Orjinalmi yoksa yan sanayi yeterlimi

Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
4
Slm
Arkadaşlar fromda yeniyim. Siz değerli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var.
Kullanmakta olduğum 2006 ybr nin ön amortisörlerini ufak bir kaza sonrası değiştimem gerekecek. Orjinal parça olarak motoliz sitesine baktığımda ön amortisör sağ sol takım 650 tl civarı tabi bu fiyat benim için biraz fazla.
Bir diğer seçenek ise rialli sitesinde yina sağ sol takım 180 tl civarı. Sizce ne yapmalıyım. Amortisörlerin illede değişmesi gerek. Tornada düzelme gibi bir şansı yok zaten pek düzeltme taratarı da değilim.
Şunuda belirtmek isterim Arkadaşımın da kullanmış olduğu ybr nin orjinal karbüratörü sürekli arıza verdiğinden yine riaalliden almış olduğu 80 tl lik karbüretörle değiştik. ve inanın orjinaline nazaran daha iyi tepki verdi ışıklarda stop etme olayı tamamen kalktı. motolizdeki fiyat yaklaşık 450tl küsür Tabi benim sorunum karbüratör değil ön amortisör.
Acaba hangisini almam gerek. Kullanan veya değişen arkadaşlar varmı. Yardımcı olacak tüm arkadaşlara şimdiden teşekkürler
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
amortisör hayati bir parça 3 kuruş para için canından olma kardeşim orjinalini tak sinyalin yan sanayisini taksan bişey olmaz ama aynı şey amortisör için geçerli değil malesef yolda giderken ufacık bir hata belki seni ölüme bile sürükleyebilir
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
arkadaşım piyasada pek çok ürün isim yapmış firmalar tarafından ORJINAL adı altında satılmaktadır,
sen al o yan sanayii dediklerini,
kaza bela yapma sorunsuz yıllarca kullanırsın,,,

bu arada sana amortısorun nesı lazım onuda arastır,
dış tekerleği tutan kısım(Kovan)'mı,yoksa yaylı olup parlak kromlu parçalar (miller)'mı???

sana daha uygunada gelebılır,
şöyle bir güzellik olur ama komple alırsan sen dahı takabılırsın...
Kolay gelsin...
 
Katılım
22 Mar 2011
Mesajlar
688
alacağın malzemeyi eline bir al bak arada ne gibi farklar var o zman karar ver bence bu iş görür yada görmez diye
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Arada 470 tl fark var. Fark az olsa orjinal derdim fakat tam 4 katı. Yan sanayi alın.
 
Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
4
Evet gerçekten fiyat farkı çok. Sanırım yan sani almak daha mantıklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

Bu arada motoliz sitesindeki tüm parçaların fiyatı gerçekten çok abartılı. Acaba başka bir site bilen varmı.
Ordaki fiyatlara göre bir motoru komple toplama misali parçalarını satın almaya kalksak sıfır bir motordan daha pahalıya geliyor. Ybr örnek olarak sadece benzin deposu 500 tl küsür fiyatında. Hayır kendim kullanmasam fikir vermem ama zamanı geldiğinde bu depoda pas tutuyo boya atıyor. Bu kadar uçuk fiyatların sebebi nedir.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Evet gerçekten fiyat farkı çok. Sanırım yan sani almak daha mantıklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

Bu arada motoliz sitesindeki tüm parçaların fiyatı gerçekten çok abartılı. Acaba başka bir site bilen varmı.
Ordaki fiyatlara göre bir motoru komple toplama misali parçalarını satın almaya kalksak sıfır bir motordan daha pahalıya geliyor. Ybr örnek olarak sadece benzin deposu 500 tl küsür fiyatında. Hayır kendim kullanmasam fikir vermem ama zamanı geldiğinde bu depoda pas tutuyo boya atıyor. Bu kadar uçuk fiyatların sebebi nedir.

rialli den yan sanayi alın bence işinizi görcektir:)
 
Katılım
22 Tem 2012
Mesajlar
4
ARKADAŞLAR HERKESE VERMİŞ OLDUĞU CEVAPLARDAN DOLAYI TEŞEKKÜRLER.

BUGÜN HONDA VE YAMAHA YEDEK PARÇA SATAN ERZİNCAN BAYİSİNDEN SAĞ SOL AMORTİSÖR TAKIMINI ALIP KENDİM BİR SAAT İÇERİSİNDE TAKTIM VE ORJİNALİNE NAZARAN ÇOK TA GÜZEL OLDU. VERMİŞ OLDUĞUM ÜCRET 150 TL. sATAN ARKADAŞ BUNLAR ORJİNAL DESEDE PEK İNANMADIM. GERÇİ ÜZERİNDA JAPAN YAMAHA YAZILARI MEVCUT FAKAT ESKİ AMORTİSÖRÜMDE DEVAMINDA 5 VL R2 BU ALDIKLARIMDA İSE 5 VL R4 YAZISI DİKKATİMİ ÇEKTİ.
HERKESE TEKRAR TEŞEKKÜRLER
 
Katılım
24 May 2009
Mesajlar
240
en güzelini yapmışsın hayırlı olsun. kendimde zamanın da ybr nin arka mafsalını değişek istemiştim fakat orjinalin fiyatını motolizde görünce yanılmıyorsam 250 tl vazgeçip rialliden 60 tl ye komple mil mafsal ve yuvalarını alıp taktım. ve orjinalden hiç bir fark ayırt edemedim. acaba motoliz bizi kazıklıyormu madem orjinal bu kadar pahalı o kadar da sağlam olması gerekmezmiydi üzerindekide orjinaldi fakat hem mili aşınmıştı hemde mafsalın kendisi eğilmişti.
o yüzden tanıdığım arkadaşlara da tavsiye ediyorum bire bir aynı malzeme arada ki 4 - 5 kat fiyat farkına da bakarsak oem veya a kalite malzeme herzaman daha mantıklıdır.
belki karşı çıkacak arkadaşlar olabilir illede orjinal olmalı canından dahamı kıymetli gibi laflar deselerde ben yinede A kalite ve oem ürünlerden yanayım
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
eskilerini atma sürüş konforunda fark hissedersen içinden yaylarını değiştir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst