Sevgili Fulia,
Kask tercihi yaparken;
1) Full face tavsiye ederim, olmadık şekilde düşebilirsin ve yarı açık kask yüzünü korumaz.
2) İçi çıkıp yıkanabilir bir kask tavsiye ederim, kirlendiğinde ya da kokmaya başladığında değiştirebilir, gerekirse yedek pedler alarak daha uzun süre kullanabilirsin.
3) Estetik kaygıları bir kenara bırak, kesinlikle kafana en güzel oturan, kendini en rahat, güvende hissettiğin kaskı al.
4) Kışın buğu olmaması için buğu camı takabildiğin bir kask alabilirsin...
5) Çeneden açılır kask tavsiye etmem, ağır oluyorlar.
Ben X-Lite X-602 Start modelini kullanıyorum, aşağıdaki linkteki kaskın beyazı:
http://www.mototalonline.com/?urun-detay_306_X-602_START_N-COM_Flat_Black_6.html
Diğer koruma tavsiyelerim (ben bunlarsız binmem, yaz kış). Umarım düşmezsin hiç, ama yine de düşecekmişsin gibi yazıyorum, kusura bakma...
1) Mutlaka omuz ve kol koruması olan mont (yana devrilirsen kollarını korur-tecrübeyle sabit) ayrıca sırt koruması (motordan uçup kaldırıma falan çarparsan omurganı korur) Tavsiyem kısa değil uzun mont (rüzgarda toplanmaz)
2) Dizlik (diz ve diz altını korur)
3) Eldiven (ellerin üşümez, çatlamaz, ayrıca düştüğünde ellerini korur)
4) Korumalı ayakkabı (özellikle olur da scooter üzerine düşerse topuklarının tuz buz olmaması için ekstra topuk korumalı ayakkabı)