Oktan meselesinin açıklaması. Kendinizi kandırmayın.

Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
331
İHTİYAR Teşekkürler.
İHTİYAR;446850' Alıntı:
...Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)...
...Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir...
İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanla ilgili olarak önemli not:
Yalnız İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda Regular, Premium benzinler için yazılan Oktan numaraları AMERİKA için geçerli. Avrupa ve Türkiye için bu rakamlara 3-5 eklemeniz gerekir. İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda 87 denilen 91, 92 denilen 95 oktandır (Yaklaşık). Başlığın ilk mesajında belirttiğim RON ve MON ölçüm farklarından kaynaklanıyor. Avrupa ve Türkiyede sadece RON kullanılmakta, Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınmaktadır. Bu sebeple Amerikadaki eşdeğer benzinler burada daha yüksek oktan değerine sahip olarak lanse edilir. Türkiyede 87 oktan benzin almanız (bulabilirseniz tabi) çok kötü sonuçlar doğurur.


Birde derlemedeki BP ile Shell'in sitelerinden gelen bölümler yeterince tarafsız değil, dikkat.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
457
Oktan olayi kandirmaca dogrudur

Motorlari bilmem ama ben su anda kullandigim arabami aldigim zaman
ilk aldigim yere sormustum ( arac vw polo 2004) , bu 97 oktanlar 100 oktanlar falan (100 ozaman varmiydi hatirlamiyorum ama 97 vardi)

Servis aynen soyle cevap ver
aracin tum ayarlari 95 oktan benzine gore yapilmistir , yuksek oktan ile performans veya yapilan kilometre artmaz demisti usta .

Test ettim ve ustanin dediginin dogru oldgunu gordum . Ayda bir de 97 oktan al
diye soylemisti ( 50 milyonluk yeter) bunuda eger 95 oktan kotu bir benzin aldiysan 97 oktan ve ustu biraz daha kalieli uretiliyor motoru temizler demştir.


benim tespitlerim ki bu konuyu hep aynı yolda ve aynı performansta kattetiğim ortamda

BP nin benzini en hızlı biten ve performans saglamayan
Shell in benzini normal hatta dusuk performans ama kilometre olarak orta ustu
PO benzini en uzun menzil ve daha az titresim ( ozellikle shellde titresimni hissedebiliyorum)
Opet , gayet performanslı ama bir okadar cabuk biten
Total ( bunu sadece uzun yolda test ettim ) 45 litre + yede kdepo ile 780 kilometre gittim ortalama 100 km ile ve halen ısık yanmamıstı .

Oktani bilmem ama esa performans sanirim benzin kalitesi ile alakalı .
Orda ne yazarsa yazsın onemli olan kalitesi , ve malesef bunu deneyerek ogreniyoruz .
Gerci hic motor icin bir tespit yapamdım ama konuda zaten benzin :)

Saygilar sevgiler
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Tabiki dinlenmiş gerçekten kaliteli benzin gayet iyi performans verir, star blazer nereden hangi totalden aldın benzini bende arabaya alıp bi deniyim benim araba çok yakıyor gibi oldu son zamanlarda.
 
Katılım
24 Ağu 2006
Mesajlar
281
abi opet ve po nun benzinleri 10 numaradır... test edildi ve onaylandı... :cat: :cat:
 
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
56
memin 1857 ; usta yeni okudum benzin oktan konusunu bayağı bir şey öğrendik teşekkürler..
 
Katılım
30 Ara 2006
Mesajlar
16
Gayet güzel bilgiler girilmiş foruma. Katkısı olan herkese gönülden teşekkürler.
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
memin1857 arkadaşım ellerine sağlık güzel bilgiler vermişsin. Benim de bir sorum olacak cevaplarsan memnun olurum. Biliyorsun ki kurşunsuz benzin katalitik konvertörleri olan araçlar için olmazsa olmaz türden bir yakıt. Ancak bizim kullandığımız (çin malı) motorların çoğunda kurşunsuz filanca oktan benzin kullanınız diyor. Bu motorlarda katalitik konvertörler olmadığına göre (arabadaki konvertör eksozun bir parçası motosiklette ise buna benzer bir parça yok) neden üretici kurşunsuz kullanılmalı diyor? Bunun yerine örneğin PO'nun "süper extra"sı olabilirmi? bilgilendirisen sevinirim. Selamlar.
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
memin1857 arkadaşım ellerine sağlık güzel bilgiler vermişsin. Benim de bir sorum olacak cevaplarsan memnun olurum. Biliyorsun ki kurşunsuz benzin katalitik konvertörleri olan araçlar için olmazsa olmaz türden bir yakıt. Ancak bizim kullandığımız (çin malı) motorların çoğunda kurşunsuz filanca oktan benzin kullanınız diyor. Bu motorlarda katalitik konvertörler olmadığına göre (arabadaki konvertör eksozun bir parçası motosiklette ise buna benzer bir parça yok) neden üretici kurşunsuz kullanılmalı diyor? Bunun yerine örneğin PO'nun "süper extra"sı olabilirmi? bilgilendirisen sevinirim. Selamlar.

Memin arkadaşımız bir dargınlık neticesi 3 aydır sitemizde aktif değil.

Sorunuza gelince,motorunuz karbüratörlü ise bunun tek anlamı AB vb ülkelerin emisyon standartlarını karşılamak üzere yazılmış uyarı bilgileridir(kitabına uydurma).
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
valla normal benzin olsaydı kurşunsuz yerine ucuz diye onu alırdık sonuçta.oktan dediğimiz patlamayı yanmayı felan artırmıyor... petrol şirketlerinin göz aldatması işte...
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
onu bunu bilmem arkadaş benzin de alsan mazot da alsan sabah erken saatte alıcan dinlenmiş yakıt en iyisi.15 yıllık şoförüm 2 yıllık motorcuyum benim gözlemim bu yönde herkeze selamlar.....:cat:
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
iyide peki küçük uçaklar neden 110 oktan benzinden aşağı benzin alamıyolar.bilemiyorum senin dediğinde mantıklı zaten tüketiciyi kandırmayanmı varrr.güzel paylaşım(yeni gördüm)
 
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
18
evet çok teşekkürler 95 oktan yeter diyosunuz yani peki önerdiğiniz bir benzin firması varmı ? :)
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden hızlı yanıp vuruntuya sebep olacağı yönündedir (pistonun üst ölü noktaya ulaşması için verilen standart avanstan daha da önce benzinin tutuşması nedeniyle pistonu dönüş yönüne karşı geri itmesi ve vuruntu oluşması durumu) Buna bağlı olarak düşük oktana göre ayarlı olan bir motorun ateşleme ayarını avansa almadan olması gerekenden yüksek oktanlı benzin kullanmak fayda yerine zarar verecektir.
 
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
335
Topikk Hortlatmış:queen: Ama bilgi İçin iyi olduu bilmiyorduk Öğrendikk
 
Katılım
21 Haz 2007
Mesajlar
2,032
eline saglık arkadaşım bilgiler için sagol :cat:

okun mamış haber yenidir :mrgreen::mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
90
kardeş yararlı bilgiler için saol. Zaten motoru alıdğım yerde bana 95 kurşunsuz dedi. 98 alırsan belli bir zaman sonra motoru aşındırır filan demişti. Ama Türk milleti değil mi aldanıyor herşeye. Aslında anlamıyorum neden amerikayı kazıklamıyoruz da kendi kendimizi kazıklıyoruz ki?
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden hızlı yanıp vuruntuya sebep olacağı yönündedir (pistonun üst ölü noktaya ulaşması için verilen standart avanstan daha da önce benzinin tutuşması nedeniyle pistonu dönüş yönüne karşı geri itmesi ve vuruntu oluşması durumu) Buna bağlı olarak düşük oktana göre ayarlı olan bir motorun ateşleme ayarını avansa almadan olması gerekenden yüksek oktanlı benzin kullanmak fayda yerine zarar verecektir.

Benim bildiğim yüksek oktanlı benzin daha hızlı yanar, dolayısıyla düşük devirli ve düşük oktan kullanan bir motorda yüksek oktan kullanmak benzinin olması gerekenden daha yaşaş yanmasına neden olur.

Yazıyı dikkatlice okuyun lütfen.:wiinkk:
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
İhtiyar Arkadaşım düşük oktanlı benzin mi hızlı yanar diyorsunuz ? Tam anlamadım...

Benim bildiğim yüksek oktanlı benzinin daha hızlı yandığı ve ağır devirli olan ve dolayısıyla düşük oktan kullanmaya müsait bir motorda yüksek oktan kullanıldığında motorun silindiri yine düşük oktana göre ayarlı olan noktada ateşleyecek ama buna mukabil yüksek oktanlı benzin hızlı yandığı için geri tepme oluşacak bu tepmeyi gidermek için motorun ateşleme zamanını erkene almak gerekecek şeklinde bir bilgiye sahibim yanlışsam düzeltiniz lütfen
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst