- Katılım
- 19 Mar 2010
- Mesajlar
- 145
bi defa motosiklet tehlike değilki asıl tehlike 4 tekerliler, motosiklete kafa tutuyolar. tabiki 600 cc altına :queen:
yamaha suzuki honda diğer japonlarda dahil adamlar paralarını niye çöpe atsınlar reklam yapmasalar bile adamlardaki zihniyet şu biz reklam yapmasak bile onlar eşşek gibi bizim motorlarımızı almaya mahkumdurlar:farao:
altına imza atarım.güzel saptamalar.bizde biraz palazlanan adam eşine ve kendine hemen bir jip alır.Hiç üşenmdene boğaz köprüsü trafiğinde 1 saat bekler hersabah.Sosyetesinden yanıbaşından geçen metrobüse binmez,yada işyerinde 3-4 kişi tek arabayla dönüşümlü işe gidip gelmez.yaparsa altın sırmaları dökülür.2001-2002 yıllarında Honda Shadowum vardı,her sabah-akşam Bostancı Laleli yapardım.emniyet şeridinden geçerken adamlar arabalarında ,direksiyona gazete koyarak okuya okuya boğza köprüsü trfiğinde beklerlerdi.şaşardım anlamazdımBu millet sanki ayda 5000 dolar gelir ortalamasıyla yaşıyo da, o bahsettiğin dökük araçlara sırf sana inat olsun diye biniyo zaten. Ayrıca bu millet bana kalırsa haddinden çok daha fazla lüks araç kullanıyo. Ayranı yok içmeye, tahterevanla gider s..çmaya durumu söz konusu.
Ayrıca bir toplumun gelişmişlik seviyesi toplu taşımanın etkin kullanımıyla da ölçülür. Gelişmiş toplumda bizdeki gibi araç başına 1 insan düşmez. Senden benden kat kat fazla kazanan adam ulaşımını metroyla yapmakta hiçbir sakınca görmez. Ayrıca gelişmiş toplumlarda toplu taşıma adam gibi işler, çünkü oranın toplumu bunu talep eder, gereği yapılmazsa sandıkta cezalandırılır. Bizim gibi 2 torba kömüre kanmaz.
Ne yazmaya çalışmışsın anlamadım ama motosiklet kullanımını bir kurtarıcı olarak görüyorsan yanılıyorsun. Motosiklet hiç bir zaman otomobile alternatif olamaz. Motosiklet trafikten kaçış için idealdir. Ama motosiklet kullanımının artması trafik sorununu çözemez., daha karmaşık hale getirir.
yamaha suzuki honda diğer japonlarda dahil adamlar paralarını niye çöpe atsınlar reklam yapmasalar bile adamlardaki zihniyet şu biz reklam yapmasak bile onlar eşşek gibi bizim motorlarımızı almaya mahkumdurlar:farao:
Aman yarabbim. Yine boşluk doldurmak için açılmış bir topic.. Biraz düşünmek gerek tv de neden motor reklamları yok diye.. :farao:
Bu millet sanki ayda 5000 dolar gelir ortalamasıyla yaşıyo da, o bahsettiğin dökük araçlara sırf sana inat olsun diye biniyo zaten. Ayrıca bu millet bana kalırsa haddinden çok daha fazla lüks araç kullanıyo. Ayranı yok içmeye, tahterevanla gider s..çmaya durumu söz konusu.
Ayrıca bir toplumun gelişmişlik seviyesi toplu taşımanın etkin kullanımıyla da ölçülür. Gelişmiş toplumda bizdeki gibi araç başına 1 insan düşmez. Senden benden kat kat fazla kazanan adam ulaşımını metroyla yapmakta hiçbir sakınca görmez. Ayrıca gelişmiş toplumlarda toplu taşıma adam gibi işler, çünkü oranın toplumu bunu talep eder, gereği yapılmazsa sandıkta cezalandırılır. Bizim gibi 2 torba kömüre kanmaz.
Ne yazmaya çalışmışsın anlamadım ama motosiklet kullanımını bir kurtarıcı olarak görüyorsan yanılıyorsun. Motosiklet hiç bir zaman otomobile alternatif olamaz. Motosiklet trafikten kaçış için idealdir. Ama motosiklet kullanımının artması trafik sorununu çözemez., daha karmaşık hale getirir.
onuda yamaha düşünsün artık yav.
moturcuysak bi yere kadar yani![]()
Honda'nın 2009 cirosunu açıklayayım, neden motosiklet reklamı yapmadıklarını anlayın:
2009'da Honda 7900 adet motor sattı, bunun 7200'ü CBF150, Beat, Activa, Innova ve Today modelleri. Bu motorların ortalama fiyatları 4.000TL. Toplam ederleri 28.800.000 TL. Kalan 700 motorun ortalama fiyatını 20.000TL sayarsak (CBR125 dahil bütün diğer Honda modelleri) toplam eder 14.000.000 TL. Koca (!) Honda'nın motosiklet satışından elde ettiği brüt rakam 42.800.000 TL, ki bu rakam list fiyatları üzerinden hesaplama. Bayi kar marjlarını da hesaba kattığımızda rakam çok daha aşağı düşüyor. Ciroyu yükselten yedek parça satışları var, ama onu bile eklesek genel toplamda ciroları 50 milyon TL'nin altında.
Rakamların kaynağı Türkiye İstatistik Kurumu'dur, isteyen http://www.tuik.gov.tr adresinden hesaplarımı rahatlıkla kontrole debilir.
Koca (!) Honda'nın cirosu orta boy bir tekstil fabrikasının cirosundan daha düşük. Google'da bu rakamı aratınca karşıma çıkan adını hiç duymadığım Seyidoğlu Helvacılık'ın 2010 cirosunun 42 milyon TL olduğunu hesaba katarsak büyük gördüğümüz markaların o kadar da büyük rakamlarla oynamadıkları ortaya çıkıyor.
Koskoca BMW'nin yılda sattığı motor 250 adet, ağırlıklı ortalama fiyatları 35 bin TL. Yıllık ciroları tahmini 8.750.000 TL. Mondial'in yılda 25 bin adede yaklaştığı yıllar oldu, o zaman bile ciroları 50 milyon TL'ye ulaşmıyordu. Motosiklet sektörünün toplam büyüklüğü kabaca 350 milyon TL'yi geçmiyor. Otomotiv sektörünün büyüklüğünün 60 milyar TL'nin üzerinde olduğunu düşünürsek, devede kulak değil deve kulağındaki pirenin tüyü kadar bir motosiklet sektörümüz var.