.honlamadaki çapaklar gider,segman silindir duvarına alışır yağ filmi daha tam oluşmamışken.yağ değişlimi ile partiküller atılır.sonrasında daha devirli olarak bunu yaparız.iyice alıştıktan ve 1000 km gibi bir yol yaptıktan sonra artık silindirde yağ filminin oluşması ve motoru koruma önemlidir.
en azından ben böyle yapıcam

4 zamanlı motorlar için konuşuyorum tabi motosiklet motoru için farklı birşey varsa onu bilmiyorum
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
ilk 300-500km,rolantiden 4-5000lere kadar %75 gazda hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
500-1000km, rolantiden 6-7000lere kadar %75 gaz hızlanmalar ve 6000den gaz tamamen kapalı kompresyonda kalarak yavaşlamalar.yağ değişimi
1000km sonra allah ne verdiyse :)
rodajda sabit devirde sürüşten olduğunca kaçınmalı,segmanlar tam açılmamış olacak ve yağ,silindir duvarına iyice oturarak segman alışmasını engelleyecek

hızlanırken kompresyon, yavaşlarken yağ segmanını açmış oluruz.honlamadaki çapaklar gider,segman silindir duvarına alışır yağ filmi daha tam oluşmamışken.yağ değişlimi ile partiküller atılır.sonrasında daha devirli olarak bunu yaparız.iyice alıştıktan ve 1000 km gibi bir yol yaptıktan sonra artık silindirde yağ filminin oluşması ve motoru koruma önemlidir.
en azından ben böyle yapıcam

4 zamanlı motorlar için konuşuyorum tabi motosiklet motoru için farklı birşey varsa onu bilmiyorum

Bu bilgiler guzel gibi arkadasin yaptigi tam gazlar bana sacma geldi biraz .
 
Katılım
8 Tem 2012
Mesajlar
12
bi yerde tam gaz diye okumuştum... şimdi 730. anlaşılan baya bi hatadır yapmışım.. peki bunu düzeltme şansımız yok mu.. ? sarsıntısız bi sürüşün tek yolu yeni motor almak mi ?
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
motoru biraz fazla yormuşsundur :) ya aslında bana öyle geliyor ki senin sorun dediklerin bizdede oluyordurda o kadar üstüne düşmediğimiz için farketmiyoruzdur :)
çünkü bahsettiğin şeyler çokta abartılacak şeyler değil :)
 
Katılım
30 Ocak 2008
Mesajlar
61
arkadşlar bende bende dün rks 150 sahibi oldum makina bikere muadillerine göre 2 basamak daha yakışıklı alt sakal çok iyi durmuş titreme yok var diyenler titreme görmemiş bence bakalım daha 55 km deyiz inşallah yüzümü kara çıkarmaz ben çok beğeniyorum şu an son surat görme imkanım şu an yok ama tork bence harika (hacmine göre ) 90 ar kiloluk 2 kişi bizi rampada iyi çekti açılmamış motorla tebrikler kuba motor ...
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
Motora ne marka model yağ koyuyorsunuz ?
http://www.motosuperstore.net/CASTROL-POWER-1-4T-10W-40-MOTOSIKLET-YAGI1LT,PR-589.html

Bu yağ bizim motorlar için uygun mudur ?
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
1
faceofredd hayırlı olsun iyi bir makina almışsın.yüzünü kara çıkarmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------

gazo0202 bu söylemiş olduğun yağ yaz için ince gelir

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

cüneyt motorun rodaj bakımında motor saplamalarını sıktır geçer
 
Katılım
30 Ocak 2008
Mesajlar
61
arkadaşlar bizim motorlar için topcase demiri satan bir yer biliyormusunuz yada nerde imal ettirmek uygundur..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

http://www.benelli.com/ arkadaşlar motorumuzun kalitesinin arkasındaki yaratıcılar bu firmadan motorların tip ve motor aksamlarını incelerseniz daha iyi anlayacaksınız..kuba inşallah bu markada reklamını ve satışını yüksek tutarda millet adam gibi ucuza motora binip şu bizi aptal yerine koyan japon hegomanyasına son verilir arkadaş adamlar en dandik motoruna bizimkinden 250 lira fazla para alıyolar bizim salak millettimiz de bi keramet var sanıyor..yazık ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------

http://www.benelli.com/ita/Catalogo/Moto/Moto-2013/Tornado-Naked-Tre-R/Default-cd-752.aspx

http://www.keewaymotor.com/_d274547936.htm
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
474
arkadaşlar bizim motorlar için topcase demiri satan bir yer biliyormusunuz yada nerde imal ettirmek uygundur..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

http://www.benelli.com/ arkadaşlar motorumuzun kalitesinin arkasındaki yaratıcılar bu firmadan motorların tip ve motor aksamlarını incelerseniz daha iyi anlayacaksınız..kuba inşallah bu markada reklamını ve satışını yüksek tutarda millet adam gibi ucuza motora binip şu bizi aptal yerine koyan japon hegomanyasına son verilir arkadaş adamlar en dandik motoruna bizimkinden 250 lira fazla para alıyolar bizim salak millettimiz de bi keramet var sanıyor..yazık ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------

http://www.benelli.com/ita/Catalogo/Moto/Moto-2013/Tornado-Naked-Tre-R/Default-cd-752.aspx

http://www.keewaymotor.com/_d274547936.htm

Sana kesinlikle katılıyorum :)

Uzun süredir motoru kullanmıyorum yarin tekerlere bir baktırayım dıyorum ön ve arka tekerin değeri ne biliyor musunuz ?

Bir de fotoğraf paylaşayım dedim :)

lc2ux.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
452
Dostlar bende az önce bu motordan satın aldım. Allah her isteyene nasip etsin inşallah. (İzmir)





 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst