Nedir Bu Akü Sıkıntısı....?

Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Bu gün sabah motorumu çalıştırmak için marşa bastığımda gıyukk gıyukk die bi ses geldi tabiki hemen anladım ki akünün sarjı bitti çünkü dün akşam yolda kalan bi arkadaşı kurtarmak için kendi akümden onun aküsünü sarj ettmiştim bu sefer benimki boşalmış normal olarak şimdi sabahtan beri uğraşıyorum ayak marşımda kırıldığı için ortada kaldım şimdi sizlerden biraz çözüm rica ediyorum..

Benim düşündüklerim şunlar.

Işıldaktan Motor Aküsü Bağlayıp Evde Sarj Etsem Bişey Olur Mu ?

Işıldağın Aküsünü Motora Bağladım Ama Malesef 6V Olduğu İçin Çalışmadı.

Birde arabadan bağlayıp sarj etmeyi planlıyorum motorun aküsünü biraz araştırtım ama herkez çok karışık anlatmış sizce nasıl kısa ve öz bir yol izlemeliyim motorun aküsünü çıkartıp arabanın yanında yere koyarak deniycem motorun üstünde denemiycem bu arada.(Aktarma kablosu mevcut.)
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
65
Azrail heralde scooter var. Bu durumda benim aklıma gelen tek çözüm akünü söküp bir motorcu ya da motorcu(tamirci) bulman. Araba aküsünü denememeni özellikle tavsiye ediyorum.
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Walla pazar günü her yer kapalı malesef ANTALYA MIZ ÇOK ZENGİN OLDUĞU İÇİN PAZAR GÜNLERİ ESNAFIMIZ DÜKKAN AÇMIYOR BURLARDA onun için bizler vatandaş olarak kendin pişir kendin ye taktiğini uyguluyoruz

Onun için kendim çözüm üretme yolundayım Antalya'da herkez kendinin sanayisi galiba :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Işıldak aküsünden 6V olduğu için şarj edemezsin. Araba aküsünden şarj etmenin de hiç bir zararı olmasa bile çok yüksek amperle şarj edeceğin için akünün ömrü için pek iyi olmayacaktır. Ayrıca pazar günü tamircilere işim düştüğünde niye hepsi kapalı gibi düşünsem de, onlarında pazar günü tatil yapmaya hakkı var herhalde. Eğer arabadan şarj imkanın varsa şarj etmek yerine takviye yap, motoru çalıştırınca sökersin. Zaten motorun şarj sisteminde sorun yoksa çalışırken şarj olur.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Işıldak aküsünden 6V olduğu için şarj edemezsin. Araba aküsünden şarj etmenin de hiç bir zararı olmasa bile çok yüksek amperle şarj edeceğin için akünün ömrü için pek iyi olmayacaktır. Ayrıca pazar günü tamircilere işim düştüğünde niye hepsi kapalı gibi düşünsem de, onlarında pazar günü tatil yapmaya hakkı var herhalde.

Tek çarem kaldı o da araba aküsünden sarj etmek bu konuda nasıl bir yol izlemeliyim sizce?


Ayrıca pazar günü tamircilere işim düştüğünde niye hepsi kapalı gibi düşünsem de, onlarında pazar günü tatil yapmaya hakkı var herhalde

Ekonomiz çok iyi olmadığı için bence saat 12 den sonra bütün esnafın iş yapması gerekiyor buda şöyle birşey oluyor 8 AYLIK EĞİTİM SÜRECİNDE YAKLAŞIK 1 AYIN DİNİ RESMİ VECİBE YILBAŞI VS.. GEREKSİZ TATİLLLER GİBİ 30 GÜNÜN BOŞA GİTMESİNE SEBEBİT OLUYOR YANİ Kısaca REZALET.

Bu Yüzden çinlileri seviyorum günde 5 dolara sadece 1 kaşık pirinçle haftanın 7 günü çalışıyorlar ve DÜNYA EKONOMİSİNE SAHİP VE ZENGİN BİR ÜLKELERİ VAR.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eğer arabadan şarj imkanın varsa şarj etmek yerine takviye yap, motoru çalıştırınca sökersin. Zaten motorun şarj sisteminde sorun yoksa çalışırken şarj olur.

Bunu sonradan ekledim sanırım farketmedin. Aklıma gelen en mantıklı şey.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
kardeşim korkma motorunu arabanın yanına çek.arabanın aküsüne (motorun aküsünü yerinden çıkarmadan)takviye kablolarıyla motorunun aküsünü bağla.+ yı + ya..- yi de - ye.bas motorun marşına çalıştır ve kabloları birbirine değdirmeden sök.arabadan da motordan da.motorla biraz gez(farın filan yanmasın).akün şarj olacaktır.araba aküsünün yüksek amper olmasının zararı olur diyenler bol keseden atanlardır.sonuçta elektrikli cihazlar ihtiyacı olduğu kadar akım çekerler.bağladığın akü 150 amper de olsa senin marş motorun 10 amperse o aküden 10 amper çekebilir..bu bu kadar basittir.ama 10 amperlik bir marş motoruna 5 amperlik akü takarsan işte o zaman akü yetmeyecektir....ben oğlumun akülü arabasına 60 amper araba aküsü taktım.tam şarj ile 10 gün den fazla geziyor.orjinal aküsü 2 gün gitse şükür ediyorduk...bunu bilmeyen yada yapmayan arkadaşlar atmaca yorumlar yapmasa insanların işleri daha kolay çözülecektir.benim işim otomotiv.(ayrıca arabadan takviyeyle çoook motosiklet çalıştırdım)zararı olsa şimdiye kadar benim başıma bişey gelirdi...
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
kardeşim korkma motorunu arabanın yanına çek.arabanın aküsüne (motorun aküsünü yerinden çıkarmadan)takviye kablolarıyla motorunun aküsünü bağla.+ yı + ya..- yi de - ye.bas motorun marşına çalıştır ve kabloları birbirine değdirmeden sök.arabadan da motordan da.motorla biraz gez(farın filan yanmasın).akün şarj olacaktır.araba aküsünün yüksek amper olmasının zararı olur diyenler bol keseden atanlardır.sonuçta elektrikli cihazlar ihtiyacı olduğu kadar akım çekerler.bağladığın akü 150 amper de olsa senin marş motorun 10 amperse o aküden 10 amper çekebilir..bu bu kadar basittir.ama 10 amperlik bir marş motoruna 5 amperlik akü takarsan işte o zaman akü yetmeyecektir....ben oğlumun akülü arabasına 60 amper araba aküsü taktım.tam şarj ile 10 gün den fazla geziyor.orjinal aküsü 2 gün gitse şükür ediyorduk...bunu bilmeyen yada yapmayan arkadaşlar atmaca yorumlar yapmasa insanların işleri daha kolay çözülecektir.benim işim otomotiv.(ayrıca arabadan takviyeyle çoook motosiklet çalıştırdım)zararı olsa şimdiye kadar benim başıma bişey gelirdi...


İşte ya cevap budur Kısa Öz İŞE YARAR Eyw saol kardeşim diğer arkadaşlarada teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
araba aküsünün yüksek amper olmasının zararı olur diyenler bol keseden atanlardır.sonuçta elektrikli cihazlar ihtiyacı olduğu kadar akım çekerler.

Arkadaşım keşke taş atmadan önce söylediğimin takviye yapmak için değil aküyü söküp şarj etmek için olduğuna dikkat etseydin. Takviye yapdığında ya da çalııştırmak için daha büyük bir akü kullandığında sorun olmayabilir, ama aküyü şarj etmek için yüksek amper akünün ömrü için iyi olmayacaktır. Öyle olsaydı 7 Ah bir aküyü 1 amperle 7 saat şarjda tutmak yerine aküden daha da yüksek bir amperle yarım saatte şarj ederdik.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
rica edeim ne demek.
ben söylediğim herşeyin ispatına hazır olarak tanınırım.nasıl olur denen birşeyi aha da böyle olur diyerek yapıp önlerine koyan bir adamım.1 yumurta 5 dakikada pişiyorsa o zaman 5 yumurta 5*5:25 dakikada pişmeli gibi mantık ötesi mantık yürütmelere çok kızıyorum..sen de dene ve sonucu burada yaz.yakın olsan ben yapayım derim ama yerini bilemiyorum....
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sadece amperi yükselterek amperle aynı orantıda şarj hızlanır mı o konuda bir iddiam yok. Ama yüksek amperle şarj edildiğinde daha hızlı şarj oluyor ve şarjlı pillere de bile hızlı şarjın pilin ömrünü kısaltacağı (şarj cihazında) yazar. Eğer böyle değilse neden şarj cihazları çok düşük amperlerde çalışıyor? (öğrenmek amacıyla soruyorum)
 
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
65
şöyle diyelim biz ona akümüz su kütlesi olsun biz ona ince bir boru bağlarsak eğer çok kütle yoksa sorun çıkmaz ama falza kütle varsa akan su borularda basınç oluşturur ve boruyu PATLATABİLİR. Şimdiye kadar patlatmamış olması patlamıcağı anlamına gelmez. Elektrik sisteminden bende çok anlamıyorum. ama umarım kaçak yoktur ve sigorta vardır motorunda direk bağlıysa işlemi yapma derim. Usta daha iyi bilir tabii. Ben sadece fikr yürütüyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
775
Arkadaşlar tartışmaya gerek yok daha demin aşşa indim ve denedim aradan motora takviye yaptım anında aldı marja bi bastım tık etmeden çalıştı kornanın sesi bile kuvetlendi yaklaşık 2 dk ka takviyeledim gayet çalışıyor yanlız uçları bir birine deydirme meye çalışın cayır cıyur kıvılcım atıyor :) DENENMİŞTİR SİSTEM ÇALIŞIYOR.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
arabanın aküsünden şarj etmekden bahsetmiyoruz zaten.bunun sakıncalı olduğu aşikar.sadece takviye kablosuyla motoru çalıştır ve kabloları sök dedim.
2 dakika takviyeye de gerek yoktu..bu arada taş atmaktan bahseden dostuma da ona taş atmadığımı söylemek isterim.:p sadece bilmeden mantık yürütmeyin dedim ve kendiside takviyeyi yazmış dediğim şeyi söylemiş zaten...
akü konusunda amper çekme konusunda söyle basit bir örnek vermek istiyorum.mesela motorunuzun deposu 4 litre benzin alıyor.sizde bi şekilde 15 litrelik depo uydurdunuz ve doldurdunuz.ne yani 4 litre kapasiteli motora 15 litre benzin fazla gelir motoru yakar yatak sardırır denebilirmi?sonuçta motor çalışacağı kadar benzin kullanacak 1 depoyla 100 km gidiyorsa 15 lik depoyla da yaklaşık 400 km gidecektir.ancaaaak...orjinalinde mesela 5 amperlik akü kullanan bir motora 60 amper aküyü ŞARJ ettirmek isterseniz işte o zaman o motorun elektrik sistemi buna yetmez ve ve yanar.anlatmak istediğim budur....

buu arada ben sana uçları birbirine deydirme demedim mi üleeeyyyynnnnnn!!!!!:):):)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst