Orta Segment Motosiklet Tavsiyesi

Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
368
Herkese selamlar. Dominar 250'yle geçen yaklaşık 25 bin kilometrelik birlikteliğimizin sonuna yaklaştık çok şükür :). Her ne kadar kendisine bir kanser olarak baksam da İstanbul trafiğinde her türlü ihtiyacımı karşıladı, keşke şu da olsaydı dediğim bir kısmı olmadı. Sıradaki hedef: +600cc klasmanı, biraz da yardımınıza ihtiyacım var..

Başlıkta da belirttiğim gibi yeni motosiklet alma arifesindeyim. Bir yanım bu kadar sorgulamayıp gönlümden geçeni almamı söylüyor, diğer yanım ülkemizdeki ekonomik durum ve belirsizliklerden dolayı mantığını kullan riske girme diyor. Tam olarak 250 bin lira bütçem var, üstüne şu anda çıkamıyorum. Alacağım motoru komple elden geçirmem veya detaylı bir bakıma sokmam gerektiğinde, orada çıkabilecek masrafı da bu bütçe içerisinden karşılayacağım.

- CF Moto 700 CL-X Heritage / 2022 model 1000 km
- CF Moto 650MT / 2022 model 2000-3000 km
- Honda NC750S / 2014-15 model 35bin-60bin km arası değişken
- Honda NC750X / 2014-15 model +60bin km
- Kawasaki Versys 650 / 2015 model (ABS'li versiyon bir türlü denk getiremediğim için bu fiyatlara bulamıyorum. Bir ihtimal denk gelir belki)

Seçeneklerim gördüğünüz gibi. Fikirlerinizi sormadan önce de ufacık kendi kullanım tarzımdan bahsetmek isterim.

- İstanbul trafiğinde günlük minimum 60km yol yapıyorum.
- Ayda 1-2 kere ufak şehir dışı seyahatleri yapıyorum, ama bunun artmasını istiyorum.
- Motosikletimin ne kadar yaktığıyla pek ilgilenmiyorum, sadece keyif almaya bakıyorum.
- Arka çantayı sadece uzun yolculuklarda kullanırım.
- Agresif kullanıcı değilim, tekerde viraj yapmakta hiç gözüm yok. En güvende hissettiğim konumda ve hızda sürerim, çoğunlukta da hız sınırları içerisinde olur. Ani hızlanmalarda bulunmam.
- Şehiriçi bolca artçılı kullanım yapıyorum. Uzun yolda artçı almam.
- Tüm bakımlarımı yetkili serviste yaptırırım.

Benim için en önemli nokta ise, özellikle otoban sürüşlerinde hız sınırının arabalar için 130-140km olduğu yollarda stabil 130 ile gidebilmek. Sollamaya çıkacağım zaman "öfff hadi be git biraz" dememek, bu hızlarda sürerken motorum zorlanıyor mu diye düşünmemek istiyorum. Kısacası uzun yolda gazı*açtığımda rahatça gidebilmek ve bunu yaparken acaba yolda kalır mıyım diye düşünmemek istiyorum. E tabi keyifli de olsun biraz..

Seçenekler listem gördüğünüz üzere çorba.. Şehir içi de olsun ama uzun yola da gelsin dediğim bir şey seçmek istiyorum. Evet farkındayım, CLX ne alaka? :) Yeni model oluşu, sıfıra yakın oluşu ve şehir içindeki rahatlığıyla beni düşündürüyor; uzun yolda ön cam da takarım diyorum. Bir yandan da CF Moto bu, sağı solu belli olmuyor...

