Organ ve Kan bağışlamak...

Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
Sıkıntılı günler yaşıyoruz ardı ardına gelen ölümler yaralanmalar...Bunlardan bazıları arkadaşımız,akrabamız ya da uzaktan tanıdığımız bazılarıda hiç tanımadığımız insanlar.

Geçmişte yaşadığım deneyimlerden dolayı özellikle hasta ve yaralı yakınlarının organ ve kan bulma konusunda ne kadar çok sıkıntı çektiklerini iyi bilirim.

Birçok konuda olduğu gibi bu konularda da yeterice bilinçlenmediğimizden bir şekilde çekiniyor çoğumuz.Kan ve trombosit bağışlamak gibi çok basit ve hiçbir tehlikesi olmayan konularda dahi bahaneler ileri sürerek bunları vermekten kaçınıyoruz.

Gelelim konuya;

Arkadaşlar organ ve kan bağışı konusunda önümüzdeki haftalarda programını ayarlayıp bir Dr. arkadaşım bizlere bu konularda aklımıza takılan konuların aydınlanmasında yardımcı olacak.Özellikle organ bağışı gibi artık sadece ilkel ülkelerde yaşanan bir sıkıntıyı ülkemizde de azaltmak ve hatta yok etmek adına bir tuğlada biz koyalım.
Biliyorsunuz eğitim ve bilgi seviyemiz ne kadar artarsa o oranda rahat ve güvenceli bir hayat sürebiliriz.
Açıkçası bu tür faaliyetlere katılım ve destek az olur ancak dün çocuk yuvasındaki arkadaşları gördükten sonra bu başlığı gönül rahatlığı ile ve başarıya ulaşacağını bilerek açtım.
Fikirlerinizi ve katkılarınızı bekliyorum.Dr.arkadaşımın programı belli olduktan sonra tarih ve yer konusunu da tartışabilirz.

Sevgiyle kalın...
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
2,878
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cok güzel olur bu organizasyon :cat:
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,166
çocuk yuvası gezisi gibi çok anlamlı bir etkinlik :cat:
bu organizasyon söyleşi biçiminde gibi olacaksa videoya da çekilmeli.
daha bir etkili olur diye düşünüorum. yani mümkünse tabi sizin için de.
imkanlar el verirse burada da yayınlanır ve böylece daha fazla kişi bu konuda bilgi sahibi olur :wiinkk:
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
Tabiki video çekimi olabilir. Söyleşi tarzından çok soru cevap şeklinde düşündüm ben.Ama değişik katkılar geldikçe fikir zaten olgunlaşacaktır...
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,166
evet evet söyleşi dediğim soru cevap tarzı.
daha nice fikirler ortaya çıkacaktır eminim.
ama video konusunda ısrarcıyım :)
benim de eskişehirden yapabileceğim bişi olursa buradayım :cat:
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
siyahlimuzin teşekkürler netleşince haberleşecez inşallah...
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
413
Sıkıntılı günler yaşıyoruz ardı ardına gelen ölümler yaralanmalar...Bunlardan bazıları arkadaşımız,akrabamız ya da uzaktan tanıdığımız bazılarıda hiç tanımadığımız insanlar.

Geçmişte yaşadığım deneyimlerden dolayı özellikle hasta ve yaralı yakınlarının organ ve kan bulma konusunda ne kadar çok sıkıntı çektiklerini iyi bilirim.

Birçok konuda olduğu gibi bu konularda da yeterice bilinçlenmediğimizden bir şekilde çekiniyor çoğumuz.Kan ve trombosit bağışlamak gibi çok basit ve hiçbir tehlikesi olmayan konularda dahi bahaneler ileri sürerek bunları vermekten kaçınıyoruz.

Gelelim konuya;

Arkadaşlar organ ve kan bağışı konusunda önümüzdeki haftalarda programını ayarlayıp bir Dr. arkadaşım bizlere bu konularda aklımıza takılan konuların aydınlanmasında yardımcı olacak.Özellikle organ bağışı gibi artık sadece ilkel ülkelerde yaşanan bir sıkıntıyı ülkemizde de azaltmak ve hatta yok etmek adına bir tuğlada biz koyalım.
Biliyorsunuz eğitim ve bilgi seviyemiz ne kadar artarsa o oranda rahat ve güvenceli bir hayat sürebiliriz.
Açıkçası bu tür faaliyetlere katılım ve destek az olur ancak dün çocuk yuvasındaki arkadaşları gördükten sonra bu başlığı gönül rahatlığı ile ve başarıya ulaşacağını bilerek açtım.
Fikirlerinizi ve katkılarınızı bekliyorum.Dr.arkadaşımın programı belli olduktan sonra tarih ve yer konusunu da tartışabilirz.

Sevgiyle kalın...

teşekkürler ROTS
sen herşeyi ayarla yeri zamanı bizler katılmaya hazırız.
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,166
siyahlimuzin teşekkürler netleşince haberleşecez inşallah...

haberleşelim mutlaka :cat:
az önce babam ile görüştüm. babam bir tane tv nin kantinin de çalışıyor.
eğer planlı bir durum olursa yetkili kişilerle görüşüp belki onlarında çekim
yapmasını sağlayabiliriz. siz de uygun görürseniz aklınız da olsun.
 
Katılım
9 Mar 2007
Mesajlar
490
cok güzel birşey bu destekliyoruz gönülden ufak bir kan bağışı bile kişilerin hayatını kurtarmakta büyük rol oynarken butür şeyler hakkında hepimiz bilgi sahibi olmalıyız şimdiden teşekkürler:cat:
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Eğer topluca Organ Bağışı gibi bi etkinlik olursa seve seve gelirim.. Sadece tembelliğimden gidip bağış yapamıyorum. Bigün patlıycaz bi yere boşa gidecek güzelim organlarım.. Dediğim gibi bu tür bi etkinlik olursa see seve varım.
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Sevgili arkadaşlar.
Bazılarımız yıllar önce formlar doldurarak organ ve dokularımızı bağışlamıştık. Özellikle askeriyede standart bir uygulama idi. Ancaaak, ailemizi bu konuda bilinçlendirmezsek, ölümümüz sonrasında Hayır dediklerinde hukukun bile eli bağlanıyor. Organ ve doku bağışlamak isteyenlerin en büyük görevi ailelerimizi bilinçlendirmektir.
Tatsız bir konu da olsa, hepiimiz için geçerli. Hastalıklarla boğuşan nice insana GERÇEKTEN yardımcı olabiliriz.:cat:
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
Katılım gösteren ve fikirlerini paylaşmaya başlayan arkadaşlarıma şimdiden teşekkürler.Zaman geçtikçe konuya ilgi artacaktır eminim.Özellikle speedygirl şule'nin katkıları olacaktır bu konuda.

denizcimuzaffer başka ve çok önemli bir açıdan yaklaşmışsın evet ailelerimizde gelmeli ve dinlemeli konuşmaları mutlaka.

Akşam haberleri izlediniz mi ya da denk geldimi bilmiyorum.Sağlık Bakanlığının Organ bağışı tanıtım filminde rol alan 6 yaşlarındaki minik yavrumuz bugün vefat etmiş.Neden karaciyer bulunamadığı için.Yani çözümü var çaresi var ancak organ olmadığı için boşu boşuna yitip giden küçücük bir çocuk.
Bunu görünce insan cehalete duyarsızlığa isyan ediyor....

Umarım bizler gibi düşünenler bu cehalet halkasının bir parçası olmaktan çıkacağız.
Bugün birine anlattım bu düşüncemi.Bana verdiği tepki "20-30 kişi neyi çözeceksiniz" dedi.Bir kişinin bile bu bilince varması etrafındaki en az 10 kişiyi etkilenesi demektir arkadaşlar.Tıpkı suya atılan taşın helozanları gibi ve biz o helezonun ilk halkaları olacaz umarım...

Sevgiyle kalın...
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,257
bravo rots... cok guzel bi dusunce ama bi de benim acimdan bak...
daha cok yakin bir zamanda, dayima karaciger nakli gerekti ve diger kuzenimin dokulari uydugu icin hic dusunmeden ameliyat masasina yatti (9 eylul hastanesinde) sonuc dayim kurtuldu ancak organini bagislayan sapa saglam iki cocuk annesi kuzenim o hastane de hayata gozlerini yumdu... Sule abla da bu olayi cok iyi hatirlar... yani sadece amcasina organindan bi parca verirken Turkiyenin en iyi hastanelerinden birinde yasamini yitirdi:(

her zaman kan veririm ancak Turkiye deki saglik sisteminin kalitesi ve prosedurunun de artmasi gerekli...

dedigin gibi dr. arkadasinin bizi bu konuda bilgilendirmesi cok faydali olacak ama ona soracak bir cok soru suanda hazir bile...
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
uglychild başınsağolsun çok üzücü tabiki yaşadığın olay.Bu ve bunlar gibi daha pek çok soruyu sorcaz ve cevabını alcaz inşallah.Herkesin yaşadıkları çok farklı olaylar var.Bu olaylar bize ışık tutacak işte...
 
Katılım
26 Ağu 2005
Mesajlar
23
Teşekkürler rot's, kesinlikle son derece faydalı bir toplantı olacak. Yerinde ve zamanında orada olmaya çalışacağım. :cat:

Ahh keşke annemi de getirebilsem. Yıllar önce ilk söylediğimde "dıtt duymiim, aslaa izin vermem, organ mafyası kol geziyor hastanelerde...bla bla" diye tepki vermişti. Gerçi zamanla yumuşadığını umuyorum ama bir kayıt edinebilirsek ikna etmemde yardımcı olur :wiinkk:

Selamlar..
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Bugün birine anlattım bu düşüncemi.Bana verdiği tepki "20-30 kişi neyi çözeceksiniz" dedi.
QUOTE]

1 kişinin organlarıyla 7 kişinin hayat bulduğu durumlar var. Burdan bakılırsa 30 kişi hiçte küçümsenecek bi rakam değil. Aryıca bu tip durumlar etkileşimle büyür. O 30 kişiden esinlenen bi çok insanda organ bağışına sıcak bakmaya başlar.
 
Katılım
20 Ara 2006
Mesajlar
421
Bu tür olumsuz düşünceler köstek olmak isteyenler hep çıkacaktır biz bildiğimiz ve inandığımız yolda ilerlemeye devam edelim arkadaşlar...
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Güzel bir düşünce bu.Tabi zamanı da önemli.
Rots böyle bir düşünceyi organize ederiz uygun bir zamanda,sende doktor arkadaşını getirirsin bir bilgilendirme yapılır daha sonra arzu eden tekil ya da toplu halde organ bağışını yapabilir.Bu konu gerçekten de çok önemli bir konu,bu yüzden acele etmeden en düzgün şekilde bu organizasyonun yapılması gerekir.Bu süre zarfında bilgi alışverişi içinde olursak en düzgün şekilde bu organizasyonu sonuçlandırırız.

[Bu arada başlığı moto sohbet ten - duyurular a taşıdım,burası daha uygun.]
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Fuarda alt katta İstanbul İl sağlık müdürlüğünden görevlilere gerekli evrakları doldurdum ve bir organ bağışçısı kimliği aldım...bildiğiniz ehliyet gibi...cüzdanında taşıyorsun...yaşarken dünyaya hep zarar verdik...bari öldüğümüzde insanlığa bir hayrımız dokunsun...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst