- Katılım
- 9 Haz 2012
- Mesajlar
- 519
- Konu Yazar
- #1
Merhaba forum ahalisi. Günlerdir gördüğüm ve aklımı karıştıran konuyu kafamda bir açıklığa kavuşturdum, sizinle bunu paylaşacağım.
R25'in fiyatı 14.500 olduğundan beri bir yerden yere vurmalar ki sormayın gitsin. Aşırı pahalı diyenler, Yamaha kitledi diyenler, fiyatı fena geçirdi diyenler, R25 faciası diyenler... Neden sanki bu fiyat R25 için ütopikti de gerçekleşti gibi bir muamele yapılıyor anlayamadım.
Şimdi ilk önce basit bir F/P oranı yapalım(güncel fiyatlarla):
-Yamaha R25: Çift silindir, 36 beygir, 20 küsür nm tork, İRC lastik. Fiyatı 14.500
-Honda Cbr 250R: Tek silindir, 26 küsür beygir, 20 küsür nm tork, İRC lastik. Fiyatı 14.000 tl.
-Kawasaki Ninja 250SL: Tek silindir, 28 küsür beygir, 20 küsür nm tork, Dunlop lastik, ince tasarım(bunu yazdım çünkü tasarımın motosikletin fiyatına ne kadar etki ettiği aşikar) Fiyatı 12.500 küsür tl.
-KTM RC200; Tek silindir, 25 küsür beygir, 20 küsür nm tork, lastiği hatırlamıyorum. Fiyatı 13.800 tl.
Diğer 250'likleri yazmıyorum çünkü R25'in esas muadilleri bu üç cengaver.
Aslında şu tabloya bakıldığı zaman R25'in fiyatı gayet iyi durmuyor mu? R25 çift silindir Cbr tek, R25 36 beygir Cbr 26. R25 Cbr'a göre daha yenilikçi, teknolojik. Yamaha'nın Honda'dan 500 tl daha pahalı olması aslında gayet normal. Evet Honda ederinden fazla pahalı. Son 3 yılda yaptığı zamlardan hiç bahsetmiyorum.
R25 ile 250SL i karşılaştırdığımızda ise karşımıza şunlar çıkıyor; R25 çift silindir 250SL tek, R25 8 beygir daha güçlü ve (kişiye göre değişse de) daha kalıplı,güzel. Peki fazladan silindir+fazladan 8 hp+görüntü-kötü lastik= 2000 tl eder mi sizce? Bence edebilir.
RC200 görüntü olarak çok güzel ve kaliteli, fakat üzerindeki motor bloğu bunu gölgeliyor. Hızlanma ve son hız olarak geride kalıyor ki, Yamaha bu konuda en iyisi. Dolayısıyla KTM'den 700 tl daha pahalı. Bu da normal görünüyor.
Böyle bakıldığında aslında Yamaha'nın fiyatı gayet normal. İşin içine diğer 250cc'lik motosikletleri katmamız da işin rengini pek değiştirmiyor; zira Suzuki İnazuma F 14.450, SYM Wolf ise 12.981 tl.
Genel olarak vergiler ve firmaların zamları nedeniyle 250 cclerin fiyatları olması gerekenden yüksek, bunu ben dahil herkes kabul ediyor. Fakat neden Yamaha gibi insanların güvendiği bir marka 250 cc sınıfının en iyi motorunu yapıp diğerlerinden ucuza satsın ki? Hepimiz eminiz ki bu sınıfta zaten her türlü motor satılıyor, ölü bir klasman da değil. Bu nedenle R25'in fiyatının 14.500 olması bence gayet normaldir. R25'in fiyatı 15.500 gibi bir şey olsa yapılan yorumlara hak verirdim. Üstüne üstlük geçen sene R25 hakkında ilk konuşulanlar 15'ten ucuza gelmeyeceği yönündeydi, ne oldu da birden R25'in fiyatı facia oldu?
Not: Bu bahsettiklerim 13.500 olarak çıkıp sonra yapılan 1000 tl'lik zam ile ilgili değildir.
Not2: Teknik veriler yanlış olabilir, aklımdakileri yazdım sonuçta.
R25'in fiyatı 14.500 olduğundan beri bir yerden yere vurmalar ki sormayın gitsin. Aşırı pahalı diyenler, Yamaha kitledi diyenler, fiyatı fena geçirdi diyenler, R25 faciası diyenler... Neden sanki bu fiyat R25 için ütopikti de gerçekleşti gibi bir muamele yapılıyor anlayamadım.
Şimdi ilk önce basit bir F/P oranı yapalım(güncel fiyatlarla):
-Yamaha R25: Çift silindir, 36 beygir, 20 küsür nm tork, İRC lastik. Fiyatı 14.500
-Honda Cbr 250R: Tek silindir, 26 küsür beygir, 20 küsür nm tork, İRC lastik. Fiyatı 14.000 tl.
-Kawasaki Ninja 250SL: Tek silindir, 28 küsür beygir, 20 küsür nm tork, Dunlop lastik, ince tasarım(bunu yazdım çünkü tasarımın motosikletin fiyatına ne kadar etki ettiği aşikar) Fiyatı 12.500 küsür tl.
-KTM RC200; Tek silindir, 25 küsür beygir, 20 küsür nm tork, lastiği hatırlamıyorum. Fiyatı 13.800 tl.
Diğer 250'likleri yazmıyorum çünkü R25'in esas muadilleri bu üç cengaver.
Aslında şu tabloya bakıldığı zaman R25'in fiyatı gayet iyi durmuyor mu? R25 çift silindir Cbr tek, R25 36 beygir Cbr 26. R25 Cbr'a göre daha yenilikçi, teknolojik. Yamaha'nın Honda'dan 500 tl daha pahalı olması aslında gayet normal. Evet Honda ederinden fazla pahalı. Son 3 yılda yaptığı zamlardan hiç bahsetmiyorum.
R25 ile 250SL i karşılaştırdığımızda ise karşımıza şunlar çıkıyor; R25 çift silindir 250SL tek, R25 8 beygir daha güçlü ve (kişiye göre değişse de) daha kalıplı,güzel. Peki fazladan silindir+fazladan 8 hp+görüntü-kötü lastik= 2000 tl eder mi sizce? Bence edebilir.
RC200 görüntü olarak çok güzel ve kaliteli, fakat üzerindeki motor bloğu bunu gölgeliyor. Hızlanma ve son hız olarak geride kalıyor ki, Yamaha bu konuda en iyisi. Dolayısıyla KTM'den 700 tl daha pahalı. Bu da normal görünüyor.
Böyle bakıldığında aslında Yamaha'nın fiyatı gayet normal. İşin içine diğer 250cc'lik motosikletleri katmamız da işin rengini pek değiştirmiyor; zira Suzuki İnazuma F 14.450, SYM Wolf ise 12.981 tl.
Genel olarak vergiler ve firmaların zamları nedeniyle 250 cclerin fiyatları olması gerekenden yüksek, bunu ben dahil herkes kabul ediyor. Fakat neden Yamaha gibi insanların güvendiği bir marka 250 cc sınıfının en iyi motorunu yapıp diğerlerinden ucuza satsın ki? Hepimiz eminiz ki bu sınıfta zaten her türlü motor satılıyor, ölü bir klasman da değil. Bu nedenle R25'in fiyatının 14.500 olması bence gayet normaldir. R25'in fiyatı 15.500 gibi bir şey olsa yapılan yorumlara hak verirdim. Üstüne üstlük geçen sene R25 hakkında ilk konuşulanlar 15'ten ucuza gelmeyeceği yönündeydi, ne oldu da birden R25'in fiyatı facia oldu?
Not: Bu bahsettiklerim 13.500 olarak çıkıp sonra yapılan 1000 tl'lik zam ile ilgili değildir.
Not2: Teknik veriler yanlış olabilir, aklımdakileri yazdım sonuçta.