Nereye Gidiyoruz Böyle !

Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
acayüp; en yakin arkadasimi, kardesim bildigim anasina ana dedigim adami kaybettim ben motosiklet kazasinda. Arkasinda kiz arkadasi vardi, bu yaz evleneceklerdi. Ne dediler biliyor musun nette yorumlarda, zina yapanin sonu boyle olur. Tek sucu erkek arkadasiyla geziye cikmakti. Alkol almamislardi. Aptal bir kamyon surucusu yuzunden biri 29 digeri 23 yasinda göcüp gittiler. Daha bitmedi, ibre 260 da takili kalmisti, alkollulerdi, kamyonun hic sucu yoktu, motor hizliydi cunku.
İbreji dijitaldi, paramparca olmustu, degil ibre motorun önü yoktu komple be! Alkol 1 promil bile cikmadi ikisinde de, kamyon mu yolu enlemesine kapatmis, arkadasim kacacak yeri bulmayi gectim sadece 7 mt fren yapabilmis. Bilir kisi ölctü bicti, butun suc kamyonda cikti.
Simdi buna iyi olmus mu diyeceksin? Ya da her duyduguna inanip acimadim mi diyeceksin?
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Arkadaşlar ben o aracı kulananada , o habere yorum yapanada ,bu haberi yapanada , o mikrofon uzatılan adamada , alkollü sürücüyü kollamaya çalışanada , ölene iyiki ölmüş diyenede , neden öyle diyorsun diyenede vsvsvsv hepsine karşıyım ..
Nedenmi çünki kimse samimi değil. Herkes kendi işine geliş durumuna göre yorum yapıyor.
Hani alkollü sürücüye üzülenin bir sevdiğini o sürücü öldürmüş olsa aynı şeyi düşünücekmi. Adam bir hata yapmış arkadaş olur dünya halimi diyecek.
Alkol kullanan kendi doğrusuna göre kulanmayan kendi doğrusuna göre yorum yapmıyorki kendi işine geldiği şele göre yorum yapıyor bende bundan nefret ediyorum...
Kimseye iyiki olmuş iyiki ölmüş diyemem sadece tartışma ortamı olsun olay farklı bir yöne girdiğinde ne yorum yapılıcak bakalım şeklinde bilinçli olarak uç örnek ve yazılar yazıyorum. Herkes yorum yapacağına hedef yapıyor. Sanırım biraz önce yazdığı ifade ile çelişmekten korkuyor yada aslında işine gelmeyen şeyi yazmak zorunda kalmaktan korkuyor. Okuyup çıkıyor. Yada yazan direk hedef alıyor. """ buna ne diyeceksin "" ifadesinde olduğu gibi.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
acayüp; seni hedef almadim, isime geldigi gibi de davranmiyorum. Herkesin hayat tecrubesi farkli demekki.
Dedim ya kiz arkadasi da vefat etti diye. Ailesi arkadasimi suclamadi ama, niye oglunuz kizimizi motoruna bindirdi ölmesine neden oldu demedi. Simdi her cuma beraber ziyaret ediyorlar kabirlerini. Gorus meselesi demekki. Allah gostermesin, sizin kiziniz olsaydi cocugumun katili deyip, kin beslerdiniz sanirim ölmüs birinin ardindan. Neyse sabaha kadar yazsak bos. KUVVETMİRA bisi karalamisti, En uzak mesafe Afrika, cin degil, en uzak mesafe birbirini anlamayan iki kafa arasindaki mesafe
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
böyle oh olmuş demek yanlış. ama biz tüm sürücüler bu konuda hassas davranmazsak bir gün bu kural tanımaz insanlar yüzünden bizimde canımız yanar. şehir içinde hız denemesi yapan arkadaşa, o ne hız yaptın demek yerine sen delimisin burada bu hız yapılır mı demek lazım. tepki koymak lazım. burada birinci suçlu ebebeynler. şimdi hepimiz 18-19 yaşlarda olduk. hepimizin hız merakı vardı. hele arabada bir de kız arkadaşınız varsa tamamdır. gaz basa kendini ispatlayacaksn ya. burada öldürücü olan alkol değildir. benim birçok arkadaşım limitini biler ona göre içer. sınırı geçtiysede direksiyon başına geçmez. ama cahil gençlik dediğimiz bu gençlerimiz alkollu olsalarda olmasalarda hızlı kullanacaklardı. bu tamamen kendini tatmin etmek. ebebeynlerin bunu dikkate alıp arabayı bu çoçukların ellerine vermemeliydi. ben kendimden anlatayım. ilk arabamı aldım. kardeşim ehliyet aldı. lise yeni bitmiş. öss ye hazırlanıyor. hergün benden arabayı istiyor. bende hep ağır şartlar sunuyorum. arkadaşlarınla gideceksen kesinlikle hız yapmayacaksın. hava atmaya kalkmayacaksın diye. neyse bir gün annem kardeşime dayanamamış vermiş anahtarı. kardeşim ve arkadaşları şehrin ara sokaklarında gezmişler. biraz hız denemesi yapayım derken gidip belediye otobusene geçirmişler. benim arabanın sol tarafı tamamen gidik. Allahtan araçtakilere bir şey olmadı. sadece arabada maddi hasar vardı.
şimdi bu başımdan geçen hikayeyi anlatmamın sebebi 18-20 arası gençlerin bilinçsizce ve tecrübesizce hız meraknın olması. dolasıyla burada öldüren alkol değil hızdır. ölen arkadaşlara Allah'tan rahmet diliyoruz.
amasına gelince ben kurallara uyarken bu kuralsızlar yüzünden hergün yüzlerce kişi ölüyor. biz tüm sürücüler bunlara tepki vermezsek. bunlara yok sayarsak birgün bunlardan bir tanesi gelir sizi ezer. misal forumda yeni açılan konu
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/93652-motorumla-ilk-trafik-cezami-yedim-2.html
ehliyet yok.kask yok. polisten kaçma var. daha geçen gün istanbulda bir kişi öldü bu yüzden. bu forumda herkes ona tepki göstermeli. demeli ki senin bizim aramızda yerin yok. veya direk trafik ekiplerini arayıp bu adamın ehliyeti yok. gördüğünüz yerde aracın önünü kesin cezasını verin diye şikayet etmeli.
kural tanımazların sonunu böyle getirebiliriz. ben bu konuda bir vatandaş olarak üstüme düşen görevi yapıyorum. hatalı araçların plakalarını alıp ilgili yerlere şikayet ediyorum. yaşım dolunca fahri müfettişliğe başvurup yolda kurallara uymayan arkadaşlara arkadan cezaları yollamak istiyorum.
çok yazdım iyi geceler
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
Kusura bakmayın ama, bu olanlar ailelerin sorumsuzluğundan başka bir şey değil !!! gece geç saatlerde oğlunun yada kızının nerede olduğunu kimlerle yiyip kimlerle içtiğini bilmeyenler sonraları kaza haberleri alıp vah yavrum tüh yavrum diyenler bir şekilde evlatlarını kaybendenlere üzülmüyorum. Aileler çocuklarına sahip çıkmazlarsa bunlar olmaya devam edecektir !!! Eğitim okulda değil Ailede başlar.
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
165
Konu başlığa göre bayağı dallanıp budaklanmış.Muhafazakarlaştığımız konusu doğrudur ama aslında sorun bizim sevgi eksikliğimizden kaynaklanıyor sanırım.Yoksa hiç bir insanın ölümünün arkasından, iyi olmuş gebermiş diye yorum yapıp düşünenlerin, ne düşüncesini ne de duygularını hiç bir şekilde değiştirmek mümkün değildir.Ayrıca gazeteciler böyle haberleri çok sever.Kaza yapan aracın içindeki boş bira şişelerini çekerler.Bir zamanlar tuzla piyade okulunun ordaki pkk bombasının patlamasıyla şehit olan teğmenlerin askerlerin de keplerini yere gelişigüzel dizip fotoğraflarını çekmişlerdi.Basınımız bunu her zaman çok sevdi.Kendince daha etkili oldu daha çok haber değeri kazandı.Gerçek olsa bunu bilmeden görgü şahidinin ''sanırım alkollüydüler'' lafını oraya koymalarının sebebi de budur.
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Kusura bakmayın ama, bu olanlar ailelerin sorumsuzluğundan başka bir şey değil !!! gece geç saatlerde oğlunun yada kızının nerede olduğunu kimlerle yiyip kimlerle içtiğini bilmeyenler sonraları kaza haberleri alıp vah yavrum tüh yavrum diyenler bir şekilde evlatlarını kaybendenlere üzülmüyorum. Aileler çocuklarına sahip çıkmazlarsa bunlar olmaya devam edecektir !!! Eğitim okulda değil Ailede başlar.

Çoluk çocuk yok sizde pek galiba. "Bekara karı boşamak kolay" havasında yazmışsınız da...
 
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
99
Bu konu çok taraflı bakılabilecek bir konu.

Şimdi ben 70-80 şeridimde motorumla gidiyorum, arkadan içkili bir şöför 150 ile giderken kontrolü yitirip bana patlatıyor. Bana yazık değil mi? Ben öleceğime o ölseydi demez miydiniz?

Alkollü araç kullanmak yasak. Neden? Çünkü ölürsün ve öldürürsün. Hadi sen alkol aldın razısın ölmeye ve araç kullanıyorsun. Ya başkasına zarar verirsen? O razı mı?

Bu şeriata benziyor. Hırsızlık yapma kolunu keseriz. Ama yinede hırsızlık yapar, yakalanır, kolu kesilir. Vay efendim insan hakları, eeee yapmayaydı hırsızlık, başkasının hakkını almasaydı, kurallara uysaydı,

kolu kesilecek bile bile çalmayaydı. Kolu kesen mi suçlu, hırsızlık yapan mı?
 
Katılım
25 Ara 2010
Mesajlar
199
Bu konu çok taraflı bakılabilecek bir konu.

Şimdi ben 70-80 şeridimde motorumla gidiyorum, arkadan içkili bir şöför 150 ile giderken kontrolü yitirip bana patlatıyor. Bana yazık değil mi? Ben öleceğime o ölseydi demez miydiniz?

Alkollü araç kullanmak yasak. Neden? Çünkü ölürsün ve öldürürsün. Hadi sen alkol aldın razısın ölmeye ve araç kullanıyorsun. Ya başkasına zarar verirsen? O razı mı?

Bu şeriata benziyor. Hırsızlık yapma kolunu keseriz. Ama yinede hırsızlık yapar, yakalanır, kolu kesilir. Vay efendim insan hakları, eeee yapmayaydı hırsızlık, başkasının hakkını almasaydı, kurallara uysaydı,

kolu kesilecek bile bile çalmayaydı. Kolu kesen mi suçlu, hırsızlık yapan mı?

Burda, kendi yolunda giden masum bi insana çarpılmamış, aracın dışındaki herhangi birisi zarar görmemiştir.
Yalnızca aracın içindekiler ölmüş yada yaralanmıştır.
Yani bu insanlar kendi hayatlarıyla ilgili bir seçim yapmışlar, kendilerine zarar verip gitmişlerdir.
Bu durumda kimsenin onları yargılamaya hakkı yoktur.
Ki ölü bir insanın arkasından atıp tutmak, hakkında konşmak ne kadar adildir?
Yukarılarda bir yorum vardı, okumalısınız. Bu insanların alkollü olduğu herhangi bir bilimsel ve resmi kaynaktan açıklanmamıştır.
Olayı gören işgüzar halkın laflarıyla hazırlanmış bir haber olduğu aşikar.
Belki yoldan kaynaklı bir şey sebep oldu bu kazaya. Bilmiyoruz..
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tabi ki kolu kesen suçlu.
Bunun tartisilacak bir tarafi yok.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Bu konu çok taraflı bakılabilecek bir konu.

Şimdi ben 70-80 şeridimde motorumla gidiyorum, arkadan içkili bir şöför 150 ile giderken kontrolü yitirip bana patlatıyor. Bana yazık değil mi? Ben öleceğime o ölseydi demez miydiniz?

Alkollü araç kullanmak yasak. Neden? Çünkü ölürsün ve öldürürsün. Hadi sen alkol aldın razısın ölmeye ve araç kullanıyorsun. Ya başkasına zarar verirsen? O razı mı?

Bu şeriata benziyor. Hırsızlık yapma kolunu keseriz. Ama yinede hırsızlık yapar, yakalanır, kolu kesilir. Vay efendim insan hakları, eeee yapmayaydı hırsızlık, başkasının hakkını almasaydı, kurallara uysaydı,

kolu kesilecek bile bile çalmayaydı. Kolu kesen mi suçlu, hırsızlık yapan mı?

Bu nasıl bir örnektir yahu. Tabiki kolu kesen suçludur ! Ve tartışılacak bir yanı yoktur bence.
İlk sorunun cevabına gelecek olursakta dediğim gibi
Sana zararı olan bir kişinin zarar görmesini isteyebilirsin ve buda içgüdüsel bir durumdur bana kalırsa. Ancak şöyle bir durum var; bu insanın ölümünün " hayırlara vesile olacağını " düşünüp bunu kutlamak yada en azından bu olaydan mutlu olduğunu kanıtlamaya çalışmak, nasılki sen zarar gördüğünde suçsuz olan ailen ve yakınların üzülüyorsa, o kişininde ailesinin yakınlarının üzecektir. Hele birde bu olayı diğer insanlara hoş bir durummuş veya ibret alınması gereken bir olaymış empoze etmeye çalışmak dahada acı verici bence...
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
içki içine karşı degiliz babasının parası yada kendi parasıyla içsin eglensin kimene... hatta gitsin sevinçten çıldırmışcasına taklalar atsın kımene kımseye zarar vermesse.
sen kendine acımıyorsan elin oğlu sana niye acısınki. içki içerek araba kullandı veye motor kullandı öldü gitti kimene .... ama buraya kadar içki içerek direksiyon başına geçipte yanındaki arkadaşının yada karşıdan gelen birinin canına kıyarsa buda açıklanır veya ıspat edilirse onun hakkında iyi söz edenede ben karşıyım içipte kimsenin canını tehlikeye atmayın kardeşim...ne olur içinizde biraz insan sevgisi varsa
 
Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
732
Çoluk çocuk yok sizde pek galiba. "Bekara karı boşamak kolay" havasında yazmışsınız da...
Tespitiniz doğru evli değilim ve 22 yaşındayım eğitimim devam ediyor askere daha var. Aileler bu kadar gözü kapalı mı çocuklarına güveniyor, ailesi eline biraz para tutuşturup git ne yaparsan yap mı ? diyor. Kısaca aile yapımız hiç iyi değil.
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
O tür yorumlardan rahatsız olmak için öyle başka kaynaklara gitmeye gerek yoktu :)

Aramızda kasksız kaza yapıp ölenlere, aşırı hız nedeniyle ölenlere üzülmeyen, 180 km hızla giderken kaza yapıp (araba ile) yaralananlara "keşke geberseydin" diyen arkadaşlarımız var :)

Katılıyorum kardeşim kimse kimsenin arkasından ahkam kesemez.Kimse ölen yada yaralanan kişilerin o anlarda neler yaşadıklarını olayın gerçek nedenini biliyorlarmı,hangimiz hata yapmadan yaşayabiliyoruz,hangimiz hayatımızın her saniyesini garanti altına alabilirizki,saçmalık bence bunlar ve bunlarında dinle imanla uzaktan yakından alakası yok bunu unutmayalım....

---------- Post added at 19:18 ---------- Previous post was at 19:10 ----------

Kusura bakmayın ama, bu olanlar ailelerin sorumsuzluğundan başka bir şey değil !!! gece geç saatlerde oğlunun yada kızının nerede olduğunu kimlerle yiyip kimlerle içtiğini bilmeyenler sonraları kaza haberleri alıp vah yavrum tüh yavrum diyenler bir şekilde evlatlarını kaybendenlere üzülmüyorum. Aileler çocuklarına sahip çıkmazlarsa bunlar olmaya devam edecektir !!! Eğitim okulda değil Ailede başlar.


Kardeşim daha çok gençsin hayatı tanımak zaman ister hayat öyle kitaplarda yazıldığı kadar basit formülüze edilemez,bizler insan olmak yolunda emin adımlarla ilerlemeliyiz,özellikle aile olduktan sonra daha doğrusu kendi ailenizi kurduktan sonra bile herşeye her an hakim olamazsınız çünkü insan yaratılan günah ve sevaplarla karşılaşan ve onlarla yaşamayı becerebilen tek üstün varlıktır...Bana söyleyebilirmisiniz bir insan olsun ve gerçekten inançlı ve hiç günahı olmasın mümkünmü ? Bence birbirimize katı ve kalın duvarlarla değil daha sakin ve yumuşak yaklaşırsak paylaşımlarımızı ve hayattaki doğrularımızı arttırabiliriz.Özellikle kabaca bilgilerle derince eleştirilerde bulunmayalım derim.Allaha emanet olun...

---------- Post added at 19:22 ---------- Previous post was at 19:18 ----------

Arkadaşlar din konusu topiklere karıştırmayalım lütfen.....Kutsal kitapların metinlerine her yerden ulaşabilirsiniz .Açar okursunuz inanıp inanmamak yada neye inanmak tamamen bireyseldir....Örnek şeriat yönetimi olsa ilk olarak sahte dinciler ve şeriatçıları sallandırır zaten merak etmeyin....o kadar basit değil bu konular.....
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Bu kaza için yazmıyorum;

O tür yorumlardan rahatsız olmak için öyle başka kaynaklara gitmeye gerek yoktu :)

Aramızda kasksız kaza yapıp ölenlere,,,, arkadaşlarımız var :)

Belirttiğin insanlara ölmeden önce o kadar çok üzülüyorum ki böyle bir kaza haberi aldığımda yüreğim dağlanmıyor açıkcası. Daha önceden bu duruma bukadar canım sıkıldığı için biraz dengeliyor sanırım. Şöyle biraz bile olsa avrupaya bakınca bu tür "insan hayatının değeri" ve "güvenlik" gibi konularda çok geri kaldığımız okadar belli oluyor ki... Bir de üstüne 2 gram canıyla kasksız motorun sınırlarını zorlayanlar da çıkınca... Hani kaza haberi okuyunca demiyorum bunları çünkü haber de gerçeği bilmemiz biraz zor. Ben gündelik olarak gördüklerimden bahsediyorum.

Yazık günah, henüz olgunlaşmamış bi ton insan felan var etrafta, şuursuzca motor kullanıyorlar...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst