Neden racing motor?

krd

Katılım
9 May 2010
Mesajlar
274
Ellerinle kavrayıp sevdiğin oynadığın arada seni tırmalayıp canını acıtan 250cc bir minnoş kedi ise, 600RR-R6-GSXR1000 vs.. LEOPARDIR-KAPLANDIR.

Zamanı geldiğinde 10yıldır ona bakan besleyen hiçbir yanlışını görmediği BAKICISINI bile (SENİ!) sebepsiz(!) yere parçalayabilir.

Ki sen daha minik kediyle yeni tanışmışsın.
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
Dediğimi laf sokma,hakir görme olarak anlamayın.Bunu paylaşmışsınız ama siz de ana fikri anlamamışsınız...Yazının ana fikri bizim "ben bunu kullanamam,tecrübem yetmez,daha o kadar pişmedim,masraf ama 70 beygirlik bir motosiklette daha fazla tecrübe kazanayım" diyemememiz...

Ben şanslı olanlardanım.2. motosiklet olarak aldım ve KULLANAMADIM.Şanslıyım ve yaşıyorum.Doğru zamanda ara motosiklet kullandım.O bile fazlaydı aslında ya...

Supersport tecrübem konusunda hiç mütevazi DEĞİLİM.Yıllardır üzerindeyim.Hemde kanımın deli olduğu yıllarda çıktım üzerine.Egsozu dahi değişmemiş en mütevazi 600f den tutun gırtlağına kadar dolu orjinal hiç bir motor aksamı bulunmayan zx10r a kadar...Buna rağmen her binişimde hala titriyorum her gaz açışımda gülümseyip adrenalin salgılıyorum.KORKARAK.Sayısız kere kaza yaptım.Bir çok kazada morluk dahi oluşmadı.Vücudumda dikiş izleri var ölümden de döndüm.Herşey geldi başıma.2004de ilk defa Supersport'um oldu.600f gibi en mütevazisi hemde.Uzun uzun sahibi olduğum diğer 3 marka farklı 5 modeli saymıyorum...

Bana kullanmazsın demediler.Yapma oğlum daha erken biraz daha sabret dediler.Ailem akrabalarım abilerim yalvardı.Ben ne yaptım?Enkaz durumda paramın anca yettiği Fzr600(bu grenajında kocaman genesis yazan) anlamsız motosikleti aldım.Toplam 40 km kullanabildim...Yaşıyorum ama.Yapamadım beceremedim.

O zaman internet yaygın değildi bu kadar.Herkesin bilgisayarı yoktu.Tanımadıklarımdan forumlardan öğrenemedim.Bana yakın çevrem hariç herkes " koçum yaparsın al " dedi.

Şimdi bu şans var.Almayın.Aldırmayın.Cbr 250'den 120hplik 4 silindire geçilmez!Arada bir 50-70hplik sakin 2 silindir alınır...4 silindir hiç bir şeye benzemez.Ne gaz açtığınız da ne gazı kapadığınızda.Viraja girmek frenlemek herşey farklıdır...

Daha önce bir kaç sefer yaşı bayağı büyük insanları kırdım bu sitede.Ters düştüm.Destekleyen oldu ayıplayan oldu.Yine olsa yine yaparım...Usanmadan bıkmadan umursamadan.Çünkü motosiklet kullanan herkesi karşılıksız seviyorum ve önemsiyorum.

Uzun oldu okuduğunuz için ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim...

Üstadı bende 250r var . 35 yaşında sakin biriyim istanbul içi araç kullanıyorum 16 yıldır. Bana 2 silindir 70hp lik. Bir makine önerisi yaparmısınız veya xj6 devirsion f bana uyarmı? Saygılar
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Pek farkı yok Supersporttan :) Aynı şeyler kawanın z serisi,yamahanın fazer ve 98lik fz serisi,suzukinin gsr serisi ve hondanın hornet serisi içinde geçerli.Güzeldir sexydir ama sinirli makinelerdir...Hele kawa çok kızgındır...

Bir 600 Hornet kullanıcısı olarak ben de bişeyler yazmak istedim.

Olmayan tecrübemle (ilk vitesli motorum) İstanbul koşullarında 3000-3500 km kadar devirdim yaklaşık 5 ayda. Aşağıda yazacaklarımı YAPTIĞIMI SAVUNDUĞUM İÇİN DEĞİL SADECE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISINI ANLATMAK İÇİN YAZIYORUM.

Eğitime gittim, bir scooter parası korumaya kask-mont-pantolon-eldiven vs. para verdim. 31 yaşındayım, kendi paramı kazanıyorum, evliyim. Yani biraz sorumluluk sahibi bekleyeni olduğunu bilen bir insanım. Şimdi diyeceksiniz yanlış olduğunu bile bile neden 600cc aldın?

1.İstanbul trafiğinde kamyonların bile 110km hızla gittiği, kamyonetlerin 120km ile makas attığı yerde gideceksen dip gaz (tek kişi) 130 km/h hızla giden 125cc motor daha tehlikeli arkadaşlar.
2.Her an şerit değiştirecek sürücülerin, dikkatsiz bayan (ve tabii ki erkek) şoförlerin olduğu memlekette önde tek kaliper çift piston (yanlış yazdıysam affola) motora binmek te daha tehlikeli arkadaşlar. İster limon sıkma tekniği uygulayın isterseniz basın çekin yine de çift kaliper gibi durmaz bu aletler.

1 ve 2. maddelerden çıkan sonuç: Zatenn motora binip maça 1-0 yenik başladığım ortamda yani hayatımı kendimden çok başkalarının hareketlerine bıraktığım trafik ortamında 3 mm gaz tepkisiyle aralardan sıyrıldığım, frenine bastığımda diğerlerine göre zınkkk diye durabilecek bi motora binmek bence daha mantıklı. Ha gaza gelip olmayacak yerde gazlayıp patlarsan da kendin ettin kendin buldun durumudur ki başkalarının bana zarar vermesinde kendi kendime zarar vermeyi tercih ederim.
Şunu da net söyleyeyim zaman zaman olmayacak yerde kebapçı scooterları biile oynaşmaya geliyor sadece gülüyorum. Belki de bundan hayattayım hala gaz açmak yerine güldüğüm için. Ölüm Allahın takdiri yarın ne olur kimse bilemez. Her ss veya motor üzerinde hayatını kaybeden arkadaşımız, abimiz tecrübesiz insanlar değildi.

Benim çıplak motor seçmemdeki neden de rüzgar yiyeyim fazla olmayan tecrübemle gaza gelirsem beni frenlesin idi ki bu konuda da çok başarılı benim eşek arım :)
Bir çıplak motor kullanıcısı olarak neden ss sorusunun cevabı ise şudur : Zaten aynı yakıtı yakıp, 140 km/h hızdan sonra üzerinde rüzgardan dansöz Asenaya bağladığın, 170km/h ile biraz gidince boynunun ağrıdığı motora binmektense rüzgardan daha az etkilenebileceğin daha havalı (bazıları için çoook önemli benim için o kadar değil) motora binmektir.
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
933
Bir 600 Hornet kullanıcısı olarak ben de bişeyler yazmak istedim.

Olmayan tecrübemle (ilk vitesli motorum) İstanbul koşullarında 3000-3500 km kadar devirdim yaklaşık 5 ayda. Aşağıda yazacaklarımı YAPTIĞIMI SAVUNDUĞUM İÇİN DEĞİL SADECE FARKLI BİR BAKIŞ AÇISINI ANLATMAK İÇİN YAZIYORUM.

Eğitime gittim, bir scooter parası korumaya kask-mont-pantolon-eldiven vs. para verdim. 31 yaşındayım, kendi paramı kazanıyorum, evliyim. Yani biraz sorumluluk sahibi bekleyeni olduğunu bilen bir insanım. Şimdi diyeceksiniz yanlış olduğunu bile bile neden 600cc aldın?

1.İstanbul trafiğinde kamyonların bile 110km hızla gittiği, kamyonetlerin 120km ile makas attığı yerde gideceksen dip gaz (tek kişi) 130 km/h hızla giden 125cc motor daha tehlikeli arkadaşlar.
2.Her an şerit değiştirecek sürücülerin, dikkatsiz bayan (ve tabii ki erkek) şoförlerin olduğu memlekette önde tek kaliper çift piston (yanlış yazdıysam affola) motora binmek te daha tehlikeli arkadaşlar. İster limon sıkma tekniği uygulayın isterseniz basın çekin yine de çift kaliper gibi durmaz bu aletler.

1 ve 2. maddelerden çıkan sonuç: Zatenn motora binip maça 1-0 yenik başladığım ortamda yani hayatımı kendimden çok başkalarının hareketlerine bıraktığım trafik ortamında 3 mm gaz tepkisiyle aralardan sıyrıldığım, frenine bastığımda diğerlerine göre zınkkk diye durabilecek bi motora binmek bence daha mantıklı. Ha gaza gelip olmayacak yerde gazlayıp patlarsan da kendin ettin kendin buldun durumudur ki başkalarının bana zarar vermesinde kendi kendime zarar vermeyi tercih ederim.
Şunu da net söyleyeyim zaman zaman olmayacak yerde kebapçı scooterları biile oynaşmaya geliyor sadece gülüyorum. Belki de bundan hayattayım hala gaz açmak yerine güldüğüm için. Ölüm Allahın takdiri yarın ne olur kimse bilemez. Her ss veya motor üzerinde hayatını kaybeden arkadaşımız, abimiz tecrübesiz insanlar değildi.

Benim çıplak motor seçmemdeki neden de rüzgar yiyeyim fazla olmayan tecrübemle gaza gelirsem beni frenlesin idi ki bu konuda da çok başarılı benim eşek arım :)
Bir çıplak motor kullanıcısı olarak neden ss sorusunun cevabı ise şudur : Zaten aynı yakıtı yakıp, 140 km/h hızdan sonra üzerinde rüzgardan dansöz Asenaya bağladığın, 170km/h ile biraz gidince boynunun ağrıdığı motora binmektense rüzgardan daha az etkilenebileceğin daha havalı (bazıları için çoook önemli benim için o kadar değil) motora binmektir.


Bende sodalimon-Emre abi ile tanıştım.Birlikte sürdüm.İlk motosiklet tecrübesi xj6...Gayette iyi kullanıyor.Hata yapmıyor mu ? Yapıyor.Korkmuyormu? korkuyor.Lakin çoğu 5 senelik sürücüden iyi kullanıyor.Tamam bir z bir hornet gibi gitmiyor belki xj6 ama 80 beygire yakın gücü var.Boru değil yani.

Nasıl bu kadar kolay adapte oldu peki ? Hepimizde olmayan (misal bende 25 yaşına kadar olmayan) otokontrol.Gaza gelmiyor.Yaşı ve binlerce kilometre otomobil tecrübesi ile trafiği çoğumuzdan iyi okuyor...Adam mütevazi...Öğreniyor ve ciddiye alıyor.

Çok övdüm Emre abimi ama cidden o İSTİSNA

Sizde öylesiniz demek ki...Lakin istisnalar kaideyi bozmuyor.Bu 40 yaşında olsanızda 19 olsanızda aynı.Biraz tecrübe zaman kaybettirir ama uzuvları ve hayatı korur...

Bu arada eşek arısı iyi gider iyi durur :D Seside pek hoştur :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

Üstadı bende 250r var . 35 yaşında sakin biriyim istanbul içi araç kullanıyorum 16 yıldır. Bana 2 silindir 70hp lik. Bir makine önerisi yaparmısınız veya xj6 devirsion f bana uyarmı? Saygılar

Böyle bir soru sormanız beni mahçup etti...Çok usta,çok bilgili yada aşırı tecrübeli değilim.Bir kaç badere atlattım yanında biraz fazla sayıda motosiklet değiştirdim.Çok doğru yönlendiremeyebilirim sizi.Ha derseniz yerimde olsan ne yapardın ? Er6'nın N veya F kasası gider durur az yakar.Kullanıp beğendiğim tek 2 silindir bu...Xj 6 iyidir tabiiki.İyi gider yakmaz ve acayipte dengeli makine...Bandit biraz ağır ama iyidir o da...

4 silindir tepkileri biraz daha sert.Virajlarda gaz açıp kapama yada en basiti ani kompresöre binince kaymak bağlamış dandik asfaltta arka tekerin çok kolay kilitlemesi gibi.

Gerçi herşey kişide bitiyor o ayrı mesele.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
çıplak motor alicaksam bu kesin yüksek cc olmaz yüksek cc sadece racing içindir gerisi ucuza kaçmak tır 600 rr la cbf 500 farka bakarak anlayın
 
Katılım
25 Şub 2013
Mesajlar
1,085
Sıralı 4,130 hp 1200 cc motor kullanıyorum 150cc de 2 aylık tecrübemle.çok yetenekli olduğumdan değil,insan ayarsız olursa 150cc makine ilede ölebilir
Ha tecrübesizlik zorlamıyor mu? Oturup ağlayasım geliyor benden iyi kullanan insanların yanında,altındaki potansiyeli yola aktaracak seviyede kullanıcı olamamak çok can sıkıcı,ama bunu görmezden gelip gazı çevirdiğim anda başımın belaya gireceğini bildiğim için hayattayım sanırım.

bu mesajımdan 1 ay sonra egzosları yere sürtüyordum virajlarda,1. vites 2. vites tam gaz patinaj veya kendi kendine tekere gelmesi hoşuma gider olmuştu :)
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
802
Süpersport motosikletler gerçekten insanın içinde bir his uyandırıyor.
ÖZellikle, kısmen ucuz ve eski racing sahiplerine biraz tuhaf bakabiliyorum.
Adam 7 bin lira verip, 1000 cc makine alıyor. 90 küsür model.
SS bende severim ama, alacak olsam da boş muhabbetlere gelmeyecek bi araç olmalı diye düşünüyorum.
vatandaş yanıma gelip " amcam da var, dayımda var 500 yaptı anasını satayım" dememli.

Bir de ss her ihtiyacı karşılamıyor memlekette. orası kesin.
içimde hep bir enduro ve naked yatar.
yol nerde sen orda olmalısın bence. canımın istediği bi yola dönüp gidebilmeliyim.
motosikletimle, bi köy yolunun sapağında, içim oraya gitmek isterken, kaşlarımı kaldırıp, üzgün üzgün bakmak ve mecbur anayoldan ilerlemek benim işim değil.
motosikletin üstünden inmemi gerektirmeyecek bir şey olmalı. inşallah tecrübeyle biz de bi enduro cu oluruz. Enduro candır hocam :)
Tek sorun, endro motosikletlerin selesinin yüksekliği ve bende olmayan boy :)
 
Katılım
17 Tem 2008
Mesajlar
298
Hocam kız mevzusuna değinmek istiyorum bende
Güzel renkli temiz bi yamaha delight,sym fiddle vb. scooterlarla r6'dan daha fazla kız arkadaş temin ediliyor onu söylüyüm...Aksini iddia etmeyin çoğu hatun kişişi korkuyor bu tarz aletlerden...
Kızlar seviyor diye ss şartlanmamak lazım yani :)))))...
Bir çok arkadaşdan duyuyorum yaw bizim 125lik scooterla tek gezmezdim hiç aldık spor makineyi hiç bi yerden ekmek çıkmıyor diye gezen :)))...
Kendiniz için binin diyorum bende ss hastasıyım ama endurodan vazgeçmem sanırım izlemeyi daha çok seviyorum...
Gerçi motosiklete binerken bu tarz şeylerin hesabını yapmayın diyeceğim fakat biliyorum hepiniz içten içe bunun hesabını yapıyorsunuz erkeğin doğasında var neticede :))))...
 
Katılım
3 Şub 2012
Mesajlar
1,321
Benim masum cbf 150 me bile millet demediğini bırakmıyor racing hiç düşünmedim bile.20.000 kmye geliyorum bu eskiyince aynısının kırmızısından istiyorum.
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
631
Ya aslında biraz keyif, birazda nasıl yetiştiysen, ne gördüysen ona göre. Biz 4 arkadaşız ocak gibi motor alıcaz hepimiz, bunlardan ikisi az yaksın çok kaçsın comutter istio, biri tarz olsun choppera bincem dio, ben adamların dediği motorları kullandım zaten keyif almadım bi de şansımı ss'de deneyeyim. Alper'in dediği gibi bence ss tarzı diğer motorlardan çok daha dengeli, gidişi duruşu, kendi dengesi falan :mrgreen:
 
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
782
:) ss kullanıcısı olarak bende bir iki şey söyleyim güzel bi kafe nin önüne gelip 2 gaz verip sonra foursquare de bi paylaşım yapıp profil resminizide motor resmi yapıp o kafe ye girin bi :) gelen arkadaşlık isteklerini görün :) diğer söyleninlere pek inanmayın derim.Bence SS ayrıcalıktır :)
 
Katılım
8 Ağu 2013
Mesajlar
631
Çenemle kaldıramadığım kızı, aracımla kaldırmaya uğraşmam. Tüm motorlar için aynı söylediğin şey, al bi chopper ona da atlarlar, olayın ss'lik boyutu yok. hatta büyük hacimli endurolar artık zengin motoru olarak adlandırılıyor, onunla daha çok kaldırırsın.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
4000 kilometre cbr250 tecrübemle fazer aldım 98 lik...6000 km kullandım halen bende...maksiumum 190 a kadar anlık çıkabildim korkudan...şu ana kadarki sürüş stilimle motorun %50 i resmen boşa duruyo...ama fazera geçince 4 silindirin vs biraz abartıldığını anladım (ss ler tamamen kapsam dışı)...zaman zaman gaza geldiğim oldu, napıyorum lan ben dedim kendi kendime...kısacası insanın kendini bilme meselesi...
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
:) ss kullanıcısı olarak bende bir iki şey söyleyim güzel bi kafe nin önüne gelip 2 gaz verip sonra foursquare de bi paylaşım yapıp profil resminizide motor resmi yapıp o kafe ye girin bi :) gelen arkadaşlık isteklerini görün :) diğer söyleninlere pek inanmayın derim.Bence SS ayrıcalıktır :)

SS kullanıcılarının mantığı budur zaten (istisnalar hariç) motor sürerken motordan keyif almaktan çok etrafa hava atarak keyif almak...
 
Katılım
15 Ocak 2011
Mesajlar
88
aynen arkadaşlar istisnalar hariç bazı SS kullanıcıları maalesef sadece hava civa için alıyorlar bu makineyi, bende çok şahit oldum bi kaç aylık mobilet tecrübesi var gitmiş alcam abi alcam anasını satayım bi cbr repsol nolursa olsun :) hep bu laf :) hatta alıp evine zar zor su gibi ter içinde getirdiği halde adam hala o cesaret kımıldatip trafiğe çıkıyor hadi kardeşim kendi canını geçtin milletin canını düşün yahu. bende arkadaşlara katılıyorum eğer kendini tutamayacaksan tecrübelenmeden alma kardeşim bu makinaları. ayrıca kız tavlama mevzuuna gelince benim görüşüm zaten sadece belirli bir kesim var onların kizları ilgili bu makinelere :) önemli olan cafeye girdiğinde sana gelen arkadaşlık teklifleri değil, gelen teklifleri nasıl devam ettirebileceğin :) örneğin benim tarzım çenemle kızı tavlardım (tabi bekarken ) sonra uzun bir süre sonra topluca arkadaşlarla orman gezisine falan pikniğe vs. giderken herkes otobüse binerken ben parlatmış olduğum kan kırmızısı çapırımla bir teşrif ederdim deri montum ve havalı gözlüğümle brad pitt gibi :):):) sonra vav sesleri ve artçı bineceğine adı gibi emin kızın şaşkın bakışları :):)
 
Katılım
19 Eki 2013
Mesajlar
139
Hava atmak için motosiklet sürmek mantıksız bence.
Motosiklet yaşam tarzı,aşk gibi birşey.
Ben ss seviyorum ama motosikleti hız yapmak için düşünmüyorum uzun mesafeler gezmek için düşünüyorum.Şöyle yüklü bir touring mesela.:cherry:
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
SS sürmeyen, o gücü hissetmeyen bir çok şeyi anlayamaz.

Hava sıcakta olsa, soğukta olsa her zaman soldakini tercih etmek mantıkla açıklanamaz herhalde.

i7pc.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst