Ramzey Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
kasap35 kardeşim 42 mm açık filtrenin ağzı karbüratör hava boğazına girmemesi lazım 50 yada 52 mm alabilirsen iyi olur birde çelik tel kafesliolmasına dikkat et bu filtreyide hava filte kutusunun içine sokmayacaksın o kutuyu ordan söküceksin. Yağ konusunda uzman tv deki yayını izledim şu cümlenin altını çiziyorum " günümüzde kullanılan motor teknolojisinde " diye başlıyor 1980 honda suzuki kawazakilerin kalıp kopyalarından üretilen motorlarımızdan bahseden yok. O günün şartlarındaki metal teknolojisiyle şimdi üretilen şişme payları 10,000/1 ' e inen çelik ve aliminyum dökümleri o senelerde yoktu ve hararette parçalar arasındaki boşluk fazla olduğundan kalın yada mineral yağ her yere ulaşıyordu şimdi yeni jenerasyon motorlar tam sentetik yağ kullanımına ihtiyaç duyuyor. Saygılar selamlar hepinize.
 
Katılım
4 Ara 2010
Mesajlar
447
http://www.turkoilmarket.com/Po-Maximoto-15W-50-Racing-1-Litre,PR-1393.html

aldığım yer burası.fakat ben birkaç yerde daha yazmıştım, yağ güzel diye.ve web adreslerini vermiştim.talep artınca zam yaptı uyanık sahibi :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:27 ----------

bu fiyata nerden aldın arkadaşım, bende bi bakıyım

http://www.turkoilmarket.com/Po-Maximoto-15W-50-Racing-1-Litre,PR-1393.html

aldığım yer burası.fakat ben birkaç yerde daha yazmıştım, yağ güzel diye.ve web adreslerini vermiş
 
Katılım
12 May 2010
Mesajlar
35
http://www.turkoilmarket.com/Po-Maximoto-15W-50-Racing-1-Litre,PR-1393.html

aldığım yer burası.fakat ben birkaç yerde daha yazmıştım, yağ güzel diye.ve web adreslerini vermiştim.talep artınca zam yaptı uyanık sahibi :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:27 ----------



http://www.turkoilmarket.com/Po-Maximoto-15W-50-Racing-1-Litre,PR-1393.html

aldığım yer burası.fakat ben birkaç yerde daha yazmıştım, yağ güzel diye.ve web adreslerini vermiş

teşekkürler kardeşim
 
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
kasap35 kardeşim 42 mm açık filtrenin ağzı karbüratör hava boğazına girmemesi lazım 50 yada 52 mm alabilirsen iyi olur birde çelik tel kafesliolmasına dikkat et bu filtreyide hava filte kutusunun içine sokmayacaksın o kutuyu ordan söküceksin. Yağ konusunda uzman tv deki yayını izledim şu cümlenin altını çiziyorum " günümüzde kullanılan motor teknolojisinde " diye başlıyor 1980 honda suzuki kawazakilerin kalıp kopyalarından üretilen motorlarımızdan bahseden yok. O günün şartlarındaki metal teknolojisiyle şimdi üretilen şişme payları 10,000/1 ' e inen çelik ve aliminyum dökümleri o senelerde yoktu ve hararette parçalar arasındaki boşluk fazla olduğundan kalın yada mineral yağ her yere ulaşıyordu şimdi yeni jenerasyon motorlar tam sentetik yağ kullanımına ihtiyaç duyuyor. Saygılar selamlar hepinize.

hocam söylediğin gibi yaptım kople söktüm biraz zor oldu kutuyu çıkarmak.ozaman izmirde bulamadım int. sipariş verdim o süreçtede 42mm hava filitrelerini boğazlı yani karburatörden uzatma hortumuyla eski hava filitresinin olduğu yere geliyor filitreler taktım ve tamircime sekron hava ayarını yaptırdım.52mm filitreler gelince dün taktım fakat hava yolu kısaldığı için tahminen bu seferde motora fazla hava gidiyor ben ayarlarınla oynamıycam mecburen 42mm gene uzatma hortumlarınla takıcam çünkü senkron hava ayarı makinada ayarlandı kurcalıyıp bozmak istemiyorum,çünkü performansı çok iyidi honda elegant dijital göstergeli arabayla otobanda testimde 140 km gördü,çekişi mükemmel yakışı mukemmel yuksek devirlerde ses çok farklı ve hemen tepki veriyor.buraya foto koymayı becere bilsem yukliycem ama birtürlü buramadım.bu arada led sinyalleri tavsiye ediyorum birde int. bulduğum ampullu taktım ilerden sarı gözüküyor ama yolu beyaz aydınlatıyor bizim far yuvalarına uymuyor ama ufak bir oparasyonla uydurdum 5000k ışık veriyor mükemmel.saygılarla.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Evet ben böyle kendi beceri ve el yordamıyla birşeyler yapan arkadaşların yazılarını okumaktan zevk alıyorum. Hava filtresi uygulamasında hava filtresi yan yana iki tane girmiyor girsede sık sık gevşiyor 5-8 cm uzunluğunda ince ara hortumla bu iş mükemmel yapılıyor hortum ne kadar uzun hava girişi o kadar gecikmeli ve performans kaybı oluyor. Kaliteli motorlarda hava manifodlu karbüratör jetinin hemen dibinde yapılıyor ki zaman+hava cm3 1 birimlik iş olmalı. Şimdilik hayırlı geceler dilerim.
 
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
Evet ben böyle kendi beceri ve el yordamıyla birşeyler yapan arkadaşların yazılarını okumaktan zevk alıyorum. Hava filtresi uygulamasında hava filtresi yan yana iki tane girmiyor girsede sık sık gevşiyor 5-8 cm uzunluğunda ince ara hortumla bu iş mükemmel yapılıyor hortum ne kadar uzun hava girişi o kadar gecikmeli ve performans kaybı oluyor. Kaliteli motorlarda hava manifodlu karbüratör jetinin hemen dibinde yapılıyor ki zaman+hava cm3 1 birimlik iş olmalı. Şimdilik hayırlı geceler dilerim.

hocam benim hava hortum uzatmaları 10cm buluyordur ama performansı iyi sadece ısıkta beklerken kalkıs sırasında biraz boğulup siyah duman atıp toparlıyor giderken bir sıkıntısı yok.buda karışımdan tahminim etkileniyo.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Biz o ani gaz tepkisine gecikerek cevap verme olayına motorun yutkunması yada zengin yakışı deriz. Elbette debriyajdan el çekildiğinde özellikle kırmızı ışıkta motorun hemen atraksiyon yapması beklenir. Açık filtrede ne yaparsanız yapın direk gaz vererek diri bir kalkış yapamazsınız. Çünkü bizim bu modifiyemizin asıl amacı hız değil yakıtı düşürmektir. Bol hava az yakıt ve aynı performansı alabilmek için daha öncesinde de ateşlemeyi yükseltmek ve motordaki gereksiz bütün ağırlıkları def etmek gerekmektedir. Pis ve tortulu yakıtın kurumlanmış buji(lerin) gergin zincir ayarının kaçıran debriyaj plakalarının sonucu daima fazla yakıt sık sık arıza ve neticede elini sıvazlayan kapı önünde dikilen ustalardır. Açık hava filtre uygulamasında en çok dikat edilmesi gereken şu. Bunu takanlar hemen yakıtın dik yarı düşeceğini motorun acayip süratleneceği gibi bir fikre kapılmaktadırlar. Oysaki bu modifiyedeki maksat yakıttan tasarruf ederek aynı miktar benzinle daha uzun bri yok gitmek ve motorun mekanik aksamlarındaki yükü azaltmaktır. İnsan bile bir temiz araziye kıra çayıra gittiğinde bol bol içine temiz hava çeker ve rahatladığını hisseder ama kimse "oh ne bol ne temiz hava" deyip bayırlara tırmanmaz. Yani bizim altımızdaki beygir değil demirden bir makine. Aydınlatması zayıf olan bu motorlara benim bir diğer modifiyem de şu idi. Masef ferguson traktorlerin arka büyük tekerlerinin üzerine takılan kırmızı farlar vardır. Tarlada gece kazarken geniş bir araziyi aydınlatabilecek bir far özelliği vardır. Nerden estiyse denemekte fayda var dedim ve aldım taktım. Gerçekten de çok değişti şimdi gece yolculuğunda hele hele uzunları yaktığımda önüm bembeyaz oluveriyor ve bu çok hoş oluyor. Yakında resimlerini atmaya çalışacağım.Şimdilik hayırlı akşamlar.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
4 gün boyunca bu foruma birşeyler yazan olmamış her gün kontrol ediyorum çok boş bırakıyoruz arkadaşlar bri kaç kelime yazmakla kimsenin eli yorulmaz herkes facebook da msn de tarla tapa ekme peşinde paylaşıcak hiç gezimiz arızamız anımız yok mu yani?naci abi sen ne diyorsun bu duruma.Ben şu an küçükçekmeceye geldim burda qm 250 si olan kardeşlerimiz varsa haberleşebiliriz.saygılar.
 
Katılım
4 Ara 2010
Mesajlar
447
ben de sürekli girip bakıyorum, hatta abone oldum, buraya mesaj yazılınca e-mail geliyor bana.ama bu sıralar pek paylaşım olmayınca dönüp eski sayfaları okuyup notlar alıyorum kağıda :) ehliyetimi koydum cebime.artık çevirme korkusu olmadan rahatça gaz açacağım.yarın gece biletim var.dooooğru Antalya.Beycivan hocam haftasonu rahatsız edebilirim seni telefonla.filtre konusunda.şimdiden affına sığınıyorum. :rendeer: ya da aldığım notlar ve fotoğraflar sayesinde başarılı bir şekilde takabilirsem de teşekkür etmek için rahatsız ederim :) iyiki bilgilerinizi kendinize saklamıyorsunuz, iyiki sizinle tanışma şansını elde edebildik...
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
naci abi sen ne diyorsun bu duruma..

(Ben birkaç günlüğüne antalyaya geldim. Burada kardeşlerim var, annemi getirdim. Kısmetse cuma akşamı dönüyorum.)

Sorunun cevabına gelince, çok haklısın. İşi gençlere devrettik ama onlar da boş bırakıyorlar burayı. Arkadaşlar, bu forum sadece sorunlara cevap aramak için değil, yaşadığımız güzel tecrübeleri anlatmak için de olmalı. Örneğin arasıra motosikletiniz bir-iki resmini koyarak ortamı şenlendirebilirsiniz. Böylece hem sizi tanımış oluruz hem de ortam şenlenmiş ve devamlılık kazanmış olur. Tabi resim koyarken de abartmayalım. Sizce güzel olan bir-iki resim yeterli. Motosikletinize taktığınız çanta, gidon saati, aydınlatma sistemleri vb gibi aksesuvarları tanıtabilirsiniz. Veya motorunuzun tamir-bakım görüntülerinden güzel çekilmiş olanları, fotolar ile burada teşhir edilebilir. selamlar.

ehliyetimi koydum cebime.artık çevirme korkusu olmadan rahatça gaz açacağım..

Hayırlı olsun Anıl. Allah kaza bela vermesin. Selamlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
evet bende hergün bakıyorum kimsede ses seda yok.kimse binmiyor galiba havalar soğuk diye ben surekli tepesinindeyim masallah motoruma.ben sis farlarını ve arka stop lambasını dün aksam 01:30 a kadar uğrasarak led ampullerle değiştirdim biraz zor oldu çünkü ampuller sarhos duy dediklerinden ama gidip ona göre duy buldum ledler az elektirik sarfiyatı yaptığı için kısa farlarla direk bağladım ve bembeyaz bir ışık yolumu aydınlatıyor uğraşmama deydi stopta eskisinden daha parlak frene basınca kör bile görecek derecede,resim kaymayı beceremiyor bu konudada bana yardımlanızı bekliyorum.herkese kazasız belasız surusler.saygılarla.
 
Katılım
4 Ara 2010
Mesajlar
447
arkadaşlar az önce başımdan geçen bir olayı paylaşmak istiyorum.bizim motorları vergileri oluyor ya.ben bunu muayine sırasında yatırılıyor olarak biliyordum.öylesine girip bi sorgulatayım dedim.32,5 lira 31/01/2011 tarihinde yatması gereken borcum varmış.1 lira da gecikme zammı aldılar 33,5 kredi kartıyla ödedim.ilk motoru olunca insanın pek bilmiyor bu işlemleri :) peki muayinem haziranda doluyor.onun için ne yapmalıyım???şimdiden cevaplara teşekkür ederim...gece yola çıkıp memlekete gidiyorum.Allah'a emanet olun dostlar
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
sevgili anıl kardeşim motorsikletlerin vergisi otolarda olduğu gibi senelik 2 taksitte ödenebilmektedir bende senin gibi ocak ayında yatırmam gerekirken geciktirdim ve 1 tl cezalı yatırdım. Motorun muayenesi olurken vergilerinin yatıp yatmadığına da bakılıp kontrol ediliyor artık. Sen yatırdı isen ruhsatındaki sayfada son muayene bitiş tarihine bakarak muayeneni geciktirmeden yapmalısın trafik cezalarında 2010 mart ayındaki yasa yüzünden çok ağırlaştırıldı.Haziran ayında gününü beklemeden de yaptırma imkanın var muayeneden önce kendin motorunu güzelce sil temizle farlar sinyaller frenler motorun yağı kornası arka stop lamban hepsini elden geçir rahatça geçersin.Birde tekerleklerinde biraz tırnak kalınlığı olması gerekiyor yani lastikler kabak ise orda sıkıntı olur kardeşim. Kasap 35 kardeşim bu forum artık sizlerin elinde boş bırakmayın sahiplenin burasını ayakta tutmak hepimize düşer. Ne güzel kardeş kardeş burda paylaşıyoruz motorculuk yaşamımızı. Ben daha öncede yazdım ama hatırlatayım diyorum kendime ait kırmızı renk choperim hala satılıktır forumdan ulaşanlar için uygun vereceğim. Motorumu anlatmama gerek yok.Hepinize iyi akşamlar kazasız sürüşler aman gözünüzü yoldan ayırmayın.
 
Katılım
4 Ara 2010
Mesajlar
447
2 gündür Beycivan hocamı rahatsız ediyorum.sağolsun sayesinde zincirimin 5 cm gevşek olduğunu anladım :) tekeri geri çekip dediği gibi ayarladım.ama motor düz yolda 90'ı geçmiyor.sanırım debriyaj balatasında sıkıntı var.yarın tekrar rahatsız edecem Beycivan hocamı :mrgreen: sonrasında talimatlarına göre servise götürüp işlem yaptıracam.tekrar çok teşekkür ediyorum destekleriniz için.küçük bir not: motor alırken sadece kilometreyi baz almayın.ben 2500km de aldım motoru, bir bayandan.ama sizin 15000kmlik motorla aynı durumda baskı-balata aksamı...bilirkişiden aldığınız zaman benim yaşadığım sıkıntıları yaşamazsınız.Tekeriniz düz bassın dostlar
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
2 gündür Beycivan hocamı rahatsız ediyorum.sağolsun sayesinde zincirimin 5 cm gevşek olduğunu anladım :) tekeri geri çekip dediği gibi ayarladım.ama motor düz yolda 90'ı geçmiyor.sanırım debriyaj balatasında sıkıntı var.yarın tekrar rahatsız edecem Beycivan hocamı :mrgreen: sonrasında talimatlarına göre servise götürüp işlem yaptıracam.tekrar çok teşekkür ediyorum destekleriniz için.küçük bir not: motor alırken sadece kilometreyi baz almayın.ben 2500km de aldım motoru, bir bayandan.ama sizin 15000kmlik motorla aynı durumda baskı-balata aksamı...bilirkişiden aldığınız zaman benim yaşadığım sıkıntıları yaşamazsınız.Tekeriniz düz bassın dostlar

Debriyajdan olduğunu nereden biliyorsun? Bunu anlamanın en iyi yolu, motoru 20 km hızla sürerken 5. vitese atacaksın. Gaz verdiğinde motor bağırıyor ve devir göstergesi yükseldiği halde hızı artmıyorsa veya çok yavaş bir şekilde artıyorsa, debriyaj kaçırıyor demektir. Yok devir yükselmiyor ve motor sönecekmiş gibi oluyorsa, debriyaj sağlamdır. Ama denemeyi kısa süreli yapmalısın. Yoksa sağlam debriyaj zarar görebilir.

İkinci ve daha kesin yol ise bunu durduğun yerde 5. vitese atarak yapacaksın. Eğer motor hemen istop etmezse sana debriyaj masrafı çıktı demektir.
 
Katılım
13 May 2009
Mesajlar
173
arkadaşlar dun izmir foça turu yaptık tekneme yerbakmak için, benim arçım olmasına ragmen arkadaşta ybr 125cc vardı her düz yolda rampada farketmedi tozumu yuttu motorumun masallahı var.
 
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
631
Lastiklerin Zaman Aşımı Hk.da???

Değerli Üstadlar; Uzun zamandır forumu takip etmeme rağmen sanıyorum arada birşeyleri kaçırmış olacağım.geçen bir yazıda Ramzey QM 250 lilerin 2006 yılı üretimi olduğundan hale hazırda mağazadan sıfır aldığımız Ramzey QM 250 lilerin lastiklerinin zaman aşımına uğradığı ve fabrika tarafından değiştirilmesi gerektiği gibi bir mesaj dikkatimi çekmişti ama detaylar konusunda birşeyleri ya bulamadım yada gözden kaçırdım.Bu durumda Ekim 2010 yılında motosikletimi beyaz eşya mağazasından sıfır aldım ancak plaka ruhsat masrafları neticesinden henüz teslim almadım ki Allah nasip ederse Mayıs 2011 yılında mağazadan teslim almayı pilanlıyorum.Motor kasasında demonte durumda fabrikadan çıktığı şekilde depoda benim adıma beklemede ve teslim alacağım zaman Ramzey servisinden mağazaya gelip motorun montajını yapacaklar ve kullanılır hale getirecekler.Şimdi bu motorun lastiklerinin sıfır olmasına rağmen zaman aşımı nedeni ile nasıl garanti kapsamında yenisinin takılmasını sağlıyabilirim? Bir diğer sorum ise bunu mağaza yada yetkili servis temin etmiyor ise fabrika ile bağlantıya mı geçmeliyim? Hiç bir sonuç alamaz isem kendi parasal imkanlarım ile mi yeni lastik almalıyım? Bu konu ile ilgili prosedür nedir beni en tecrübeli ağızdan bilgilendirebilirmisiniz? Yoksa böyle çakıldım kaldım aksi takdirde plaka ruhsat işlemlerinden sonra uzun bir müddet lastik almak için para biriktirip kullanmak zorunda kalacağım.
Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
kanaatimce kesinlikle değiştirmezler yeni lastikle. Zaten tubeless lastiklerin çifti 150 TL civarı olduğunu sanıyorum. Hiç uğraşmayıp direkt yenisini alınız ve eskisini de servise satınız. Yoksa bedava bulurlarsa onlar kesin satarlar. Ha bu arada eğer sıfır lastik alacaksanız, mutlaka üretim tarihine bakınız. Üretim tarihi lastik üzerinde (yanakta) 4 rakamlı olarak basılmıştır. İlk iki rakam haftayı son iki rakam ise yıl gösterir. Şöyleki: (2309) gibi bir rakamın açılımı 2009 yılının 23'cü haftası demektir. Satıcılarda eski lastik te bulunabilir. Bu nedenle en yeni lastiği almaya bakın. Son olarak eğer bu motora bincekseniz, alırken biraz daha paraya kıyıp daha kaliteli bir lastik alın. Selamlar.
 
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
631
kanaatimce kesinlikle değiştirmezler yeni lastikle. Zaten tubeless lastiklerin çifti 150 TL civarı olduğunu sanıyorum. Hiç uğraşmayıp direkt yenisini alınız ve eskisini de servise satınız. Yoksa bedava bulurlarsa onlar kesin satarlar. Ha bu arada eğer sıfır lastik alacaksanız, mutlaka üretim tarihine bakınız. Üretim tarihi lastik üzerinde (yanakta) 4 rakamlı olarak basılmıştır. İlk iki rakam haftayı son iki rakam ise yıl gösterir. Şöyleki: (2309) gibi bir rakamın açılımı 2009 yılının 23'cü haftası demektir. Satıcılarda eski lastik te bulunabilir. Bu nedenle en yeni lastiği almaya bakın. Son olarak eğer bu motora bincekseniz, alırken biraz daha paraya kıyıp daha kaliteli bir lastik alın. Selamlar.

Verdiğiniz bu bilgiler için çok teşekkür ediyorum.Konuyu araştıracağım umarım sıfır yeni üretim fiyatı uygun lastik bulabilirim.
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
941
Bende fabrikanın bu lastik değiştirme işine gireceğini sanmıyorum yani o zamana dek satılmadan bayinin elinde bekletildi geri çekilip o zaman lastik değişmedi de şimdi üstündeki adama gel senin lastiklerini değiştirelim denemezler yani bindiğiniz kadar binin kardeşim yaz girişinde değiştirirsiniz boşuna şimdi masraf etmeyin ama çokaşındı ise elbette değişim şart.Anıl kardeşim dediklerimi yaptığında debriyajın kaçırdığını gördün kendinde aklında olsun motorun zincir gerginliği aşırı fazla olmadıkça hızını etkilemez ama debrijay çok etkiler.saygılar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst