- Katılım
- 28 Nis 2006
- Mesajlar
- 331
- Konu Yazar
- #61
İHTİYAR Teşekkürler.
Yalnız İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda Regular, Premium benzinler için yazılan Oktan numaraları AMERİKA için geçerli. Avrupa ve Türkiye için bu rakamlara 3-5 eklemeniz gerekir. İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda 87 denilen 91, 92 denilen 95 oktandır (Yaklaşık). Başlığın ilk mesajında belirttiğim RON ve MON ölçüm farklarından kaynaklanıyor. Avrupa ve Türkiyede sadece RON kullanılmakta, Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınmaktadır. Bu sebeple Amerikadaki eşdeğer benzinler burada daha yüksek oktan değerine sahip olarak lanse edilir. Türkiyede 87 oktan benzin almanız (bulabilirseniz tabi) çok kötü sonuçlar doğurur.
Birde derlemedeki BP ile Shell'in sitelerinden gelen bölümler yeterince tarafsız değil, dikkat.
İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanla ilgili olarak önemli not:İHTİYAR;446850' Alıntı:...Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)...
...Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir...
Yalnız İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda Regular, Premium benzinler için yazılan Oktan numaraları AMERİKA için geçerli. Avrupa ve Türkiye için bu rakamlara 3-5 eklemeniz gerekir. İHTİYAR'ın paylaştığı dokümanda 87 denilen 91, 92 denilen 95 oktandır (Yaklaşık). Başlığın ilk mesajında belirttiğim RON ve MON ölçüm farklarından kaynaklanıyor. Avrupa ve Türkiyede sadece RON kullanılmakta, Amerikada RON ve MON'un ortalaması alınmaktadır. Bu sebeple Amerikadaki eşdeğer benzinler burada daha yüksek oktan değerine sahip olarak lanse edilir. Türkiyede 87 oktan benzin almanız (bulabilirseniz tabi) çok kötü sonuçlar doğurur.
Birde derlemedeki BP ile Shell'in sitelerinden gelen bölümler yeterince tarafsız değil, dikkat.