- Katılım
- 13 Tem 2007
- Mesajlar
- 68
Harika bir araştırma olmuş çok ama çok teşekkür ederim.İnşallah yenileri de gelir.
İhtiyar Arkadaşım düşük oktanlı benzin mi hızlı yanar diyorsunuz ? Tam anlamadım...
Benim bildiğim yüksek oktanlı benzinin daha hızlı yandığı ve ağır devirli olan ve dolayısıyla düşük oktan kullanmaya müsait bir motorda yüksek oktan kullanıldığında motorun silindiri yine düşük oktana göre ayarlı olan noktada ateşleyecek ama buna mukabil yüksek oktanlı benzin hızlı yandığı için geri tepme oluşacak bu tepmeyi gidermek için motorun ateşleme zamanını erkene almak gerekecek şeklinde bir bilgiye sahibim yanlışsam düzeltiniz lütfen