Yıllık 25bin km şehiriçi ve 5bin km şehirdışı sürüyor olsanız, siz hangisini seçerdiniz? Belki de 5. sahibi olacağınız 10 yaşında bir Japon mu, sıfıra yakın ve tertemiz bir Çinli mi? Altı üstü motosiklet önerisi isteyeceğim, yine sözü çok uzatmışım kusura bakmayın..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
6,384
Voge nin 500 ve 650 cc motosikletlerini inceledin mi ? videolarda oldukça olumlu yorumlar var , Bmw nin 400 lük sukuterini de Voge üretiyormuş , belli bir standartı yakalamasa bu işbirliği gerçekleşmezdi diye düşünüyorum , ikinci elde henüz bir CF yada Bajaj kadar popüler değildir ama kısıtlı bütçe ile 500-650 cc isteniyorsa ve nispeten sorunsuz motorlarsa , uzun süre kullanırım kafasında biri tercih edelebilir..
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
368
Voge nin 500 ve 650 cc motosikletlerini inceledin mi ? videolarda oldukça olumlu yorumlar var , Bmw nin 400 lük sukuterini de Voge üretiyormuş , belli bir standartı yakalamasa bu işbirliği gerçekleşmezdi diye düşünüyorum , ikinci elde henüz bir CF yada Bajaj kadar popüler değildir ama kısıtlı bütçe ile 500-650 cc isteniyorsa ve nispeten sorunsuz motorlarsa , uzun süre kullanırım kafasında biri tercih edelebilir..

Voge 525DSX deneme şansım olmuştu, aslında fazlasıyla keyifli bir motordu. 650DSX bütçemin üstünde kalıyor, ancak 500R ve 500DS seçeneklerim arasında olabilir evet. İkinci elde korkum yok aslında, fiyat mantıklı olduğu sürece her malın bir alıcısı olduğuna inanıyorum gerekirse piyasasının 10-20 bin lira altına da satarım. Voge'yi de araştıracağım, teşekkürler Nikkfurie hocam.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
13,944
yılda 30000 km yapacaksam bu kesinlikle nc olur du ama S ama X benzine bakmıyorum demişsin fakat yılda bu kadar km yapmaya anca japon markaları dayanır evet çinlilileri hiç kullanmadım ama başka deneyen de yok japon 10 yaşında olsada doğru düzgün bakımlı nc ile 550000 km yol yapan var türkiye de bile 400k teker çevirenler
cf leri bilmiyorum
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,352
Seçenekleriniz arasında Versys bence en iyi alternatiflerden biridir. Ancak Nc 750 X gibi de bir Türkiye gerçeği var. Bakımları yetkili serviste yaptıracaksanız ben yine Nc derim.
 
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
66
Şehiriçi de kullanılacağından ben de NC tavsiye ederim.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,596
NC ile Versys'in sürüşlerini deneyimleyerek seni en mutlu edebeni seçmelisin diye düşünüyorum. Amortisör upgrade'i ile NC de bunu yapabilir, yoksa Versys daha temiz olacaktır. Her ikisi de "Japon bu ağbi" kafalı tiplerinde elinde olduğundan biraz bir bakım bütçesi gerekebilir ama her halukarda uzun uzun gezicem edicem diyorsun, CF şu an o işler için fazla riskli geliyor bana. Çok iyi şeyler de gelmiyor kulağına insanın.

Dominar'dan sonra Versys'le şehir içinde kullanım için biraz kapalı alan düşük sürat manevra pratiği gerekecektir. Her yeni motorda gerekli ama bunda biraz daha fazladan yapmakta ciddi fayda olur.
 
Katılım
30 May 2023
Mesajlar
27
Seçenekleriniz arasında en iyisi 10 yaşındada olsa 60.000 km'de olsa NC750x'dir.
Şehir içi,dışı her yola gelir.Servisi en yaygın kurumsal markadır.Düzgün kullanılmışını al torunlarına bile kalır.
Yazdığınız tüm beklentiyi mininmum işletme maliyetiyle karşılayacak modeldir.
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
368
Dominar'dan sonra Versys'le şehir içinde kullanım için biraz kapalı alan düşük sürat manevra pratiği gerekecektir. Her yeni motorda gerekli ama bunda biraz daha fazladan yapmakta ciddi fayda olur.

Yeni motora geçtiğim ilk gün önce eğitime gideceğim, tazelemekte yarar var. Yalnız tek problem var, Versys’in ABS’li modelleri ilana çok yüksek fiyatlardan düşüyor, ABS’siz almaya da ben asla yanaşamıyorum. Onun haricinde söylediğiniz her şey fazlasıyla kafama yatıyor.

NC konusundaki soru işaretlerim ise kendisi bir “All-rounder”, her şeyden biraz var ama hiçbirinden tam olarak yok diye bahsediyor herkes. Yakıt ekonomisi hariç güç genel olarak daha düşük, frenler ve amortisörler daha başarısız olarak kabul ediliyor, ama sorunsuzluk konusunda belki de en başı çekiyor. 60-70 bin kilometredeki bir NC bana ne gibi süprizler çıkartabilir veya neresine ne kadar bakmam lazım pek bir fikrim yok 10 yaşındaki bir motor için. Alırken ekspertize sokmak hakkında ne düşünüyorsunuz? Ekspertiz fiyatları hakkında bilgisi olan var mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
4,596
Valla ekspertizi Honda yetkili servisi yapacaksa onlara da gram güvenim yok. Bu motoru alırsan gideceğin bir servis / usta belirleyip onlara göstermek en doğrusu. İstanbul’da isen bir kaç yer önerebilirim.
Evet bilhassa NC otomobil motorlu olduğu için oldukça dayanıklı, ama ölümsüz değil. 60bin de her türlü canına okunmuş olma ihtimali de var. Burada biraz daha önce de söylediğim sahibine de dikkat etmek kısmı işe yarayabilir.

ABS’sizlik bu kiloda bir motorla şehir içinde gerçekten tatsız olabilir. Şu an Japon motosiklet sahipleri akıl almaz paralar istiyorlar, biraz bekleyip ilanlara sık sık bakmakta fayda olabilir. Bu senin değil benim tercihim ama her türlü Versys kovalardım bunların arasında.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,010
NŞA, orangutan olmayan ilk sahibinden, bakımlı, 7 yıldan da eski değilse 60.000km NC için "daha motor yeni açıldı" kıvamında bir şey. 650MT Kawasaki tabanlı ve o fiyata nispeten yenisi bulunabileceği için bence bu bütçe ve ihtiyaç listesi çerçevesinde oldukça geçerli bir seçenek.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,048
yıllık 25 30 bin biniyorsan o listeden sadece nc700 serisini alıcaksın diğerlerine bakma.alternatif tracer700 suzuki strom 650 de olabilir.bana göre şu saatten sonra eski kawasakiler alınmaz devamı yok 0km olarak bile çok yok.yada eski model bmw gs 700 750 fiyatlarını bilmiyorum ama bunlara bakabilirsin.yıllık yaptığın km gerçekten çok fazla o yüzden zarar ettirmicek markalara ve masraf açmicak modellere yönel cfmoto alsan 40bin km de kime satıcaksın yani onun gibi yada uyguna gidicek
 
Katılım
16 Ara 2012
Mesajlar
1,634
https://youtu.be/-jFd05kkuKQ?si=VoV1aHejAydAziC8

Rahmetli AEA Versys'i çok beğenmişti. NC750X için amortisörler hissiz, V-Strom için fazla ağır, kontra tepkileri ve frenler nanay demişti. Ben de milattan önce bir zaman V-Strom, NC700X ve Versys sürmek imkanı bulmuştum. V-Strom benimdi ama otobüs gibi motor, diğerleri gibi durmuyor, kontra tepkileri diğerlerine kıyasla kötü falan. Olursa binilir mi binilir de Versys alınabilirken diğerlerine girmeye gerek yok bence.

AEA'ın Tracer 700 videosu da beğendiğini gösteriyor. Onu denemek imkanım olmamıştı ama iyidir herhalde. https://youtu.be/jBl9QR3LGK0?si=SU1nMnTZX8hOtFS4

Yamaha, Honda ve Suzuki'de bayiilerde sıfır motor olmaması nedeniyle ikinci el fiyatlarının eski modellerde bile ayarsız yüksek olduğunu düşünüyorum. O yüzden o markalara hiç yanaşmayı düşünmemek akıllıca olabilir. Denk gelirse Versys çok güzel olur. Bir de 390 Adventure'u beğeniyorlar. Yine milat öncesi zamanlarda 390 Duke çokça sürmek imkanım olmuştu, şehir içi olsun, virajlı yollarda olsun hiç gücü yetersiz gelmedi. Otoyol sürüşlerinde 600'lüklerle beraber gidemez, o kesin ama diğer her senaryoda şaşırtır.

100Oktan acayip sitayişle bahsediyor: https://youtu.be/XGpZaZyY5SA?si=ekNUaUTs_sUqOyCr

KTM'de, Triumph'da ve Kawasaki'de bayiilerde motor var. Bu da bence ikinci el fiyatlarını biraz dengede tutuyor olmalı. Bu arada Tiger 660 Sport da beğenilmiş ama eski modeli yok. https://www.youtube.com/watch?v=rX1ny9w_SyQ Ben te fi tarihinde Tiger 800 denemiştim ve o üç silindirin gaz tepkilerine bayılmıştım. En düşük devirden en yükseğe kadar lineer bir gaz tepkisi vardı. Gazı aç yürüsün, minicik kapat kompresyonla yavaşlasın. Çok iyi bir kontrol hissi uyandırıyordu. Bu hissi diğerlerinde yaşamak için çok dolu devirde sürmek lazımdı ama üç silindir motorda her düzeyde aynı his vardı. 660 da muhtemelen öyledir.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ağu 2023
Mesajlar
96
Voge nin 500 ve 650 cc motosikletlerini inceledin mi ? videolarda oldukça olumlu yorumlar var , Bmw nin 400 lük sukuterini de Voge üretiyormuş , belli bir standartı yakalamasa bu işbirliği gerçekleşmezdi diye düşünüyorum , ikinci elde henüz bir CF yada Bajaj kadar popüler değildir ama kısıtlı bütçe ile 500-650 cc isteniyorsa ve nispeten sorunsuz motorlarsa , uzun süre kullanırım kafasında biri tercih edelebilir..

Voge SR4 Maxi scooter kullanıcısıyım. Bu motorun kıymeti şuan Türkiye'de malesef bilinmiyor. Motor Bmw C400Gt modelinin neredeyse bire bir aynısı. Hatta parçaları bile. Bmw c400gt için motor üreten Çin Devlet başkanının sahibi olduğu Loncin firmasının markası Voge. Ben scooter harici diğer motorları hiç kullanmadım. Hevesim de yok. Yani bi önerim olamayacak malesef. Ama Voge markasını mutlaka bi değerlendirin derim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,010
Voge SR4 Maxi scooter kullanıcısıyım. Bu motorun kıymeti şuan Türkiye'de malesef bilinmiyor. Motor Bmw C400Gt modelinin neredeyse bire bir aynısı. Hatta parçaları bile. Bmw c400gt için motor üreten Çin Devlet başkanının sahibi olduğu Loncin firmasının markası Voge. Ben scooter harici diğer motorları hiç kullanmadım. Hevesim de yok. Yani bi önerim olamayacak malesef. Ama Voge markasını mutlaka bi değerlendirin derim.

Voge Loncin'in markası ise güzel bir şeymiş. Ürünlerinin belli bir kalite seviyesi mutlaka vardır; sonuçta Loncin BMW ile ortak çalışan, F serisi (ve yukarıda yazdığına göre C serisi) motosikletleri üreten bir firma. Bütün mevzu bayi / servis ağı kalitesi; bunu tutturmak.
 
Katılım
6 Ağu 2023
Mesajlar
96
Voge Loncin'in markası ise güzel bir şeymiş. Ürünlerinin belli bir kalite seviyesi mutlaka vardır; sonuçta Loncin BMW ile ortak çalışan, F serisi (ve yukarıda yazdığına göre C serisi) motosikletleri üreten bir firma. Bütün mevzu bayi / servis ağı kalitesi; bunu tutturmak.

Evet haklısınız. Zaten şuan tek problemimiz böyle güzel bir motorun distribütörünün yuki olması. Ama dediğim gibi, ben tamamen kalbimin sesini dinleyerek aldım motorumu. Bi sıkıntı yaşarsak da, yaşayıp göreceğiz artık. Şimdilik tadını çıkarmaya bakıyorum. Gerçekten sürüş zevki harika...
 
Katılım
5 Tem 2022
Mesajlar
368
yıllık 25 30 bin biniyorsan o listeden sadece nc700 serisini alıcaksın diğerlerine bakma.alternatif tracer700 suzuki strom 650 de olabilir.bana göre şu saatten sonra eski kawasakiler alınmaz devamı yok 0km olarak bile çok yok.yada eski model bmw gs 700 750 fiyatlarını bilmiyorum ama bunlara bakabilirsin.yıllık yaptığın km gerçekten çok fazla o yüzden zarar ettirmicek markalara ve masraf açmicak modellere yönel cfmoto alsan 40bin km de kime satıcaksın yani onun gibi yada uyguna gidicek

40 bin km'de kime satacağımdan ziyade bu 40 bin km boyunca keyifle sürecek miyim, her yola çıktığımda "acaba bozulacak mı" korkusu yaşayacak mıyım diye düşünüyorum sadece. Versys 650 bu listede her koşulda öne çıkıyor, NC serisi ise sanırım son sıralarda olacak benim için..

https://youtu.be/-jFd05kkuKQ?si=VoV1aHejAydAziC8

Rahmetli AEA Versys'i çok beğenmişti. NC750X için amortisörler hissiz, V-Strom için fazla ağır, kontra tepkileri ve frenler nanay demişti. Ben de milattan önce bir zaman V-Strom, NC700X ve Versys sürmek imkanı bulmuştum. V-Strom benimdi ama otobüs gibi motor, diğerleri gibi durmuyor, kontra tepkileri diğerlerine kıyasla kötü falan. Olursa binilir mi binilir de Versys alınabilirken diğerlerine girmeye gerek yok bence.

AEA'ın Tracer 700 videosu da beğendiğini gösteriyor. Onu denemek imkanım olmamıştı ama iyidir herhalde. https://youtu.be/jBl9QR3LGK0?si=SU1nMnTZX8hOtFS4

Yamaha, Honda ve Suzuki'de bayiilerde sıfır motor olmaması nedeniyle ikinci el fiyatlarının eski modellerde bile ayarsız yüksek olduğunu düşünüyorum. O yüzden o markalara hiç yanaşmayı düşünmemek akıllıca olabilir. Denk gelirse Versys çok güzel olur. Bir de 390 Adventure'u beğeniyorlar. Yine milat öncesi zamanlarda 390 Duke çokça sürmek imkanım olmuştu, şehir içi olsun, virajlı yollarda olsun hiç gücü yetersiz gelmedi. Otoyol sürüşlerinde 600'lüklerle beraber gidemez, o kesin ama diğer her senaryoda şaşırtır.

100Oktan acayip sitayişle bahsediyor: https://youtu.be/XGpZaZyY5SA?si=ekNUaUTs_sUqOyCr

KTM'de, Triumph'da ve Kawasaki'de bayiilerde motor var. Bu da bence ikinci el fiyatlarını biraz dengede tutuyor olmalı. Bu arada Tiger 660 Sport da beğenilmiş ama eski modeli yok. https://www.youtube.com/watch?v=rX1ny9w_SyQ Ben te fi tarihinde Tiger 800 denemiştim ve o üç silindirin gaz tepkilerine bayılmıştım. En düşük devirden en yükseğe kadar lineer bir gaz tepkisi vardı. Gazı aç yürüsün, minicik kapat kompresyonla yavaşlasın. Çok iyi bir kontrol hissi uyandırıyordu. Bu hissi diğerlerinde yaşamak için çok dolu devirde sürmek lazımdı ama üç silindir motorda her düzeyde aynı his vardı. 660 da muhtemelen öyledir.

KTM fiyatları maalesef bütçemi fazlasıyla aşıyor. Bahsettiğiniz videoyu ben de izledim, o videodan sonra Versys 650 benim için ayrı bir yerde oldu :) Tiger'lar çok hoşuma gidiyor ancak Triumph'ı herhangi bir şekilde karşılayamam. Şu anlık listede gözüme çarpan 2 model ise Versys 650 ve MT650.

Voge SR4 Maxi scooter kullanıcısıyım. Bu motorun kıymeti şuan Türkiye'de malesef bilinmiyor. Motor Bmw C400Gt modelinin neredeyse bire bir aynısı. Hatta parçaları bile. Bmw c400gt için motor üreten Çin Devlet başkanının sahibi olduğu Loncin firmasının markası Voge. Ben scooter harici diğer motorları hiç kullanmadım. Hevesim de yok. Yani bi önerim olamayacak malesef. Ama Voge markasını mutlaka bi değerlendirin derim.

525DSX denediğimde gerçekten motosiklet 3 oda 1 salon gibi hissettirmişti. Muhteşem bir hissiyatı vardı, açıkçası bir Çinli'den beklentilerimin çok üstündeydi. Bundan 2 ay önce başka konularda "10 yaşındaki Japon > Çin" gibi şeyler yazmıştım, ancak böyle teknoloji harikası ve gerçekten özenilmiş motorlar gördükçe fikirlerim inanılmaz değişmeye başladı. Özellikle Voge ve Loncin bağlantısını bilmiyordum, sizden öğrenmiş oldum. Teşekkürler paylaşımınız için. Servis ağı ve parça durumlarını araştıracağım. Dün meşhur "650MT ile İstanbul - Nepal" videosunu izledim, açıkçası bazı Çinlilere karşı bakış açımı çok değiştirdi..
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,794
Konusu gecmisken sorayim belki bilgi sahibi olan vardir:

-voge 500, Honda cb500 ile ayni blogu kulaniyor sanirim. Peki filtreleri, contalari ve diger motor aksami da ayni mi acaba?

Sanziman falan da ayni muhendislige mi sahip? Bi voge alsak ve mekanik sorun yasasak cb500 parcalarini muadil kullanabilirmiyiz?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,352
Konusu gecmisken sorayim belki bilgi sahibi olan vardir:

-voge 500, Honda cb500 ile ayni blogu kulaniyor sanirim. Peki filtreleri, contalari ve diger motor aksami da ayni mi acaba?

Sanziman falan da ayni muhendislige mi sahip? Bi voge alsak ve mekanik sorun yasasak cb500 parcalarini muadil kullanabilirmiyiz?

Hiflo'nun web sitesine girerek yağ filtresi için küçük bir araştırma yaptım. Buna göre; Moto Morini X-Cape, CF Moto 500, Voge 500 için Hf682 modelini kullanılırken Cb 500,X,F, Cbr 500 R için Hf 204 modeli kullanılmış.

Aynı şekilde hava filtresi için de "Dna filters" sitesinde bir araştırma yaptım. Buna göre; Voge 500'de R-VO5E23-01 kodlu hava filtresi kullanılırken, Cb 500,X,F, Cbr 500 R için R-H5N20-02 kodlu hava filtresi kullanılmış.

Belki keçeler, contalar birbiriyle aynıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst