peugeot 154 e elektronik ateşleme yapabilir miyim??

Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
link açmıyo ayrıca motorun 154 diyosun bu modeli yeni duydum.
 
Katılım
5 Eyl 2008
Mesajlar
12
linki yanlış yazmışım düzelttim motorum peugeot 103 spx lerin ilk çıkanlarına benziyor 154 lvs ama elektronik değil
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şemayı verdiğim bir başka arkadaşım aynı devreyi,
"kımızı JAWA" diye tabir edilen KLASİK'e taktı...sorunsuz, buji beyaz ve performans arttı.
JAWA 6 volt akü gerilimi,
S2000 transiztor,
10 ohm 5 watt taş direnç,
olarak.

Gerekli açıklama yapılmış elektronik ateşleme devrelerini kendin de hazırlayabilirsin ama lehim becerin ve yalıtımın kuvvetli olması gerekir. Hazırını araştır çok kolay bulunabilen şeyler bunlar büyük motor parçası satanlara bak.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Bu devre ateşleme devresinde platin kullanılan her araca uygulanır.Çok iyi çalışır.Yüksek devirlerde meydana gelen zayıf ateşlemeyi ortadan kaldırdığı için asıl faydası yüksek devirlerde görülür.Yakıt sarfiyatını gerçekten düşürür.1977 model Murat 131 1300 cc aracımda kullanmıştım.O zamanın parasıyla km.de sarfiyat 10 krş dan 7 krş.a düşmüştü.Hatta karbüratörün ikinci boğazını iptal ettiğim halde bırakın emsallerini neredeyse zamanın Mercedes'lerini kovalıyordum.Tek kusuru primer devresinde rezistans (direnç) olmayan ateşleme bobinlerinin zamanla aşırı yükten (ısınmadan) kabını çatlatıp içindeki soğutucu yağın akmasına sebeb oluyordu.Bunun için bobinin primerinden geçen voltajı azaltmak için Seramik muhafazalı tel direnç kullanılırdı.Anadolu olanlar iyi hatırlar.Marşa basınca motor çalışır,marşı bırakınca stop ederdi.
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
154 lvs modeli çok az bulunna orjinal bir model aslında.:cat:
orjinal platin ateşleme sistemini bence kaybetme ki orjinalliği bozulmasın belki bir meraklısı çıkar satarsın.:bounce:
yeniden devre yapıp uğraşana kadar peugeotun orjinal elektronik ateşlemesini alıp takabilirsin.
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
devreyi yapacağına peugeot yada mobilettein orijinal ateşleme devrelerinden takabilirsin. Bu devreyi takarsan tam olarak elektronik ateşlemeli olmuyor aslında tam elektronik olması için platininde iptal edilmesi ve yerine sensor bağlanması lazım. Bu şekilde tam elektronik hazır olanlar benzer modellerde var onları uygulayabilirsin.
 
Katılım
5 Eyl 2008
Mesajlar
12
cevaplar için saolun tşkkr ederim ama şimdi başka ve önemli bi sorunum var aynı motorla ilgili:
ben pek anlamam motor parçalarından ama kulaktan duyma şeylerle kendi tamiratımı yapmaya çalışıyorum sorun şu motor kalkışı yaparken stop ediyo geçen gün de yapmıştı aynı şeyi bujiyi değiştirdim düzeldi yeni buji taktım dün baktım deponun altından borudan benzin geliyo mu diye geliyo bujiyi temizledim karbüratörün üzerindeki iğneli vidayı da açtım içini temizledim ama hala sorun devam ediyor sizce nedendir bu sorun? :pr:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hemşo avansına baktın mı ateşleme sisteminin arkasında avans kasnağını çevirmek lazım ayar için.
 
Katılım
5 Eyl 2008
Mesajlar
12
ya bilmiorum ki ben avans kasnağı hangisi :silent:çok yeniyim motorda teknik bilgim çok az bu site sayesinde kendimi geliştirmek istiyorum bana resimli olarak anlatabilirmisin
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2
Bu devre ateşleme devresinde platin kullanılan her araca uygulanır.Çok iyi çalışır.Yüksek devirlerde meydana gelen zayıf ateşlemeyi ortadan kaldırdığı için asıl faydası yüksek devirlerde görülür.Yakıt sarfiyatını gerçekten düşürür.1977 model Murat 131 1300 cc aracımda kullanmıştım.O zamanın parasıyla km.de sarfiyat 10 krş dan 7 krş.a düşmüştü.Hatta karbüratörün ikinci boğazını iptal ettiğim halde bırakın emsallerini neredeyse zamanın Mercedes'lerini kovalıyordum.Tek kusuru primer devresinde rezistans (direnç) olmayan ateşleme bobinlerinin zamanla aşırı yükten (ısınmadan) kabını çatlatıp içindeki soğutucu yağın akmasına sebeb oluyordu.Bunun için bobinin primerinden geçen voltajı azaltmak için Seramik muhafazalı tel direnç kullanılırdı.Anadolu olanlar iyi hatırlar.Marşa basınca motor çalışır,marşı bırakınca stop ederdi.

devrenin şemasını ekleyebilirmisiniz?
bende 78 model cb 125 honda var bunu elektronik ateşlemeye çevirmek istiyorum.
 
Katılım
5 Eyl 2008
Mesajlar
12
http://www.motosiklet.net/forum/tekn...e-devresi.html

devre burda..

ben bu işi anlayamadım arkadaşlar şimdi bu devreyi kurdum diyelim şemadaki bağlantıyı da bujiye platine taktım diyelim platinin bi ucu motorun şasesinde yani gövdede mi bu ucu çıkarıp da benim aküye (- ye) girmem gerekmezmi hadi bunu da yaptım diyelim benim motorum (154lvs) scooterlar gibi kontakla mı çalışcak yani bi anahtara basınca çalışacak anladığım peki bu sağlıklı olur mu bana geniş bilgi verebilecek biri var mı?motoru bozmak işime gelmez :(

hadi yaa bana yardım edebilecek biri yok mu koca forumda:(
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Mar 2009
Mesajlar
1
154 lvs

ben bu siteye yeni üye oldum üye olmamım en büyük sebebi peugeout 154 lvs modelinin burada görmüş olmam bendede bu modelde bir motorum var ve bu işte yeni sayılırım. bu moto nun fotosunu burda yayımlarsanız çok sevinirim çünkü hiiç bi yerde tam olarak resmini bulamadım ve gerçekten ÇOK merek ediyorum...
 
Katılım
11 Ağu 2011
Mesajlar
1
1981 model 154 lvs peugeot 400 kilometrededir her parçası orjınaldir boyasında çizik dahi yoktur.ilgilenenlerin aşağıda vericeğim mail adresinden ulaşabilirler.
[email protected]
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst