Oto elektrikten anlayanlar bakabilir mi

Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
Merhabalar, dun uzun yolda sakin sakin giderken check engine isigi yandi(motorun ustunde elektrik simgesi olan bi isaret). Durdugumda tekrar mars basmak icin kontagi cevirince sanki kisa devre yapti. bir iki kere daha denedim sonra mars aldi calisti.
Bu olaydan sonra sinyalde sapitma oldu(sol on sinyal bazen calismamaya basladi)
Bu olaydan once de sinyal rolesinden ses geliyodu(sinyali kapattigimda bi kac kere daha tikirti yapiyodu ya da ara ara tikirti yaptigi da oluyodu)
Bugun araci calistiramadim hic mars almadi sanki aku de bitmis gibi ya da iyice bozuldu,alternator falan yanmamistir degil mi? Su an yurtdisindayim tamirciye goturmeye de cekiniyorum burda cok pahali bu tarz isler, sizin tavsiyelerinizle kendim yapmaya ugrasicam. arac 2001 vw beetle.
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
bi yerde kısadevre olup aküyü bitirmiş olma ihtimali var. marş almadı derken kontak açıldımı mı anahtar çevrildiğinde tık diye ses felan geldi mi hiç mi tepki vermedi.

kontak açılıp korna çok gür çalıyor marş almıyorsa beyinde sorun olabilir
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
kontak aciliyo, tam mars motoru doncek gibi oluyo tum elektrik kesiliyo. sigorta atar gibi cat diye ses cikartip kesiyo fakat kontagi kapatip acinca yine mars basmaya calisiyo yani sigorta degil, tabi yine kesiyo elektrigi. sigortalari kontrol ettim.
acaba aku zayif oldugu icin olabilir mi daha once otomatik viteste aku bitince nasil olur hic gormedim manuel gibi zorlayarak mars motorunu cevirir mi yoksa akunun gucu yetmiyo diye kesebilir mi?
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Akü bitmiş işte, aküler böyledir zart diye biter ömrü :)
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
akünün ömrü dolmuş olcay abinin dediği gibi.

zayıf akü amper sağlayamadığından marş motoru ok yavaş döner ya da dönmeye çalışır dönmez.yine de zayıfta olsaa sağlıklı bir akü 12~ lerde bir derece sunar ve aküye yüklenildiği zaman 10 voltta kalır.

ömrünü tamamlamış bir akü yüklenildiğine 4 5 volta kadar düşer. sizinkide bu durumda, marş için anahtarı çevirdiğinizde akünün voltajı düşüyor ve voltaj yetersiz kaldığından arabanın elektrik aksamı çöküyor. sadece kontak açılışında lambalar fazla bir akım çektiği için kontak sorunsuz gibi duruyor..
aracınız dizel olsaydı kontak açmanızla beraber ısıtma yapacağı için tak sönecekti
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
bahsettiğiniz ışık araba çalıştığında sönmüyor ise alternatörünüz şarj etmiyor demektir..
inşallah kayış koparmıştırda değiştirirsiniz..
yoksa sizin yapabileceğiniz bişey yok...
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
evet sonmuyor, kayis kopsaydi sanirim anlardim degil mi yolda giderken hic bi ses falan gelmeden yanmaya basladi isik, yenisi 100 dolar civariymis isciligi de katinca baya tuzlu olacak degismesi gerekirse alternator.
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
kayış koptuys sağlam aküyü takığında marş basınca almaması gerekir. bence kayış olma ihtimali zor. alternatördür o
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
araç şarjı kestiyse ,2 arıza olabilir 1 cisi altarnötörün arızasıdır arıza dediğime bakmayın 100/80 kömürleri bitmiştir 2 ci seçenekte konjektör arıza yaptıysa çok pahalı bir parça değildir konjektör bozulduğundada şarj ışığı sürekli yanar ve sizin gösterge panelinde gördüğünüz şarj ışığına akım , doğruca konjektörden gider en azından beim arabamda öyleydi sizinkini bilemem ama mantıkta çok farklılık olacağını sanmıyorum ,

yalnız şarj dinamosu kömürlerini değiştirme işi biraz zordur motorun altına girmeniz muhtemel , birde uygun alet edavat yoksa olmayacak iş değil kolay gelsin şimdiden umarım sorun hallolur :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------

bahsettiğiniz ışık araba çalıştığında sönmüyor ise alternatörünüz şarj etmiyor demektir..
inşallah kayış koparmıştırda değiştirirsiniz..
yoksa sizin yapabileceğiniz bişey yok...

paşam samedim aslanım :) kayış kopmasına can kurban keşke kayış kopsa :cherry: benim şarj dinamosu kayışı devirdaimide çeviriyordu ama kayış kopmadı hadi tahmin et ne oldu ?


dur ulen dur merak etme tamam söylüyorum :) devir daim kasnağı dağıldı ohhhh suyndanda koy hemde otobanda :) 2 saat yaya yol yürüdüm parçacıdan kasnağı aldım yolda taktım istersen takma , istersen öğrenme :)

arabada kartaldı to-faşşşşşşşşş su goyvedi :cherry: allah razı olsun üretenden tofaşımdan beni tamirci yaptı :)
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
Cevap yazan herkese cok tesekkurler bugun aku takviyesi denedik olmadi pes ettim yarin tamirciyle halledecegim. Zaten kendi oturdugum siteden arabayi cekmisler bi de ckici parasi odedim, malum olay kacinilmaz olduguna gore zevk almaya bakacagim:)
Zaten araba cekildigi yerde calismiyo, bende hic alet takim falan yok, giren girecek
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Cevap yazan herkese cok tesekkurler bugun aku takviyesi denedik olmadi pes ettim yarin tamirciyle halledecegim. Zaten kendi oturdugum siteden arabayi cekmisler bi de ckici parasi odedim, malum olay kacinilmaz olduguna gore zevk almaya bakacagim:)
Zaten araba cekildigi yerde calismiyo, bende hic alet takim falan yok, giren girecek

geçmiş olsun ....evet hiç beklemediğimiz zamanlarda arabamızda sorunlar çıkar zaten hiç istemeyiz sorun çıksın :) ama olacakla öleceğe çare yok aslında büyük ihtimal kömürlerdeidr sorun

para olarak maddi bir külfeti yoktur ucuzdurlar fakat dinamoyu yerinden sökmek biraz uğraştırır bu tofaş yada kuş gurubu arabalarda kolaydır lakin şu an peguot partnerim var eğer dinamoyu sökmeye kalkarsam sanırım yarımj günüm sadece yerinden dinamoyu çıkarıp kömürlerine bakmakla geçer :) çok dar ve pis bir yerde zaten zurnada burada zırtlıyor yapılacak işin bir maddiyatı yok emme işçilik had safhada olduğu için biraz tuzlu rakam verilebiliyor :)

hayırlısı olsun diyelim elin yabancısıyla bazarlıkta yapılmaz :cherry: kendine buz gibi soğuk bir cola söyle tadını çıkar :) ama sorunun çözülüp çözülmediğinide yazıver :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:57 ----------

irfan başkan bile "biraz zor" diyosa muhtemelen dünyada bu işi yapabilen 4 kişi filan vardır :)
geçmiş olsun, kolay gelsin.

yuhhhhh abartmayalım beyimmm kuvvetim macunum koptum sabah sabah gülmekten :cherry: :cherry: :queen:
 
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
geçmiş olsun ....evet hiç beklemediğimiz zamanlarda arabamızda sorunlar çıkar zaten hiç istemeyiz sorun çıksın :) ama olacakla öleceğe çare yok aslında büyük ihtimal kömürlerdeidr sorun

para olarak maddi bir külfeti yoktur ucuzdurlar fakat dinamoyu yerinden sökmek biraz uğraştırır bu tofaş yada kuş gurubu arabalarda kolaydır lakin şu an peguot partnerim var eğer dinamoyu sökmeye kalkarsam sanırım yarımj günüm sadece yerinden dinamoyu çıkarıp kömürlerine bakmakla geçer :) çok dar ve pis bir yerde zaten zurnada burada zırtlıyor yapılacak işin bir maddiyatı yok emme işçilik had safhada olduğu için biraz tuzlu rakam verilebiliyor :)

hayırlısı olsun diyelim elin yabancısıyla bazarlıkta yapılmaz :cherry: kendine buz gibi soğuk bir cola söyle tadını çıkar :) ama sorunun çözülüp çözülmediğinide yazıver :)


sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
sadece aku degisti ve check engine isigi da söndü. Anlamadigim nokta, 1gun once normal olan aku nasil ölür ki check engine + aku isigi yandi, takviyeyle bile calistiramadik. Bi kac gun tedbirli olacam insallah alternator falan saglamdir da yeni akuyu bitirmez. Tesekkurler irfan abi bekledigim kadar bi derdi yokmus anlasilan :)

aslında bulunduğun ortamın ısı derecesi ni bilmiyorum lakin kış ayında soğukta ayazlarda, akünün ben ölüyorum diye , daha önceden seni uyaracağından eminim lakin yaz aylarında motor daha rahat çalışır , hepimizin bildiği gibi metal ısıyla genleşip büzülür , akünde bunun vermiş olduğu rahatlığa bakarak son nefesine kadar götürmüş demekki seni :)

pat diye dibe çökmüş :)

sıkıntının sadece aküden olması güzel , zira şarj dinamoları genelde hareketli parçalardan oluştuğu için 2 .el araç alırken benim ilk baktığım yerlerdir , devirdaim ,triger,kayışları, şarj dinamosu,marş motorunun genel bakımlarını hemen yaptırırım , senin arabanın durumunu bilmediğim için ,

sanırım burada doğru tahminde bulunamadık :) ama aynı sorunun uzun süre tekrar edeceğini sanmıyorum, ama ilerleyen zamanlarda buralardan sıkıntı verebilir yinede :)


bu arada yeni akü taktığında ışık söndüyse ve daha sonra yine aynı sıkıntıyı yeni aküyle yaparsa geriye 2 seçenek kaldığını tahmin etmek zor değil , konjektör ve altarnötör ,

altarnötörün bazulma yüzdesi 100 / 60

konjektörün arıza vermesi 100/ 35
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
Akü değişince sorun bitti demişsiniz. İlk şikayetlerinizi de okudum. Akünün bağlantı noktaları zamanla oksitlenip az akım sağlar veya sağlamaz. Marşa bastığınızda "tık" sesi gelip duruyorsa marş dinamosu, sadece akü ŞASE KABLOSU şase almıyor demektir. Şaseye bağlanan kablo ucunu biraz oynat veya temizle ve tak. Çalıştırmadan bir aracı uzun süre kontak açık kalsa akü biraz zayıflayınca sinyaller falan aptallaşır düzgün çalışmaz.

Şimdilik sorun çözülmüş eğer yeni akünüz de zayıflayacak olursa ŞARJ sorunu ve KAÇAK sorunu var demektir. Selamlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst