motoman' Alıntı:
Arkadaşım hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanman dileğiyle.
Kredin onaylandığı anda banka seni ve varsa kefilini imzaya çağırır, imzalarınız alındıktan sonra rehin yazılarını bayiye yollar, bayide rehin yazısına istinaden senden kalan peşinatı alıp vergi yatırır ve faturasını keser. ÖTV yattı sorunsuz diyorsan bankada imzanı atmış olman lazım, aksi takdirde hiçbir bayi rehin yazıları gelmeden ÖTV yatırma riskine girmez, benim bildiğim budur.
Burada herşey tersine döndü motoman.
Sabah kredi ile ilgili tüm imzaları attım. Sonra bayiye gittim önce ÖTV için bir meblağ verdim. Sonra proformayı gönderin diye direndim, onlar da kalan peşinatı ver dediler. Çirkefleşmeye başladılar, ben de işim görülsün diye peşinatı tamamen verdim. Sonra proformayı bankaya yollamışlar ama motor ve şase numaraları eksik olarak. Doğal olarak banka da krediyi kullandırıma açmadı.
Ben de akşam bayiye gittim. Neden şase bilgileri bankaya verilmedi diye sordum. Sonra o an için ÖTV yi yatırmadıklarını öğrendim. Ortam biraz alevlendi. Arkadaşlar da vardı, işi bilen. Peşinatımın tamamını geri aldım. Ama biraz sonra aslında ÖTV'nin yatırılmış olduğunu öğrendiler ve tutuşma sırası onlara geçti. "Söz yarın teslim edeceğiz, vs, vs" muhabbetleri oldu. E tabi, vergi yatmış, ben de peşinatı geri almışım. İşler onlar açısından biraz karmaşık hale geldi. Neyse insanlık bizde kalsın dedik, anlaştık. Bakalım yarına teslim edecekler. Bekliyoruz...
İnşallah motosiklet almak isteyen arkadaşlar bu tarz durumlarla karşı karşıya kalmaz.