- Katılım
- 5 Ağu 2012
- Mesajlar
- 2,890
Güvenli sürüş eğitiminde hocamız, kırmızı komutatörden kapatmayı alışkanlık haline getirmeyi tavsiye etmişti. Olası bir acil durumda, elin otomatik olarak kontak anahtarı aramayıp, kısayoldan kırmızı komutatöre gitmesi için önceden pratik yapmak lazım demişti.
tam bunu yazacaktım yazan birisi olmuş mu diye bakıyordum.:
arada hiçbir fark yoktur ama ordan kaptmak daha iyidir.
bu bariz gerizekalılık hocamBize de gis akademide ki eğitimde kırmızı tuşa alışmamamız gerektiğini söylemişlerdi, hatta birisini anlatmışlardı yolda giderken alışkanlıktan bir tehlike seziyor ve giden motorda kırmızı tuşa basıp motoru kapatıyor refleksle sonunu pek hayırlı anlatmamışlardı.
panikleyip aaaaayyy diye bağırırken motoru uçurumdan atmadığı iyi olmuş yine. kadın sürücülerin bi terslik gördüğünde gözlerini kapatmaları gibi. frene bassana evladım
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:19 ----------
başına bela mı alacan olum:queen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------
bir ara bende ayaklığı açıp stop ediyordum...
böyle 1-2 ay kullandım... motoru yıkamıştım... yıkadıktan 10 dakika sonra çalıştırmak istedim ama bir yerler ıslandığı için öksürerek tıksırarak çalıştı...sonra geri stop etti... arkadaşım ayaklık müşüründen demişti...
bende söktüm müşürü... (sorun buji kablosu ıslanmıştı ... sonradan fark ettim)
1 sene sonra geri takayım dedim... ama bu sefer de müşür tam tersine çalışmaya başladı... ayaklığı açınca çalışıyor... kapatınca stop ediyordu... :queen::queen: en son kaldırıp attım o da ben de kurtulduk...:queen:
arkadaşına selam söyle ayaklık müşürü de direkt elektriği keser. öksürerek tıksırarak çalışıyorsa bujiler ıslanmıştır. yani ayaklık müşürü tutarsa komple çalışmaz. boşu boşuna sökmüşsün. sen söktükten sonra buji kurumuş efendi gibi çalışmış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------
Egitimlerde ogrendigimiz kirmizi dugmenin acil durumlar disinda asla kullanilmamasi gerekiyor, kirmizi anahtarin belli bir omru var, o anahtar sayesinde tum elektrigi kesebiliyoruz, Allah korusun bir kaza anindan hemen sonra duzgun calisabilmesi icin yormamak omrunu kisaltmamak akilli olacaktir.. hic unutmam eksi sozlukteydi sanirim bir arkadas kaza yapiyor ve motorun altinda kaliyor motor stop etmeden oldugu yerde donmeye basliyor diyor yazar.. zinciri bogazina dogru gelmek uzereyken kirmizi dugmeye tekme atarak durdurdugunu soyluyor... tuyler urpertici...
cevabım
