Riders Of Bilgi / Metro Turizm Öldürmeye çalışıyor.

Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
162
Orta şeridin motorculara ait olduğuna dair bir kural yoktur.

Videonun ilk 25 saniyesine baktığınızda, sağ şerit tamamen boş. Bomboş!

Ne işleri var orta şeritte?

Otobüs sağdan gelmiş. Sağlamış sizi. Bu zaten başlı başına "yanlış şeritte yanlış hız da mı gidiyorum" diye sorgulatmalı aslında, kendine çeki düzen vermeli...

Öndeki motosikletlinin trafiği okuyuşu sıfıra yakın. Arkadan kaptırmış gelen otobüsü aynada görmüyor mu? "İlerde, 25. saniyede, sağdaki kamyonete varıncaya kadar bu otobüs bu hızla giderse ya önüme kırar, ya frenleyip arkama girmek zorunda kalır, şerit değiştireyim, hızlanayım" falan diye düşünmez mi insan?

Ne işi var sağ şerit bomboşken orta şeritte gitmeye...

Karayollarında yük, eşya, ve insan taşınan bi ülkedeyiz; demiryollarından ziyade, bunu bilmek ve dikkate almak durumundasınız.

Sonrası ise zaten felaket; otobüsün önüne geçip de sağa çektirtmek falan.

Söz konusu otobüs firmasının isminden bağımsız olarak yorum yapmak gerekirse; iyi insanlara çatmış motosiklet sürücüsü: Orda durduktan sonra iner, indirirlerdi; hah şimdi git ambulans çağır derlerdi... Veya polis çağırırlardı; kazaya sebebiyet veriyordu diye... Seslenmemişler...

Efelenmek de ne oluyor öyle? Sinek siklet motosikletle otobüsün önüne geçip frenlemeye zorlamak zaten motosikletlinin düşünebilme kapasitesi hakkında bilgi veriyor...

Dayak yemekten zor kurtulmuşlar; ikisi birden...

Özetle:
Yanlış şeritte yanlış hızdalar. Trafiği okuma ve trafiğe uyma kabiliyetleri yok. Muhtemelen özel hayatlarında da bu karakterde insanlar olsalar gerek... 3 şeritli otoban bunlar keyiflerince sürecekler diye hizaya girmeli; onlar trafiğe uymak yerine ...

Otobüstekileri tehlikeye attıklarının ise hiç farkında değiller; otobüstekiler umurlarında bile değil! Adam panikleyip bariyerlere patlatsa, koca otobüsü yatırsa ne olacak!

Yazdıkça sinirleniyorum; sorumsuzlukları hiç bir saygıyı hak etmeyecek düzeyde bu videodaki iki tekerli araç sürücülerinin.

Kulüplerinden de çıkarılmalılar...

Otobüs firmasının avukatı olsam, 40 küsür yolcunun hayatını tehlikeye atmaktan asıl ben onları dava ederim... Altlarındaki çapırları satsalar zor çıkarlar işin içinden...

Neyse...

Korna ve selektör diye uyarı cihazları üretilmiş değil mi? Motorun önüne kırmak o adamın hayatını riske atmak değil mi? O hareketi yapan, koca otobüsle makasa girmeye çalışan adam, motorcu fren yaptığında panikleyip bariyere girmez merak etmeyin.
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
motorcu haksızsın .zaten yavaş gidiyosun.sağ şerit boş ordan devam et.ya da yapıştır soldan git.ya da orta şeritten 110 ile git.milleti gerip sabır zorlamaya gerek yok.eğriye eğri doğruya doğru.aracın hızını yolun durumuna göre ayarlamamız lazım

Bu bir motosiklet değilde araç minibüs veya bir kamyonet olsada üstüne sürecek mi. SÜRMEZZZ! Neden biliyor musun. Şeridinde sakin sakin ilerleyecek, kaza riski motosiklete göre daha yüksek. Sol şeritten kaptırsın gitsin yada sellektör yapıp yol isteyebilir. Koca totosuyla makasa giriyor!!

Gelmiş burada laga luga yapıyorsun.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
626
Karayolları Trafik Kanunu okudun mu bilmiyorum ama. Sizin söylediklerinizin de diğer arkadaştan farkı yok.

Söylediğiniz şerit ihlali değil, sürücü hızına uygun şeritte ilerlemelidir. İzlediniz video da hız sınırı tabelasına rastladınız mı ?

Sizin Karayolları ve trafik kanununu okumadan bu yorumu yaptığınızı anladım ama babam işini çok iyi bilen bir trafik polisi. Evimizde kanun kitap dolu. Yanlış adama laf ettiniz.. :)

Hız sınırları (bilmiyorum hiç otobana çıktımız mı?) otobana ilk çıktığınızda sağdaki o kocaman tabelada çok büyük puntolarla belirtilmiştir. Zaten şayet ehliyetiniz varsa, ehliyet sınavında da size bu bilgiler soruldu, sınavı başarıyla geçtiniz ve bu yüzden devlet sizin kanunları eksiksiz bildiğinizi kabul ediyor.

Yönetmeliğe gelecek olursak Karayolları ve trafik kanununu 6. Bölüm 56. Madde A. Bendinin 3. Maddesi gereğince. Sürücülerin cinsine ve hızına uygun olmayan şeritte gitmeleri yasaktır. Yine aynı kanuna göre motosikletin otoyol trafiği için belirlenmiş yasal hız limiti 100km/saatir. Bunu ehliyet aldığınızda öğrendiniz. Yani açıkça diyor ki 100ü geçemezsin ve şeridin hızına uygun değilse o şerittte seyredemezsin. (şerit ihlali)
Otobüs de motosikletle aynı kurallara tabi. Teoride o da suç işlemiş. Ama pratikte haklı ve ölü olmak bişi değiştirmez. Bizler emniyetli sürüş yapmakla mükellefiz. Haaa siz diyorsanız 3 şerit de benim hakkım önce helvanızı karın (tercihim tavuklu pilav.) sonra en sol şeritten 70le gidin. :cherry: Ve bir de karşınızdakine tam bilmediğiniz bir konu olduğu halde cahil muamelesi yapmayın hoş olmuyor...
 
Katılım
7 May 2016
Mesajlar
45
sadece yogun trafikte otomobilide çok kullanan arkadaşlar soyleyeceğimi anlayacaktır.. diğer arkadaşlarda lütfen anlamaya çalışsın..

bütün bunların başlangıç sebebi büyük ihtimalle otobüsün ilk bu videoyu çeken arkadaki motordan orta şeritte yol istemesiyle başlamıştır. otobanda geniş caddelerde hergün olan birşey bu fazla orjinal bi durum değil. motorda yol isteyecek benimi buldun it herif çok istiyorsan bas geç solumdan diye bilerek yol vermemiştir. kendine göre haklı. motor kullanırken boyle düşünürsün..

otobüs soförüde sen motorsun zaten koca arabayla ugrasıyorsuz bir an kenara çekilsen ölürmüsün zaten istediğin yerden basar geçersin gıcıklığına yol vermiyor çakal diye düşünmüştür..

sonrasıda bu olaylar..

ben 15 yıl motosiklet kullandım. daha sonra ilk arabamı aldım. araba kullandığınız zaman geniş bir yolda ufacık bi aracın (yani motorun) yolunuzu kapatması size batıyor arkadaşlar. tabi biraz yavaş gidiyorsa. bu böyle malesef. biraz empati yapmaya çalışalım. bizim için araçlara yol vermek çok zor değil bir anda şerit değiştirip tekrar istediğimiz yola döneriz. yada soldan yapıştırır uzarız. tabi aynısı araç sürücüleri içinde geçerli ama burda işin kolay tarafı birazda bizde.. bazı şeyler oturmuş artık bu saatten sonra bende bi aracım istediğim gibi yol kaplarım sen benden yol isteyemezsin gibi şeylere takılmayalım yani..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
385
Artistmisiniz olm siz.
Ya gidin işinize sizin gibi mallar yüzünden motorcuların adı çıktı.
Hem suçlu hem güçlü birde utanmadan üste çıkmaya çalışıyor.Size ehliyet veren zihniyetin ...
O Otobüste belki en az 40 yolcu vardı belki ulan kaprisin için o kadar kişiyi tehlikeye atmanın ne alemi var.

Hem dayaklık hemde kodeslik bunlar yemin ederim.

Otobüsün bir hatası varsaki plakası açık videoda çekiyorsun gidip şikayet edersin.Bu ne lan otobüsün önünü kesmek.Motorcumusun eşkiyamısın lan?

Bu motorcuları haklı görenler kafanıza huni takın derim.
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
183
Mitirsiklitliliri çık kiti dıvrınıyırlır.

Beşiktaş lıyım ve motosiklet kullanicisiyim. Bi beşiktaş taraftarının bide motorcuların ağlakligindan gına geldi.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
393
Sizin Karayolları ve trafik kanununu okumadan bu yorumu yaptığınızı anladım ama babam işini çok iyi bilen bir trafik polisi. Evimizde kanun kitap dolu. Yanlış adama laf ettiniz.. :)

Hız sınırları (bilmiyorum hiç otobana çıktımız mı?) otobana ilk çıktığınızda sağdaki o kocaman tabelada çok büyük puntolarla belirtilmiştir. Zaten şayet ehliyetiniz varsa, ehliyet sınavında da size bu bilgiler soruldu, sınavı başarıyla geçtiniz ve bu yüzden devlet sizin kanunları eksiksiz bildiğinizi kabul ediyor.

Yönetmeliğe gelecek olursak Karayolları ve trafik kanununu 6. Bölüm 56. Madde A. Bendinin 3. Maddesi gereğince. Sürücülerin cinsine ve hızına uygun olmayan şeritte gitmeleri yasaktır. Yine aynı kanuna göre motosikletin otoyol trafiği için belirlenmiş yasal hız limiti 100km/saatir. Bunu ehliyet aldığınızda öğrendiniz. Yani açıkça diyor ki 100ü geçemezsin ve şeridin hızına uygun değilse o şerittte seyredemezsin. (şerit ihlali)
Otobüs de motosikletle aynı kurallara tabi. Teoride o da suç işlemiş. Ama pratikte haklı ve ölü olmak bişi değiştirmez. Bizler emniyetli sürüş yapmakla mükellefiz. Haaa siz diyorsanız 3 şerit de benim hakkım önce helvanızı karın (tercihim tavuklu pilav.) sonra en sol şeritten 70le gidin. :cherry: Ve bir de karşınızdakine tam bilmediğiniz bir konu olduğu halde cahil muamelesi yapmayın hoş olmuyor...


"Sürücü hızına uygun şeritte ilerlemelidir." bunu zaten kafamdan uydurdum, babam trafik poliside değil, sizin kafaya göre ehliyet sınavına da girmeden ehliyet aldım.

Siz üst sınırdan bahsediyorsunuz ki cahil muhamelesi yapan kim yazdıklarını bi okusana ?? otobana çıkma falan..

Otoban için konuşursak en sol şerit en hızlı taşıtların şeridi olduğuna göre, orta şeritte ilerlemesi (şerit hızına göre) gayet makul..

3 şeritte benim hakkım diye bir cümle kullandım mı baksana bir, ilk arkadaşa yazdığım yoruma da bak.. Sürücü hızına uygun şeritte gitmelidir diye ilk yorumda da yazdım hangi kafayla 3 şeritte benim cümlesini çıkardın?


Benim takıldığım nokta:

Söylediklerinizin bir bölümü doğru olsada, sağ şerit boşken motorcu orta şeritte ilerleyemez algısı oluşturmuşsunuz..

Sen burda gelmiş fahri trafik polisi kesiliyorsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
600
Otobüsler kanunen 90 km hızın üzerine çıkamaz.Hepsinde hız denetleyici var ve nasıl yapıyorlar bilmiyorum ama 120 ile giderken bile o alet 90 gösteriyor.Kanunen zaten suç işliyor zat'ı muhterem.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Ben videoda birşey görmedim. Otobüs nizami sollama yapıyor. Olay motorcunun otobüsün önüne kırması ile başlıyor. 250 kg lık motorun 20 tonluk otobüsün önüne geçip artistik yapması da ayrı bir zeka göstergesi.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Çomar Turizm'in sayın yolcuları...

Şimdi; başta motorların gidişinde bir sorun yok. Fakat otobüsün sağdan gelip orta şeride geçeceği gün gibi ortada çünkü önünde yavaş giden bir kamyon var. Sonrasında ise adamın dengesiz hareketleri devam ediyor. Motorun otobüsün önünde yavaşlaması da adamı tahrik etmek olmuş. Bu kopek sürüsünü tahrik edersen böyle gelip saldırırlar.

Son bir tavsiye: Ben izlerken gerildim, tartışma sırasında asla tartıştığınız kişiyi yumruk mesafesine sokmayın. Kafayı veya yumruğu yer oturursunuz. Kavga başlamasına sebep olsa bile adamı bir noktadan sonra elinizle durudurun. O agresif çomar gözlerini koca koca açıp bana öyle bakıp bağırarak sindirmeye çalışsaydı karşılığını alırdı.
 
Katılım
6 Tem 2014
Mesajlar
1,890
Böyle durumlarda otobüsten ve muavinden uzak durmakta fayda var , bu adamlar böyle gelmiş böyle gider namlarını duymayan kalmadı hala otobüsler tıklım tıklım , otogar'ın durumu malum , düzeltmek imkansız...
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
- Otobüs sürücüsü trafiği ve motosiklet sürücüsünü tehlikeye atacak şekilde sürüş yapıyor. 40 yolcu taşıdığının bilincinde değil.
- Motosiklet sürücüsü sağ şeridi kullanarak daha doğru bir şerit seçimi yapabilirdi. Otobüsün önüne geçerek fren, akan trafikte tartışma yaparak trafiği tehlikeye sokuyor.
- Diyalog konusunda her iki sürücü hatalı. Yatıştırıcı ve sakin bir dil kullanılmalı.

Sonuç:
- Motosiklet sürücüsüne sağduyulu bir dil ve sürüş tavsiye ediyorum.
- Metro Turizm'e "Vasıflı şoför çalıştır" diyorum ve sürücüyü şikayet ediyorum.

Kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
626
"Sürücü hızına uygun şeritte ilerlemelidir." bunu zaten kafamdan uydurdum, babam trafik poliside değil, sizin kafaya göre ehliyet sınavına da girmeden ehliyet aldım.

Siz üst sınırdan bahsediyorsunuz ki cahil muhamelesi yapan kim yazdıklarını bi okusana ?? otobana çıkma falan..

Otoban için konuşursak en sol şerit en hızlı taşıtların şeridi olduğuna göre, orta şeritte ilerlemesi (şerit hızına göre) gayet makul..

3 şeritte benim hakkım diye bir cümle kullandım mı baksana bir, ilk arkadaşa yazdığım yoruma da bak.. Sürücü hızına uygun şeritte gitmelidir diye ilk yorumda da yazdım hangi kafayla 3 şeritte benim cümlesini çıkardın?


Benim takıldığım nokta:

Söylediklerinizin bir bölümü doğru olsada, sağ şerit boşken motorcu orta şeritte ilerleyemez algısı oluşturmuşsunuz..

Sen burda gelmiş fahri trafik polisi kesiliyorsun.

Nasipse fahri müfettiş olmak istiyorum. Takıldığınız noktada siz tamam öyle algılayın münakaşaya girmeyeceğim. Ben boşsa sağ şeritten giderim. Yol isteyen taşıt sürücülerine yol veririm. Yol vermeyenler de orta şeritten gitsin sonra video çekip koysun motosikletlileri fanatik bir şekilde haklı bulanlar da saydırsın sıkıntı yok. Ben doğruları söylerim. Hoşgörülü ve kuralları bilerek uygulamaya çalışan bir sürücüyüm. Hayatta kalmak için ülkemizde teorik bilgi yetmiyor ne yazık ki. Öngörülü ve emniyetli sürüş herzaman ön planda olmalı. Haklı olmak iki teker üzerindeyken çok önemli değil. Yapılacak hataları haklı olmak telafi etmez. Varsa hak, emniyet birimlerine başvurulur gerekli karar alınır. Eşkiyalık yanlış...
 
Katılım
6 Şub 2016
Mesajlar
1,111
araçtan inen biri var ya şahsiyetsiz acelemiz var diyen , tam dövmelik yani şoforu ayrı onu ayrı dövecen sonra üst üste koyup bi de öyle dovecen..
 
Katılım
10 Şub 2016
Mesajlar
76
Motosikletler orta şeritten yavaş gidiyor, birbirlerinin mesafeleri çok fazla diyenler sizde ehliyet yok mu ? Ya da kasaptan mı aldınız ? Size hiç kural öğretmediler mi ? Motorlar uygun hızda ilerliyorlar. Suç otobüs'ün solunu kontrol etmeden motosikletlinin üzerine kırıyor. Öyle acelem var deyip milletin canına kastedemezler. Motosikletlinin de tek hatası belli ki o an çok sinirlenmiş ve otobüs şoförünü uyarmak için önüne kırıyor, tehlikeli bir hareket yapmaması gerekliydi soğuk kanlılığını koruyamamış canına zarar gelebilirmiş. Otobüs firmalarının savunulacak hiç bir tarafı yok, adamlar deli gibi gidiyorlar!
 
Katılım
12 Ara 2015
Mesajlar
1,067
moruk korkudan adamı dövmemişsiniz bi de buraya atıyorsunuz sanki bir daha yapmayacak, ders vermeliydiniz. Ayrıca dövmeyeceksen durdurup laf dalaşına girmenin anlamı yok
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
olaylarin bu duruma gelmesi en basindan daha trafigi okumadan etrafini umursamadan gitmesiyle basliyip katlanarak buyuterek devam ediyor.

Otobus surucusu haksiz ve terbiyesiz ama motorcu istese en basindan bu duruma gelmiyebilir.

diklenmesi ve tartismasi cok yersiz. Burasi Turkiye biraz tecrube ve ongoru onemli
 
Katılım
7 Şub 2016
Mesajlar
99
forumdaki insanların çoğu bu olaylarla günde yüzlerce kez karşılaşıyor. garip olan ne anlamadım. 80-90 la orta şeridi kapatmış bir motorcu, onun sağında geçen ve o şeridin o motora ait olmadığını biraz yakın geçerek anlatamaya çalışan bir otobüsçü. sonradan saçmalayan motorcu tabii ki.
bu güveni veren ne acaba? harley mi, kamera mı? otobüsçüler efendiymiş gene. o kadar yolcu mağdur olmasın, beklemesin diye işi uzatmıyorlar. sen şu hareketi bi minibüs, panelvan şoförüne yap bakayım ne oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst