Para Yok İş Yok Diye Zırlayan Kesim..

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
3 gün sonra altlarında yeni araba ile görüyorum bu tipleri hayır gözümüz yok Allah daha çok versin de niye ağlıyon lan yok yok diye..Şöyle sızlanan oldumu arkama bakmadan kesiyorum muhabbeti kaçıyorum..:jocolor:
 
Katılım
11 Mar 2016
Mesajlar
441
Şimdi ben 25 yaşındayım iyi kötü aracım var 25-30 bin arası piyasası var ama para var mı yok :) Şimdi üzerine motor almışım eh r25 piyasasıda belli aşşağı yukarı. Para var mı yok :) Bu sene içinde 4. motorum oldu 1 sene içinde değişeli , daha 1 ay olmadı alalı ama belki yine değişebilirim. Bunun paranın olup olmasıyla çokta alakası yok , hesaplarıma baksam üstümden nakit 2 3 bin çıkar çıkmaz , ama motoru satıp üzerine 10 bin koyup başka motor alabilcek para çıkarabilirim. Para varmı desen yok işte varda yok değil :D Ay sonu işte gelirleri bankalara dağıtmaya başlıyoruz 1000 tl birine, 750tl birine , 500 lira diğerine , 300 lira diğer kart extresi diye maaşı görmeden 2 3 bini yine gömüyoruz bankalara her ay..
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
hacı bizim millet gösterişi sever.
görüntüye aldanma.
insanların çoğu borç harç içinde, harcayacak para yok ama eşyanın kralı var.
 
Katılım
10 May 2015
Mesajlar
519
Motosikleti
Suzuki burgman 200
Bizim millettin agzindan bir "şükür " lafini duyamazsiniz zaten
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Borçla kredi ile alınan arabadır o, sonra ödeyemezler, banka ellerinden alıverir.
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
Amiyene tabirle bu devirde,
Başkasının .....ğıyla .....değe girmek moda oldu.

100 borcu için dil döken adamın bir hafta sonra jiple gözümün önünden süzülerek geçişini izledi bu gözler :bounce:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Abi hiç anlamıyom zaten bu işleri..
Misal berber..
Her gidişimde en az 3 kişi sıra beklerim.
Benden sonra da 2-3 kişi gelir.
Ortalama günlük müşterisi bu 6 kişi diyelim. Adam başı düz traştan 15tl x 6: 90 tl. 2700tl aylık eder. Ki ağdası, çamuru, sakalı, yıkaması, bayramı seyranı var ve günde en az 20 müşterisi var bu arkadaşın. Eşi de çalışıyor 2500tl den. Ama hep yok, yok, yok... Minimum 5-6 bin tl gelir ile bu kadar ağlanmamalı.
Bir de motosiklet tamircimiz var, günde en az berberden geri kalır yanları yok...
Allah daha çok versin de; ağlamayın bari. Ne borç istiyoruz ne de hibe..

Hele hele bilgisayar parçacılarına falan konu dahi gelmedi... Abi bu adamlar bu kadar mı haciko olur yaa..:bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2015
Mesajlar
213
Benim mantığıma göre ortalama tek maaş çalışan bir insan öğretmen mesela, bir yıllık maaşı ile c segment bir orta paket araba alabilmeli yani. Günümüzde 80 bin tl civarı. Bunun içinde aylık gelir yaklaşık 6500 olması lazım. ülkenin yüzde 95 i bu maaşın altında çalışıyor. Sıradan bir Honda civic bile alıp binemiyor yani. O lüks arabalara binip ağlayanlar esnaftır. Halkın çoğunluğunun fakiriz diye ağlaması normaldir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------



Ayda bu kadar gelir vergisi ödüyorum. Eşim de çalışıyor. Ona rağmen kapımdaki araba 2001 model. Eşim de 2007 model kullanıyor. Zenginlik anadan babadan kalıyor demekki
 
Katılım
3 May 2016
Mesajlar
576
Milletin yok diye ağlamasına asla inanmam. Şimdi git hiçbir avm’nin otoparkında boş yer bulamazsın.
 
Katılım
13 Kas 2017
Mesajlar
133
Kaldır bak bireysel/ihtiyac vs vs ..olan kredileri kaldır k.kartlarini bak o zaman seyret ...
 
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Kredi yazmışsınız iyi güzel arkadaşlar da kredi öyle herkese çıkmıyor az çok durumu olana kredi çıkar yani gerçekten olmayan insana kredi çıkmıyor..
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,406
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
Kredi yazmışsınız iyi güzel arkadaşlar da kredi öyle herkese çıkmıyor az çok durumu olana kredi çıkar yani gerçekten olmayan insana kredi çıkmıyor..

Şu an cbf150 den başka hiç mal varlığım yok.
Ay sonunu zor getiriyorum.
Hal böyleyken, kredi kartları ve çekebileceğim nakit kredi limitlerini toplayınca 200 bin lirayı buluyor.
Kısacası ben banka olsam kendime beş kuruş kredi vermem. Bankalar yağdırıyor sebep nedir
Onlarda biliyor ömür boyu bankaların kölesi olabilecek adayların başında geldiğimi.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
1,494
Şimdi ben 25 yaşındayım iyi kötü aracım var 25-30 bin arası piyasası var ama para var mı yok :) Şimdi üzerine motor almışım eh r25 piyasasıda belli aşşağı yukarı. Para var mı yok :) Bu sene içinde 4. motorum oldu 1 sene içinde değişeli , daha 1 ay olmadı alalı ama belki yine değişebilirim. Bunun paranın olup olmasıyla çokta alakası yok , hesaplarıma baksam üstümden nakit 2 3 bin çıkar çıkmaz , ama motoru satıp üzerine 10 bin koyup başka motor alabilcek para çıkarabilirim. Para varmı desen yok işte varda yok değil :D Ay sonu işte gelirleri bankalara dağıtmaya başlıyoruz 1000 tl birine, 750tl birine , 500 lira diğerine , 300 lira diğer kart extresi diye maaşı görmeden 2 3 bini yine gömüyoruz bankalara her ay..

Bu biraz şuna benzemiş https://www.youtube.com/watch?v=VDIdyGderwI
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Avm'ler, parklar, bahçeler,sokaklar,kahveler caddeler insan dolu.
Bu yaz benim Türkiye'de gördüğüm buydu.

Demek ki sanılandan çok daha fazla işsizlik var.
İş olsa bu kadar insan işte olur, gezmekte değil.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Esnafın ve iş adamının ağlaması adettendir. Bir firmaya gidiyoruz, sahibi veryansın ediyor, "ay sonunu zor getiriyoruz, koskoca fabrika aylardır kar etmiyor..." vs vs.
Kapıdan çıkınca bakıyorum fabrikanın önüne, ağlayanın son model en yeni kasa Audi A6 sı kardeşinin de BMW 5.25d si gıcır gıcır parlıyor :)

Hadi gözü aç olanı ben anlıyorum eyvallah da, asgari ücrete fabrikada bütün gün çalışıp, ay sonunu sağdan soldan borç dilenerek geçirip, akşam televizyon karşısında geçince borçla alınarak demlenmiş çayını içerken haberlerde konuşan siyasetçinin "Almanya bizi kıskanıyor, süper güç olduk!" diye üfürenleri zevkle ve inanarak dinliyor olması bana daha hayret verici geliyor.

Para yok diye ağlanan parası olupta elindekinden memnun olmayan kesim genelde. Asıl ağlaması gereken, "yeter, bu düzen böyle gitmez!" demesi gereken asgari ücretle çalışan kesim şükrediyor sürekli. Garip bir ülkeyiz vesselam.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Avm'ler, parklar, bahçeler,sokaklar,kahveler caddeler insan dolu.
Bu yaz benim Türkiye'de gördüğüm buydu.

Demek ki sanılandan çok daha fazla işsizlik var.
İş olsa bu kadar insan işte olur, gezmekte değil.

Biz onlara "mesai saatinde dışarıda dolaşan insanlar diyoruz" :)

Belli ki işleri yok, peki gezecek parayı nereden buluyorlar?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
avmlerin kapandığı gün benim güleceğim gündür gülüm.şu an dolar ile nasıl hem kira hem çalışanların maaşlarını hemde kar edebiliyorlar aklım zekam basmıyor.2 3 sene önce avm bıraktım internetten alıyordum ihtiyaçlarımı şimdi ordan bile alamıyorum.allahtan fazla fazla aldım sırayla giyiyorum eskimiyor.100 bin tl den araba fiyatları başlıyor yinede insanlar alıyor daha 1 sene önce 60 bin tl olan araç şu an 110 bin tl den satılıyor adam bunu sorgulayacağına satın alıyor.para ÇOOOKK sıkıntı YOKKK o yüzden bırakın insanlar borçlansın alsınlar.
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Günde 12 saat mesai yapıp üfürükten bir araba almak için ömrünün 4 de 1 i kadar süre çalışmak zorunda kaldığın ülkede para mı varmış? İki kişi daha işe alsam işe aldığım adamlar anca kendi maliyetini kurtarabiliyor. Yerli ürün bulundurmaya çalışıyoruz ancak ne yazık ki piyasada satılan ürünlerin çoğu ithal ve euro/dolar üzerinden geliyor. 2 dolarlık ürünü TL üzerinden fiyatlandırdığın anda zarar etmeye başlıyorsun. Hadi bunların hepsini bir kenara koyalım, son yıllarda yaşam günden güne daha da pahalı hale gelmeye başladı ve bir şeylerin değişeceğine dair en ufak emare görünmüyor. Durum böyle olunca insanlar ağlıyor tabi.

Esnaf ağlaklığının bir sebebi daha var elbette. Milletçe yaratıcı düşünme, özgün iş fikirleri konusunda rezaletiz. Anca biri bir şey yapsın tutarsa biz de yaparız kafası. Yaşadığım şehirde son 1 yılda yer gök kahve dükkanı oldu. 90 yıllarda da 2 doktor bir araya gelip dokuma tezgahı alırdı. Tekstille zerre alakası olmayan insanlar sırf "ehe para kazançaz" diye sektörü zehirlediler. Esnaf böyle ortamda nasıl "bizim sektör süper" diyebilir ki?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst