Öküz olmak böyle bişey !!!

Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Ormanın birinde...

Aslanlar toplanmış.

"Yahu" demişler, "Hesapta kralız, açlıktan öleceğiz birader... Maymuna saldırsak, ağaca kaçıyor; fillere saldırsak, fazla büyük... Ceylanlar hızlı, yetişemiyoruz; kuşa dalsak, uçuyor; e balık yakalayacak halimiz de yok... N'aapsak?"

Bir tanesi "En iyisi, öküzlere saldıralım" demiş, "iri yarı görünüyorlar ama, ne pençeleri var, ne dişleri diş... Tam dişimize göre!"

Olur mu? Olur.

Hücum!

Ama evdeki hesap çarşıya uymamış; öküz, öyle yabana atılacak hayvan değilmiş meğer... Organize oluyorlar, topluca savunma yapıyorlar, püskürtüyorlarmış.

Aslanlar aç bilaç.

N'aapsak, n'aapsak?

"Tilkiye danışalım" demişler.

Tilki "kolay" demiş, "beni, öküzlerin yaşadığı zengin otlakların prensi yapın, işinizi halledeyim..."

Kabul etmişler.

Tilki, elinde beyaz bayrakla öküzlere gitmiş, "saygıdeğer öküzler" demiş, "aslında aslanlar uysaldır, sizi de çok seviyorlar... Ama şu aranızdaki sarı öküz var ya, sarı öküz, işte sorun o... Görünce tahrik oluyorlar, canları çekiyor, verin şu sarı öküzü, kurtulun kardeşim, huzur içinde yaşayın!"

Öküz heyeti düşünmüş taşınmış, "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" mantığıyla, verivemişler sarı öküzü...

Aslanlar da afiyetle yemiş.

Bir gün, iki gün...

Tilki gene gelmiş.

"Bakın gördüğünüz gibi, saldırılar kesildi, mutlu mutlu yaşıyorsunuz" demiş ve eklemiş: "Ama şu benekli öküz var ya, benekli öküz, o burada olduğu sürece size rahat yüzü yok arkadaş, canları çekiyor, verin, kurtulun!"

Öküz heyeti düşünmüş, "otlağın selameti için" teslim etmiş benekli öküzü.

Üç gün, dört gün...

Tilki gene gelmiş.

Kuyruğu uzun olanı...

Burnu beyaz olanı...

Tombul olanı...

Tek tek alıp, gitmiş.

Otlak seyrelmiş.

Aslanlar semirmiş.

Bir gün... Tilki gelmemiş!

Gerek kalmamış çünkü.

Direkt aslan gelmiş.

"Hanginizi istiyorsam, canım hanginizi çekiyorsa, onu vereceksiniz, adamı hasta etmeyin" demiş.

Otların arasında tir tir titreyen, tek tük kalmış öküzler, "keşke sarı öküzü vermeseydik" demiş ama, iş işten geçmiş.

*

İşte böyle çocuklar...

Öküzlük böyle bir şey.

YILMAZ ÖZDİL ( alıntıdır )
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Güzel bir yazıymış.Baya derin anlamlar içeriyor..
Gündeme de uygun olmuş.

Paylaştığın için teşekkürler...
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
Abi konuda seni görünce ,aklıma gelen ilk şey ( aha getti güzelim konu :) ) teşekkür ederimmm
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
2,819
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
isocan paylaşım için saol

ama mt de öküz ne gezer asıl öküzler bizi trafikte sıkıştıranlar..
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Sarı öküz dayılarımıymış... :) Paylaşım için sağol. Güzel yazmışlar, sosyal mesaj içerikli...
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Öküzün altında buzağı arama İso :) (Öküzlü atasözünü konuya uygun olsun diye seçtim :p).

Yazı güzelmiş gerçekten,zekice hazırlanmış.

Bu konu siyasete dönmediği sürece kilitlenmez,aslında konunun özü o sayılır ama abartılmadığı sürece birşey olmaz,herkesin okuması iyi olacaktır.
Şehirlerde,ormandaki öküzlerden daha öküz oluyoruz maalesef bazen.
Umarım tüm kalelerimizi yitirdikten sonra anlamayız o kalelerin aslında ne anlamlar taşıdığını..
Bir bir gidiyor herşey,hiç sanmasam da sonu hayır olur umarım..
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
bi esnaf olaraktan,büyük bi rahatlığın ,huzurun ve bolluğun ,darlığını yaşadığımızı umut ediyorum yada etmek istiyorumm,umarım ilgili yerde koltuk işgal edenler ne yaptıklarını biliyodurlar
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Bencede siyasi hal almadığı sürece bu konu bir çok şeye evsahipliği yapar cinsten..


.
Getti bizim sarı öküzün parası..:cherry:
 
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
451
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
senden böle anlamlı şeyleri cok sık duynuyoruz ellerine sağlık :cat::cat:
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
176
Varlık içinde yokluk yaşıyoruz şu memlekette.Bu yazıdanda anlaşılacağı üzere daha yaşıyacağız gibi :)
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Paylaşım için tşk. Yazı çok şey anlatıyor. Tabi anlayana....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst