R25 alacağım lastikleri alır almaz değiştirmeli miyim ?

Katılım
22 Eyl 2015
Mesajlar
64
2 hafta içinde r25 alacağım lastik konusunda endişelerim var. Kimisi iyi kimisi iyi değil değiştir diyor. Sizce ne yapmam gerekli. Alırsam michelin alacağım.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Nylon olmayan bir lastik tabiki daha güvenlidir. Bütçe doğrultusunda seçim yapılabilir. Michelin Pilot serisi veya Rosso da iyi seçimler olur.
 
Katılım
10 Şub 2016
Mesajlar
47
Merhaba, Henüz bende aracımı almadım ama rosso 2 leri aldım. uzun zamandır forumu takip ediyorum ağırlık değiştirin fikrinde. hatta irc ler yüzünden kötü tecrübeler yaşayan arkadaşlarımız var. yine de tercih sizin elbette.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Motorun ister R1 olsun ister ybr ister R25, yerle teması sağlayan kısmı sadece lastiklerindir. Lastiklerin ne kadar kaliteliyse yol tutuş da o kadar iyi olur.

Daha güvenli ve keyifli bir sürüş için (kullanım amacına da uygun olan) bütçenin elverdiği en iyi lastiği tercih et. IRC genel anlamda çok iyi bir lastik sayılmaz.(özellikle ıslak zemin performansı vasat) Michelin veya pirelli mantıklı bir tercih olacaktır.

Şu kadarını da söyleyeyim, IRC den pilot street veya rosso II ye geçipte "keşke IRC leri değiştirmeseydim, hiçbir fark yok, boşa para vermişim" diyen 1 kişiye bile rastlamadım henüz.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
1,106
valla yerden yere vurulan lastikle dibine kadar kullanmis arkadasim var evet cok iyi bi lastikdegil ama o kadarda yerden yere vurulcak bi lastik degil olculerim bu limitim bu diyen lastik limitlerini asmazsaniz sorun olmaz
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
2 hafta içinde r25 alacağım lastik konusunda endişelerim var. Kimisi iyi kimisi iyi değil değiştir diyor. Sizce ne yapmam gerekli. Alırsam michelin alacağım.

Evet kesinlikle değişmeli, ancak ve ancak iyi lastik taktıktan sonra farkı anlarsınız. Pahalı mı? Elbette pahalı amma iyi mal iyi para.
 
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
138
Bence hemen değiştirmen pek de gerekli olmayan bir maliyet kalemi olur. Lastik ile tam güvenliği sağlayamazsın. Öncelikle doğru frenlemeyi bilmen, virajlara doğru açı ve hız ile girmen, motosiklet üzerinde ki hakimiyetini tamamlamış olman lazım. IRC asla yerden yere vurulacak bir lastik değil, tabii en iyi lastik de değil. Kulaktan dolma bilgilere dayanarak bütçeni zorlama derim. Hatta yeni başlayanlar için gayet yeterli. IRC lastikli motordan düşen gayet michelin veya pirelli ile de düşebilir. Doğru frenleme hayat kurtarır.

Arkadaşlarım, geçen sene R25 i ilk alan gruptandı. 10bin km IRC ile gitmedik yer bırakmadık, uçmakdere gibi hatrı sayılı virajlarda çok iyi performans aldılar.

Öncelikli olarak alır almaz değiştirmen gereken lastik olmamalı. Eğer yeterli görmüyorsan doğru frenleme ve hakimiyet konusunu geliştirmeni salık veririm. Lastikleri daha sonra değiştirirsin.
 
Katılım
18 Ocak 2016
Mesajlar
45
Benimde 15bin kmlik cbr tecrubem var ve lastiklerim aldigim gunki gibi duruyor (degistirmenin zamani geldi) 15bin kmde bi kere düştüm oda kesinlikle lastikten değil benim kendi hatamdan dolayi Mersin/anamur da yasiyorum virajlarini bilen bilir 2 haftaya bir antalyaya gidiyorum uzun yol beni hic zorda birakmadi allaha sukur. Degistirmeli misin evet değiştirirsen iyi olur fakat butceni zorlayacaksa veya acelesi yoksa gercektende hic acelesi yok sen frenlemeyi motor hakimiyetini gelistirirsen aslinda pek bi farki olmuyor anlatildigi kadar kotu bir lastik degil irc ( imla kurallari icin kusura bakmayin telefondan zor oluyor)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst