Özgürlüğün Ülkesi, Adaletin Temsilcisi, Teröristlerden kurtar bizi!!

Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
931
1 aydan uzun bi suredir washington'da yasam mucadelesi vermekteyim :) Buraya geldigimden beri bir kotu talihtir ki pesimi birakmadi, aslinda araba aldiktan sonra oldu. Gectigimiz hafta sali sabahi araba kiralama sirketinden rezervasyonunu yaptigimiz arabayi alip new york'a kendi arabamizi almaya gidecektik. Sabah kiraladigimiz arabayi teslim almaya gittigimizde gorevlinin bize daha once soylemedigi eyalet degistirip arabayi baska yerde birakmak icin gereken 150 dolar fazlaligi gorunce kiralamaktan vazgectik, aceleyle otobus arayip(burda oyle bizimki gibi otobus seferleri cok degil ve bizden daha pahali, benzin ucuz olmasina ragmen) aksama new yorka ulasabildik. Neyse arabamizi alip ertesi gun yola ciktigimizda arabanin check engine isigi yanmaya basladi, ilk mola yerinde durup baktim ve araba tekrar calismadi. Bi kac kere denedikten sonra calistirabildik fakat isik sonmedi. O gun bi daha calismamazlik yapmadi, 2 gun sehir sehir gezdikten sonra washingtona geldik eve parkettim arabayi ve olan oldu. Yine calismadi. Ertesi gun arabayi sitenin otoparkina kaydetmedigimiz icin cekmisler. Cezasini odedikten sonra arabayi alamadik cunku calismadi. Iterek cekicinin otoparkindan cikartip orda biraktik, takviyeyle de calistirmayi denedik olmadi. Ertesi sabah yine cekici tutup tamirciye goturduk. Bi de tamirciye bi suru para bayildiktan sonra araba iyi haldeydi. Taa ki dun sabah kadar. Sabah kalktigimda araba yine yerinde yoktu. Cekiciler yine mi cektiler diye kufrederek aradim cekici firmasini, ama arabayi bulamadilar. Gittim otoparklarina baktim yoktu. Orda da baskalarini aradik ama araba yok. Evet araba tam oldu diyip gece parkettigimde sabahinda calindi. Sonrasi polis tutanak falan iste. Macera Dolu Amerika, naparsiniz bu da benim kaderim. Kaskosu var arabanin ama tam olarak neleri kapsiyor bilmiyorum, onunla bi tanidigim ilgilenecek heralde calinmayi kapsiyordur.
Ha bu arada burda yollar o kadar da guzel degil, Turkiyeden farksiz. 1 hafta icinde 1000lerce km yol yaptim, buyuk sehirlere de gittim kasabalara da, biz gozumuzde buyutuyormusuz bunlari. Turkiyenin kiymetini bilmek lazim.

Bu da benden gelsin hepimize
http://www.youtube.com/watch?v=xP1lzYGgDx4&feature=related
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
tvde nasıl gösterirlerse herkes öyle sanıyor işte. abdnin her yeri gökdelen sanki:)

geçmiş olsun bu arada
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Geçmiş olsun bugay sakın Mısır taraflarına gitme, orada çöl bulunmakta :)
Bu arada araç seçimin çok can alıcı bir model ama yerinse olsam bi motosiklet alırdım :) Kaç gayme o beetlelar orada ?
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
hee gözümüzde büyütüyoz amarigayı..
bizim lisede gördüğümüzü onlar üniversitede görüyolar...

nası bi mantığınız var arkadaş..
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
Bazı yabancı forumlarda Amerika'dan arkadaşlarım var. Onların günlük hayatları ve insanların sosyal yaşam şartları hakkında çok şaşırtıcı şeyler öğreniyorum.

Öğrendikçe ülkemi daha çok seviyorum ve değerini anlıyorum. İnanması güç ama Amerika şu an için dünyada en son görmek istediğim yer....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Boşunamı yırtınıyoruz bu VATAN hepimizin satılmasın satmasınlar diye.
ABD koca bir balondur diye.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Boşunamı yırtınıyoruz bu VATAN hepimizin satılmasın satmasınlar diye.
ABD koca bir balondur diye.

abi allah aşkına neresi balon...dünyayı dize getiriyolar adamlar...her daim top 3 deler...nedir bu kendimizi gaza getirme çabası anlayamıyorum...bi anda o kadar şikayet edien ülke cennet vatan oldu...hadi orda yollar bozuk da burda yol yok anasını satayım...kim bilim hangi çukura girecez bi gün..

kendinizi gaza getirmeyin lütfen..ülkede 4 mevsim yaşanıyo diye, sebzesi bol diye, deniz var diye kendimizi gaza getirip kimse için koca bir balon demeyelim zira dışardan bakıldığında neyin balon neyin zeplin olduğu aşikar zaten...

ha şimdi burda vatan haini de ilan edilebilirim ama ne demiş şair bizim orda g.te g.t denir diye...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Şub 2011
Mesajlar
1,768
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abi allah aşkına neresi balon...dünyayı dize getiriyolar adamlar...her daim top 3 deler...nedir bu kendimizi gaza getirme çabası anlayamıyorum...bi anda o kadar şikayet edien ülke cennet vatan oldu...hadi orda yollar bozuk da burda yol yok anasını satayım...kim bilim hangi çukura girecez bi gün..

kendinizi gaza getirmeyin lütfen..ülkede 4 mevsim yaşanıyo diye, sebzesi bol diye, deniz var diye kendimizi gaza getirip kimse için koca bir balon demeyelim zira dışardan bakıldığında neyin balon neyin zeplin olduğu aşikar zaten...



ha şimdi burda vatan haini de ilan edilebilirim ama ne demiş şair bizim orda g.te g.t denir diye...

Dostum ekonomik olarak dedim ben
,halk bilinci dedim
yani aynıyız merak etme o konularda)
ilmi bilimi karıştırmıyorum)
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
Bir Amerika'lı üye bir paylaşımda bulundu. (60 yaşında) Omuza yerleştirilen gizli bir silah yapmış. Evinizin bahçesinde veya kapınıza gelen şüpheli kişiye bir kablolu kumanda yardımı ile ateş edebiliyorsunuz.

Neden şüpheli kişiye ateş ediliyor?, diye sordum cevap çok uzun ve şaşırtıcı... Neyse, kısaca oralarda insanlar çok zor bir hayatın içinde, filmlerde göründüğü gibi değil arkadaşlar.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
12 Ağustos: Göçmenlik başvurum kabul edildikten sonra Kanada'daki yeni evime taşındım. Çok heyecanlıyım. Bura çok güzel. Dağların manzarası muhteşem… Onların karlarla kaplı halini görebilmek için sabrımı zorluyorum.



14 Ekim: Kanada dünyanın en güzel yeri. Yapraklar kırmızı ve turuncunun tonlarına dönmeye başladı. Bir atla kir gezintisi yaptım ve bir kaç geyik gördüm. Çok güzeldiler. Muhtemelen yeryüzündeki en harika hayvanlar. Burası cennet olmalı. Burayı çok seviyorum

11 Kasım: Geyik avlama sezonu kısa bir sure sonra başlıyor. Böyle harika hayvanları öldürmeyi nasıl olurda isterler anlamıyorum. Umarım yakında kar yağısı başlar. Burayı seviyorum.

2 Aralık: Dün gece kar yağdı. Her yerin beyaz bir örtü ile kaplanışını seyretmek için gece kalktım. Tıpkı kartpostal gibi… Meğer yıllarca İzmir'de yaşayarak kendime haksızlık etmişim. Dışarı çıktık merdivenlerdeki ve garajın önündeki karları kürekle temizledik. Kartopu oynadık (ben kazandım

Kar temizleme makinesi (belediye'nin) gelince, garajın önündeki karları tekrar temizlemek zorunda kaldık. Harika bir yer. Kanada'yı çok ama çok seviyorum.

12 Aralık: Dün gece biraz daha kar yağdı. Kürekle garajın önündeki karları tekrar temizledik. Burayı seviyorum.

19 Aralık: Dün gece biraz daha kar yağdı. İşe gitmek için garajdan çıkamadım. Burası çok güzel bir yer fakat kürekle kar temizlemekten yoruldum. Kar temizleme makinesine lanet olsun! Sanki beni bekliyor ve sonra yoldan geçerek karları garaj kapıma yığıyor.

22 Aralık: Bu beyaz b.ktan dün gece biraz daha yağdı. Kürekle kar atmaktan ellerim su topladı ve belim ağrımaya başladı. Kar temizleme makinesini ben garajın onunu kürekle temizleyene kadar yolun kösesinde gizlendiğini düşünüyorum p…vengin.

25 Aralık: S.çtığımın karı, yine yağdı. Eğer kar temizleme makinesini kullanan p..evengi bir elime geçirirsem yemin ederim o puştu geberteceğim.

Yollardaki lanet buzları eritmek için neden daha fazla tuz kullanmadığını anlamıyorum.

27 Aralık: Allahın belası, dün gece yine kar yağdı. Kar temizleme makinesinin en son gelişinden beri 3 gündür karları kürekle atamadığım için eve hapsoldum. Hiç bir yere gidemiyorum. Hava durumunu sunan spiker bu gece 25 santim daha yağacağını söyledi. 25 cm. karın kaç kürek edeceğini sizler biliyor musunuz?

28 Aralık: Kuş beyinli spiker yanılmış, tam 83 cm. daha kar yağdı. Bu gidişle karlar yazdan önce erimez. Kar temizleme aracı kara saplandı ve hıyar oğlu hıyar sürücü benden küreğimi ödünç istedi. Karları temizlerken tam altı kürek kırdığımı ve sonuncusunu da onun kalın kafasında kırmaktan zevk duyacağımı söyledim.

4 Ocak: Nihayet evden çıkabildim. Markete gittim ve yiyecek aldım. Dönüşte lanet geyiğin biri arabamın önüne atladı. Arabamda yaklaşık 3000 dolarlık hasar var. Bu hayvanların hepsini gebertmek lazım… Lanet çirkin yaratıklar her yerde varlar. Umarım avcılar hepsinin kökünü kurutur.

3 Mayıs: Arabayı şehirde bir tamirciye götürdüm. Yollara dökülen baş belası tuzlar yüzünden arabamın kaportası çürümüş.

10 Mayıs: Türkiye'ye kesin dönüş yaptım ve İzmir'ime bir daha ayrılmamak üzere yerleştim.

Suratına s.çayım Kanada'nın da, karın da, geyiklerin de...."
:queen::queen::queen::queen:

Yukarıdaki gibi devam etmez umarım :cherry:

Geçmiş olsun :)
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
12 Ağustos: Göçmenlik başvurum kabul edildikten sonra Kanada'daki yeni evime taşındım. Çok heyecanlıyım. Bura çok güzel. Dağların manzarası muhteşem… Onların karlarla kaplı halini görebilmek için sabrımı zorluyorum.



14 Ekim: Kanada dünyanın en güzel yeri. Yapraklar kırmızı ve turuncunun tonlarına dönmeye başladı. Bir atla kir gezintisi yaptım ve bir kaç geyik gördüm. Çok güzeldiler. Muhtemelen yeryüzündeki en harika hayvanlar. Burası cennet olmalı. Burayı çok seviyorum

11 Kasım: Geyik avlama sezonu kısa bir sure sonra başlıyor. Böyle harika hayvanları öldürmeyi nasıl olurda isterler anlamıyorum. Umarım yakında kar yağısı başlar. Burayı seviyorum.

2 Aralık: Dün gece kar yağdı. Her yerin beyaz bir örtü ile kaplanışını seyretmek için gece kalktım. Tıpkı kartpostal gibi… Meğer yıllarca İzmir'de yaşayarak kendime haksızlık etmişim. Dışarı çıktık merdivenlerdeki ve garajın önündeki karları kürekle temizledik. Kartopu oynadık (ben kazandım

Kar temizleme makinesi (belediye'nin) gelince, garajın önündeki karları tekrar temizlemek zorunda kaldık. Harika bir yer. Kanada'yı çok ama çok seviyorum.

12 Aralık: Dün gece biraz daha kar yağdı. Kürekle garajın önündeki karları tekrar temizledik. Burayı seviyorum.

19 Aralık: Dün gece biraz daha kar yağdı. İşe gitmek için garajdan çıkamadım. Burası çok güzel bir yer fakat kürekle kar temizlemekten yoruldum. Kar temizleme makinesine lanet olsun! Sanki beni bekliyor ve sonra yoldan geçerek karları garaj kapıma yığıyor.

22 Aralık: Bu beyaz b.ktan dün gece biraz daha yağdı. Kürekle kar atmaktan ellerim su topladı ve belim ağrımaya başladı. Kar temizleme makinesini ben garajın onunu kürekle temizleyene kadar yolun kösesinde gizlendiğini düşünüyorum p…vengin.

25 Aralık: S.çtığımın karı, yine yağdı. Eğer kar temizleme makinesini kullanan p..evengi bir elime geçirirsem yemin ederim o puştu geberteceğim.

Yollardaki lanet buzları eritmek için neden daha fazla tuz kullanmadığını anlamıyorum.

27 Aralık: Allahın belası, dün gece yine kar yağdı. Kar temizleme makinesinin en son gelişinden beri 3 gündür karları kürekle atamadığım için eve hapsoldum. Hiç bir yere gidemiyorum. Hava durumunu sunan spiker bu gece 25 santim daha yağacağını söyledi. 25 cm. karın kaç kürek edeceğini sizler biliyor musunuz?

28 Aralık: Kuş beyinli spiker yanılmış, tam 83 cm. daha kar yağdı. Bu gidişle karlar yazdan önce erimez. Kar temizleme aracı kara saplandı ve hıyar oğlu hıyar sürücü benden küreğimi ödünç istedi. Karları temizlerken tam altı kürek kırdığımı ve sonuncusunu da onun kalın kafasında kırmaktan zevk duyacağımı söyledim.

4 Ocak: Nihayet evden çıkabildim. Markete gittim ve yiyecek aldım. Dönüşte lanet geyiğin biri arabamın önüne atladı. Arabamda yaklaşık 3000 dolarlık hasar var. Bu hayvanların hepsini gebertmek lazım… Lanet çirkin yaratıklar her yerde varlar. Umarım avcılar hepsinin kökünü kurutur.

3 Mayıs: Arabayı şehirde bir tamirciye götürdüm. Yollara dökülen baş belası tuzlar yüzünden arabamın kaportası çürümüş.

10 Mayıs: Türkiye'ye kesin dönüş yaptım ve İzmir'ime bir daha ayrılmamak üzere yerleştim.

Suratına s.çayım Kanada'nın da, karın da, geyiklerin de...."
:queen::queen::queen::queen:

Yukarıdaki gibi devam etmez umarım :cherry:

Geçmiş olsun :)

Çok güzel yazmış ve yorumlamışsın arkadaşım.... Selamlar.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Bir Amerika'lı üye bir paylaşımda bulundu. (60 yaşında) Omuza yerleştirilen gizli bir silah yapmış. Evinizin bahçesinde veya kapınıza gelen şüpheli kişiye bir kablolu kumanda yardımı ile ateş edebiliyorsunuz.

Neden şüpheli kişiye ateş ediliyor?, diye sordum cevap çok uzun ve şaşırtıcı... Neyse, kısaca oralarda insanlar çok zor bir hayatın içinde, filmlerde göründüğü gibi değil arkadaşlar.

hocam amerikadaki zor hayat amerikalı olmayanlar için zordur..o da adam akıllı biriysen, yaptığın işe adamakıllı bişeyse hayat iyidir...ha her ota kuralları vardır, bu da tercih meselesi, kurallar elbette bakış açısına göre iyidir ya da kötür ama düzein gereğidir...

beyaz amerikalılar için oradaki hayattan bahsetmiyorum bile ki onları günlük hayatta sokakta dışarda pek görünmezler...
 
Katılım
5 Tem 2012
Mesajlar
127
Erro kardeşim, siz oralarda bulun dunuz mu? Tabi oralarda bulunup yaşayan insanlar daha iyi bilirler.
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
Pardon da adaletten yoksun ve olaylara sadece izleyerek bakan duyarsız bir toplumun barındığı ülkenin neresinin değerini bilmeliyim ? ülkeyi güzel yapan toprağı değil içinde barındıklarıdır...
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
207
Avrupanın hemen hemen tamamını gezmiş olmama rağmen Amerikada hayatın ne kadar kolay ve ucuz olduğunu ancak oraya gittiğimde anlayabilmiştim.
Ve nasıl olur da insanlar haritada yerini bile bilmedikleri ülkelerin işgaline kadar duyarsız yaklaşabilir hatta haklı olduklarını savunabilirlerdi? Bunu da dünyadaki gündemden bi haber olmaları karşılığında müthiş bir refah içinde yaşayan halkı gördüğümde anlayabildim.

Ve şunu düşündüm, biz de amerikalı olsaydık biz de olaylara onlar gibi yaklaşacaktık. En şahin milliyetçilerimiz teksaslı "redneck"lerden çıkacak, cumhuriyetçilere oy verecek ve tüm ortadoğuya daha fazla asker gönderilmesini isteyecekti.
Sistemi eleştirenlerimiz orada da eleştirecekti ama herkes gibi onun da kaybedecek çok daha fazla şeyi olduğu için artık daha ılımlı konuşacaktı. En büyük eylemi wallstreet'te 1 ay çadır kampı kurup gitmek olan bir avuç mutlu gençten biri olarak, sıfıra yakın siyasi etkisiyle refah içinde yaşamaya devam edecekti.

Neyse demem o ki Amerika balon falan değildir, olsa olsa dört bir yanda sürekli çalışan pompalarıyla büyükçe bir hava yatağı olabilir. Dünyanın her yerinden aralıksız biçimde refah pompalandığı sürece rahatlık sürecek demektir, zaten yapılan herşey de bunun içindir. O yüzden, sisteme bir şekilde entegre olabildiyseniz dertsiz tasasız yaşar gidersiniz.

---------- Post added at 14:28 ---------- Previous post was at 13:57 ----------

Bu arada maksadım ortalama Amerikalının ne düşündüğüne ilişkin biraz empati kurulmasını sağlamak. Elbette çuvaldızın alası önce kendime..
Belki de kaybedecek daha az şeyimizin olduğu, dandik bir coğrafyadaki bu mücadele dolu halimize sevinmeliyiz.
 
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
16
amerika yabanci adami yutar cunku bence daha rahat bi ulke turkiyedeki gibi paranla rezil olmuyosun isten anliyosan her turlu amerikada yolunu bulursun :cherry:
 
Katılım
18 Eyl 2009
Mesajlar
392
2 yıl yaşadım New Yorkta, hayatımın en güzel yıllarıydı diyebilirim... ekonomi müthiş, insanlar ve yaşam şekilleri çok üst düzeydi... :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst