Piaggio Piaggio , Vespa , Gilera Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
82
Arkadaslar rodaj doneminde motora iki kisi binmek iyi degil degilmi? Yoksa cok yuksek hizlara cikmadigimiz ve surekli aynı devirlerde kullanmadigimiz surece bir sorun olmazmi?

Dostlar, artık rodaj tarihe karıştı dersek oldukça yerinde bir söz söylemiş oluruz.
Kaldı ki; bahsettiğiniz rodaj bir scooter için ise o sizi hiç endişelendirmesin çünkü genel olarak bir scooteriçok ağır şartlarda kullanmıyorsanız motorunu zorlayabilmeniz pek mümkün değil.

Rodaj denilen olay; bir biri ile temas halinde çalışan parçaların (özellikle silindir/piston/segman üçlüsünün) temas eden yüzeylerinin birbirine alışması.
Eski teknolojilerde bu parçalara ait yüzeylerin işlenme toleransları günümüze oranla daha fazlaydı (yani daha kaba işlenirlerdi) dolayısı ile makineden max. verim alabilmek ve uzun soluklu çalışabilmesini sağlamak için ilk kullanım büyük önem taşırdı, ancak günümüzde bu parçalara ait yüzeyler daha hassas işleniyor, ölçümleri daha hassas gerçekleştiriliyor dolayısı ile de biz kullanıcılara bu konuda fazla bir iş kalmıyor.
Bize düşen makineyi kendi sınırlarında zorlamadan kullanmak.
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
545
Senin motor şu anda kaç km de ? Ve ilk bakım motor yağ değişimi kaç km de yapılacak? İlk rodaj döneminde biraz dikkatli kullanmak gerekiyor,zorlamadan ilk yağ değişimi rodaj bitimini gösteriyor aynı zamanda kendi motosikletimden örnek vermem gerekirse 1000 km de ilk yağ değişimi ve 1000 km yi tamamlayana kadar dikkatli kullanmam gerekiyor..!!!

Suan yaklasik 500km'de ve ilk bakim 1000km. Sonra her 6000km'de bir bakimi var...
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
profi66'ya katılıyorum.
rodaj tarihe karıştı dersek oldukça yerinde bir söz söylemiş oluruz.

bu kadar çok üstüne titremeyin motorunuzun(hor kullanın demiyorum). sakınılan göze çöp batarmış.
kıldı tüydü derken motordan sogursunuz.

3 aşagı 5 yukarı kullanım klavuzunda yazanlara uymaya çalşın. başka hiç bir şeye gerek yok.
misal; rodaj hakkında ilk 1000 km'de max hızın %80'ini aşmayın diye yazar klavuzda.
periyodik bakımlarda orjinal parçları kullanın diye yazar.
yag olarak viskozitesi 5W-40 olan yag (piaggio selenia'yı önerir) koyun diye yazar ki bu motorun üstüne de damgalanmışıtr (yag kontrol çubugunun oralarda)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Eki 2006
Mesajlar
396
merhaba arkadaşlar ayrı olarak arattım ama pek detaylı bilgi alamadım yardımcı olabileceğiniz düşünerek yazıyorum runner vxr 200 hakkında bilgiye ihtiyacım war almayı düşündüğüm için genelde 2 kişi kullanıcam rahat olmasına önem weriyorum açıkcası ama ağrı yapmadığı sürece sorun yaratmaz trafikte kullanıcam son hız çok önemli değil ama performans trafikte çok gerekli öğrenci olduğum için serwis ve yedek parçanın can yakmaması gerekmekte kronik bir sorunu war mıdır? büyük ihtimal ile ikinci el we eski kasasını alıcam 2006 model gördüm ama eski kasaydı 2006 da yeni kasası çıkmamışmıydı kandırıldım mı ? eski ve yeni kasası arasında teknik özellik olarak farklar war mı? ewt çok fazla soru sordum ama yıllar boyu biriktirdiğim paramın hakkını werebilcek ve ihtiyaçlarımı karşılayabilecek bir motor arıyorum yardımcı olabilirseniz çoook sewinirim şimdiden teşekkürler:rendeer:
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
merhaba arkadaşlar ayrı olarak arattım ama pek detaylı bilgi alamadım yardımcı olabileceğiniz düşünerek yazıyorum runner vxr 200 hakkında bilgiye ihtiyacım war almayı düşündüğüm için genelde 2 kişi kullanıcam rahat olmasına önem weriyorum açıkcası ama ağrı yapmadığı sürece sorun yaratmaz trafikte kullanıcam son hız çok önemli değil ama performans trafikte çok gerekli öğrenci olduğum için serwis ve yedek parçanın can yakmaması gerekmekte kronik bir sorunu war mıdır? büyük ihtimal ile ikinci el we eski kasasını alıcam 2006 model gördüm ama eski kasaydı 2006 da yeni kasası çıkmamışmıydı kandırıldım mı ? eski ve yeni kasası arasında teknik özellik olarak farklar war mı? ewt çok fazla soru sordum ama yıllar boyu biriktirdiğim paramın hakkını werebilcek ve ihtiyaçlarımı karşılayabilecek bir motor arıyorum yardımcı olabilirseniz çoook sewinirim şimdiden teşekkürler:rendeer:


Bende yeni kasasını aldım ama henüz kulanmadım, ben bildiğim kadarıyla sana ayrdımcı olmaya çalışim tecrübeli arkadaşlarda yazarlar.

Yeni kasalar benım bildiğim kadarıyla 2007 de cıktı ve 2006 sonunda o eskı kasalrda cok güzel bir kanpanya oldu ve 5000Ytl ye satılar ellerinde kalmasın diye. Yani kandırılmadın 2006 model eski kasa olması normal.

Aralarında motor aksamı ve teknik özellik olrak benim farketiğim tek şey var.

Eski Kasa
Tüm gösterge paneli mekanik

Yeni Kasa
Dijital götergeli ve bu dijitalde hararet, hız, toplam yapılan Km. ve benzin miktarı gösteriliyor birde gösterişli ve buyuk boy mekanik devir göstergesi var.

Bunun dışında motorları bire bir aynı kasa farklı.

Servis konusna gelince; 6000Km rede bir bakımı var ve kendi servisi kulanılan mazemeler haric 100Ytl alıcak (Motorun ithal eden ferco nun sitesinde yazna bu)

Parca fiyatlarıda kaliteli olmasından dolayı doğal olarak yüksek, mesela senin kayışın 175ytl

Bildiklerim bu kadar.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
796
KID333 evet doğru diyorsun 2006 da yeni kasa gilera runner çıktı. 2006 yılında fabrikada sadece yeni kasa üretildi.
SPEC0PS JaCHaL hayırlı olsun gülegüle binin şimdiden
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
647
ben bu topiği görmemiştim daha önce

nexus 500 kullanıyorum. 3 ay oldu... çok fena bi motor yavv:p
 
Katılım
4 May 2007
Mesajlar
192
ferco 2008 modellerin fiyat listesini açıklamış ilgilenenler için:

MODEL Nakit Fiyat
BEVERLEY 250 S 9.310
BEVERLEY 250 TOURER 10.220
BEVERLY 500 CRUISER 13.980
X7 250 7.990
X EVO 250 9.990
X EVO 400 13.350
MP3 400 ROLL ROCK 17.780
MP3 250 ROLL ROCK 14.290
 
Katılım
13 Ağu 2006
Mesajlar
333
KID333 evet doğru diyorsun 2006 da yeni kasa gilera runner çıktı. 2006 yılında fabrikada sadece yeni kasa üretildi.
SPEC0PS JaCHaL hayırlı olsun gülegüle binin şimdiden

Sağolasın, demekki 2006 nın sonunda eski kasa ıcın yapılan kanpanyada 2005 modelleri sattılar ozaman.

KID333 arkadasımıza 2006 model denen motor 2005 modeldır trafiğe cıkış tarihi 2006 dır satan kişi biraz zekice davranıyor anlaşılan :)
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
yeni kasa beverly 250 çok güzel yaa,hayran oldum...keşke daha uygun fiyatlara gelseydi
 
Katılım
2 Ocak 2008
Mesajlar
300
ferco 2008 modellerin fiyat listesini açıklamış ilgilenenler için:

MODEL Nakit Fiyat
BEVERLEY 250 S 9.310
BEVERLEY 250 TOURER 10.220
BEVERLY 500 CRUISER 13.980
X7 250 7.990
X EVO 250 9.990
X EVO 400 13.350
MP3 400 ROLL ROCK 17.780
MP3 250 ROLL ROCK 14.290

Bende bir ekleme yapayım.

Gilera GP800 24.500

tabi gözün ne görmek istiyorsa oraya bakıyorsun:)
 
Katılım
26 Kas 2005
Mesajlar
1,103
periyodik bakım işçilik ücreti çok olmuş ya. 100 ytl çok fazla.
gülü seven dikenine katlanır gibisinden cümleler kurmayın hakikaten ücret çok fazla. yag ve yag filtresi ile 150'yi bulur bu.
ben volkswagen marka arabanın 4 bujisini, 4 litre yagını, yag filtresini, polen filtresini, hava filtresini değiştiriyorum 160 tutuyor.

yorum sizin demeyecegim, bunu müşteri hizmetlerine bildirmek lazım. biz bildirelim kararı onlar versinler.
bilmeliyiz ki japonlar da artık scooter satıyor ve bakım fiyatları çok ucuz olmasa da ferco'ya göre ucuz.
 
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
bakım fiyatları benide uzaklaştırıyor italyanlardan,ben seat yetkili serviste çalışıyorum,bu fiyatlar gerçekten astronomik arkadaşlar:farao:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
647
evet malesef ki italyanların bakım masrafları dudak uçuklatıyor resmen...
hele ki kktc de
benim nexus 500 için ön arka komple fren balataları için 120 euro istediler ki buna işçilik dahil değil.. bende istanbuldan aldım getirdim 76 euro ya...
italyanlar iyi güzelde parçaları pahalı işte yaa
daha yağ filtresi falan değişecek... hava filtreside var tabii. off yaaa iflas edecem sanırım...
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Arkadaşlar benim Vespa da immobiliser sistemi var,şöyle bir sorunla karşılaşıyorum,ilk çalıştırmada sorunsuz bir şekilde çalışıyor fakat bir süre kullandıktan sonra 5-10 dakika parkta beklediğinde marşa basıldığında çalışmıyor. immobiliser sisteminden olabileceğini düşünüyorum,yada ben bu sistemi bilmediğim için yanlış bir uygulama yapıyorum.Konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlardan yardım bekliyorum..Bu sistemi kullanan arkadaşlar yardım lütfen(Kullanma kılavuzu ingilizce olduğu için çözemedim)
 
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
177
hocam İmmob. dan oldugunu sanmıyorum aldıgın benzinden kaynaklı olabilir. hic mi mars almıyor yoksa mars alıyor ama calısmıyormu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst