- Konu Yazar
- #1
Merhaba,
Daha önce burada başlığını açtığım üzere motorumun göstergesi çalınmıştı. Neyse ki iki senedir kasko yaptırıyorum, bu sayede zararsız atlattım. Ama ilk defa başıma böyle bir şey geldi ve ne yapmam gerektiği konusunda bir fikrim yoktu. Buraya adım adım bırakayım, yaşayan olursa bulsun.
1- Hırsızlığı fark eder etmez motora dokunmadan polisi arayın. Bir ekip gelecek, olay yeri inceleme ekibini çağıracak. Olay yeri ekibi gelene kadar motorun başından ayrılmayın ve kimseye dokundurtmayın (ha parmak izinden bulacaklar mı bulmaya uğraşacaklar mı o ayrı konu ama sizden istenen bu). Bu esnada motorun her açıdan fotoğrafını çekin, özellikle de çalınan parçanın olmadığını gösteren açılardan, çünkü sigorta sonrasında fotoğraf isteyecek ama o fotoğrafları ne siz ne de sigorta şirketi olay yeri ekibinden alamayacaksınız.
2- Olay yeri gelip motoru toza bulayıp parmak izi aldıktan sonra raporu hangi karakola ne zaman bırakacaklarını öğrenin. Ister rapor karakola ulaştıktan sonra, ister hemen karakola gidin, ifade verin, şikayetçi olduğunuzu söyleyin ve kasko için dosya açtırmak istediğinizi söyleyin. Olay yeri inceleme raporunun ve ifade tutanağının aslı gibidir vurulmuş nüshalarını alın.
3- Bu sırada herhangi bir anda sigorta şirketini arayıp bilgilendirebilirsiniz ama pek de gerek yok. Belgelerinizi, ehliyetinizi ve ruhsatınızı alıp motorunuzu markanın yetkili servislerinden birine götürün. Servis sigorta şirketine dosya açacak. Sigorta şirketi bir ekspertiz şirketinden eksper atayacak. Eksper durumu inceleyip karar verecek. Bu esnada sizden fotoğrafları kesin isteyecekler, hatta benden fotoğraflara ek olarak fotoğrafların çekildiği tarih ve saati gösteren fotoğraf özellikleri ekranının görüntüsünü bile istediler. Bu süreçte mutlaka ekspertiz şirketini öğrenin, süreç uzarsa arayıp sıkıştırın. Bende 10-15 gün civarı sürdü bu aşama.
4- Eksper ustanıza onayı verdikten sonra servis parça siparişi geçecek. Parça takıldıktan sonra eğer sigortayla direkt anlaşmalı bir servis değilse parayı siz servise ödeyeceksiniz. Sigorta şirketi de yaklaşık bir hafta içerisinde parayı dosya açılırken verdiğiniz IBAN'a yollayacak.
Umarım başınıza gelmez, gelirse de şimdiden geçmiş olsun.
Daha önce burada başlığını açtığım üzere motorumun göstergesi çalınmıştı. Neyse ki iki senedir kasko yaptırıyorum, bu sayede zararsız atlattım. Ama ilk defa başıma böyle bir şey geldi ve ne yapmam gerektiği konusunda bir fikrim yoktu. Buraya adım adım bırakayım, yaşayan olursa bulsun.
1- Hırsızlığı fark eder etmez motora dokunmadan polisi arayın. Bir ekip gelecek, olay yeri inceleme ekibini çağıracak. Olay yeri ekibi gelene kadar motorun başından ayrılmayın ve kimseye dokundurtmayın (ha parmak izinden bulacaklar mı bulmaya uğraşacaklar mı o ayrı konu ama sizden istenen bu). Bu esnada motorun her açıdan fotoğrafını çekin, özellikle de çalınan parçanın olmadığını gösteren açılardan, çünkü sigorta sonrasında fotoğraf isteyecek ama o fotoğrafları ne siz ne de sigorta şirketi olay yeri ekibinden alamayacaksınız.
2- Olay yeri gelip motoru toza bulayıp parmak izi aldıktan sonra raporu hangi karakola ne zaman bırakacaklarını öğrenin. Ister rapor karakola ulaştıktan sonra, ister hemen karakola gidin, ifade verin, şikayetçi olduğunuzu söyleyin ve kasko için dosya açtırmak istediğinizi söyleyin. Olay yeri inceleme raporunun ve ifade tutanağının aslı gibidir vurulmuş nüshalarını alın.
3- Bu sırada herhangi bir anda sigorta şirketini arayıp bilgilendirebilirsiniz ama pek de gerek yok. Belgelerinizi, ehliyetinizi ve ruhsatınızı alıp motorunuzu markanın yetkili servislerinden birine götürün. Servis sigorta şirketine dosya açacak. Sigorta şirketi bir ekspertiz şirketinden eksper atayacak. Eksper durumu inceleyip karar verecek. Bu esnada sizden fotoğrafları kesin isteyecekler, hatta benden fotoğraflara ek olarak fotoğrafların çekildiği tarih ve saati gösteren fotoğraf özellikleri ekranının görüntüsünü bile istediler. Bu süreçte mutlaka ekspertiz şirketini öğrenin, süreç uzarsa arayıp sıkıştırın. Bende 10-15 gün civarı sürdü bu aşama.
4- Eksper ustanıza onayı verdikten sonra servis parça siparişi geçecek. Parça takıldıktan sonra eğer sigortayla direkt anlaşmalı bir servis değilse parayı siz servise ödeyeceksiniz. Sigorta şirketi de yaklaşık bir hafta içerisinde parayı dosya açılırken verdiğiniz IBAN'a yollayacak.
Umarım başınıza gelmez, gelirse de şimdiden geçmiş olsun.
Son düzenleme: