Önce Kontak mı kapatmak ? Önce Elektirik Düğmesini mi kapatmak?

Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Güvenli sürüş eğitiminde hocamız, kırmızı komutatörden kapatmayı alışkanlık haline getirmeyi tavsiye etmişti. Olası bir acil durumda, elin otomatik olarak kontak anahtarı aramayıp, kısayoldan kırmızı komutatöre gitmesi için önceden pratik yapmak lazım demişti.

tam bunu yazacaktım yazan birisi olmuş mu diye bakıyordum.::plus1::

arada hiçbir fark yoktur ama ordan kaptmak daha iyidir.
Bize de gis akademide ki eğitimde kırmızı tuşa alışmamamız gerektiğini söylemişlerdi, hatta birisini anlatmışlardı yolda giderken alışkanlıktan bir tehlike seziyor ve giden motorda kırmızı tuşa basıp motoru kapatıyor refleksle sonunu pek hayırlı anlatmamışlardı.
bu bariz gerizekalılık hocam :D bu adamın motora binmesi hata.
panikleyip aaaaayyy diye bağırırken motoru uçurumdan atmadığı iyi olmuş yine. kadın sürücülerin bi terslik gördüğünde gözlerini kapatmaları gibi. frene bassana evladım

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------

başına bela mı alacan olum :p:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------




bir ara bende ayaklığı açıp stop ediyordum...
böyle 1-2 ay kullandım... motoru yıkamıştım... yıkadıktan 10 dakika sonra çalıştırmak istedim ama bir yerler ıslandığı için öksürerek tıksırarak çalıştı...sonra geri stop etti... arkadaşım ayaklık müşüründen demişti...
bende söktüm müşürü... (sorun buji kablosu ıslanmıştı ... sonradan fark ettim)
1 sene sonra geri takayım dedim... ama bu sefer de müşür tam tersine çalışmaya başladı... ayaklığı açınca çalışıyor... kapatınca stop ediyordu... :queen::queen: en son kaldırıp attım o da ben de kurtulduk... :p:queen:

arkadaşına selam söyle ayaklık müşürü de direkt elektriği keser. öksürerek tıksırarak çalışıyorsa bujiler ıslanmıştır. yani ayaklık müşürü tutarsa komple çalışmaz. boşu boşuna sökmüşsün. sen söktükten sonra buji kurumuş efendi gibi çalışmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------

Egitimlerde ogrendigimiz kirmizi dugmenin acil durumlar disinda asla kullanilmamasi gerekiyor, kirmizi anahtarin belli bir omru var, o anahtar sayesinde tum elektrigi kesebiliyoruz, Allah korusun bir kaza anindan hemen sonra duzgun calisabilmesi icin yormamak omrunu kisaltmamak akilli olacaktir.. hic unutmam eksi sozlukteydi sanirim bir arkadas kaza yapiyor ve motorun altinda kaliyor motor stop etmeden oldugu yerde donmeye basliyor diyor yazar.. zinciri bogazina dogru gelmek uzereyken kirmizi dugmeye tekme atarak durdurdugunu soyluyor... tuyler urpertici...

cevabım
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
arkadaşına selam söyle ayaklık müşürü de direkt elektriği keser. öksürerek tıksırarak çalışıyorsa bujiler ıslanmıştır. yani ayaklık müşürü tutarsa komple çalışmaz. boşu boşuna sökmüşsün. sen söktükten sonra buji kurumuş efendi gibi çalışmış.
ertesi sabah normal çalıştığında bunu anladık zaten... :king:
 
Katılım
9 Mar 2020
Mesajlar
68
Ben önce elektrik düğmesini kapatıyorum. "Aman kontak açık unutursun'dan daha başka olumsuz yanı var mı bu durumun?
 
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
830
Kontak açılır daha sonra switch RUN konuma getirilir böylece enjeksiyon sistemine benzin pompalanır ardından ateşler ve çalıştırırsınız. Kapatırken de tam tersi önce switch OFF konuma getirilir sonra kontak kapatılır.

Aksi durumda switch sürekli RUN konumunda kalırsa Kontağı her açtığınızda enjektörlere hemen benzin püskürtüleceği için işlevsellik açısından yanlış bir işlem olur.
 
Katılım
3 Ağu 2005
Mesajlar
1,191
Motosikleti
Yamaha Tracer 9 GT+ Honda Activa
Benim bildiğim motosikletinizi park ederken önce kill switch off sonra da kontak kapatılır, çalıştırırken de önce kontak sonra kill switch on konumuna getirilir, bu şekilde yapıyorum, ancak bunları bu şekilde de yapmamak motosiklette çok önemli bir sıkıntı yaratmaz, sadece çok uzun zamanla olabilecek belki elektrik sisteminde ya da ateşleme sisteminde ufak tefek sorunlar. bu tip sorunlar olmayadabilir çünkü hayati bir mevzu değildir.
 
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
194
Ben de ilk önce kill switch kapatıyorum. Bir farkı olacağını düşünmüyorum ama kill switch i kapattıktan sonra muhabbete dalarsanız ve fan açılırsa aküden yiyebilir :mrgreen: olsa olsa böyle olur gibi :)
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Merak edip kullanim ve bakim kitapcigini okudum, scooterimdaki kill-switch'ten sadece 2 kez bahsedilmis.

- "Acil durumlarda motorunuzun ateslemesini kesmek icin kullanilir"
- "Motosikletinizi calistirirken kill-switchin acik durumda oldugundan emin olun."

Onun disinda soyle yapin, su sirayla kapatin/calistirin dememis.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Ben önce elektrik düğmesini kapatıyorum. "Aman kontak açık unutursun'dan daha başka olumsuz yanı var mı bu durumun?

Kontağı açık unutup gidecek kadar kafa doluysa motosiklete o gün binmemek lazım :) bazı endurocular gidonu özellikle kilitlemez unutabilir belki ama kontak açık göstergeler parklar yanık farketmemek zor değil mi ? çoğu kişinin eli alışmıştır durur durmaz kırmızı düğmeye dokunur sonra kontağı kapatır , benim sukuterde düğme yok durduğumda yan ayağı açarım stop eder sonra kontağı kapatırım tamamen alışkanlık sonuçta anahtarı almak için herhalükarda o kontak kapatılacak..
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
başına bela mı alacan olum :p:queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------



bir ara bende ayaklığı açıp stop ediyordum...
böyle 1-2 ay kullandım... motoru yıkamıştım... yıkadıktan 10 dakika sonra çalıştırmak istedim ama bir yerler ıslandığı için öksürerek tıksırarak çalıştı...sonra geri stop etti... arkadaşım ayaklık müşüründen demişti...
bende söktüm müşürü... (sorun buji kablosu ıslanmıştı ... sonradan fark ettim)
1 sene sonra geri takayım dedim... ama bu sefer de müşür tam tersine çalışmaya başladı... ayaklığı açınca çalışıyor... kapatınca stop ediyordu... :queen::queen: en son kaldırıp attım o da ben de kurtulduk... :p:queen:

o zamanki motorum 250 lik çinli çapır idi... :mrgreen:

şimdi suzuki ... ama çok da birşey fark etmedi :thumleft: ... :p
durduğumda motor viteste ise yan ayağı açınca stop ediyor... kontağı kapatıp gidiyorum... :queen: :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst