Nikelajlar da oluşan hafif veya ağır pas..

Katılım
17 Şub 2010
Mesajlar
23
Arkadaşlar gene ben merhaba :) arkadaşımın motosikletin de egsozun ve bazı nikelajlarında hafif pas oluşmuş onu giderme şansımız nedir ? Ve yöntemimiz.. ?

Bir de ön taraftan amortisörlere km saatine falan hep babamın sineklenme olmuş dediği bir şeyler olmuş ? parçalar şunlar
ds858125200_Adsız.html

onları giderme şansımız ve yöntemimiz nedir ?
 
Katılım
20 Eki 2006
Mesajlar
1,639
nikelaj parlatıcı sprey ve pas sökücü sprey işini görür ama yetmiyo tabi yağmurda motoru kullandığında veya bıraktığında mutlaka kapalı alnda silmelisin kurutmalısın yani yoksa sadeve nikelaj veya egzosta olmuyo paslanma genel anlamda metal aksamın hemen heryerinde paslanma oluyor. mesela en bakılmayan yer motorun altı ordada çok pis bir şekilde camurlanma oluyorki bazen benzinle bile zor temizleniyo sana tavsiyem yağmurlu havalarda motoru kapalı alana bırakman veya brandayla kapatman kolay gelsin.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
kurye bir arkadaşta honda cg vardı jantları tel nikelaj,yagmurdan sonra hemen silmediğinde paslanmaya başlıyordu,o da bildigimiz çimento tozuyla jantları siliyordu.güzel parladıgını söylüyordu.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
çimento tozu ve krom için olmayan parlatıcılar belli bir süre sonra çizmeye başlar, evdeki tencerelerden deneyim sahibiyiz :)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
arkadaş bunu antalyada bir motorcu ahbabına söylemiş,o da uyanık çimento tozunu ufak poşetlere koyup paketini 10 tl ye satıyormuş.bence de çizer gibi ama kullanmadıgım için bilemiyorum.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
916
Kuru olarak kullanılmaz çimento.Bir bezi suya batırıp sıktıktan sonra çimentoya batırıp sürteceksiniz.Kurumasını bekleyip kuru bezle silinecek.Bundan sonra parlatıcı kullanılır.Özellikle üzerine koruyucu film tabaka yapan cinsler uzun süre parlar.
 
Katılım
1 Eyl 2008
Mesajlar
1,231
METYLAN ' mı daha iyi MET-PAR' mı ?
Yoksa bu ikisi aynı ürünmü.. MET-PAR kullandım asla pas sökmüyor fakat büyük ölçüde metali temizliyor üzerindeki mat görünümü alıyor yapmaya değer yani.Fakat pas sökme olayına çözüm bulamadım.
 
Katılım
1 Tem 2008
Mesajlar
637
METYLAN ' mı daha iyi MET-PAR' mı ?
Yoksa bu ikisi aynı ürünmü.. MET-PAR kullandım asla pas sökmüyor fakat büyük ölçüde metali temizliyor üzerindeki mat görünümü alıyor yapmaya değer yani.Fakat pas sökme olayına çözüm bulamadım.

met-par etkili. fakat kılcal cizikler oluşturuyor. sadece çok sorunlu bölgelere uygulanmalı.
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Bende var bu metylan dan ama henüz deneyemedim..
Deneyenler için soruyorum; Pasları gideriyor mu? Parlatmasından bahsetmiyorum..Mühim olan pas çıkartması..Koruma demiri çok dandik çıktı, hemen paslanmaya başladı..
 
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
735
Ben arabanın jantlarında kullandığım bir şeyi önereyim, gidiyorsun BİM'e orda Bim'in kendi markası olan Güldal diye bir ürün var. İki çeşidi var, biri yağ biri kireç ve pas sökücü ( fiyatları 1.5-2 TL gibi bir şey) alıyorsun onlardan. Önce yağ çözücüyle güzelce siliyorsun, ovarak. Sonra iyice durulayıp kiraç çözücüyle siliyorsun. ( iyi durulama gerek biri asit biri baz absorde ederler birbirlerini) sonra alıyorsun eline herhangi kalın bir oto cilasını güzelce cilalıyorsun. Benim kullandığım cila mükemmel bu konuda. Kaportadaki ve grenajlardaki çiziklerde harikalar yaratıyor ama adı aklımda değil şimdi Alman malı bir şey. Turtle wax halt etmiş yanında.

Benim jantlar sıfır gibi oluyor bu şekilde. Bence sen de dene. ( Nikelajlarım sıfır gibi oluyor diyemiyorum, zira motorumda nikelaj yok. :) )
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Ben arabanın jantlarında kullandığım bir şeyi önereyim, gidiyorsun BİM'e orda Bim'in kendi markası olan Güldal diye bir ürün var. İki çeşidi var, biri yağ biri kireç ve pas sökücü ( fiyatları 1.5-2 TL gibi bir şey) alıyorsun onlardan. Önce yağ çözücüyle güzelce siliyorsun, ovarak. Sonra iyice durulayıp kiraç çözücüyle siliyorsun. ( iyi durulama gerek biri asit biri baz absorde ederler birbirlerini) sonra alıyorsun eline herhangi kalın bir oto cilasını güzelce cilalıyorsun. Benim kullandığım cila mükemmel bu konuda. Kaportadaki ve grenajlardaki çiziklerde harikalar yaratıyor ama adı aklımda değil şimdi Alman malı bir şey. Turtle wax halt etmiş yanında.

Benim jantlar sıfır gibi oluyor bu şekilde. Bence sen de dene. ( Nikelajlarım sıfır gibi oluyor diyemiyorum, zira motorumda nikelaj yok. :) )

Kireç çözücüler asidik ürünlerdir..Paslanmaz çelik dışında korozyona yani çürümeye sebeb olurlar.. :Jantlar çelik olduğundan büyük ihtimalle zarar vermemiştir... ancak çok dikkat.. bounce:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst